جفری بزوس کیست | زندگی زنامه جفری بزوس | بیوگرافی جفری بزوس

در این مطلب می خواهیم به بیوگرافی جف بزوس یکی از مردان ثروتمند و بزرگ جهان بپردازیم. فردی که در جوانی توانست در کارش بسیار موفق شود و از این طریق ثروت زیادی را به دست بیاورد. جف بنیانگذار آمازون است. او در کنار ریاست آمازون صاحب امتیاز روزنامه واشنگتن پست است و به این کار هم علاقه فراوان دارد. در این مطلب می خواهیم به بررسی انتخاب ها و نقاط قوت در تصمیم گیری های جف بپردازیم. خواندن زندگی نامه جف بزوس که یکی از مردان موفق تکنولوژی است برای بسیاری از ما آموزنده خواهد بود. حتی در شرایط سخت کنونی نیز افرادی هستند که توانستند این چنین موفق شوند. پس شما نیز اگر بخواهید می توانید. در این مطلب خواهید دانست که جف بزوس کیست و چه ویژگی های شخصیتی دارد. همچنین به بررسی روند پیشرفت و موفقیت او می پردازیم.

بیوگرافی جف بزوس | دوران کودکی

جف بزوس (Jeffrey Preston Bezos) زاده  ۱۲ ژانویه ۱۹۶۴ میلادی و ۲۱ دی ماه ۱۳۴۲ شمسی است. در آلبوکرکی نیومکزیکو متولد شد. اصالتش به ایالات متحده آمریکا باز می گردد و عاشق کشورش است. مادر جف جکلین گیز جورگنسن بود. او زنی اصیل و تگزاسی بود. مادر جف در حالی که تنها ۱۷ سال سن داشت جف را به دنیا آورد. پدربزرگ مادری جف لارنس پرستون جایس بود. او از اعضای اولیه انرژی اتمی آمریکا بود و فردی با نفوذ بود. پدر بزرگ جف تاثیر زیادی بر روی او گذاشت و شاید یکی از دلایل موفقیت او نیز بزرگ اندیشی هایی باشد که پدر بزرگ به او آموخته است. زندگی نامه جف بزوس نقاط سخت زیادی دارد. شاید یکی از این نقاط نیز جدایی پدر و مادرش باشد. در حالی که یک ساله بود پدر و مادرش جدا شدند و او با مادر زندگی کرد. زمانی که جف چهارساله بود مادرش با یک مرد کوبایی به نام میگوئل مایک بزوس ازدواج کرد. با ناپدری بزرگ شد و زندگی اش جور دیگری رقم خورد. جف تابستان ها به مزرعه پدربزرگ می رفت. پدر بزرگ نیز برای این که به او کارهای فنی بیاموزد به او تعمیر آسیاب آموخته بود. او با تعمیر آسیاب ها، غذا دادن به حیوانات و امورات این گونه سر خود را گرم می کرد.

زندگی نامه جف بزوس | بچگی
بیوگرافی جف بزوس | دوران کودکی

زندگی نامه جف بزوس | از علاقه مندی ها تا تحصیلات دانشگاهی

جف در کودکی بازی های انفرادی زیادی داشت. در گاراژ یک تعمیرگاه درست کرده بود و قطعات الکترونیکی را باز می کرد و به قول خوش تعمیر می کرد. او ساعت ها با این بازی های خلاقانه روزهای کودکی اش را سپری می زد. زمانی که ۱۶ ساله شده بود با خانواده به میامی مهاجرت کردند. او دیگر بزرگ تر شده بود و فکر های بیشتری در سرش بود. او که در کودکی به قطعات الکترونیکی علاقه داشت پس از بزرگ تر شدن عاشق کامپیوترها شد. تکنولوژی مبحث جذابی بود که نوجوانان و جوان ترها را به سمت خودش می کشاند. از این جا به بعد زندگی نامه جف بزوس جذاب تر شد. چرا که کم کم علاقه اش را پیدا کرد. اگر تکنولوژی و این علاقه مفرط را جدی نمی گرفت قطعا به جایگاهی که امروزه دارد نمی رسید. پدربزرگ که از کودکی به او تعمیرات قطعات را یاد داده بود او را مستعد یادگیری کرده بود. جف بسیار با استعداد بود و هر چیزی را که دوست داشت فورا یاد می گرفت. در جوانی نیز عاشق کامپیوتر و کار کردن با آن شد و به سرعت هم آن را آموخت. او به دانشگاه پرینستون رفت و در آجا الکترونیک و کامپیوتر خواند. در سال ۱۹۸۶ در مقطع کارشناسی از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.

