طراحی سایت پزشکی حرفه ای و مدرن

طراحی سایت پزشکی توسط نگارچه

جهت سفارش طراحی سایت پزشکی و یا مشاوره در این زمینه با شماره های ۶۶۸۴۵۵۲۸-۰۲۱ و ۰۹۱۰۱۶۵۱۲۵۴ تماس بگیرید.

شرکت طراحی سایت نگارچه سابقه خوبی در زمینه طراحی سایت پزشکی دارد. به همین دلیل کارشناسان نگارچه می توانند به شما کمک کنند تا بهترین وب سایت را با توجه به هدف خود در زمینه پزشکی طراحی کنید. طراحی سایت پزشکی نیاز به دقت و ریزبینی های زیادی دارد. در ادامه قابلیت های مهم برای طراحی سایت پزشکی را معرفیرا بررسی می کنیم.

ساختارهای مهم برای طراحی سایت پزشکی

ساختارهای مهم طراحی سایت پزشکی

گرافیک حرفه ای

گرافیک برای یک وب سایت حرف اول را می زند! اولین چیزی که مخاطب از سایت شما می بیند تصاویر گرافیکی شما هستد. هر چه قدر هم سایت شما امکانات حرفه ای داشته باشد بدون گرافیک حرفه ای نمی توانید به یک برند بزرگ تبدیل شوید. تجربه ثابت کرده که تاثیر گرافیک بر بازدید کنندگان بسیار بیشتر از امکانات پیچیده است. طراحی سایت پزشکی نیز از این داستان مثتثنی نیست. گرافیک در یک پروژه طراحی سایت پزشکی باید خیلی حرفه ای انتخاب شوند. استفاده از رنگ های تند و زننده زیاد توصیه نمی شود. یک رنگ بندی هماهنگ و ملایم می تواند باعث افزایش کیفیت طراحی سایت پزشکی گردد.

برای این که طراحی سایت پزشکی حرفه ای تر و کارآمد تری داشته باشید بهتر است سیاست های مهم در مورد نحوه طراحی گرافیکی را به کار بگیرید. طراحی صفحه اصلی شما بسیار مهم است. برای این که کاربران به شما به چشم یک مجموعه معتبر نگاه کنند نیاز است که صفحه اصلی حرفه ای تری داشته باشید. برای این کار نیاز است که از تصاویر حرفه ای و اختصاصی استفاده نمایید. سعی کنید از تصاویر کپی شده استفاده نکنید و طراحی سایت اختصاصی خودتان را داشته باشید. یک مجموعه حرفه ای و معتبر نیازی به کپی برداری های بیش از حد از دیگران ندارد. از یک گرافیست و ایده پرداز بخواهید تا به شما برای داشتن صفحه اصلی بهتر کمک کند.

نمایش ریسپانسیو

امروزه بیشتر کاربران از طریق تلفن های همراه خود به بازدید از سایت ها می پردازند. طبق آمار جهانی رسمی خود گوگل بیش از ۷۰ درصد از بازدیدها با موبایل انجام می گیرد. به همین دلیل باید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که نمایش خوبی در موبایل داشته باشد. بدیهی است که این ساختار منعطف در طراحی سایت پزشکی نیز اهمیت فراوانی دارد. اگر به تازگی قصد سفارش یک طراحی سایت پزشکی دارید مطمئن شوید که ساختار وب سایت شما نما. یعنی در دستگاه های مختلف با صفحات نمایش گوناگون به صورت حرفه ای نمایش داده شود.

طراحی سایت ریسپانسیو یکی از اساسی ترین و پایه ای ترین ویژگی هایی است که در یک طراحی حرفه ای وب سایت در هر حوزه ای باید وجود داشته باشد. برای داشتن طراحی سایت حرفه ای استاندارد و حرفه ای تر نیاز دارید که از همان ابتدا این ساختار را در در زیر ساخت های طراحی خود رعایت نمایید. ساختار ریسپانسیو به این معنی می باشد که سایت شما انعطاف پذیر است. یعنی در دستگاه های مختلفی مانند موبایل و تبلیت و… به درستی و بدون کوچکترین ایرادی بارگزاری می شود. وب سایت های ریسپانسیو مانند لباس های کشسان هستند که افراد مختلف با سایز بندی مختلف می توانند آن را بر تن کنند. دیگر نیازی نیست که نگران باشید که نمایش سایت شما در دستگاه دیگری به چه صورت است. در واقع نیازی نیست که نسخه دیگری از وب سایت را برای موبایل طراحی کنید. خود وب سایت برای موبایل نمایش دیگری خواهد داشت. در واقع شما تنها یک طراحی دارید. این طراحی به صورتی است که با نمایشگرهای با سایز مختلف خود را تطبیق می دهد.

