بیوگرافی بیل گیتس | زندگی نامه بیل گیتس

در این مطلب می خواهیم درباره بیل گیتس صحبت کنیم. نامی که این روزها زیاد شنیده می شود. اگر دوست دارید بدانید بیل گیتس کیست و چرا این قدر معروف است و درباره اش صحبت می شود این مطلب احتمالا برای شما جالب خواهد بود. می خواهیم به شرح زندگی نامه بیل گیست بپردازیم و خواهیم گفت که این فرد معروف چه کرده است که نامش تا این اندازه شنیده می شود. بیوگرافی بیل گیتس برای خیلی از شما ممکن است جذاب باشد. علاوه بر شناخت وی با دانستن ویژگی های شخصیتی اش شاید شما نیز نگرش بهتر و تغییری بهتر در زندگی تان ایجاد کنید. خود من به عنوان نویسنده این مطلب پس از تحقیق بسیار شروع به نوشتن این مطلب کردم. همچنین سعی کردم تا با شناخت بهتر ابعداد شخصیتی بیل بتوانم او را بهتر به شما معرفی کنم. به هر کسی که به دنبال تغییری در زندگی اش است توصیه می کنم که یک بار زندگی نامه بیل گیتس را مطالعه کند. داستان زندگی بیل بسیار جذاب و آموزنده است. چون کتابی خواندنی که هرگز از خواندنش خسته نمی شوید.

زندگی نامه بیل گیتس از ابتدا تا بزرگسالی

بیوگرافی بیل گیتس | تولد و خانواده

دانستن تاریخ تولد و خانواده اطلاعات اولیه ای را درباره بیل گیتس به ما خواهد داد. بیل معروفمان زاده ۲۸ اکتبر ۱۹۹۵ است. او در سیاتل متولد شده است. خانواده اش سرشناس بودند و از نظر مالی نیز مشکلی نداشتند. پس اگر انتظار داشتید که بگوییم او در خانواده ای فقیر به دنیا آمده است و همه چیز را از صفر شروع کرده در اشتباه هستید. البته که بیل عزیزمان بسیار هنر دارد و بسیار تلاش کرده است. اما به دلیل این که پدرش تاجری معروف بوده است از نظر ذهنی توانایی خوبی در محاسبات و ارزیابی های مالی داشته است. در ادامه بیوگرافی بیل گیتس همه چیز را در مورد خانواده و نحوه تربیت او به شما خواهیم گفت.

پدر

پدرش ویلیام هنری گیتس دوم بود که وکیل دادگستری بود. آوازه شهرت پدر در زمینه وکالت به قدری بوده است که کل سیاتل او را می شناختند. در واقع از ابتدا همه خانواده سرشناس بودند و اطرافیان و آشناها احترام ویژه ای برایشان قائل بودند. در یکی از کتابهای زندگی نامه بیل گیتس نوشته شده که او و پدرش ارتباطی صمیمانه با یکدیگر داشتند. پس از این که بیل به سوگ پدر نشست او تا مدت زیادی حال روحی بدی داشت. وابستگی اش به پدر باعث شد تا در نبود او فقدان بزرگی را احساس کند.

مادر

حال که بیوگرافی بیل گیتس را از کودکی و خانواده شروع کرده ایم بد نیست درباره مادر هم صحبتی کنیم. مادر بیل جانمان معلم بود و به آموزگاری علاقه بسیار داشت. او بسیار بخشنده بود و با شاگردانش ارتباطی بس صمیمانه داشت. مادر بیل یکی از اعضای هیئت مدیره یونایتد اینترنشنال بود. او علاقه شدیدی به شرکت در امور خیره داشت. بخشی از درآمدش را نیز به خیریه و امورات خیر اختصاص می داد. می دانیم که خانواده چقدر در رشد ذهن موثر است. خانواده ای که مرتب فرزندانش را سرکوب می کند هرگز نمی تواند انتظار پرش هایی بزرگ را از آن ها داشته باشد. خانواده بیل نیز به دلیل حمایت های بی شمار از فرزند خود توانسته بودند پسری تربیت کنند که همیشه تشنه آموزش و آموختن است و هر روز در حال نوآوری است.

بیوگرافی بیل گیتس | کودکی بیل گیتس

تربیت سخت گیرانه…

پدر و مادر بیل در تربیت فرزندانشان سخت گیری های زیادی داشتند. البته که به آن ها پر و بال می دادند تا بیاموزند و کسب علم کنند. بیل نیز به خوبی با حمایت های پدر و مادر در این عرصه پای گذاشت. او در خانواده ای مقید و مذهبی بزرگ شد. مادر وی که آموزگار بود زنی مهربان بود و باعث شد فرزندش بیل بعدها با یادگیری این آموزه ها خیریه بزرگی را راه اندازی کند. در ادامه خواندن بیوگرافی بیل گیتس خواهید دانست که رفتار و منش پدر و مادر بیل چقدر در آینده او تاثیر گذار بوده است. و همچنین خواهید دانست که پرورش فرزندی با قلبی بزرگ و بخشنده باعث شده است که بیل پس از ثروتمند شدن چطور رفتار کند. پدر و مادر بیل در مورد مسائل اخلاقی بسیار مقید بودند و تلاش می کردند تا  فرزندانی بسیار مودب تربیت کنند. و البته که در این زمینه هم خیلی موفق بودند.

اخلاق بسیار مهم است

پدر و مادر بیل حتی با یکدیگر نیز بسیار مودب و با احترام صحبت می کردند. این رفتار بسیار حرفه ای باعث شد تا فرزندان هرگز احساس کمبودی از نظر محبت، احترام و… نداشته باشند. و حتما می دانید که این مسائل چقدر در مورد این که بچه هایی خلاق تربیت شوند مهم هستند. توجه به مسائل اخلاقی در بیوگرافی بیل گیتس از تربیت بچگی تا بزرگسالی به چشم می خورد. در ادامه در مورد مواردی که خود بیل در مورد تربیت بچه هایش به آن ها اهمیت می دهد نیز صحبت کرده ایم. و خواهید دید که خود بیل نیز چقدر به این مسائل اهمیت داده است.

توانایی بخشندگی و کمک به دیگران

بخشندگی قلبی بزرگ می خواهد. این ویژگی هم یک موهبت خداوندی است؛ و هم به تربیت باز می گردد. چیزی که به خصوص مادر بیل جانمان به خوبی به او یاد داده بود. اگر بپرسید مادر بیل گیتس کیست باید بگوییم زنی بزرگ که در تربیت فرزندانش بسیار کوشید. او بود که به بیل یاد داد مهربانی چقدر زیباست و چقدر می تواند لذت بخش باشد. شاید اگر آموزه های او نبود پس بیل پس از ثروتمند شدن هرگز این ثروت را این گونه به بنیادهای خیریه هدیه نمی داد. شاید او بود که زندگی نامه بیل گیتس را این چنین خواندنی و آموزنده کرده است.

اهمیت نظم

اگر در اینترنت و یا بین مجلات و کتاب ها در مورد بیوگرافی بیل گیتس تحقیق کرده باشید بی شک این منظم بودن وی شما را به وجد آورده است. او همیشه معتقد است باید شب ها زود بخوابد و صبح نیز زود از بستر برخیزد. وی از بچگی این گونه عمل کرده است. پدر و مادرش به شدت روی نظم و خواب منظم تاکید داشتند. او می گوید به ندرت پیش می آمد که شبی دیر بخوابم. و یا به سختی می توانم به یاد بیاورم که صبح ساعات زیادی را خوابیده باشم.

تمایز و علاقه مندی های متفاوت

درست است که خانواده بیل مغز اقتصادی خوبی داشتند. هم پدر و هم مادر دانش تجارت خوبی داشتند و می دانستند که چطور می شود خوب پول در آورد. اما در آن زمان ها تکنولوژی این قدرها ملموس نبود. زندگی نیز به این صورت نبود که هر کسی در خانه کامپیوتر داشته باشد. در واقع می توان گفت خانواده ها نیز ذهنیت خوبی به این موضوعات نبودند. اما او به برنامه نویسی BASIC علاقه ای ویژه داشت. مدرسه ای که در آن درس می خواند کامپیوترهای بسیار حرفه ای نسبت به آن زمان داشت. برنامه لیکساید که در آن درس می خواند یکی از برترین مدارس بود و در زمینه برنامه نویسی دانش خوبی به دانش آموزان می داد. همین موضوع نیز باعث شد که بیل عاشق این حوزه شود. علارغم این که خانواده نگران آینده فرزندشان بودند او را نیز تشویق می کردند. می توان گفت او را آزاد گذاشته بودند تا بیاموزد و از کارهای خلاقانه بیل به وجد می آمدند. علاقه و ورود به حوزه تکنولوژی او را به قدری معروف کرد که باعث شده شما در این لحظه در حال مطالعه زندگی نامه بیل گیتس باشید و دوست داشته بدانید از کجا شروع کرده و به کجا رسیده است.