زندگی نامه جف بزوس | جوانی
زندگی نامه جف بزوس | جوانی

کار در شرکت های مختلف

جف هیچ وقت فکرش را نمی کرد که روزی به اینجایی که امروز هست برسد. همه چیز از یک ایده که روزی در ذهنش جرقه زد شروع شد. پس از این که تحصیلاتش تمام شد و دانشگاه را به پایان رساند وارد دنیای کار شد. مثل خیلی های دیگر برای استخدام به شرکت های مختلف مراجعه کرد و کارمند این شرکت ها شد. جف در چند شرکت مثل وال استریت، Fitel، Bankers Trust و D.E. Shaw کار کرد. در این سال ها نیز چیزهای زیادی آموخت. کارمند بودن و کار کردن برای دیگران یکی از بزرگ ترین تجربه هاست. با دانستن نقاط ضعف خیلی از مجموعه هایی که در آن ها کار می کرد بعدتر توانست مجموعه خودش را راه اندازی کند. بیوگرافی جف بزوس تا اینجا درست شبیه به زندگی خیلی از افراد عادی است. یک فرد عادی که اتفاقا زندگی سختی داشته، وارد دانشگاه و سپس بازار کار شده است. او در کارش بسیار موفق بود. انرژی فوق العاده اش و تلاشی که برای ارائه کار خوب از خودش نشان می داد باعث شده بود تا همیشه کارمندی موفق باشد. او در طول سال ها کار کردن برای شرکت های مختلف همیشه در حال پیشرفت و ارتقای شغلی بود. جف در سال ۱۹۹۴ یک تصمیم بزرگ گرفت که زندگی اش را به طور کلی تغییر داد. او تصمیم گرفت فروشگاه اینترنتی خودش را بزند و برای خودش درآمد اینترنتی کسب کند. به سیاتل رفت و شروع کرد.

زندگی نامه جف بزوس | تاسیس آمازون در ۳۰ سالگی

جف دوست داشتنی ما دریافته بود که از دنیای کامپیوترها و اینترنت می توان بسیار پول درآورد. همان طور که بسیاری از افراد موفق و ثروتمندان نیز ثروت خود را از این راه به دست آورده اند. سال ۱۹۹۴ میلادی بود و در آن زمان جف تنها ۳۰ سال داشت. او سرمایه زیاد برای شروع کارش نداشت. به همین خاطر دفتر کار ساده ای و محیط کار ساده ای را برای شروع کارش انتخاب کرد. شاید جالب باشد بدانید که اولین دفتر کار جف در گاراژ خانه اش بود! چیزی که زندگی نامه جف بزوس را تا این حد جذاب کرده است این است که بر خلاف بسیاری از بزرگ ترین ثروتمندان جهان او از صفر شروع کرد. روی پای خودش ایستاد و بدون حمایت های مالی توانست از فرش به عرش برسد. جف به همراه چند نفر دیگر که اولین کارمندانش بودند شروع به طراحی وبسایت کردند. طراحی فروشگاه اینترنتی آن ها تقریبا یک سال طول کشید و در همه این زمان ها در حال تکمیل آن بودند. در ۱۶و جولای ۱۹۹۵ اولین نسخه از سایت آمازون رونمایی شد.

فرش فراوان بدون هیچ گونه تبلیغات!