قابلیت ارتقا

اگر قصد سفارش یک پروژه طراحی سایت پزشکی را دارید حتما از طراح سایت خود بپرسید که سایت شما قابلیت ارتقا دارد یا خیر. هر چه قدر هم سایت شما پر از اطلاعات باشد باز هم نیاز دارید تا صفحاتی را به آن اضافه کنید. امکانات و قابلیت ها نیز همین طور هستند. به طور مثال قابلیت چت آنلاین در وب سایت های قدیمی دیده نمی شد. اما امروزه این قابلیت حتی در طراحی سایت پزشکی نیز بسیار اهمیت دهد. ساختارهای سایت شما باید قابلیت ارتقا باشند. یعنی به مرور بتوانید قابلیت های روز دنیا در زمینه طراحی وب سایت را به آن اضافه نمایید.

سرعت بارگزاری بالا

هر وب سایت کارآمدی باید سرعت خوبی در بارگزاری داشته باشد. این بدین معنا می باشد که پس از این که کاربر روی لینک صفحات سایت شما کلیک می کند بتواند در مدت کوتاهی محتوای صفحه را ببیند. در واقع المان ها و هر چیزی که در صفحه قرار داده اید در مدت کوتاهی بارگزاری شده و به کاربر نمایش داده می شود. در مورد طراحی سایت پزشکی و سایت هایی از این دسته اهمیت سرعت بارگزاری بیشتر می شود. چرا در بسیاری از مواقع ممکن است کاربران سایت شما نیاز داشته باشند تا در مدت کوتاهی به اطلاعاتی مانند شماره تلفن یا هر چیز دیگری در سایت شما دست پیدا کنند. سرعت بارگزاری وب سایت به عوامل متعددی وابسته است. بهتر است که از همان ابتدا این موارد را در در نظر بگیرید تا بتوانید بیشترین میزان بهره برداری را از وب سایت خود داشته باشید.

یکی از عواملی که در سرعت بارگزاری سایت شما مهم است نوع کدنویسی می باشد. بهتر است که برای طراحی سایت پزشکی خود از همان ابتدا استانداردهای کدنویسی را رعایت کنید. سعی کنید از کدهایی استفاده کنید که کوتاه باشند. به طور مثال استفاده بیش از حد از کدهای جاوا اسکریپتی باعث می شود که سایت شما کند شود. همچنین برای پیاده سازی یک قابلیت به احتمال راه های مختلفی وجود دارد. نحوه پیاده سازی به کمک هر کدام از این راه حل ها مزایا و معایبی خواهد داشت. سعی کنید که قابلیت ها و ساختارهای وب سایت خود را به بهترین شکل ممکن ایجاد نمایید. رعایت موارد بسیار ساده از همان ابتدا به شما کمک می کند که طراحی سایت پزشکی سبک تری داشته باشید. این بدین معنا خواهد بود که سایت شما در مدت بسیار کوتاهی لود می شود.

یکی دیگر از مهم ترین مواردی که برای داشتن سایتی با سرعت خوب نیاز دارید هاست است. استفاده از یک سرویس میزبانی بد باعث می شود بسیاری از زحمات شما از بین برود. ممکن است که برای طراحی سایت پزشکی خود بسیار هزینه کرده باشید. به طور مثال ممکن است تمام استانداردهای لازم در مورد کدنویسی و پیاده سازی وب را هم رعایت کرده باشید. اما با استفاده از یک سرویس میزبانی نامناسب باعث شده باشید که سایت شما بسیار کند بارگزاری شود. بسیاری از مشتریان گمان می کنند که یک سایت کند حتما نتیجه یک طراحی بد است. لزوما چنین نیست. نوع طراحی وب سایت و ساختارهای بکار رفته در آن تنها قسمتی از ماجرا می باشد. برای این که بهترین سرعت را داشته باشید باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید.

قابلیت مدیریت محتوا

پس از این که کار کلی طراحی سایت پزشکی خود را تکمیل کردید نوبت به مدیریت محتوا می رسد. نیاز دارید که هر چند وقت یکبار یا به صورت مستمر محتوای سایت خود را تغییر دهید یا بروز رسانی هایی در سایت انجام دهید. طراحی سایت پزشکی باید همیشه آپدیت باشد. آپدیت بودن سایت شما از نظر محتوایی باعث می شود که کاربران به شما به چشم یک مجموعه حرفه ای و به روز نگاه کنند. برای این که بتوانید در بازار امروز کار کنید باید همیشه فعال باشید و سایتی به روز داشته باشید. اخبار سایت شما، توضیحاتی که در مورد هر محصول یا خدمات ارائه کردید یا هر مورد دیگری باید جدید باشد. در غیر این صورت نمی توانید از سایت به عنوان ابزاری برای برندسازی و جذب مشتری بیشتر استفاده کنید. با استفاده از پنل مدیریت می توانید سایت خود را به روز کنید و به راحتی در بسیاری از قسمت های وب سایت تغییراتی ایجاد نمایید.

