اتصال دامنه به هاست

اول از همه به شما تبریک می گوییم. اگر به دنبال مطالب و راهکارهایی برای اتصال دامنه به هاست هستید یعنی در شروع یک کار مهم هستید. اگر طراح هستید که این کار را بارها انجام خواهید داد. و این یکی از اولین کارهایی است که در شروع پروژه باید انجام دهید. اگر هم وب سایت خودتان است تبریک بابت این خود اکتفایی و تبریک بابت شروع یک کسب و کار جدید. دامنه و هاست دو مورد از امکانات اصلی و بیسیک است که باید برای سایت خود تهیه کنید. سپس می توانید یک وب سایت را روی آن قرار دهید. هر سایتی با هر زمینه ای را می توانید روی یک هاست و با یک نام دامنه به هم متصل کنید. نگران نباشید. اتصال دامنه به هاست کار سختی نیست. حتی اگر برای بار اول باشد هم می توانید با خواندن مطالبی در اینترنت و با انجام مرحله به مرحله ای آن این اتصال را انجام دهید. در ادامه مواردی که باید انجام دهید را به شما خواهیم گفت. همچنین شما را با اصطلاحات مهم در این باره آشنا می کنیم.

جهت سفارش خدمات انتقال دامنه و هاست و یا مشاوره در این مورد با ما در تماس باشید.

اتصال دامنه به هاست : خریداری دامین و هاست

دامین خود را انتخاب و خریداری کنید

اگر فکر می کنید حتما همان دامنه ای را که فکر می کنید به سرعت می خرید سخت در اشتباه هستید. بسیاری از دامنه هایی که حتی فکرش را هم نمی کنید پیش تر خریداری شده است. افرادی مثل خود شما و یا افرادی که دلال و سرمایه گذاری روی دامنه می کنند همیشه فعال هستند. از این موضوع به سرعت عبور می کنیم که چرا دامنه ها را می خرند؛ حتی با این که نمی خواهند سایتی را بر روی آن بالا بیاورند. اما باید بدانید سرعت طراحی وب سایت ها آن قدر زیاد است که اصلا نمی شود تصور کرد. پس شروع کنید. بهتر است برای خرید دامنه به وب سایت هایی سر بزنید که به صورت تخصصی این خدمات را عرضه می کنند. مجموعه هایی وجود دارند که کار اصلی شان و یا حتی تنها کارشان فروش و عرضه خدمات هاست می باشد. پس بهتر است به جای سر زدن به مراکز غیر تخصصی به همان ها مراجعه کنید. اتصال دامنه به هاست مرحله بعدی است. مهم تر از هاست خریدن، خریداری کردن دامین است. چرا که ممکن است پر باشد.

پس از این که انتخاب کردید از کجا دامنه بخرید دیگر تنها انتخاب نام باقی می ماند. نام تجاری تان و نام دامنه تان باید به هم نزدیک باشند. این موارد را پیش تر باید در نظر داشته باشید. و یا پیش تر باید خوب در باره اش فکر کنید. بهتر است از ابتدا دامنه خوبی را انتخاب کنید. و خوب این موضوع را مورد بررسی قرار داده باشید. نامی را انتخاب کنید که بعد ها پشیمان نشوید. درست است که بعد تر هم می شود دامنه را تعویض کرد. اما این کار تبعات زیادی دارد. پس باز هم تاکید می کنم در انتخاب نام دامنه وسواس باشید. دامنه ای که می خواهید را جست و جو کنید. اگر خالی بود که بسیار عالی می شود. خیلی سریع می توانید آن را بخرید و وارد مرحله بعدی شوید. سپس هاست را می خرید. و اتصال دامنه به هاست را شروع می کنید. نکته مهم این است که دامنه شما کوتاه و روان باشد. و هم چنین آی آر و دات کام آن خالی باشد. هر دو را بخرید. هم دات کام و هم دات آی آر را باید بخرید. همیشه کام باید به عنوان اصلی انتخاب شود. هر چند آی آر نیز اهمیت زیادی دارد.

هاست خود را انتخاب و خریداری نمایید

هاست ریزه کاری های زیادی دارد. سعی کنید هاست و دامنه را از یک جا بخرید. هر چند فرقی هم نمی کند که دامین را از یک جا و هاست را از جای دیگر خریده باشید. اتصال دامنه به هاست چه از یک جا و چه از دو جا خریده شده باشند ممکن است. هر چند پیشنهاد ما این است که هر دو را از یک جا بخرید. در مورد هاست موارد زیادی وجود دارد که باید مورد توجهتان باشد. یکی فضایی که نیاز دارید. این فضا بستگی به وسعت سایت شما و اطلاعات سایت شما دارد. به طور مثال یک سایت فروشگاهی که پر از محصول است هاستی با فضای بیشتر لازم دارد؛ نسبت به سایتی خدماتی که تنها چهار یا پنج صفحه دارد. پس این موضوع که هاست شما چه فضایی به شما می دهد به پیچیدگی ها و مواردی که باید بارگزاری کنید بستگی دارد. سعی کنید هاستی را در نظر بگیرید و انتخاب کنید که هر چند ماه یک بار نیاز به ارتقا نداشته باشد. مورد بعدی سرعت هاست و ترافیک است. هاست های ارزان قیمت تر معمولا اشتراکی هستند و سرعت پایینی دارند. با کمی مشورت با فروشندگان و کارشناسان خبره در این مورد می توانید یک هاست مناسب انتخاب کنید. پس از خریداری هاست دیگر وقت آن است که کم کم کار را شروع کنید. 