امروزه رقابت در بین وب سایت ها بسیار شده است. در هر حوزه ای بی نهایت وب سایت وجود دارد. اما در آن زمان چنین نبود. جف زود شروع کرده بود و این باعث شد که به اینجا برسد. خیلی زود درک کرده بود که به زودی مردم تمایل دارند هر چه می خواهند را به صورت اینترنتی بخرند. به همین خاطر در زمانی که وب سایت های فروشگاهی زیادی وجود نداشت او فروشگاه خودش که آمازون بود را راه انداخته بود. او تنها در ۴۵ روز بدون این که تبلیغات خاصی کرده باشد توانست فروش زیاد داشته باشد. اولین محصولاتی که در آمازون بود کتاب بود. آمازون در ایالت متحده آمریکا و چند کشور دیگر کتاب های بسیاری فروخته بود! این موفق بسیار برای جف شیرین آمد. چرا که خیلی زود توانسته بود از درختی که کاشته است میوه بچیند. هیجان فروش آنلاین انرژی اش را بسیارتر کرد. فروش آنلاین آمازون هر روز بیشتر و بیشتر شد و جف کم کم تصمیم گرفت که محصولات و دسته بندی های محصولاتی که در آمازون قرار می گیرند را بیشتر و بیشتر کند. پس از کتاب محصولات دیگری مثل CD در آمازون قرار گرفت. بعد تر به تریج لباس، وسایل الکترونیکی و حتی اسباب بازی در آمازون قرار داده شد. یکی از چیزهایی که با خواندن بیوگرافی جف بزوس و دانستن کارهایی که انجام داده است یاد می گیریم این است که جزو اولین ها بودن مهم ترین چیز است. کاری که همیشه جف کرده است. او نترسیده است و در این راه جزو پیشتازان بوده است. آینده نگری او در مورد مسائل و کسب و کارها باعث شد به موفقیت فراوانی که امروز رسیده است و البته حقش هم هست برسد.

جف بزوس کیست | عکس قدیمی جف بزوس مالک آمازون
بیوگرافی جف بزوس | عکس دوران جوانی جف بزوس
زندگی نامه جف بزوس | عکس قدیمی جف بزوس

زندگی نامه جف بزوس | تحول در زمینه کتاب خوانی!

در سال ۲۰۰۷ یک ایده جذاب به ذهن جف بزوس رسید. تصمیم گرفت یک محصول بسیار عالی و متفاوت خلق کند. او عاشق کتاب و کتاب خوانی بود. و می دانست که کتاب خواندن در آینده سخت می شود. همچنین هزینه های کاغذ ممکن است اجازه ندهد که تیراژ فراوان از هر کتابی وجود داشته باشد. در سال ۲۰۰۷ او یک کتابخوان دجیتال ساخت و از آن رونمایی کرد. کیندل نام اولین کتاب خوان الکترونیک آمازون بود. این محصول جذاب در فروشگاه آمازون به فروش رسید. خلاقیت محصول و تازگی اش و انحصار فروش در سایت آمازون به یکباره فروش این سایت را چندین و چند برابر کرد. در سال ۲۰۱۱ زمانی که یک سال از عرضه اولین آیپد شرکت اپل گذشته بود جف بزوس تصمیم گرفت یک تبلت آمازونی بسازد. این تبلت کیندر فایر نام گرفت. ساخت و عرضه چندین مدل تبلت و کتابخوان الکترونیک موفقیت های جف بزوس را بیشتر کرد. او از این طریق توانست آن قدر پول به دست بیاورد که راه را برای آینده بازتر کند. او حالا سرمایه کافی داشت تا هر ایده ای که به ذهنش می رسید را عملی کند.

خرید روزنامه واشنگتن پست

جف ایده پرداز تصمیم گرفت یک رسانه شخصی داشته باشد. او نیاز داشت از این طریق از محصولات و کارهایی که می کند رونمایی کند. با داشتن یک روزنامه و یا یک رسانه می توانست حرفش را بزند. می توانست خبری را در آن زمان که می خواهد منتشر کند. و از همه مهم تر این که چطور درباره رویکرد و یا اهدافش صحبت می کند دست خودش بود. تصمیم گرفت روزنامه واشنگتن پست را خریداری کند. برای این که این روزنامه مهم و خبرساز را بخرید ۲۵۰ میلیون دلار هزینه کرد. این روزنامه خبری تاثیر زیادی در بزرگ تر کردن آمازون داشته است.