امکانات مهم برای طراحی سایت پزشکی

امکانات مهم برای طراحی سایت پزشکی

نوبت دهی آنلاین

یکی از امکانات خیلی مهم در طراحی سایت پزشکی برای بیمارستان ها و حتی سایت شخصی پزشکان امکان رزرو آنلاین نوبت دهی یا همان نوبت دهی آنلاین است. این امکان باعث می شود تا بیماران بدون اتلاف وقت بتوانند برای ملاقات با یک پزشک وقت ملاقات رزرو نمایند. همچنین دیگر امکان این وجود خواهد داشت که در هر ساعتی از شبانه روز بتوانند وقت ملاقات رزرو نمایند. این قابلیت از مشغله اپراتورهای بیمارستان و منشی های پزشک نیز قدری می کاهد. وجود این ساختار در طراحی سایت پزشکی کارایی سایت شما را بسیار زیاد می کند. بسیاری افراد به وسیله طراحی سایت پزشکی که قابلیت نوبت دهی آنلاین داشته باشد حتی  نیازی به منشی ندارند. یا کار تلفنی و نوبت دهی آنها از طریق تلفن بسیار کمتر می شود.

چت آنلاین

امکان چت آنلاین نیز می تواند باعث حرفه ای شدن یک سایت پزشکی شود. در این صورت باید اپراتورهایی برای چت آنلاین با بیماران یا دیگر کسانی که سوالاتی در زمینه پزشکی دارند در نظر گرفته شود. از طریق چت آنلاین امکان مشاوره وجود دارد. همچنین بازدید کنندگان می توانند در مورد خرید محصولات پزشکی اگر سایت مربوط به یک شرکت باشد سوال نمایند. قابلیت چت آنلاین در وب سایت از راه های مختلفی قابل پیاده سازی می باشد. حتی ساده ترین بستر چت آنلاین نیز می تواند کارایی سایت شما را چندین برابر کند. وجود این پلتفرم در طراحی سایت پزشکی امروزه از ضرورت ها می باشد. طراحی سایت پزشکی بدون چت آنلاین حرفه ای نمی شود!

ثبت سوالات

در یک وب سایت پزشکی می تواند قابلیت ثبت سوالات توسط کاربران وجود داشته باشد. بدیهی است که این سوالات در مورد مسائل پزشکی یا خرید محصولات هستند. سوالات می تواند در سایت ثبت شود و پس از مدتی توسط کارشناس پاسخ داده شوند. پاسخ سوالات می تواند برای کاربران ایمیل گردد. همچنین امکان این وجود دارد که سوالات قبلی کاربران در جایی ثبت شود تا دیگران بتوانند از این مکالمات نیز استفاده نمایند.

فرم های ارتباطی

ایجاد فرم های مختلفی برای ارسال پرسش های رایج، ثبت سوالات، درخواست همکاری و بسیاری موارد دیگر می تواند در طراحی سایت پزشکی مفید باشد. این فرم ها ممکن است با اهداف مختلفی در صفحات مختلفی از سایت شما قرار داشته باشند. به طور مثال فرمی برای استخدام شامل فیلدهای مختلفی چون نام و نام خانوادگی، رشته تحصیلی و… می تواند در صفحه استخدام شما وجود داشته باشد. چنین فرمی ممکن است فیلدهای مختلفی همچون آپلود رزومه را نیز داشته باشد. یکی از موارد مهمی که نیاز است در طراحی سایت پزشکی مورد توجه واقع شود ایجاد راه هایی است که کاربران بتوانند با شما ارتباط برقرار نمایند. فرم ها شما را در رسیدن به این هدف مهم یاری خواهند کرد. با توجه به نوع ارتباط خود و سیاست هایی که دارید می توانید از فرم های مختلفی در سایت استفاده نمایید.

گوگل مپ

همان طور که گفته شد طراحی سایت پزشکی ممکن است برای شرکت های فروش تجهیزات پزشکی، برای یک کلینیک و… انجام شود. در بسیاری از این موارد مشتری تنها از طریق سایت با یک مجموعه آشنا می شود اما برای ارائه خدمات باید به صورت حضوری مراجعه نماید. به همین دلیل قرار دادن آدرس دقیق شما روی گوگل مپ می تواند مفید باشد. مخاطبان با دیدن موقعیت دقیق شما روی نقشه گوگل راحت تر شما را پیدا خواهند کرد. 

