SSL چیست | اهمیت SSL

SSL چیست و به چه معناست

اگر قصد شروع یک طراحی سایت حرفه ای و یا سفارش آن را داشته باشید ممکن است در جستجوهای اینترنتی و یا صحبت با طراحان سایت نام SSL را شنیده باشید. ممکن است. شما باید قبل از شروع کار و درخواست خرید SSL بدانید که SSL چیست و دقیقا چه می کند. در ادامه مزایای SSL و اهمیت SSL در سئو سایت را نیز با هم بررسی می کنیم.

SSL چیست

SSL که مخفف شده عبارت Socket Secure Layer می باشد یک پروتکل برای یک ارتباط بین اطلاعات کاربر و سایت شماست. به SSL گواهینامه امنیتی نیز می گویند. ممکن است در سایت های مختلفی که خدمات دامنه و میزبانی ارائه می دهند نام خرید گواهینامه امنیتی را دیده باشید. در واقع این سایت ها به ابتدای نام دامنه شما عبارت https اضافه می کنند و به شما گواهینامه امنیتی می دهند.

اگر به ابتدای آدرس بسیاری از وبسایت های معروفی چون گوگل توجه کنید می بینید که با https شروع شده اند. این به این معناست که آنها از گواهینامه امنیتی استفاده می کنند. پروتکل https به این معنا می باشد که ارتباط اطلاعات در سایت شما ایمن است. اما شاید پیش خود بگویید که ssl چیست و چگونه این ارتباط را ایمن می کند. در واقع ssl یک پروتکل از نوع امنیتی است. در انتقال اطلاعات با ssl اطلاعات بین دستگاه و سرور رمز نگاری می شوند. در واقع اطلاعات در طول انتقال ایمن است و اتفاق خاصی برای آن نمی افتد. اما اینکه این اطلاعات در مقصد هم ایمن باشد ربطی به این پروتکل ندارد.

اهمیت ssl از دید گوگل

یکی از دلایل اهمیت ssl توصیه شدید گوگل به استفاده از آن است. گوگل احترام ویژه ای برای کاربران قائل است. به همین دلیل وب سایت هایی که از گواهینامه امنیتی استفاده نمی کنند را دوست ندارد. طبق گفته خود گوگل یکی از فاکتورهای رتبه بندی سایت ها همین داشتن ssl است. اهمیت ssl آنجا بیشتر مشخص میشود که ssl روی سئو سایت نیز تاثیر گذار است. به همین دلیل است که سئوکاران حرفه ای اهمیت ssl را می دانند و تلاش می کنند که برای وب سایت هایی که قصد افزایش رتبه آنها را دارند گواهینامه امنیتی تهیه نمایند.

نحوه تهیه ssl

خرید ssl به راحتی از طریق شرکت های ارائه دهنده خدمات دامنه و میزبانی امکان پذیر می باشد. با جستجوی عبارت خرید ssl با شرکت های زیادی آشنا خواهید شد که خدمات ارائه گواهینامه امنیتی برای وب سایت را به شما ارائه می دهند. بسیاری از این شرکت ها خود ssl را برای وب سایت شما فعال می کنند یا شما را راهنمایی می کنند که چطور گواهینامه امنیتی را برای سایت خود فعال سازید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button