زندگی نامه جف بزوس | ازدواج با مکنزی توتل

حالا که در مورد شروع به کارش و بالا و پایین هایش دانستید بد نیست کمی هم به زندگی شخصی اش بپردازیم. جف یک ازدواج بسیار موفق با مکنزی توتل دارد. در سال ۱۹۹۲ آمازون آگهی استخدام داد. مکنزی یکی از افرادی بود که رزومه اش را برای آمازون ارسال کرده بود. او برای مصاحبه کاری به آمازون آمد. از قضا خود جف با مکنزی مصاحبه کرد. خود جف بزوس می گوید از همان اول از او خوشم آمد. پیش خودم گفتم عجب زن باهوش و زیرکی است. او بسیار هم جذاب بود و البته متانت خاصی داشت. بعد تر که مکنزی در آمازون استخدام شد اتاق کارش نزدیک به اتاق جف بزوس بود. آن ها با یکدیگر ارتباط خوبی داشتند. جف می گوید رزومه اش دست من بود و می دانستم چه کرده و چه می داند. نمی توانست به من دروغ بگوید مثلا نمی توانست معدل دیپلمش را از من مخفی کند. مکنزی نیز می گوید که جف بزوس بسیار خوش خنده بود. این خوش خندگی اش باعث شد دوست داشته باشم اوقات بیشتری را با او سپری کنم. گذشت زمان با او بسیار سریع بود. اولین پیشنهاد برای خوردن یک ناهار دونفره توسط مکنزی داده شد. آن ها به یکدیگر علاقه پیدا کردند. جف می گوید از انتخاب مکنزی به عنوان همسر آینده مطمئن بودم. او همانی بود که می خواستم. آن ها سه ماه نامزد بودند و در سال ۱۹۹۳ با یکدیگر به صورت رسمی ازدواج کردند. شاید یکی از اتفاقات مهم در بیوگرافی جف بزوس همین ازدواج باشد. اگر همراهی و حمایت های مکنزی نبود جف به اینجا نمی رسید.

بیوگرافی جف بزوس | همسر جف بزوس
زندگی نامه جف بزوس | همسر جف بزوس مکنزی توتل
بیوگرافی جف بزوس | همسر جف بزوس

فرزندان جف بزوس

جف بزوس سه پسر و یک دختر دارد. او ۴ فرزند دارد که بسیار دوستشان دارد و برای آینده شان نگرانی های زیادی دارد. درست مثل خیلی از پدران دیگر وقت زیادی هم برای آن ها می گذارد. یک چیز جالب این است که جف بزوس تقسیم بندی جالبی برای تقسیم مال و اموال برای فرزندانش داشته است. او فکر می کند با توجه به آن جه باید و آن طور که باید این تقسیم بندی را انجام داده است. و کسی نیز حق دخالت در این زمینه را ندارد. پس از جدایی حف بزوس از مکنزی، پسران با جف و دخترشان با مکنزی زندگی می کند.

بیوگرافی جف بزوس | فرزندان جف بزوس

علت طلاق جف بزوس و همسرش

هر کسی در زندگی اش ممکن است نقاط تاریکی داشته باشد. جف نیز همین طور است. او نیز اشتباهاتی داشته است. به راستی که داشتن چنین ثروتی این چنینی انسان گاهی از یاد می برد که چه کسی در روزهایی که هیچ نداشته است همراهش بوده است. جف که با مکنزی سال ها زندگی کرد و رابطه ای بس عاشقانه داشت پس از ۲۵ سال به عنوان شریک زندگی شکست خورد. او وارد رابطه ای نامتعارف شد و خیانتش به مکنزی باعث شد این زندگی بسیار موفق ۲۵ ساله از همه بپاشد. این طلاق و به خصوص این چنین طلاقی به دلیل رسوایی جف یکی از تاریک ترین قسمت های زندگی نامه جف بزوس است. جف خود در توئیتر به طور رسمی اعلام کرد من و مکنزی پس از ۲۵ سال زندگی و پس از این که یک دوره آزمایشی جدایی را گذراندیم تصمیم گرفتیم از هم طلاق بگیریم. او گفت ما از این به بعد دو دوست باقی خواهیم ماند. این طلاق بسیار حاشیه ساز شد. رسانه ها اعلام کردند که حال مکنزی می تواند جزو ثروتمند ترین زنان جهان باشد. اما او با حف توافق کرد که ۴ درصد از سهام آمازون را داشته باشد. گرچه این ۴ درصد هم خود رقم سود نجومی را به حساب بانکی مکنزی سرازیر خواهد کرد. در ابتدا علت طلاق جف بزوس و همسرش به طور واضح بیان نشده بود. حتی مکنزی نیز همسر سابق خود را رسوا نکرد. اما بعدها علت این موضوع مشخض شد.