زندگی نامه بیل گیتس | نوجوانی

اطرافیان درباره بیل گیتس این طور گفته اند که وی در دوران نوجوانی فهمید که چه می خواهد. در واقع او حوزه مورد علاقه اش را پیدا کرده بود و در حال آموزش و پیشرفت بود. هر روز مطالعه می کرد و تلاش می کرد تا برنامه نویسی را به صورت عملی جزوی از امورات روزانه اش قرار دهد. او در زمان نوجوانی دیگر به خوبی با الگوریتم ها و روش های برنامه نویسی آشنایی داشت. هر روز برنامه های بسیار پیچیده ای را می نوشت و اجرا می کرد. پدر که این علاقه را می دید بیل را تشویق کرد تا به دانشگاه هاروارد برود. بیل علاقه ای نداشت اما به اصرار پدر وارد دانشگاه هاروارد شد. علاقه ای نداشت تا در هاروارد تحصیل کند. اما هاروارد یکی از بهترین دانشگاه ها بود و او نیز پذیرفت که تحصیلات خود را در این دانشگاه مطرح ادامه دهد. شاید سخت گیری های استادان دانشگاه نیز باعث شده بودند بیل قدری ناامید شود. اما به یکباره اتفاقی افتاد که باعث شد نگرش بیل به همه چیز حتی تحصیل در هاروارد عوض شود. جالب است که بیل در هر لحظه بهترین تصمیم را می گرفت. استفاده از فرصت ها و تصمیم های درست و بسیار سریع یکی از موارد مهمی است که زندگی نامه بیل را خواندنی کرده است. این تصمیم ها و سرعت عمل وی باعث شد تا از هر فرصتی به بهترین نحو ممکن استفاده کند و بهترین نتیجه را بگیرد.

زندگی نامه بیل گیتس | نوجوانی بیل گیتس
زندگی نامه بیل گیتس | نوجوانی بیل گیتس

ذهن خلاق و ایده ساز بیل باعث شده بود تا تحمل درس و دانشگاه نیز برایش سخت باشد. برای او سخت بود که یک جا بنشیند. او دوست داشت تا همه چیز را خودش امتحان کند. اهل یادگیری بود اما شیطنت های دوران نوجوانی و انرژی فراوان آن دوران قدری کار را برایش سخت می کرد. اما با مشورت های پدر و توصیه هایش درس و دانشگاه را ادامه داد.

بیل گیتس کیست و چطور وارد حوزه تکنولوژی شد

شاید درباره بیل گیتس و آلن شنیده باشید

آلن یکی از کسانی بود که باعث تغییر علاقه مندی های بیل شد و حتی باعث شد تا در کارش نیز جدی شود. در دسامبر ۱۹۷۴ آلن مقاله ای را به بیل نشان داد. این مقاله در مورد میکرو کامپیوترها بود. موضوعی به روز و بسیار جذاب که به خصوص برای بیل که همیشه به دنبال تازه ها بود جذاب افتاد. آلن و گیتس دانش مشترکی داشتند و علاقه مندی هایشان نیز قدری مشترک بود. آلن به بیل پیشنهاد داد تا یکی از ابداع کننده ها در همین زمینه ها باشند. با تولد کننده های MITS تماس گرفتند و طرح خود را مطرح کنند. آن ها نیز در جوان از آن ها نمونه کار خواستند. آن ها برنامه ای را به زمان بیسیک نوشتند تا روی آلتیر کار می کند. گیتس و آلن تردید داشتند این برنامه کار کند. اما موفقیت آمیز بود و پروژه با شکست رو به رو نشد. آلن و بیل با همدیگر مایکروسافت را راه اندازی کردند.

علاقه مشترک پل و بیل به تکنولوژی…

پل آلن دوست بیل در دانشگاه فردی بود که درست مانند بیل از بچگی عاشق تکنولوژی بود. حال شاید بخواهید بدانید که پل آلن دوست بیل گیتس کیست و آیا او نیز جزو افراد خاص است و یا خیر. باید گفت بله پل آلن یک اعجوبه بود و علاقه اش به کامپیوترها و مبحث شیرین تکنولوژی باعث شد در آینده با همکاری بیل بتوانند مایکروسافت را به یکی از بزرگ ترین شرکت های نرم افزاری تبدیل کنند. آلن استعداد فراوان به برنامه نویسی داشت و این استعداد در کنار استعاد فردی به نام بیل توانست یکی از معروف ترین شرکت های نرم افزاری دنیا را ایجاد کند.

دوستی وفادار که انگیزه بیل را هزار برابر کرد

به جرات می توان گقت آشنایی با آلن یکی از نقاط مهم در زندگی نامه بیل گیتس به شمار می رود. اتفاقی که اگر نبود معلوم نبود که آیا مایکروسافتی شکل می گرفت یا خیر. پل و آلن تصمیم گرفتند تا در دانشگاه واشنگتن دی سی آموزش برنامه نویسی ببینند. همچنین از کتابخانه بسیار عالی که در این دانشگاه وجود داشت نهایت بهره را داشتند. البته در سال ۱۹۷۱ میلادی و یا ۱۳۵۰ شمسی به خاطر استفاده غیر قانونی از تجهیزات کتابخانه اخراج شدند. البته که باز هم این راه را ادامه دادند و برنامه نویسی را باز هم بیشتر و بیشتر آموختند. پل آلن سال ها بعد به دلیل سرطان از دنیا رفت. بیل می گوید که بسیار خوشبختم که در مسیر زندگی ام فردی به نام آلن قرار گرفت. و چقدر خوشبخت تر هستم که او با من عهد رفاقت بست. او نابغه ای بس بزرگ بود و فکری بزرگ و ایده هایی خلاق داشت.

انسانی شایسته که انسانیت را به بیل آموخت

آلن نیز به مانند بیل در خانواده ای درست تربیت شده بود. او نیز فردی مودب و بسیار مهربان بود. اگر هزاران بار از اطرافیانش بپرسید که بهترین دوست بیل گیتس کیست بی شک همگی نام “آلن” را بر زبان می آورند. فردی که بیل را مطمئن کرد تا این راه را پیش ببرد. کسی که خود نیز دانش برنامه نویسی داشت و به این زمینه علاقه مند بود. او هر چه به فکرش می رسید را بدون فکر کردن به این که نکند بیل سواستفاده کند به او می گفت. بیل و آلن تا زمانی که آلن در قید حیات بود دوستانی صمیمی بودند.

مایکروسافت و شروع کار جدی

به جرات می توان گفت مایکروسافت چیزی بود که زندگی نامه بیل گیتس را این قدر مهم کرد. مایکروسافت باعث شد تا همه چیز از این رو به آن رو شود. او مایکروسافت را تاسیس کرد و ۴۰ کارمند داشت. سعی می کرد تا از همه نیروی این ۴۰ کارمند استفاده کند. اهل اذیت و آزار نبود اما دوست نداشت کارمندانی تنبل داشته باشد. وی معتقد بود تنبل بودن کارمندان و این که تایم بیکاری زیادی داشته باشد باعث رکود مجموعه و عدم پیشرفت می شود. به همین خاطر تا زمانی که مطمئن نمی شد که کارمندانش نمی توانند کار بیشتری را انجام دهند کارمند جدیدی را استخدام نمی کرد. مهارت بیل در کنترل امور به خصوص انرژی کارمندان نیز یکی دیگر از مواردی بود که شرکت مایکروسافت را به یک شرکت همیشه فعال و پر انرژی بدل کرد.

بیل گیتس کیست | مایکروسافت
بیل گیتس کیست | مایکروسافت

 مایکروسافت توسط بیل و آلن که هر دو عاشق و شیفته فن آوری بودند تاسیس شد. مایکروسافت بود که باعث شد بیل تا این اندازه معروف شود. تاسیس یک شرکت نرم افزاری نوآورانه توسط دو نفر که عاشق این کار بودند و علم و دانش زیادی داشتند مایکروسافت را به یکی از معروف ترین شرکت های نرم افزاری جهان تبدیل کرد.

همکاری با شرکت BMI

در سال ۱۹۸۰ شانس به بیل روی آورد. اتفاقی افتاد که باعث شد مایکروسافت پروژه بزرگی را استارت بزند. شرکت BMI در حال توسعه کامپیوترهای شخصی بود. این شرکت تصمیم گرفت تا PC بسازد و آن را به جهان عرضه کند. این شرکت قصد داشت تا این کار را برون سپاری کند و به شرکت و یا مجموعه دیگری بسپارد. در آن زمان مایکروسافت یک شرکت کوچک بود و بدیهی است که به اندازه امروز نام و آوازه نداشت. BMI با مایکروسافت قرارداد بست. مایکروسافت قرار بود تا نرم افزارهایی که BMI می خواهد را تولید کند. بیل و آلن که از زمان دانشگاه دوست بودند و مایکروسافت را با هم راه انداخته بودند دوباره به کمک یکدیگر انقلابی بزرگ آفریدند. آلن و بیل پیش تر سیستم DOS 86 را ایجاد کرده بودند. آن را کمی تغییر دادند و امکاناتش را هم بیش تر کردند. یک سیستم عامل ۱۶ بیتی ساختند  این سیستم عامل ۱۶ بیتی را هم MS-DOS نام نهادند.

