گرفیک سایت پزشکی

گرافیک یکی از شاخصه های اصلی در طراحی سایت حرفه ای به شمار می رود. به همین دلیل برای این که وب سایت ما از همه نظر کامل باشد باید به ظاهر و نکات گرافیکی سایت توجه بیشتری کنیم. گرافیک در هر وب سایتی مهم است. تجربه نشان می دهد که جذابیت ظاهری سایت حتی از امکانات سایت نیز مهم تر است. شاید وب سایت شما از نظر امکانات و قابلیت ها چیز خاصی نداشته باشد. اما با یک گرافیک منحصر بفرد می توانید تاثیر زیادی روی کاربران سایت خود بگذارید. بسیاری از وب سایت ها پیچیدگی خاصی ندارند. به طور مثال در طراحی سایت شرکتی پیچیدگی های زیادی از نظر ساختاری وجود ندارد. در این وب سایت ها ظاهر وب سایت و تکمیل بودن محتوای سایت از همه مهم تر است. در طراحی سایت پزشکی نیز به همین شکل است. وب سایت مجموعه های پزشکی باید گرافیک خاصی داشته باشند. در ادامه نکاتی را در مورد گرافیک سایت پزشکی مورد بررسی قرار می دهیم.

طراحی سایت پزشکی

نکات مهم برای گرافیک سایت پزشکی

استفاده از رنگ های آرام

گرافیک سایت پزشکی

رنگ های آرام بخش حس بهتری به کاربران خواهند دارد. بهتر است قدری بیشتر در مورد این که مخاطبان سایت شما دقیقا چه کسانی هستند فکر کنید. چه کسانی بیشتر وارد وب سایت یک مجموعه پزشکی می شوند؟ به احتمال بیماران و یا کسانی که نیاز به مداوا یا حداقل مشاوره در مورد یک موضوع پزشکی داشته باشند. پس بهتر است با استفاده از رنگ های آرام قدری حال آنها را بهتر کنید. اگر به رنگ هایی که در بیمارستان ها و اماکن دیگری که در آن درمان جمعی انجام می شود نیز دقت کنید خواهید دید که رنگ های آرام اصلی ترین رنگ ها هستند. به طور مثال برای لباس بیماران از رنگ های ملایم مانند آبی کمرنگ یا صورتی ملایم استفاده می شود. بعضا از سبز ملایم نیز در برخی جاها استفاده می شود. رنگ های آرام باعث می شود که ذهن بیماران و دیگر کسانی که در این مکان هستند آرام تر باشد. شما نیز به همین دلیل بهتر است از این رنگ ها در گرافیک سایت پزشکی استفاده نمایید.

رنگ سفید برای پس زمینه

رنگ سفید برای گرافیک سایت پزشکی

پیشنهاد می شود که از رنگ سفید برای پس زمینه سایت خود استفاده شود. رنگ سفید نماد پاکیزگی و سلامت است. به همین خاطر احساس خوش آیندی در کاربران ایجاد خواهد کرد. رنگ سفید عاری از میکروب و بهداشت و سلامت را نشان می دهد. به همین خاطر است که رنگ روپوش پزشکان استفاده می شود. رنگ سفید به طور نامحسوس ذهن بیماران را آرام تر می کند. به همین خاطر یکی از رنگ های اصلی اماکن پزشکی مانند بیمارستان ها و درمانگاه به شمار می رود. رنگ سفید به عنوان پس زمینه گرافیک سایت پزشکی را بسیار جذاب خواهد کرد.

انتخاب رنگ های اصلی

گرافیک سایت پزشکی

درست است که رنگ های کمرنگ حس آرامش و لطافت را به کاربران القا می کنند. اما اگر در همه ی قسمت های سایت خود از این رنگ ها استفاده کنید گرافیک سایت پزشکی شما قدری بی روح و دلمرده خواهد شد. پس بهتر است چند رنگ اصلی انتخاب کنید تا با هماهنگی خاصی در گرافیک سایت شما استفاده شود. در انتخاب این رنگ ها نیز دقت نمایید. می توانید قدری در مورد تاثیر روانی رنگ ها در مخاطب تحقیق کنید تا بهتر متوجه شوید که انتخاب رنگ تا چه اندازه مهم است. به عنوان مثال رنگ آبی نماد اعتماد است. استفاده از این رنگ در گرافیک سایت پزشکی بسیار مرسوم است.

رعایت اصل سادگی

گرافیک سایت پزشکی

حرفه ای بودن گرافیک و ظاهر سایت به این معنی نیست که صفحات شما شلوغ و پر از تصاویر مختلف و المان های گوناگون باشند. گرافیک سایت پزشکی باید ساده ولی در عین حال شیک و جذاب باشد. باید از شلوغ کاری ها پرهیز شود. به عنوان مثال بهتر است که در طراحی گرافیک صفحع اصلی این سایت ها از تصاویری استفاده شود که خیلی شلوغ نباشند. همچنین تصاویر ریز و زیاد باعث می شود که ظاهر سایت شما از سادگی دربیاید. بهتر است برای چیدمان صفحه اصلی قدری بیشتر وقت صرف کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button