بیوگرافی جف بزوس | طلاق جف بزوس و خیانت
بیوگرافی جف بزوس | علت طلاق جف بزوس
زندگی نامه جف بزوس | همسر جدید جف بزوس

جف با لورن سانچز رابطه داشت. لورن سانچز مجری خبری بود و جف با او وارد رابطه ای عاشقانه شد. این رابطه که خیانت به مکنزی بود به زندگی ۲۵ ساله اش پایان داد. رسانه های مخالف جف تصاویر او و لورن سانچز را منتشر کردند. این تصاویر چهره جف را بسیار خراب کرد. حتی برخی از مکالماتی که جف و لورن با هم داشتند نیز در فضای اجتماعی پخش شد که سر و صدای زیادی به پا کرد. این پیام های رد و بدل شده عشق و تمایل جنسی جف به لورن سانچز را نشان می داد. لورن سانچز ابتدا واکنش خاصی به این اتفاقات نشان نداد. اما بعدتر این رابطه علنی شد و جای حرف و سخنی را باقی نگذاشت. با خواندن بیوگرافی جف بزوس تا اینجا دانسته اید که جف چقدر مدیون مکنزی بوده است و خود نیز بعدتر گفت که بسیار خوش شانس بودم که مکنزی را داشتم. جف همچنین گفت او در تمامی این سال ها مرا حمایت کرد و باعث شد با اعتماد قدم در راهی بسیار پر درآمد بگذارم. اما این ارتباط تمام شد و جف و مکنزی دو دوست باقی ماندند.

مشکل چشم جف بزوس چیست

اگر دقت کرده باشید خواهید دید که جف بزوس یک مشکل ظاهری دارد. مشکل ناقرینگی چشم ها که در بسیاری از تصاویر مشهود است. یکی از چشمان جف کمی بزرگ تر از دیگری است. به خصوص در تصاویری که از وی پخش شده است و در مواقعی که از رو به رو نگاه نمی کند این مشکل بیشتر دیده می شود. تا به حال کسی در مورد این موضوع از وی به طور مستقیم سوال نکرده و احتمالا خود نیز دوست نداشته علت را بگوید. شاید به نظرش دلیل نداشته است. اما این طور گفته اند که جف بزوس در دوران کودکی آسیبی دیده که این ناقرینگی چشم ها از این آسیب به یادگار مانده است.

زندگی نامه جف بزوس مرد ثروتمند و مالک آمازون
بیوگرافی جف بزوس | مشکل چشم جف بزوس

شاید جالب باشد و پیش خود بگویید که چرا تا به حال سعی نکرده است با یک جراحی این مشکل را برطرف کند. چهره پر از انرژی جف حتما با برطرف کردن مشکل بهتر هم خواهد شد. اما باید گفت که او اعتماد به نفس بسیار بالایی دارد. با خواندن بیوگرافی جف بزوس حتما دانسته اید که اصلا به این موارد جزئی به خصوص مشکلات ظاهری اهمیتی نمی دهد. او با این همه پول و ثروت می تواند به راحتی این جراحی را انجام دهد. ممکن است یکی از دلایلی که تا به حال سمت جراحی نرفته این است که بگوید چقدر اعتماد به نفس دارد. و پیش خود جراحی را عدم اعتماد به نفس بداند و فکر کند اگر جراحی کند دیگران خواهند گفت که وی اعتماد به نفس نداشته و از ظاهر خود راضی نیست. در حالی که جف خودش را بسیار دوست دارد و در تمامی مصاحبه ها به راحتی صحبت کرده و حتی سعی نکرده است که با نگاه کردن از زاویه خاصی به مجری سعی کند این مشکل را بپوشاند.

جف بزوس عاشق وعده صبحانه است

لورن سانچز همراه تازه جف بزوس گفته که او عاشق صبحانه است. و همچنین گفته که اگر او این وعده را صرف نکند بسیار عجیب و غریب می شود. او برای وعده صبحانه اش دوست دارد یک میز کامل و پر مخلفات داشته باشد. لورن سانچز می گوید که او از روی کتاب آشپزی هر روز پنکیک درست می کند. همچنین به او گفته که تعجب می کنم که چطور این دستور ساده را حفظ نکرده ای با این که این همه باهوش هستی. جف بزوس غول ثروتمند دنیا دوست دارد هر روز یک پنکیک بخورد و عاشق کیک و شیرینی در این وعده است. همچنین دوست دارد صبحانه هایش را با یک همراه و دوست بخورد. تا وقتی با مکنزی زندگی می کرد به همراه مکنزی و چهار فرزندش همه با هم وعده صبحانه را صرف می کردند و در این زمان صحبت و خوش و بش می کردند. سانچز گفت که جف بزوس یک مربی ورزشی شخصی برای خودش اختیار کرده که به او تمرینات ورزشی و برنامه غذایی می دهد. به همین خاطر به تازگی سعی می کند پنکیک را حذف کند و صبحانه های سالم تری بخورد. زندگی نامه جف بزوس پر از تصمیمات و کارهای هیجان انگیز و عجیب است. یکی از این عجایب سختی جف بزوس در حذف شیرینی و شکلات است و این که به یکباره ورزش را آن هم با یک مربی بسیار حرفه ای پیش می برد.