تجربه شیرین شراکت با BMI

شرکت BMI بخشی از درآمدش را به مایکروسافت می داد. چرا که کامپیوترها از سیستم عاملی استفاده می کردند که مایکروسافت ساخته بود. اگر بخواهیم گفت که صرفا خوش شانسی به بیل روی آورد از حق گذشته ایم. شرکت مایکروسافت که توسط بیل و آلن اداره می شد دانشی داشت که در آن زمان شرکت های دیگری آن را عرضه نمی کردند. البته که اتفاق ها و پیشنهاد هایی هم می افتاد که باعث می شد به یکباره مایکروسافت پول زیادی به دست بیاورد. و یکی اش هم همین قرارداد و پیشنهاد BMI بود.

سیستم عامل WINDOWS

برخی از کارهای مهم بیل گیتس مثل پروژه هایش مهم ترین چیزهایی هستند که باعش شهرتش و درآمد بالایش شوند. به همین خاطر این پروژه ها بخش مهمی از بیوگرافی بیل گیتس هستند. ویندوز یکی از همین پروژه های بزرگ است. پس از این که بیل با طراحی سیستم عامل داس توانست به شهرت و درآمد برسد تصمیم گرفت تا سیستم عامل های بهتری را طراحی کند. ویندوز و طراحی سیستم عامل ویندوز به یکباره انفجار بزرگی در درآمد مایکروسافت ایجاد کرد. طراحی ویندوز که همه ما از آن استفاده کرده ایم یکی از نقاط عطف در زندگی نامه بیل گیتس است. پس از آن هر روز نسخه های بهتر و بسیار پیشرفته تری از ویندوز را طراحی و به بازار عرضه کرد. سیستم عامل های دیگر هرکز رابط کاربری خوب ویندوز را نداشته اند. به همین خاطر مایکروسافت یکه تاز بوده و هست. مگر این که چند سال دیگر سیستم عامل بهتر و راحت تری وارد بازار شود و بتواند با ویندوز رقابت کند.

بیوگرافی بیل گیتس رئیس مایکروسافت

ویندوز به موقع و سر بزنگاه آمد!

تازه استفاده از کامپیوتر های خانگی داشت همه گیر می شد که بیل با ابداع سیستم عاملی با واسط کاربری بسیار ساده و آسان فروشی نجومی را تجربه کرد. این سیستم عامل ویندوز نام داشت. هر سال نیز ورژن های جدیدتر و حرفه ای تری از ویندوز را به بازار عرضه کرد. ویندوز ۹۸، ویندوز xp، ویندوز ۷ و ورژن های بعدی ۸ و ۱۰ برخی از این ورژن ها هستند. هر روز در مایکروسافت کارمندان در تلاش هستند تا مشکلات ورژن های قبلی را رفع کنند. و با ساخت ویندوزها و سیستم عامل هایی با امکانات حرفه ای باعث شوند تا کار کردن با کامپوتر ساده و آسان شود.

بیل بیش از ۲۱۰ شرکت را خرید!

بیل همیشه در حال نوآوری بود. و این ابداعات و کارهای خلاقانه این را می طلبید که هر روز مجموعه اش را گسترش دهد. او می دانست که اداره کردن شرکتی بزرگ و کنترل کردن کارمندان زیاد کار راحتی نیست. و می دانست که اگر نتواند کارمندان و نظم را کنترل کند شکشت خواهد خورد. به همین دلیل با تحقیقات بسیار شرکت های موفق در این زمینه را پیدا می کرد و آن ها را می خرید. آن ها نیز کارهایی که بیل می خواست را انجام می دادند. پیشرفت از راحت ترین روش و ساده ترین کارها باعث شد که زندگی نامه بیل گیتس بسیار خواندنی و آموزنده باشد. او هرگز مغرور نشد و پیش خود نگفت که با این علم و تجربه می تواند مدیریت کند. او همیشه روی پروژه ها و ابداعات تیم نظارت داشت و مدیریت کلی را به افراد دیگری می سپرد.

آشنایی با زندگی نامه بیل گیتس و همسر و فرزندان

زمانی که فردی معروف می شود و نامش به گوش همه می خورد ناخود آگاه همه در مورد زندگی و کارهای شخصی اش هم کنجکاو می شوند. این که با چه کسی ازدواج کرده و آیا رابطه عاشقانه ای با همسرش دارد و یا خیر. و یا شاید بخواهید بدانید که آیا آن قدر که در کارش موفق است در زندگی شخصی اش هم موفق است یا خیر. به همین خاطر در ادامه می خواهیم بیوگرافی بیل گیتس را با ازدواج و فرزندانش پیش ببریم. مواردی که شاید برای شما هم جذاب باشند!

همسر بیل گیتس کیست

بیل عزیزمان نیز ازدواج کرده است. این ازدواج هم عاقلانه و هم عاشقانه بوده است. در سال ۱۹۹۴ و در ماه ژانویه بیل با ملیندا فرنچ ازدواج کرد. ملیندا یکی از کامندان مایکروسافت بود. ملیندا از معدود زنانی بود که در آن زمان وارد حوزه تکنولوژی شده بودند و تا این حد به این موضوع علاقه مند بودند. ملیندا همسر بیل زنی دانا و حرفه ای در کارش بود. ملیندا نیز فردی موفق بود و طبق گفته خودش افراد ثروتمند زیادی دوست داشتند با وی ازدواج کنند. او و بیل احترام ویژه ای برای یکدیگر قائل بودند. همین طور کار کردن در پروژه های مشترک باعث شد به یکدیگر علاقه مند شوند و در سال ۱۹۹۴ پس از ۷ سال با هم ازدواج کنند. اگر بخواهیم بگوییم همسر بیل گیتس کیست باید بگوییم ملیندا که زنی بسیار مهربان، حرفه ای و دانا در علم تکنولوژی و خوش بود. بیل حتی در انتخاب همسر هم عاقلانه و هوشمندانه رفتار کرد. زنی را انتخاب کرد که از بتواند به او در پیشرفت در حوزه تکنولوژی کمک کند و او را حمایت کند.

زندگی نامه بیل گیتس | همسر بیل گیتس
زندگی نامه بیل گیتس | ازدواج بیل گیتس

یکی از تصاویر بالا مربوط به مراسم عروسی بیل و ملیندا است. عکسی قدیمی که از مراسم ازدواج این زوج معروف وایرال شده است. همسر بیل در بسیاری از سخنرانی ها همیشه همراه بیل دیده شده است. او همیشه بیل را حمایت کرده و سعی کرده تا با بودن در کنار وی از او حمایت نماید.

علت طلاق بیل گیتس و ملیندا

بیل و ملیندا ۲۷ سال با هم زندگی کردند. زندگی مشترک خوبی هم داشتند. اما اتفاقی افتاد که باعث جدایی شان بود. همسر بیل یعنی ملیندا به مسائل اخلاقی اهمیت ویژه ای می داد. او احترام زیادی برای بیل قائل بود. اما متاسفانه بیل با فردی ناشایسته ارتباطی برقرار کرد که باعث شد ملیندا تصمیم به جدایی بگیرد. اپستین یک سرمایه گذار معروف آمریکایی بود و دلال روابط نامشروع بود. او بعدتر دستگیر شد و مشخص شد که از دختران نابالغ زیادی نیز سوءاستفاده هایی کرده است. رابطه بیل با این فرد باعث شد ملیندا از ادامه زندگی با بیل پشیمان شود. بیل ملیندا طلاقشان را نیز رسانه ای کردند و به صورت رسمی به همگان گفتند که تصمیم به جدایی دارند. بعدتر ها ملیندا در مصاحبه اش علت طلاقش را فاش کرد. پس از طلاق طبق قانون در آن زمان بیل نیمی از ثروتش را به ملیندا واگذار کرد. این باعث شد که بیل دیگر ثروتمندترین فرد جهان نباشد. بیل پس از طلاق از رتبه یک ثروتمندان جهان به رتبه پنجم سقوط کرد. طلاق یکی از تلخ ترین و ناراحت کننده ترین قسمت های بیوگرافی بیل گیتس است که ناچار بودیم به آن نیز اشاره ای کنیم. هر فرد موفقی نیز ممکن است نقاط تاریک و تصمیم های اشتباهی داشته باشد. متاسفانه رابطه های بیل و ارتباطش با اپستین باعث شد که زندگی زناشویی اش که بسیار هم عاشقانه بود از هم بپاشد.