اتصال دامنه به هاست : اصطلاحات مهم

DNS چیست و چه معنایی دارد

یکی از مواردی که با آن کار خواهید کرد DNS است. باید بدانید چیست و چه کاری انجام می هد. DNS مخفف سه کلمه لاتین است. Domain Name System به معنای سامانه نام دامنه. وظیفه DNS این است که نامی که انتخاب کرده اید و خریده اید را به یک IP تبدیل کند. سپس این IP در فضای اینترنت شنایی می شود و می تواند از آن استفاده شود. نگران نباشید. شما قرار نیست چیزی را تبدیل کنید. همه این کار ها به کمک تنظیمات کنترل پنل هاست شما وجود دارد انجام می شود. نام دامین را در کنترل پنل هاست ثبت می کنید و همه این کارها به صورت روتین و اتوماتیک انجام می شود. اتصال دامنه به هاست تنها با وارد کردن DNS از طریق کنترل پنل هاست شروع می شود. شما تنها قرار است جای خالی را با عبارت مناسب پر کنید. بقیه کارها خودش انجام می شود.

DNS Server چیست

همان طور که از اسمش پیداست DNS Server یک سرور نام دامنه است که نام دامنه ها را مدیریت می کند. حال چه می کند. این سرور یک دیتابیس بزرگ و عظیم و پر از Domain ها و IP هاست. هر شرکت هاستینگ با توجه به وسعت کارش DNS Server های زیادی دارد. همه این ها با یک دیگر در ارتباط هستند. وقتی دامنه ای می خرید نام دامنه شما به DNS Server اضافه می شود. سپس پس از گذشت زمانی در حدود ۲۴ ساعت با سایر DNS ها در سراسر جهان هماهنگ می شود.

NS به چه معناست

اصطلاح دیگری که باید درموردش بدانید NS است. یکی از پارامترهایی که برای اتصال دامنه به هاست باید پر کنید همین NS است. NS مخفف Name Server است. NS رکوردهایی است که به دامنه شما وصل می شود. وقتی فردی نام دامنه شما را جست و جو می کند، با پیدا کردن Ns دامنه و رکوردهای آن سایتی که بر روی دامنه قرار دارد نمایان می شود.

اتصال دامنه به هاست : Domain و Host از یک شرکت باشند

راحت ترین و سریع ترین مدل اتصال دامنه به هاست این است که هر دو را از یک جا خریداری کرده باشید. اگر دامین و هاست از یک شرکت خریداری شده باشند کارتان خیلی سریع پیش می رود. برخی از شرکت ها در زمان خرید دامنه از شما NS ها را می خواهد تا بداند آن را به کدام IP وصل کند. اگر هم این طور نبود خیلی سخت نیست. 

در صورتی که هاست و دامنه را از یک شرکت خریداری کنید کار بسیار راحت است. چرا که خود شرکت تنظیم نام دامنه را از قبل انجام داده است. و زمانی که هاست را نیز می خرید اتصال دامنه به هاست انجام می شود.

در صورتی که از قبل ست نشده بود به صورت دستی باید کار انجام شود. شما باید قبل از خریداری کردن Domain و Host در وب سایت مربوطه ثبت نام کرده باشید. یعنی باید یک پنل کاربری داشته باشید. وارد پنل می شوید. مشخصات را وارد می کنید تا وارد داشبرد شوید. اسامی سرور و DNS Name Server ها از طریق ایمیل برای شما ارسال شده اند. کافی است آن ها را به دامین خود متصل کنید. DNS Name Server ها یا اسامی سرور هاستینگ را باید به دقت و یکی پس از دیگری وارد کنید. در هر خط باید یک Name Server قرار بگیرد. پس از وارد کردن، ذخیره را بزنید و اجازه دهید ذخیره سازی انجام شود. به همین سادگی اتصال دامنه به هاست شما انجام می شود. 

نمونه ای از پنل های دامنه و ست کردن DNS را در ادامه مشاهده می کنید.

اتصال دامنه به هاست

تصویر زیر نیز نمونه دیگری از پنل مدیریت دامنه است. همان طور که مشاهده می کنید روال کار یکسان است و تفاوت زیادی ندارد.