واکنش ترامپ به طلاق جف بزوس

این طور اعلام شده است که خیانت جف بزوس و ارتباطش با لورن سانچز باعث فروپاشی زندگی ۲۵ ساله اش شود. این موضوع باعث شده که ترامپ به جف بزوس طعنه بزند و او را “جف بوزو”(Jeff Bozo) خطاب کند. جف بزوس که روزنامه واشنگتن تایمز را در اختیار دارد پیش تر اخباری بر علیه ترامپ در این روزنامه منتشر کرده است. این اخبار باعث شده تا ترامپ نیز با شنیدن خبر جف بزوس به او متلک بزند. او همچنین گفته که امیدوارم روزنامه واشنگتن تایمز به دست افراد لایق تری بیفتد. ظاهرا ترامپ و جف بزوس رابطه خوبی با هم ندارند و ترامپ رسما اعلام کرده که قصد تخریب آمازون را دارد. جالب تر این است که ترامپ خود سه بار ازدواج کرده است و طلاق را نیز کاری زیبا دانسته است. او با چنین سابقه ای به جف بزوس طعنه زده است و قصد خراب کردن چهره مطرح وی را دارد.

جف بزوس به فضا رفت و برگشت!

سفر فضایی جف بزوس موسس آمازون بسیار هیجان انگیز بود. این سفر به صورت زنده نیز پخش شد. جف بزوس با موشک نیوشپرد به فضا رفت و برگشت. به غیر از جف بزوس سه مسافر دیگر نیز در این سفر بودند. یکی از این مسافران برادر جف بزوس بوده است. این پرواز جالب ۱۱ دقیقه به طول انجامیده است. یکی از مسافرینی که در این پرواز حضور داشت والی فانک ۸۲ ساله بود. مارک بزوس برادر جف بزوس نیز از دیگر مسافرین پرواز موشک نیوشپرد بود. الیور دیمن که جوان ترین فضانورد است از همراهان جف بزوس در این سفر فضایی بود. موشک نیوشپرد نسبت به موشک رقیب خود گلکتیک ارتفاع بیشتری را در فضا پیمود و توانست رقیبش را پیروز شود. ۹ روز پس از این که مالک شرکت کلکتیگ با این موشک سفر کرد جف بزوس نیز تصمیم گرفت با موشک خودش بلوارجین فضانوردی کند تا نشان دهد برای ساخت این موشک زحمت ها کشیده شده است. او گفته وقتی این موشک توانسته او را به فضا ببرد دیگران را هم می تواند ببرد. سفر فضایی جف بزوس یکی از تصمیمات جالب و حرفه ای است که در زندگی نامه جف بزوس ثبت شده است. او عاشق فضا و دیدن جهان پیرامون زمین است. و طبق گفته خودش قصد دارد تا سفرهای فضایی را برای همه ممکن کند. جف بزوس گفته تا سفر با موشک بلوارجین یک سفر فضایی کم هزینه و جذاب است.

جف بزوس کیست | موسس آمازون و سازنده بلوارجین
بیوگرافی جف بزوس | سفر فضایی با موشک بلوارجین
زندگی نامه جف بزوس موسس آمازون | سفر فضایی

جف بزوس گفته است که به زودی روزی فرا خواهد رسید که انسان در فضا به دنیا بیاید و زندگی و سفر به فضا برای همه ممکن شود. همچنین گفته سعی دارد هزینه این سفر را بسیار کاهش دهد تا همگان بتوانند به فضا سفر کنند.

جف بزوس از پرداخت مالیات متنفر است!