بیوگرافی بیل گیتس و فرزندان

بیل با همسر سابقش ملیندا ۲۷ سال زندگی کرده است. ثمره این ازدواج و زندگی مشترک سه فرزند است. او دو دختر و یک پسر دارد. جنیفر کاترین گیتس دختر بیل است که در سال ۱۹۹۶ میلادی متولد شد. روری جان گیتس نیز یکی از پسران بیل است که متولد سال ۱۹۹۹ میلادی است. پسر دیگر بیل نیز فول ادل گیتس نام دارد که در سال ۲۰۰۲ میلادی متولد شد.

بیوگرافی بیل گیتس | خانواده بیل گیتس
بیوگرافی بیل گیتس | خانواده بیل گیتس

بیل و همسرش خانواده خوبی دارند و سعی می کنند همیشه در کنار هم باشند. فرزندان بیل رابطه ای صمیمی با پدر و مادر دارند. آن ها تفریحات خانوادگی زیادی با یکدیگر انجام می دهند. هم چنین در سفرها با هم هستند.

تربیت فرزندان

بیل هرگز به فرزندانش موبایل نداد و آن ها اجازه نداشتند تا ۱۴ سالگی موبایل داشته باشند. او همچنین گفته است که اجازه نمی داده تا فرزندانش تا هر زمان که دلشان خواست پای تلوزیون بنشینند. بیل فرزندانش را عادت داده بود تا زودتر بخوابند و گفته است که این سخت گیری ها را به خاطر خودشان کرده است. او همچنین فرزندانش را به ادب تشویق می کرد و در این مورد نیز تا حد زیادی موفق بوده است. بیل تلاش کرده تا فرزندی شایسته و خوش اخلاق تربیت کند. فرزندانی که نگرشی مثبت داشته باشند و به دنبال تغییر مثبت در زندگی خود و دیگران باشند. در همه قسمت های بیوگرافی بیل گیتس دیده اید که وی چقدر مثبت اندیش بوده است. این مثبت اندیشی را به فرزندانش هم منتقل کرده است.

فوب ادل گیتس دختر بیل گیتس کیست و به چه کاری مشغول است

همان طور که گفتیم فوب دل گیتس دختر کوچک بیل و ملینداست. او در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۲ در مدیا، ایالت واشنگتن آمریکا پا به دنیا گذاشت. زمانی که بیل و ملیندا از یکدیگر جدا شدند تنها ۱۸ سال داشت. پس از آن نیز زندگی را با پدرش بیل که یکی از ثروتمندان جهان است ادامه داد. او در خانه بیل که در کنار یکی از زیباترین دریاچه های واشنگتن است بزرگ شده است. اما با این حال بسیار متواضع و مودب است. و برخلاف بسیاری از فرزندان پدران ثروتمند فروتنی خاصی دارد. فول دل گیتس عاشق رقصیدن و آواز خواندن است. او عاشق رقص باله است و گفته بود قصد دارد زمانی که تحصیلاتش را تمام کرد به صورت تخصصی به آموزش باله و رقص زیبای باله بپردازد. او که توسط پدری بزرگ و البته با ذهنی روشن بزرگ شده است تصمیم دارد به یک فرد معروف در زمینه باله تبدیل شود. او مثل پدرش به برنامه نویسی علاقه ندارد و روحیات هنری اش مسیر زندگی اش را جور دیگری ترسیم کرده است.

فوب ادل گیتس دختر بیل گیتس کیست
فوب ادل گیتس دختر بیل گیتس کیست

درباره جنیفر کاترین گیتس بیشتر بدانید

جنیفر دختر بزرگ ملیندا فرنچ و بیل گیتس است و به رشته سوارکاری فعال است. او عاشق اسب هاست و دوست دارد وقتش را به اسب سواری بپردازد. او یک اسب سوار حرفه ای است و در مسابقات زیادی هم شرکت کرده است. رابطه جنیفر با یک سوارکار حرفه ای به نام نایل ناصر که در المپیک نیز مقاماتی را به دست آورده بود باعث شایعه سازی هایی شد. جنیفر عکس دو نفره خود و نایل ناصر را در اینستاگرام منشر کرد و نوشت به “به نظر میاد پسر خوبی باشه” و انتشار این عکس در روز ولنتاین خود خبرساز شد. بیل فرزندانش را آزاد گذاشته است تا هر کدام به حرفه و تفریحی که دوست دارند بپردازند. آزادی مشروط و پرورش خلاقیت یکی از موارد مهم است که در جای جای زندگی نامه بیل گیتس به چشم می خورد. بیل که خود در خانواده ای بزرگ شده بود که او را در مسیر رسیدن به رویاها آزاد گذاشتند فرزندانی این چنین تربیت کرده است.

بیوگرافی بیل گیتس | دخترش جنیفر کاترین گیتس
جنیفر کاترین گیتس دختر بیل گیتس کیست

وصیت عجیب بیل برای فرزندانش

شاید جالب باشد بدانید که بیل معمولا تنها ۵ درصد از ثروت خود را نگاه می دارد و بقیه را به امور خیریه اختصاص می دهد. هم چنین گفته است که فرزندان وی نیز تنها ۱۰ ملیون دلار از این ثروت را به ارث می برند. او گفته فرزندانش با داشتن ثروت زیاد زندگی خوبی نخواهند داشت. شاید هم به دلیل سخت گیری هایی که در مورد تربیت آن ها داشته است چنین وصیتی کرده است. او می خواهد فرزندانی داشته باشد که اهل نوآوری و سازندگی باشد. و معتقد است که داشتن ثروت زیاد تنبلی می آورد. و بارها نیز در سخنرانی ها و صحبت هایش گفته که تنبلی چه آفت بزرگی است و چطور باید با آن مقابله کرد.

خانه بیل گیتس

بیل علاقه خاصی به طبیعت دارد. و دوست دارد تا همیشه به تماشای آسمان، درختان و دریاچه بپردازد. خانه اش هم درست در جایی است که به همه این ها دسترسی دارد. خانه بیل گیتس آن قدر بزرگ است که می توان آن را به یک شهرک بزرگ تشبیه کرد. این خانه بیش از ۲۰ هزار مساحت دارد. او در سال ۱۹۸۸ زمینی را در قسمت کناری دریاچه خریداری کرده است. در آن زمان برای پرداخت آن ۲ ملیون دلار پرداخت کرد و ۷ سال طول کشید تا این خانه زیبا و دلپسند را بسازد. او برای ساخت و تکمیل خانه باب طبعش بیش از ۶۳ ملیون دلار هزینه کرده است. این خانه قسمتی از تپه های مدینا را در واشنگتن در بر گرفته است. دور تا دور خانه را نیز آن قدر درخت کاری کرده است تا به خوبی ایمن شود. در واقع با درخت کاری خانه اش را پوشانده است. بدیهی است که بیل ثروتمند نیز نیاز دارد تا در جایی زندگی کند تا ایمن باشد و امنیت داشته باشد. و این کار را نیز به خاطر حفاظت از جان خود و همسر و فرزندانش کرده است. خانه بیل گیتس یکی از بزرگ ترین و زیباترین املاک جهان است. البته که بیل به دلیل تلاش و کوشش استحقاق چنین زندگی خوبی را هم دارد.

بیل گیتس کیست | خانه بیل گیتس
بیل گیتس کیست | خانه بیل گیتس
بیل گیتس کیست | خانه بیل گیتس

مرد ثروتمندمان خانه ای بزرگ و پر از امکانات برای خانواده اش ساخته است. فرزندان بیل و همسرش همیشه در رفاه بودند و خانه ای بزرگ، زیبا و مجلل داشتند. خانه ای که بسیار با سلیقه ساخته شده بود. خانه ای بزرگ و دلباز و پر از نور و پنجره که انرژی مثبت فراوان دارد.

بیوگرافی بیل گیتس | دستاوردها

در این قسمت می خواهیم به موارد بپردازیم که بیل در زندگی اش به عنوان دستاوردهایی درخشان داشته است. او که فرزندی موفق و با ذهنیتی درخشان است ذستاوردهای خوبی را به جهان هستی تقدیم کرده است. در ادامه با آن ها آشنا خواهیم شد.

کتاب سرعت، تجارت، تفکر

بیل عزیزمان بسیار دست و دلباز است. همچنین دوست دارد به همه بگوید که برای موفق شدن و رسیدن به ثروت رویایی شان باید چه کنند. به همین خاطر کتاب هایی را هم نوشته است. یکی از این کتاب ها “سرعت، تجارت و تفکر” نام دارد. این کتاب در شمار پر فروش ترین کتاب ها در نیویورک تایمز جای دارد. او در این کتاب می خواهد به همه بگوید که با تکنولوژی و هوش چطور می توانند به سرعت در تجارت پیشرفت کنند. در همین لحظه که در حال نوشتن این مطلب هستم این کتاب تا کنون به ۲۵ زبان زنده دنیا ترجمه شده است. همچنین یکی از پر فروش ترین کتاب ها در سایت فروشگاه اینترنتی آمازون است. این کتاب برای همه نوشته شده است و می تواند نگرش شما را تغییر دهد.

