فونت نازنین , فونت nazanin , فونت b nazanin

فونت نازنین یکی از معروف ترین و پر کاربرد ترین فونتهای فارسی است. حتی هنوز هم با وجود این که گسترده و تعداد فونتها بسیار زیاد شده است هنوز خیلی ها دوست دارند از فونت nazanin استفاده کنند. پر استفاده ترین و شکل حرفه ای تر این فونت به نام فونت b nazanin در خیلی از وب سایت ها قرار دارد. شکل ظاهری و مدل اتصال حروف در این فونت به گونه ای است که استفاده از آن را برای هر کاری و برای هر مقاله ای ممکن می سازد. ما نیز در وب سایت خود فایل آن را قرار داده ایم تا خیلی راحت بتوانید آن را نصب کنید و مورد استفاده قرار دهید. شاید جالب باشد بدانید فونتی که شما نیز به دنبالش بوده اید جزو معروف ترین هاست. در ادامه در کنار فایل این فونت ویژگی های ظاهری و دلیل محبوبیتش را مورد بحث قرار داده ایم.

چرا فونت نازنین این قدر معروف و پر استفاده است؟

شاید جالب باشد که تعداد دانلود فونت نازنین نسبت به همه فونتهای دیگر در صدر است. بله یکی از فونتهایی است که حتی فونتهای حرفه ای امروزی به راحتی نمی توانند با آن به رقابت بپردازند. سال هاست که در بسیاری از شرکت ها برای نامه نگاری و خیلی از نامه های اداری شان از فونت b nazanin معروف استفاده می کنند. فونتی که به خاطر ویژگی هایش بسیار محبوب و پر طرفدار است. برای دانلود فونت نازنین کافی است بر روی لینک قرار داده شده در همین صفحه کلیک کنید. خیلی ساده و آسان به مجموعه فونتهای شما اضافه می شود. به سادگی پس از نصب می توانید در نرم افزار ورد، اکسل، فتوشاپ و هر نرم افزار دیگری برای نوشتار خود از آن استفاده کنید.

فونت b nazanin ساده و بی آلایش

سادگی و نداشتن پیچیدگی های زیاد باعث شده تا برای نوشتن نامه های اداری مناسب باشد. یکی از فونت هایی است که ادارات برای نوشتن نامه های سازمانی شان از آن استفاده می کنند. فونت b nazanin ساده است و در عین حال زیبا و بسیار شکیل است. به همین خاطر است که جزو اولین فونتهایی که خیلی ها برای کامپیوترشان نصب می کنند است. شکل بسیار ساده و به دور از پیچیده بودن باعث شد که جزو فونتهایی باشد که خیلی زود توسط همه پذیرفته شده است. شاید نتوان گفت که خیلی خاص و یا خیلی زیباست. اما همه پسند است و این همه پسند بودنش را فقط به خاطر سادگی دارد. شخص بنده به عنوان نویسنده این متن و به عنوان کسی که بسیار تایپ می کند گاهی حتی با وجود داشتن فونتهای فراوان به سراغ فونت بی نازنین می روم. هنرمندی در طراحی اولیه اش باعث شده هرگز قدیمی نشود و خسته کننده نشود. بدیهی است که هر روز شمار زیادی به دنبالش هستند و تعداد نصب بی شماری دارد.

