استفاده از اینترنت در زمان قطعی داخلی

گاهی اوقات برای استفاده از سرویس شرکت های خارجی به دردسر می افتیم و مجبور میشیم که از فیلتر شکن یا این جور ابزار ها استفاده بکنیم. مثلا وقتی قصد استفاده از برخی خدمات گوگل رو داریم با این مشکل مواجه میشیم که “استفاده از این خدمات برای شما امکان پذیر نیست”. و در نهایت استفاده از فیلتر شکن ها هم وقتی همزمان داریم چند تا کار رو انجام میدیم به دلیل تغییر دادن آی پی ما به کشور دیگه، اون سختی رو دو چندان میکنه. مثلا اگر بخایم همزمان کارهای بانکی و … انجام بدیم. استفاده از سرویس های اینترنتی تحریم شده بحثیه که خیلی هم جنجال بر انگیزه.

در ادامه قصد داریم تا این مسائل رو بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از تحریم اینترنتی چیست و چرا؟

سایت های مختلف در سراسر دنیا خدمات متنوعی ارائه میدهند و در هر زمینه ای از خدمات ترجمه، ذخیره سازی فایل، ابزار های مدیریت و آنالیز سایت و هزاران دسته دیگه موجود هستند و امروزه کاربران رو طوری وابسته خودشان کرده اند که بدون آن خدمات نمیشود کار و زندگی را پیش برد.

به عنوان مثال ما برای کار هایی چون طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی و همچنین مدیریت یا سئو و بهینه سازی سایت مجبوریم تا از ابزار های گوگل برای آنالیز ورودیهای سایت و فعالیت های کاربران و … استفاده کنیم. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا از سرویس های دیگر که در دسترس هستند استفاده نکنیم تا دیگر کارمان در گرو سرویس ها نباشد. در پاسخ می توان گفت که یکی از مهم ترین دلایل استفاده از سرویس های گوگل این است که این سرویس ها قابل اعتماد هستند و یک شرکت بزرگ و معتبر است که کارشناسان و متخصصان زیادی در آن فعالیت میکنند. این سرویس ها به صورت مستمر توسط این متخصصین عیب یابی شده و بروز می شود. دلیل دیگر این است که سرویس این شرکت ها خدمات گسترده تری نسبت به رقبا دارند. 

همچنین رایگان بودن یا استفاده از ترفندی خاص و … می تواند دلیل کاربران برای اسرار به استفاده از آنها باشد. 

ولی به این دلیل که شما در جغرافیایی زندگی میکنید که قوانین تحریم بر استفاده از خیلی سرویس ها تاثیر می گذارد و سد راه شما می شود مجبور به دور زدن آنها می شوید.

چطور از این سرویس ها استفاده کنیم

نرم افزار های فیلتر شکن

به دلیل اینکه این محدودیت با توجه به مکان جغرافیایی شما اعمال شده است و آن هم از آی پی شما تشخیص داده می شود، با استفاده از یک سیستم که بتواند آی پی شما را تغییر دهد میتوان این مسئله را حل کرد. مثلا نرم افزار های رایگان یا شامل هزینه موسوم به فیلتر شکن یا استفاده از وی پی ان های ارائه شده توسط شرکت های خاص این کار را انجام میدهند.

اما مشکل از آنجایی پیچیده تر میشود که شما نیاز دارید که همزمان از سرویس شامل تحریم و سرویس های حساس به آی پی مانند بانکداری مجازی استفاده کنید. مثلا من در حین استفاده از یک سایت که دوره های آموزشی ارائه میدهد و با فیلتر شکن باز میشود نیاز به استفاده از سرویس های بانک دارید. اینجاست که مجبور میشوید یکی از این سرویس ها را متوقف کرده و یا استفاده نکنیم. که این مشکل ساز و آزار دهنده خواهد بود.

همچنین به علت کاهش محسوس سرعت اینترنت در حین استفاده از فیلتر شکن ها در استفاده از بسیاری سایت ها آنقدر اذیت می شوید که شاید از آن صرف نظر کنید.

تغییر DNS شبکه

با توجه به مشکلات یاد شده در استفاده از فیلتر شکن راهکار بی دردسر و جالبی وجود دارد که می توان از سرویس های تحریمی استفاده کرد و افت سرعت و اختلالات استفاده از سرویس های دیگر و … را نداشت.

با تغییر DNS های شبکه خود می توانید این کار را انجام دهید. به این صورت که برای این کار می توانید DNS  های شبکه خود را به IP های زیر تنظیم کنید :

۱۷۸٫۲۲٫۱۲۲٫۱۰۰ و ۱۸۵٫۵۱٫۲۰۰٫۲ 

این نرم افزار توسط گروه “شکن” تهیه شده است که سرویس های شامل تحریم را آنالیز و پشتیبانی میکنند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button