کتاب فاجعه در راه است

اگر فکر می کنید که بیل گیتس تنها به پول درآوردن و پیشرفت در حوزه تکنولوژی می اندیشد سخت در اشتباه هستید. او بسیار نگران کره زمین است و این کتاب را نیز در همین زمینه نوشته است. او در این کتاب می گوید که چقدر نگران کره زمین است. همین طور به این می پردازد که اگر به همین صورت پیش برویم به کجا قرار است برسیم. او خودش هم گفته که فکر نمی کرده روزی در این باره کتابی بنویسد. اما روزی با موضوع فقر انرژی آشنا می شود و به این حوزه علاقه مند می شود. او سفرهای زیادی داشته است. وی به آفریقا و آسیا و بسیاری از شهرهای بزرگ و پر رونق داشته است. او متوجه رابطه درآمد و مصرف انرژی می شود. بیل در این کتاب می گوید که کشورهای ثروتمند انرژی زیادی تولید می کنند که این انرژی کره زمین را نابود کرده است و هوا را بسیار مسموم کرده است. بیل برای نوشتن این کتاب با افرادی متخصص در حوزه های اقلیم، انرژی، کشاورزی، اقیانوس‌شناسی، سطح آب دریاها، یخچال‌ های طبیعی، خطوط برق و سایر حوزه‌ها نیز صحبت های بسیار کرده است. همچنین صحبت های پروفسور ریچارد وولفسون که در قالب مجموعهٔ دوره‌های بزرگ آموزشی بود را به دقت مطالعه کرده است. همچنین کتاب “هواشناسی برای احمق ها” که یکی از معروف ترین کتاب ها در حوزه هواشناسی است به تکمیل و درک درست برای نوشتن این کتاب کمک کرده است. با خواندن این کتاب خواهید فهمید که بیل گیتس کیست و چقدر فکر بزرگی دارد. او برای رسیدن به همه چیز تلاش می کند و مطالعه های زیادی را انجام می دهد. راهکارها و روش های بیل برای جلوگیری از فاجعه آینده زمین در این کتاب بسیار جالب است.

بیل گیتس کیست | کارهای خیر و انسان دوستانه

با مطالعه هر قسمت از زندگی نامه بیل گیتس این موضوع بسی روشن است که وی ذهنی روشن داشته و دارد. او دوست دارد ببخشد. بخش زیادی از درآمدش را به نیازمندان می دهد. همچنین دوست دارد راز موفقیت را به همگان بیاموزد. کتاب ها و صحبت های بیل همگی این ذات مهربان و بشر دوستانه را تایید می کنند. بیوگرافی بیل گیتس پر از اتفاق ها و موارد مثبت و همچنین دست آوردهای درخشان است. دست آوردهایی که آن ها با خلوص نیت به همگان تقدیم کرده است.

موسسه خیریه بیل گیتس و ملیندا

بیل گیتس ذاتا مهربان و بخشنده بود و این موضوع به تربیت خانوادگی اش هم بر می گردد. مادر بیل بسیار بخشنده بود و همیشه به نیازمندان کمک می کرد. او نیز که تربیت شده چنین مادری بود فردی بخشنده شد و با قلب بزرگش توانست موسسه خیریه بزرگی را راه اندازی کند. ملیندا نیز که همسر بیل بود همیشه او را تشویق می کرد تا به دیگران کمک کند. این زوج با یکدیگر تصمیم گرفتند تا موسسه خیریه بیل و ملیندا را راه بیندازند. این موسسه در سال ۲۰۰۰ به نام بیل و ملیندا نام گذاری شد. این خیریه یکی از بزرگ ترین خیریه های جهان است. در سال ۲۰۰۶ وارن بافت نیز به این موسسه پیوست و باعث شد تا این موسسه گسترشی عظیم و دو برابری پیدا کند. آن ها تصمیم داشتند تا در این موسسه کاری کنند تا سلامتی گسترش پیدا کند. به همین خاطر بخش زیادی از هزینه موسسه صرف خرید دارو و هزینه های درمانی می شد. همچنین دوست داشتند تا همه زندگی خوبی داشته باشند و تهی دستی از بین برود. به همین خاطر در این زمینه نیز تلاش زیادی کردند. آن ها همچنین به تجهیز مدارس و آموزشگاه ها پرداختند تا افراد بیشتری بتوانند با آموختن علم زندگی آیندگان را روشن تر کنند. اگر بخواهیم بگوییم بیل گیتس کیست باید بگوییم او فردی موفق با ذهنی بزرگ و قلبی بزرگ تر از آن است.

زندگی نامه بیل گیتس | امور خیریه
بیوگرافی بیل گیتس | خیریه بیل و ملیندا

پس از جدایی بیل و ملیندا بیشتر مسئولیت و مدیریت این موسسه خیریه توسط ملیندا انجام می شود. البته که بیل هنوز هم بر آن نظارت دارد و بخش زیادی از سرمایه آن را نیز تامین می کند.

نوشتن کتاب هایی برای آموزش موفقیت

در قسمت دستاوردها از بیوگرافی بیل گیتس دو کتاب معروف وی را معرفی کردیم. البته بیل کتاب های زیادی دارد. هم چنین هر روز در حال خلق و نوشتن است. با ورود به کهنسالی و افزایش سن نیز دوست دارد تا به دیگران بیاموزد. شاید این را هم مدیون مادرش باشد که آموزگار بوده است. بیل دوست دارد موفقیت بیاموزد. او بارها این جمله را گفته است که “اگر فقیر به دنیا آمدید تقصیر شما نیست اما اگر فقیر از دنیا بروید این تقصیر شماست” و در کتاب ها و صحبت هایش نیز در این باره بسیار صحبت ها کرده است. او سعی دارد تا به همه بیاموزد که چطور باید با مثبت اندیشی دریچه های ذهن را آماده دریافت همه نعمت ها و موارد مثبت کنند. او برای نوشتن کتاب هایش حتی با افراد سرشناس در زمینه های روان شناسی و… ملاقات هایی را انجام داده است. با خواندن این کتاب ها خواهید دانست که مهم ترین ویژگی که بیل داشته و سعی کرده همیشه آن را حفظ کند مثبت اندیشی بوده است. او می گوید که تنبلی آفت است و باید آن را سریع تر از بین برد. او نشان داده است که چطور می تواند آن قدر موفق و معروف شود که هر کسی حداقل یک بار نام وی را شنیده باشد. هم چنین نشان داده که چطور می شود آن قدر پول داشت که به انسان های زیادی کمک کرد.

از بیل گیتس پرسیدند از تو ثروتمند تر هم هست؟

می دانم که در این مطلب قرار است در مورد بیوگرافی بیل گیتس بنویسم و نه موارد حاشیه ای. اما روایتی جالب از زبان خود بیل وجود دارد که بسیار زیباست. احساس کردم که بازگو کردن این مطلب خالی از لطف نیست. این داستان بسیار آموزنده است. بیل تعریف می کند که زمانی که از اداره اخراج شده بودم (قبل از تاسیس مایکروسافت) در فرودگاه منتظر پرواز بودم. تصمیم گرفتم به قسمت فروش کتاب ها و نشریه ها سری بزنم تا زمان برایم سریع تر بگذرد. چشمم به یک نشریه خورد. آن نشریه تیتر جالبی بود و تصمیم گرفتم یکی از آن بردارم و بخرم. در جیبم دست کردم و دیدم که پول ندارم. در همان لحظه یک پسربچه آفریقایی که به من نگاه کرده بود و دیده بود چقدر مشتاق آن نشریه همسرم به طرفم آمد. دستش را دراز کرد و نشریه را به من داد. من گفتم از لطفت ممنونم اما پول ندارم و از خرید پشیمان شدم. پسر بچه گفت مال خودت من این را به تو هدیه می دهم. از سود خودم است و می خواهم به تو ببخشمش. نشریه را گرفتم و پسر بچه هم رفت. چندی بعد دوباره در همان فرودگاه منتظر پرواز دیگری بودم. باز هم همین موضوع تکرار شد. آمدم تا مجله ای را بخرم. همین که دست در جیب کردم دیدم پول کافی ندارم. دوباره همان پسر بچه به طرفم آمد و مجله را به من داد. گفتم ممنونم و با این کارت مرا شرمنده می کنی. هر چه گفتم که راضی به این کار او نیستم اما او گفت من دوست دارم آن را به تو ببخشم. این موضوع خیلی در ذهنم مانده بود.

