اثر قطعی اینترنت داخلی در فروش سایت ها

در اواخر آبان ۹۸ به دلایلی شاهد قطعی اینترنت داخلی ایران بودیم. در این مدت بیش از پیش مشخص شد که کسب و کار انسان ها تا چه اندازه به دنیای اینرنتی گره خورده است. فروش وب سایت ها تا حد زیادی تفاوت پیدا کرد. همچنین در میزان بازدید روزانه خیلی از سایت ها تفاوت چشمگیری دیده شد.

بررسی اثر قطعی اینترنت داخلی در فروش سایت ها

خدمات رسانی وب سایت های صاحب نام

برخی از وب سایت های فروشگاهی خیلی بزرگ که سرویس میزبانی آنها نیز در داخل ایران بود اوایل با مشکلاتی مواجه شدند. اما به تدریج با درخواست های صورت گرفته خدمات رسانی این سایت ها امکان پذیر شد. اما چیزی که مشخص بود و مجموعه ما نیز شاهد آن بود کاهش بسیار چشمگیر بازدید از سایت های فروشگاهی بود. خیلی از بازدید کنندگان با تایپ کردن نام دامنه وارد سایت شده و خرید خود را انجام داده بودند. به همین خاطر فروش این سایت ها تا حدی جاری بود.

حذف ورودی گوگل 

حقیقت این است که گوگل در سرنوشت کاری بسیاری از کسب و کار های نوین نقش اساسی ایفا می کند. بسیاری از ما ممکن است با جستجوی یک عبارت در این موتور جستجو با لینک های زیادی از وب سایت های گوناگون رو به رو شویم. برخی مواقع در این جستجوها با وب سایتی آشنا می شویم که قبلا هرگز نام آن را نشنیده بودیم. در واقع موتور قدرتمند گوگل واسطه آشنایی مردم با خیلی از شرکت ها و فروشگاه هاست. در این مدت که اینترنت داخلی کشور قطع بود کاربران ایرانی نمی توانستند با جستجوهای گوگلی با خیلی از سایت ها آشنا شوند. در نتیجه آمار فروش سایت ها تا حد خیلی خیلی زیادی کاهش پیدا کرد.

دلایل انگیزه ای

طبیعی است که وقتی شرایط قدری آشفته می شود انگیزه مردم برای خیلی از کارها از بین می رود یا حداقل کاهش پیدا می کند. اثر قطعی اینترنت داخلی بر فروش سایت ها تنها به خاطر حذف ورودی گوگل و خیلی مسائل فنی نبود که کم شد. بلکه بسیاری کاربران شاید هم از محصولات یا خدمات خیلی از وب سایت های فروشگاهی یا شرکتی بازدید کردند. اما تمایلی به مراحل بعدی نداشتند.

عدم اطلاع کاربران

خیلی از کاربران نیز اطلاع نداشتند که می توان از خدمات سایت های ایرانی استفاده کرد. البته خیلی از وب سایت هایی که در این مدت توانستند خدمات رسانی کنند سعی کرده بودند با ارسال پیامک هایی به کاربران اطلاع رسانی کنند که سایت آنها در حال اجراست. این پیامک ها تا حدی توانست مشتریان سابق این مجموعه ها را ترغیب کند که وارد سایت شده و از خدمات آنان استفاده نمایند. اما دیگر سایت ها این بازدیدهای کم را نیز از دست دادند.

میزبانی خارج از ایران

بسیاری از سایت های ایرانی از سرویس میزبانی غیر ایرانی استفاده می کنند. کم بودن هزینه و خیلی مسائل دیگر برخی صاحبان مشاغل را به استفاده از هاست های خارجی ترغیب کرده است. این هاست ها از جهات زیادی نیز خوب هستند. اما خب در مدتی که اینترنت داخلی کشور قطع بود خدمات رسانی این گونه وب سایت ها عملا ناممکن شد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button