به راستی چه کسی است که دوست داشته باشد بخشی از درآمدش را دو دستی به دولت بدهد. جف بزوس نیز از این قائده مثتثنی نیست. او به صراحت گفته که متنفرم از این که مالیات بدهم و این حق من است و برایش زحمت کشیده ام. چرا باید آن را دو دستی به دولت بدهم. طبق گفته اطرافیان نیز او آمازون را در واشنگتن راه انداخت. چون در آن زمان مالیات کمتری را باید پرداخت می کرد. همچنین تمام تلاش خود را کرده است تا از مالیات دادن طفره برود. اما چندی پیش فرار مالیاتی جف بزوس فاش شد. طبق توضیحات ارائه شده او متهم شده است که چند سالی مالیات بر درآمد خود را نپرداخته است و باید هر چه زودتر این رقم را که رقمی نجومی هم هست پرداخت کند. مغرور بودن یکی از ویژگی های جف بزوس است و با خواندن بیوگرافی جف بزوس احتمالا شما نیز به این مهم رسیده اید. او جسارت بالایی دارد و حرفش را چه در مورد مالیات و چه خیلی چیزهای دیگر خیلی صریح می زند.

بیوگرتفی جف بزوس مالک آمازون | زندگی نامه جف بزوس

زندگی نامه جف بزوس مالک آمازون | تجربه فروش نجومی در کرونا

در دوره کرونا بسیاری از کسب و کارها شکست سختی خوردند. به خصوص کسانی که به شیوه سنتی کار می کردند از جمله این افراد بودند. اما آمازون در دوره کرونا فروش نجومی و بسیار بالایی را تجربه کرد. چرا که در این دوره خیلی ها خانه نشین شده بودند و به خرید اینترنتی روی آوردند. حتی کالاهای غیر ضروری نیز در این دوره فروش بسیار بالایی را تجربه کرد. دوره کرونا برای جف بزوس بد هم نشد و او توانست درآمدش را بسیار بیشتر از آن جه بود کند. یکی از نقاط پرش در زندگی نامه جف بزوس همین فروش بالایی است که بر خلاف خیلی ها در دوره کرونا تجربه اش کرده است.

جف بزوس بسیار خنده رو است

یکی از ویژگی های ذاتی جف بزوس که از کودکی هم با او بوده خنده رویی است. او عاشق شوخی کردن و بذله گویی است. همچنین اصلا نمی تواند جلوی خنده اش را بگیرد. حتی به یک موضوع عادی که شاید دیگران فقط لبخند بزنند بلند بلند می خندد. حتی مکنزی همسر سابقش می گفت که عاشق خنده های جالب و حتی طولانی او بوده است. او می گفت که جف حتی در روز مصاحبه کاری نیز بسیار می خندید و این ویژگی برای یک مدیر آن هم در روز استخدام برای او بسیار عجیب بوده است. خنده رویی و صمیمیت جف باعث شد خیلی زود ارتباطش با مکنزی به ازدواج بینجامد. بر خلاف بسیاری از افراد سرشناس او دوست داشت خیلی زود تشکیل خانواده دهد. به همین خاطر پس از این که مطمئن شد مکنزی همان زنی است که دوست دارد زندگی اش را با وی بگذراند سریعا درخواست ازدواج داد و ازدواجش را رسمی کرد. اگر در مورد زندگی نامه جف بزوس و همچنین صحبت هایی که دیگران درموردش می کنند تحقیق کرده باشید خواهید دید که خصلت خنده رویی او چقدر مورد تحسین دیگران بوده است.

می گوید وقتی نوجوان بودم برادرهایم دوست نداشتند با من فیلم ببینند!

جالب است که خود جف در مورد نوجوانی اش چیزهای جالبی می گوید. مثلا این که می گوید برادر و خانواده ام دوست نداشتند با من فیلم ببینند! در حال گفتن این جملات مرتب می خنند و صدای قاه قاه خنده اش می پیچد. به او می گوییم که چرا این قدر می خندی و چرا دوست نداشتند که با تو فیلم ببینند؟ می گوید به خاطر این که بلند بلند می خندیدم وقتی یک فیلم خنده دار می دیدیم. می گوید حتی به چیزهای ساده خیلی می خندیدم و بقیه می گفتند که این آن قدر هم خنده دار نبود. یا می گوید وقتی فیلم های هیجانی می دیدیم به یک باره داد می زدم و سر و صداهایی می کردم که باعث آزارشان می شد. خوش خنده بودن یکی از ویژگی هایی است که هر کسی در مورد بیوگرافی جف بزوس نوشته حتما به آن اشاره کرده است. حتی الان هم که پا به سن گذاشته است هنوز همان قدر شوخ و خوش خنده است.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button