در جست و جوی او

سال ها بعد که مایکروسافت را راه اندازی کردم و ثروت زیادی داشتم تصمیم گرفتم هر جور شده آن پسر را پیدا کنم. یک تیم ترتیب دادم و گفتم این فرد را پیدا کنید. پس از کلی تحقیق فهمیدم آن پسر الان دیگر نگهبان یک تئائر است. او را احضار کردم. بسیار متواضع و مهربان بود و مثل بچگی اش خوشرو و پر از مهربانی. به او گفتم سال ها پیش در فرودگاه به من یک روزنامه هدیه دادی. دوباره به من یک مجله هدیه دادی. بیل می گوید که او مرتب می خندید و می گفت بله این یکی از تفریحات من بود و حال مرا خوب می کرد. دوست داشتم تا از سودم به دیگران ببخشم. به او گفتم مرا می شناسی؟ گفت بله مگر می شود کسی نداند که بیل گیتس کیست شما همان ثروتمند معروف جهان هستید. گفتم می خواهم این لطفت را جبران کنم. هرچه بخواهی به تو می دهم. گفت هر چه بخواهم؟ گفتم بله هر چه بخواهی به تو می دهم. به او گفتم چندین میلیارد به آفریقا کمک مالی کرده ام و می توانم همان اندازه را هم به تو بدهم. اما او بسیار متواضع گفت خیلی ممنون که به آفریقا کمک کردی. اما جناب بیل گیتس تو نمی توانی کار مرا جبران کنی؟ گفتم چطور؟ گفت فرق من با تو این است که من در اوج نداشتنم به تو بخشیدم. اما تو در زمان داشتنت می خواهی ببخشی و این اصلا قابل مقایسه نیست. خود بیل می گوید که همیشه فکر می کنم اگر از من ثروتمندتر کسی باشد همان جوان آفریقایی مسلمان است. زندگی نامه بیل گیتس بسیار خواندنی و جالب است. و جالب تر این که او از هر اتفاقی برای بهتر شدن استفاده کرده است. هیچ وقت مغرور نشده است و ثروتش را به رخ کسی نکشیده است.

بیوگرافی بیل گیتس
زندگی نامه بیل گیتس

حل مسأله “مرتب کردن پنکیک در ریاضی”

بیل ذهن منطقی بسیار خوبی دارد. در زمان تحصیل معلمش در مورد مشکلی که در مسأله “مرتب کردن پنکیک” وجود دارد صحبت کرد. بیل چند روزی فکر کرد و توانست راه حلی برای آن پیدا کرد. او فورا توانسته بود مسأله ای را حل کند که ۳۰ سال بی جواب مانده بود. معلمش نیز او را تشویق کرد که وارد حوزه ریاضیات شود. اما بیل علاقه ای نداشت و خیلی به این موضوع بی تفاوت بود. معلمش می گوید چند سال بعد نام وی در نشریه ای علمی و بزرگ به چاپ رسید. به بیل زنگ زدم و قضیه را گفتم. اما انگار اصلا اهمیتی برایش نداشت. از او خواستم که از این استعداد در راستای حل مشکلات ریاضی استفاده کند. اما او اصلا اهمیتی نمی داد و دیگر هم پیگیرش نشد. معلم می گوید وقتی فهمیدم شرکتی کوچک برای ساخت نرم افزار راه اندازی کرده است پیش خودم گفتم چقدر حیف. اما نمی دانستم که این ذهن منظقی و منظم می تواند چنین شهرتی برای وی به بار بیاورد. شاید اگر در ریاضیات هم پیش می رفت باز هم موفق می شد و باز هم نامش این چنین معروف می شد. زندگی نامه بیل گیتس پر است از این دست آوردها و پر است از اتفاق های درخشان. مواردی که بیل هرگز به آن مغرور نشده است. شاید هم همین تواضع باشد که او را از فرش به عرش رسانده است.

منطق ریاضی خوب که در برنامه نویسی از آن استفاده کرد

حتما می دانید که یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک برنامه نویس خوب نیاز دارد ذهنی است که قدرت حل مساله داشته باشد. مهارت حل مساله آن هم به شکل جدید و متفاوت بود که توانست بیل مساله حل نشده ریاضیات را حل کند. این برای بیل بسیار ساده بود. او همه چیز را ساده می گرفت. و ذهن خلاقش می توانست هر مساله ای را حل کند. او بعدتر از این ذهن در زمینه برنامه نویسی استفاده کرد. شاید اگر در زمینه ریاضیات هم راهش را ادامه می داد بسیار موفق می شد. ولی مطمئنا هرگز به جایگاهی که اکنون هست نمی رسید. الان بیل گیتس کیست ؟ صاحب بزرگ ترین شرکت نرم افزاری دنیا و کسی که توانسته نرم افزارها و سیستم عامل هایی را بسازد که هر کسی برای کار با کامپیوتر به آن محتاج است. بیل توانست سیستم عامل های ویندوز را به بازار عرضه کند. هنوز هم دست برنداشته و همیشه معتقد است که می تواند چیز بهتری را بسازد. مغرور نشدن به آن چه تا کنون به دست آورده و ساخت برنامه های تازه تر باعث شده تا رقبا و شرکت های نرم افزاری دیگر به این راحتی ها نتوانند با او به رقابت بپردازند.

بیل گیتس کیست ؟ یکی از بزرگ ترین صاحبان زمین کشاورزی

خب مشخص است که بیل از این ثروت همیشه برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف استفاده می کند. او بخش زیادی از دارایی اش را برای خریدن زمین های کشاورزی صرف کرده است. این اقدامات او سر و صدای زیادی هم به پا کرده است. خیلی ها تعجب کردند از این که بیل سرمایه اش را در بخش بسیار ریسک پذیر کشاورزی صرف کرده است. اما خود گفته یکی از دلایل این کار علاقه شخصی اش بوده است. گرچه به نظر نمی رسد که وی این همه ثروت را تنها برای یک تفریح صرف کند. بله قطعا او فکرهای زیادی در سر دارد. به راستی بیل گیتس کیست یک نابغه تکنولوژی یا فردی با هوش سرشار برای سرمایه گذاری! او تاثیر زیادی بر دنیا گذاشته است. اقدامات بیل باعث تغییرات فراوان در کل دنیا شده است. چیزی که در مورد بیل مشخص است این است که او بسیار از زمانه خودش جلوتر است. او متفاوت است و متفاوت عمل می کند. و همین متفاوت عمل کردن بوده که او را به این جایی که الان هست رسانده است. او می خواهد با دانش نوین و اطلاعات سرشاری که در زمینه کشاورزی نوین می داند کارهای جالبی بکند. او می داند که چطور یک محصول عالی داشته باشد. می داند از چه روش هایی استفاده کند که از آب کم تری استفاده کند.

سرمایه گذاری برای طبیعت به خاطر عشق به طبیعت

او عاشق طبیعت است. و خود می گوید همیشه دوست داشته کاری برای طبیعت انجام دهد. شاید هم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی به همین خاطر بوده است. ممکن است یکی از دلایل خرید این همه زمین کشاورزی این بوده که می خواسته با استفاده درست از آن ها و روش کشاورزی پیشرفته کاری برای زمین و کل دنیا کرده باشد. خیلی ها در این مورد گفته اند محصولاتی که بیل برای کشت انتخاب می کند می تواند قیمت ها را در بازار تغییر دهد. البته که بیل هرگز خود به تنهایی کاری را پیش نبرده است. استخدام افراد کارشناس و بسیار دانا برای هر کاری که رویش سرمایه گذار یکرده باعث شده در آن کار موفق شود. خود به عنوان کسی که در حال نوشتن بیوگرافی بیل گیتس هستم باید بگویم به این رسیده ام که او یک شطرنج باز حرفه ای است. می داند کدام مهره را کجا بگذارد تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

مسابقه تنیس با راجر فدرر اسطوره تنیس

راجر فدرر اسطوره تنیس جهان که همه او را می شناسند یک موسسه خیریه دارد. او بخش زیادی از دارایی اش را به این موسسه خیریه اختصاص داده است تا به کمک آن به نیازمندان کمک شود. بیل گیتس هم که اهل بذر و بخشش است و یکی از بزرگ ترین خیریه های جهان را دارد. در این زمینه بیل و راجر هم فکر و هم عقیده هستند. چند سال پیش راجر آموزش هایی را در تنیس به بیل گیتس داد. این دو یک مسابقه تنیس اجرا کردند. پول حاصل از فروش بلیط های مسابقه نیز برای کمک به نیازمندان آفریقا اختصاص پیدا کرد. یک اقدام جالب که سر و صدای زیادی هم به پا کرد. نام این مسابقه یا رویداد «Match for Africa 5» بود. راجر پیش تر هم مسابقاتی این چنینی را برای کمک به مردم نیازمند آفریقا اجرا کرده بود. مسابقه پنجم برای کمک بخ آفریقا در ۱۴ اسفند سال ۱۳۹۶ شمسی اجرا شد. چند سال پیش تر نیز راجر مسابقاتی را با «مایک مک کریدی» گیتاریست و «جان ایسنر»، تنیسور حرفه ای آمریکایی اجرا کرده بودند. مسابقاتی که پول حاصل از فروش بلیط هایشان همگی برای درمان و آموزش کودکان و مردم آفریقا اختصاصی پیدا کرد. مسابقه بیل و راجر نیز به درخواست و پیشنهاد راجر فدرر بود و بیل با روی باز از این موضوع خداپسندانه استقبال کرد. کمک به نیازمندان در کل زندگی نامه بیل گیتس به چشم می خورد. او در جای جای زندگی اش کمک به نیازمندان را در صدر اولویت ها قرار داده است. مسابقه با راجر فدرر نیز در همین راستا بوده است.