قرار دادن آدرس روی گوگل مپ همچنین باعث خواهد شد تا مخاطبان راحت تر به شما اعتماد کنند. به طور مثال با دیدن نقشه دقیق آدرس یک شرکت ممکن است مشتری برای خرید کالا به صورت غیرحضوری نیز راحت تر اقدام به پرداخت نماید.

نمونه کار طراحی سایت پزشکی

کیان تجهیز طب

یکی از نمونه های موفق طراحی سایت پزشکی نگارچه وب سایت شرکت کیان تجهیز طب می باشد. این وب سایت برای یک شرکت تامین کننده تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی طراحی شده است. کیان تجهیز طب یک شرکت است. پس باید ساختارهای طراحی سایت شرکتی مانند نوع گرافیک و موارد دیگر محتاطانه انتخاب شود. از طرفی این شرکت محصولات پزشکی عرضه می کند. پس باید محصولات نیز در سایت قرار داده می شد. طراحی سایت پزشکی برای کیان تجهیز طب ابتدا با ساختار پایه ای برای نمایش محصول طراحی و اجرا شد. اما از جایی که پیش بینی می شد این شرکت در آینده قصد فروش آنلاین نیز داشته باشد اقدامات مورد نیاز برای طراحی فروشگاه اینترنتی نیز در آن ایجاد شد. تا این شرکت در آینده بتواند کاربری سایت خود را از نمایش محصول به فروشگاهی تغییر دهد.

مگامنو در طراحی سایت پزشکی

مگامنو در طراحی سایت پزشکی برای شرکت هایی با محصولات یا خدمات بسیار زیاد می تواند گزینه خیلی خوبی باشد. مگامنو به منوهایی گفته می شود که با بردن موس روی آنها به صورت افقی و بزرگ باز می شود. مخاطب می تواند با یک نگاه کلی دسته بندی های محصولات را ببیند و روی آنها کلیک نماید. در واقع مخاطب با یک نگاه کلی می تواند بفهمد که شما دقیقا چه چیز عرضه می کنید. همچنین می تواند به سرعت دسته بندی مورد نظر خود را پیدا کرده و وارد آن شود.

تخفیف ویژه در طراحی سایت پزشکی

قابلیت نمایش محصولات به صورت فروش ویژه یکی از امکانات حرفه ای سایت کیان تجهیز طب می باشد. همانطور که گفته شد طراحی سایت پزشکی این شرکت با سیاست معرفی محصولات و عرضه آنها صورت گرفته است. بدیهی است که نمایش محصولات به صورت اسلایدهایی در صفحه اول تحت عنوان فروش ویژه می تواند به میزان فروش این شرکت کمک کند.

بنر گرافیکی برای طراحی سایت پزشکی

در این وب سایت بنرهای گرافیی به صورت اختصاصی و سفارشی طراحی شده است. این بنرها که در صفحه اصلی قرار دارند مخاطب را با برخی دسته بندی های اصلی محصولات این شرکت آشنا می کنند. مخاطب با کلیک روی آنها به دسته بندی و یا محصول خاصی هدایت می شود.

بنر برای طراحی سایت پزشکی

در طراحی سایت پزشکی کیان تجهیز طب توجه ویژه ای به صفحه اصلی شده است. در این صفحه علاوه بر دسته بندی های مهم محصولات پرکاربرد نیز با بنرهایی معرفی شده اند. مخاطب با محصولاتی که برای دیدن آنها به سایت آمده یا ممکن است در آینده نیاز داشته باشد روبرو خواهد شد. این بنرها که طراحی اختصاصی نیز دارند علاوه بر هدایت کاربر به سمت هدفی خاص زیبایی خاصی به صفحه اصلی سایت بخشیده اند.

صفحه مقالات در طراحی سایت پزشکی

صفحه اختصاصی مقالات یکی از صفحات جذاب این وب سایت است. مخاطبان زیادی هر روز برای مشاهده مقالات جدید به سایت مراجعه می کنند. همچنین این مقالات با استانداردهای سئو و بهینه سازی سایت ایجاد شده اند. به همین علت باعث بازدید بیشتر وب سایت و ارتقای سئوی آن شده اند.

چت آنلاین در طراحی سایت پزشکی

امکاناتی مانند قابلیت چت آنلاین مشتریان با اپراتورهای وب سایت و همچنین قابلیت انتخاب مشتریان برای ارسال مقالات جدید برای آنها به این وب سایت پویایی بخشیده است. هنگامی که مخاطب وارد سایت می شود با پیامی روبرو می شود که آیا می خواهید مقالات جدید به شما اعلام شود یا خیر. در صورت کلیک روی گزینه بله مقالات به او اعلام خواهند شد. آیکن چت آنلاین نیز در گوشه پایین سایت دیده می شود. مخاطب می تواند با کلیک روی آن وارد چت شود و سوالات خود را از اپراتورهای سایت بپرسد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button