اتصال دامنه به هاست

توجه کنید که معمولا ۲۴ ساعت باید صبر کنید تا اسامی سرور به روز رسانی یا آپدیت شوند. اما ممکن است زودتر هم این اتصال برقرار شود.

اتصال دامنه به هاست : Domain و Host از دو شرکت مختلف باشند

نگران نباشید. اتصال دامنه به هاست در صورتی که دامنه را از یک شرکت و هاست را از یک شرکت دیگر خریداری کرده باشید نیز به همان شکل است. و در صورتی که شرکت های ارائه دهنده دامین و هاستینگ یکی نباشند نیز پیچیدگی و سختی متوجه شما نمی شود. روال کار یکسان است. باید DNS هایی را که شرکت هاستینگ شما برایتان ارسال کرده است در قسمت مربوط به DNS دامین درج نمایید. DNS ممکن است به نام هایی چون نام دامنه و یا NAME SERVER هم عنوان شده باشد. 

وارد پنل کاربری سایتی شوید که دامنه را از آنجا خریداری کرده اید. در قسمتی که برای درج DNS در نظر گرفته شده است، DNS هایی را که شرکت هاستینگ پس از خریداری هاست برای شما ارسال کرده است درج کنید. سپس منتظر بمانید تا اتصال برقرار شود. ادامه کار و زمان اتصال دیگر دست شما نیست و خارج از کنترل است.

اتصال دامنه به هاست چقدر زمان می برد؟

دامنه های COM و دیگر دامنه های بین المللی

طبق تجربه به شما می گویم که اتصال دامنه به هاست در صورتی که دامنه COM باشد بسیار سریع است. دامنه های COM و دیگر دامنه های بین المللی یک روال اتوماتیک و بسیار حرفه ای دارند. یعنی اپراتوری وجود ندارد که بخواهد قسمتی از کار را به صورت دستی انجام دهد. به همین خاطر کار شما بسیار سریع انجام می شود و می توانید سایت خود را در دامنه مورد نظر مشاهده کنید. طبق تجربه سالانه ما، اتصال دامنه به هاست در مورد دامنه های بین المللی بین چند دقیقه تا یکی دو ساعت زمان خواهد برد. خیلی کم پیش می آید که زمان بیشتر تا چند روز شود. اما نهایتا تا ۲۴ ساعت برای تغییر و اعمال اتصال زمان نیاز است.

دامنه های ir

روال کار به همان صورت است. اما به دلیل این که یک سری ادارات دولتی باید برخی کارها را دستی انجام دهند زمان مشخصی را نمی توان برای ست شدن هاست به دامین عنوان کرد. درخواست شما به صورت اتوماتیک انجام نمی شود. و اشخاصی هستند که باید برخی موارد را دستی پیش ببرند. در واقع اتصال دامنه به هاست در مورد دامنه های ir یک روال نیمه اتوماتیک است. و طبق روال رسمی باید تا ۲۴ ساعت اتصال انجام شود.

خدمات تهیه هاست و دامنه و اتصال دامنه به هاست

نگران نباشید. اگر وقت کافی و لازم برای این کارها را ندارید ما می توانیم به شما کمک کنیم. از مشاوره بهترین دامنه هایی که می توانید بگیرید تا داشتن یک سایت کامل و حرفه ای همراه شما هستیم. اتصال دامنه به هاست و پشتیبانی فنی و تخصصی و هر چیزی که در این مورد نیاز است را به نگارچه بسپارید. کافی است با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما تماس بگیرید تا پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنید. اتصال دامنه به هاست و تمدیدهای سالانه و ماهانه هاست و دامنه را می توانید به پشتیبانی فنی نگارچه بسپارید. از ابتدا تا انتهای مسیر همراه شما هستیم. هم چنین به شما کمک خواهیم کرد تا از بهترین شرکت های ارائه دهنده این خدمات دامنه و یا هاست خودتان را تهیه کنید.

سوالات رایج در مورد اتصال دامنه به هاست

ممکن هست در مراحل کار اشتباه فاحشی انجام بدیم و دیگه نشه این کار رو انجام داد؟

خیر. نهایتا ممکن است که اتصال دامنه به هاست شما برقرار نشود. دوباره می توانید چک کنید که ns ها درست هستند یا خیر و آیا آن ها را درست وارد کرده اید یا خیر. پیچیدگی خاصی ندارد.

خود شرکت ها و مجموعه هایی که فروش دامنه یا هاست دارن هم میشه برامون اتصال دامنه به هاست رو انجام بدن؟

بله. معمولا این یکی از خدماتی هست که بیشتر این شرکت ها انجام می دهند.

من یه دامنه داشتم که به هاستم وصل بوده. میتونم الان یه دامنه دیگه بهش وصل کنم؟

بله هیچ محدودیتی وجود ندارد.

۱ نظر

  1. سلام.
    بی زحمت تو یه مطلب به تاثیر تغییر dns های سایت بر سئو سایت بپردازید، سپاس

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button