زندگی نامه بیل گیتس | مسابقه راجر فدرر با بیل گیتس
بیوگرافی بیل گیتس | مسابقه راجر فدرر با بیل گیتس

کمک هایی که بیل گیتس به بهداشت جهان می کند بیشتر از بودجه خود سازمان بهداشت جهانی است!

تا به اینجا با خواندن زندگی نامه بیل گیتس دانسته اید که او به پول زیاد با نام مسئولیت صحبت می کند. او می گوید که پول از یک جایی به بعد دیگر مسئولیت است. هر آدمی مگر به چقدر پول نیاز دارد. بعد از یک جایی دیگر باید یک فکر جدی کرد. تصمیم بیل این بوده که بخش زیادی از ثروت به دست آورده اش را برای درمان و برای افزایش بهداشت صرف کند. و شاید جالب باشد که بدانید کمک هایی که تا به حال بیل گیتس برای بهداشت جهان کرده است از هزینه ای که سازمان بهداشت جهانی برای این امر کرده است بیشتر بوده است. او توانسته افراد زیادی را با کمک هایش درمان کند. خیلی از خانوادها با این کمک ها دوباره طعم سلامتی چشیده اند. اهمیت کمک و کمک کردن به نیازمندان در مورد بیل به وضوع مشخص است. او همیشه و همه جا در این مورد صحبت کرده است.

غذای مورد علاقه بیل گیتس | عادت های غذایی

ملاحظه کاری در سرتاسر زندگی نامه بیل گیتس به چشم می خورد. او حتی در مورد بچه ها و سبک زندگی نیز بسیار سخت گیر است. به گفته خود او سعی می کند تا با داشتن رژیم غذایی سالم از اضافه وزن جلوگیری کند. همسر سابقش ملیندا گیتس گفته است که او وعده های غذایی اصلی را در بسیاری از مواقع حذف می کند تا اضافه وزن پیدا نکند. اما عادت دارد تا در وعده صبحانه پاف کاکائو بخورد و این علاقه شدیدش باعث شده تا نتواند این خوراکی خوشمزه را از صبحانه اش حذف کند. بیل همچنین علاقه شدیدی به کوکای رژیمی دارد. او عاشق نوشیدنی های گازدار است اما به دلیل ملاحظه کاری هایش فقط نوع رژیمی را می نوشد.

انسان جز غذایی محدود به به بیشتر نیاز ندارد!

جوردی کروز سرآشپز ستاره میشلن گفته که بیل یک بار به مدت دو روز کل رستوران او را رزرو کرده است. و در کمال تعجب در این دو روز فقط کوکای رژیمی خورده است! جوردی می گوید منتظر بودم تا ببل فلان غذا را بخواهد تا با بهترین مدل و بهترین شکل طبخ برایش آماده کند. اما فقط و فقط کوکای رژیمی خورد. همچنین در ساندویچ ها عاشق چیزبرگر است. در یک مصاحبه از او پرسیده شد که ساندویچ مورد علاقه اش چیست. او گفت چیزبرگر چیزبرگر چیزبرگر. بیل همچنین گفته که عاشق نوشیدنی تانگ است. این نوشیدنی یک نوشیدنی پرتقالی شیرین است. استیوجابز که در دانشگاه با بیل همکلاسی بوده است گفته که او در زمان دانشگاه گوشت را به کل کنار گذاشته بود. بعدتر نیز شیر را کنار گذاشت و به گیاهخواری روی آورد. خود بیل هم گفته که در یک مقطع زمانی فقط هویج و سیب می خورده است تا اضافه وزن پیدا نکند.

زندگی نامه بیل گیتس | غذای مورد علاقه بیل گیتس
زندگی نامه بیل گیتس | غذای مورد علاقه بیل گیتس
بیوگرافی بیل گیتس | عادت های غذایی

بیل گیتس کیست | ثروتمندی با قلب بزرگ

به راستی این مرد به همه ما یاد داد که ثروت از یک جایی به بعد دیگر آن قدر هم برای شخص ما مهم نیست. به گفته خودش ثروت از یک جایی به بعد دیگر مسئولیت است. تو در قبال دیگران مسئول هستی و باید کاری بکنی. وقتی دستت پر است و این همه فقر و بیماری را می بینی لااقل باید فکری برایشان بکنی. کاری که بیل کرده این است که با راه اندازی یکی از بزرگ ترین خیریه های جهان سعی کرده رفاه و آسودگی را سهم همگان کند. به راستی ای کاش مسئولین و سیاست مداران این چنین فکر می کردند. اگر بخواهیم بگوییم بیل گیتس کیست باید بگوییم مردی که با طراحی نرم افزارش و درآمد نجومی اش نشان داد می تواند دنیا را تغییر دهد. او به بشریت خدمت بزرگی کرد. او با طراحی ویندوز و بسیاری از نرم افزارهای کاربردی دیگر باعث شد تا تمامی کسب و کارها به راحتی بتوانند پیشرفت کنند. او پولی که درآورد را هم بین همه ما تقسیم کرد. به راستی که همه ما همیشه به او مدیون هستیم. خود من به عنوان نویسنده این مطلب از بیل عزیز سپاسگذارم که با طراحی نرم افزارهای مایکروسافت توانست کار کردن با رایانه را برای همه ما راحت تر کند. با خواندن زندگی نامه بیل گیتس باید درس بگیریم. خود من معتقد هستم که قلب بزرگ بیل نیز یکی از دلایلی بوده که خداوند چنین ثروت و موهبتی را به او داده است. انرژی مثبت و مثبت اندیشی های بیل نیز باعث شده تا این فراوانی بیشتر و بیشتر شود.

درس هایی که با خواندن زندگی نامه بیل گیتس می شود گرفت

خواندن زندگی و داستان هایی از زندگی های بزرگان و افراد معروف می تواند برای ما تلنگر باشد. می تواند به ما بفهماند که خواستن توانستن است. اگر دیگران توانسته اند موفق شوند پس ما هم می توانیم. کافی است همت کنیم. کافی است تنها بر روی هدفی که داریم تمرکز کنیم. درست است که روزگار سخت شده است. گاهی برای پیمودن مسیر موفقیت برای رسیدن به هدفمان ناامید می شویم. شاید به قله اورست نرسیم اما رسیدن بر یکی از قله های کوچک نیز بهتر از راه رفتن بر روی سطح صاف است. خود من به عنوان نویسنده محتوای این مطلب پس از این که دوست داشتم به شما بگویم بیل گیتس کیست و چه کارهایی کرده است دوست داشتم جرقه ای از امید را در ذهنتان روشن کنم.

بعد از شکست نا امید نشویم

اما با خواندن بیوگرافی بیل گیتس و افراد بزرگ دیگر خواهید دید که شکست برای همه وجود دارد. در ابتدای همین مطلب در مورد این که بیل نیز از محل کارش اخراج شد گفته ایم. داستانی که در آن خودش گفت پول نداشته حتی روزنامه ای بخرد و یک کودک آفریقایی به او روزنامه ای را هدیه کرده است. شکست برای همه وجود دارد. مهم این است که ناامید نشویم. باید ثابت قدم باشیم و تنها به رسیدن فکر کنیم.

شما هم می توانید

شمایی که در حال خواندن این مطلب هستید و حتما مثل بی شمار انسان دیگر استعداد و تواناهایی دارید. اگر استعدادتان را دنبال کنید به جاهای خوبی خواهید رسید. زندگی نامه بیل گیتس می تواند شما را امیدوار کرده باشد. فردی که هرگز به پولدار شدن فکر نکرده بود و تنها و تنها کاری که دوست داشت را با عشق انجام داده بود. و به نظر من این مهم ترین دلیل پیشرفت وی بود. ما و شما و خیلی های دیگر نیز می توانیم افراد موفق دیگری باشیم. افرادی که شاید دیگران در موردشان در موتورهای جست و جوگر جست و جوهایی کنند. اگر این مطلب من برای شما خنده آور است به این معنی است که ذهنتان از انرژی منفی پر شده است. به بالای سر خود نگاهی بیندازید. خدایی بالای سر ماست که بزرگ ترین است. اوست که منتظر نشسته تا صدایش کنیم و از او بخواهیم یاری مان کند.

پدر بیل گیتس کیست

بد نیست در این مطلب که سعی کردیم همه چیز را درباره زندگی نامه بیل گیتس شرح دهیم کمی هم به پدر بپردازیم. شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که پدر بیل گیتس کیست و چه کارهایی انجام داده است. متاسفانه او در سن ۹۴ سالگی درگذشت و اکنون در قید حیات نیست. او یک وکیل موفق در کارش و یک خیر واقعی بوده است. او همچنین یک فرد ریسک پذیر و با فکری بزرگ بود. شاید بد نباشد بدانید او مدت ها قبل از این که بیل در راه تکنولوژی قدمی بردارد کارهای زیادی انجام داده بود. بیل درباره مرگ پدرش نوشته است که مرگ او فقدانی بزرگ هم برای خانواده و هم برای بسیاری از مردم دنیاست. چرا که او به بسیاری انسان ها در کارهای خیرخواهانه اش کمک می کرد. و زندگی بسیاری از افراد تحت تاثیر او بوده است. بیل می گوید از پدرم خرد و مهربانی را آموختم و او بود که به ما یاد داد به کل دنیا تعهد داریم و ما از این نظر به او بسیار مدیونیم. بیل می گوید پدرم تمامی آن چیزی بود که من سعی می کردم باشم و دوست دارم باشم. پدر بیل در سال ۲۰۰۰ به بیل و ملیندا کمک کرد تا خیریه بزرگشان را راه اندازی کنند. خیریه ای که هنوز هم در حال کار است و کارهای بسیار بزرگی را انجام داده است. بیوگرافی بیل گیتس ها خواندنی است. از پدر گرفته تا پسر و کل خانواده شان و همه زندگی هایشان خواندنی و پر از درس عبرت است. در ادامه تصویر این مرد بزرگ را می بینید.

زندگی نامه بیل گیتس و آشنایی با پدر و خانواده
پدر بیل گیتس کیست و چه کرد

اگر فقیر به دنیا آمدید مقصر شما نیستید؛ اما اگر فقیر از دنیا بروید این تقصیر شماست.

سخنرانی ها کم نمی گذارد. او علاقه مند است که با گفتارش تاثیری در اطرافیان بگذارد. تاثیری که شاید انگیزه ای شود تا آن ها نیز قدم در راهی بگذارند که می توانند در آن بسیار موفق شوند. زندگی نامه بیل گیتس پر از فراز و فرود است و او از این فراز و فرود ها درس گرفته است. بیل معتقد است که همه می توانند ثروتمند شوند؛ حتی کسانی که در خانواده های فقیر به دنیا آمده اند. وی معتقد است فقیر متولد شدن چیزی نیست که به شما ربطی داشته باشد و شما خود در این شرایط متولد شده اید. اما زندگی تان و این که زندگی را چطور می سازید کاملا دست شماست. شمایید که می توانید کاری کنید که همه چیز تغییر کند. نه تنها می توانید زندگی بسیار عالی داشته باشید، بلکه می توانید آن چنان ثروتمند شوید که حتی از این ثروت به دیگران بدهید و به آن ها کمک کنید. کاری که خود بیل نیز انجام داده اند. کافی است فعل خواستن را صرف کنید. هر کسی استعدادی دارد و می تواند در راهی خاص موفق شود. ممکن است استعداد شما در زمینه موسیقی باشد و بتوانید به یک نوازنده مشهور جهانی تبدیل شوید. و یا ممکن است بتوانید در زمینه فروش به یک برند معتبر تبدیل شوید. مهم این است که شما نیز استعدادهایی دارید و اگر بخواهید می توانید همه چیز را به بهترین شکل ممکن تغییر دهید.

قلب بزرگ باعث موفقیت های بزرگ می شود

حتما با خواندن بیوگرافی بیل گیتس متوجه شده اید که تا چه اندازه دوست دارد به دیگران کمک کند. او علاوه بر این که از نظر مالی به بنیادهای خیره کمک می کند دوست دارد مهارت موفق شدن را نیز آموزش بدهد. و این را مهم تر از کمک کردن مالی و پول دادن به دیگران می داند. چرا که معتقد است اگر کمک کنیم تا انسان های دیگر نیز راهشان را پیدا کنند آن وقت افراد بیشتری هستند که می توانند به دیگران کمک کنند. اگر بخواهیم بگوییم بیل گیتس کیست باید بگوییم او کسی است که خود موفق شده است و حال سعی می کند با سخنان و سخنرانی هایش راه موفق شدن را به دیگران نیز آموزش بدهد. او جملاتی کلیدی دارد که در بیشتر سخنرانی هایش نیز بر روی آن ها تاکید می کند. و یکی از آن ها نیز این است که شما بدون توجه به این که در چه خانواده ای به دنیا آمده اید می توانید آن قدر موفق شوید که فکرش را نمی کنید.

جشن گرفتن برای پیروزی و بزرگداشت خوب است؛ اما مهم تر از آن درس گرفتن از شکست است.

بیل معتقد است یکی از دلایل سقوط و شکست ما مغرور شدن است. به همین دلیل همیشه در سخنرانی هایش می گوید که سعی کنید یک اشتباه بیش از یک بار تکرار نشود. او می گوید که بسیار خوب است که برای یک موفقیت جشنی برگزار کنیم. او هرگز مخالف این نیست و می گوید که باید پیروزی های خود را جشن بگیریم. اما می گوید که نباید به پیروزی های خود مغرور شویم. و هرگز نباید از یاد ببریم که چه کاری انجام دادیم و دلیل فلان شکستمان شد. موفقیت های بیل باعث شده است که جملاتش در مورد پیروزی و شکست نیز به جملاتی معروف تبدیل شود. یکی از جملات او نیز این است که خوب است که پیروزی ها را جشن بگیریم اما از آن مهم تر درس گرفتن از شکست هایمان است. همان طور که دیدیم زندگی نامه بیل گیتس نیز بالا و پایین بسیار داشته است. و او همیشه در صحبت هایش به این اشاره کرده است که از فلان شکست درس گرفتم تا فلان تصمیم را بگیرم. ما نیز باید این گونه باشیم و اگر ما نیز از شکست ها درس گرفته و آن ها را پلی برای پیروزی کنیم شاید ما نیز در شمار افراد معروف و سرشناس قرار بگیریم. آن هایی که نامشان در کل دنیا شنیده می شود.

ناراضی ترین مشتریان شما برترین و بهترین منابع برای فراگیری و پیشرفت شما هستند.

در بسیاری از سخنرانی های بیل در مورد موفقیت که بسیاری از کارفرمایان نیز در آن شرکت می کنند به اهمیت مشتری های ناراضی پرداخته می شود. بیل می گوید که هر مدیری باید حواسش را به مشتری های ناراضی اش بدهد. بیل می گوید مشتری های ناراضی به ما می گویند که کدام قسمت از کارمان اشکال دارد. و بدیهی است که با برطرف کردن این مشکلات و ایرادات می توانیم خدمات و محصولات بهتری ارائه کنیم. او می گوید که زمانی که در مایکروسافت بودم همیشه سعی می کردم کامنت ها و نظرات مشتری های ناراضی را با دقت بیشتری بخوانم. بیل می گوید من خودم را به این افراد مدیون می دانم. آن ها بدون درخواست هزینه ای به من گفته اند که برای بهتر شدن باید کدام قسمت از محصولم را بهتر کنم.

عکس بیل گیتس
بیل گیتس کیست و جملات مهم اش

برای انجام کارهای بزرگ گاهی لازم است ریسک های بزرگی کنید.

بیل در صحبت های انگیزشی اش بارها به ریسک پذیری به عنوان یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک مدیر موفق باید داشته باشد اشاره کرده است. او می گوید باید ریسک کنیم. هر چند ممکن است تبعاتی داشته باشد و باعث شود هزینه هایی را متحمل شویم. با خواندن این جملات به درستی می دانیم که بیل گیتس کیست و چه ذهن بزرگی دارد. او با این که تا حد زیادی محتاط است گاهی نیز ریسک هایی کرده است. نمونه اش هم تولید برخی نرم افزارهایی بوده که با استقبال کمتری مواجه شده است. اما این استقبال کم تر باعث نشده از خلاقیت در تولید محصول بعدی سر باز بزند. و همیشه با تغییرات رو به رو شده است. زندگی نامه بیل گیتس بسیار جذاب شنیدنی است. او همیشه نوآوری هایی داشته است که این نوآوری ها باعث فروش محصولات مایکروسافت شده اند.

وب سایت مایکروسافت

آدرس وبسایت شرکت مایکروسافت Microsoft.com است. این سایت چند زبانه است و مردم همه مناظق دنیا می توانند آن را به زبان مورد نظر خود ببینند. مایکروسافت یک سایت ساده با طراحی سایت اختصاصی و ایمنی بالا دارد. محصولات جدید از طریق وب سایت رونمایی می شوند. همچنین اطلاعیه ها و اخبار جدید نرم افزاری نیز از طریق وب سایت به انتشار در می آید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button