خوانایی بسیار بالا

حتما تا به حال شنیده اید که می گویند فلانی دست خط خوانا و خوبی دارد. در حالی که فلان کس دست خط خوانایی ندارد. خوانایی یک اصطلاح است و به معنی راحتی در خواندن است. در مورد فونتها نیز موضوع خوانایی بسیار مهم می شود. فرض کنید می خواهید یک مقاله علمی بنویسید. این مقاله را با قرار است در یک فایل ورد، پی دی اف و… در اختیار عموم قرار دهید. مشخص است که فونتی مثل فونت nazanin که خوانایی بسیار دارد کمک می کند خواندن مقاله شما راحت تر شود. پس از این که قلم خودتان (منظور زبان نوشتنتان و جوری که مطلب را بیان می کنید) ابزاری که با آن می نویسید هم اهمیت دارد. در مورد فایلهای کامپیوتری این ابزار نوشتن همان فونتی است که برای نوشتن بر می گزینید. و فونت نازنین به خاطر خوانایی بالایش به یکی از پر استفاده ترین فونتها بدل شده است. اگر برای نوشتن و ارسال یک مطلب و یا نامه عجله دارید و فرصت انتخاب فونتی را از بین شمار فونتهایتان ندارید پیشنهاد می کنیم از فونت b nazanin استفاده کنید. احتمالا در هر کامپیوتری جزو فونتهایی است که نصب است و می شود همیشه رویش حساب کرد.

همه پسند

شکل ظاهر و مدل اتصالات ساده ای که در فونت نازنین به کار رفته باعث شده است تا به یکی از همه پسند ترین ها تبدیل شود. فونتی که روی هر سیستمی نصب شده است. و همه ما هم در بسیاری از مواقع از آن استفاده کرده ایم و می کنیم. فونتی که سال هاست رکورد میزان نصب را زده است.

الگویی برای طراحی فونتهای خوانای دیگر

استقبال زیاد از فونت نازنین باعث شد تا نسخه های حرفه ای تر و دیگری نیز ساخته شود. ایده اصلی و طرح اولیه این فونتهای حرفه ای تر بهتر کردن فونت b nazanin و دیگر نسخه های فونت نازنین بوده است. جالب است که حتی نسخه های جدید طراحی شده دیگر هم مورد استقبال قرار گرفتند. سادگی و خوانایی بسیار بالای فونت نازنین اصلی ترین دلیل مقبولیت آن بوده است. و شاید پس از سال های سال هنوز هم جزو فونتهایی باشد که خیلی ها به صورت پیش فرض از آن استفاده می کنند. در حال حاضر یکی از اصلی ترین فونتهایی که برای نوشتن مقالات علمی و… استفاده می شود فونت نازنین است. و یکی از دلایل دیگر استفاده و پیشنهاد استفاده از این فونت جالب این است که بر روی بیشتر کامپیوترهای خانگی نصب شده است. پس اگر شما یک فایل ورد باز با این فونت ایجاد کنید دیگری نیز به راحتی می تواند آن را بخواند. چرا که او نیز فونت نازنین را دارد و می تواند ادیت ها و تغییر متن را با همین فونت ادامه دهد.

سید بهداد اسفهبد میرحسین زاده سرابی سازنده فونت نازنین

شاید بخواهید بدانید که چه کسی سازنده این فونت تا این اندازه پر استقبال و معروف است. بد نیست کمی هم در باره سازنده فونت نازنین صحبت کنیم و بیشتر او را بشناسیم. سید بهداد اسفهبد میر حسین‌زاده سرابی نام شخصی است که این فونت زیبا و کارآمد را ساخته است. فونتی که روزانه هزاران نفر آن را نصب می کنند. او توسعه دهنده نرم افزار و برنامه نویس حرفه ای است. برنامه هایی چون حرف باز، پانگو و فری بیدی توسط وی نوشته شده اند و توسعه پیدا کرده اند. از این برنامه ها در گنوم گوگل کروم و لیبره‌ آفیس به منظور قالب‌ بندی و طرح‌ب ندی متون استفاده می شود. اسفهبد اکنون در ایران نیست و از سال ۲۰۰۳ در کانادا زندگی را ادامه داد. وی در شرکت گوگل استخدام شد و کارش را در به صورت حرفه ای در گوگل ادامه داد.

اهمیت فونت نازنین برای سازندگان فونت

یکی از کارهایی که هنرمندان برای خلق یک اثر تازه می کنند الگو گرفتن از هنر های پیشین هنرهای دیگر است. و این موضوع در تمامی هنرها از جمله نقاشی، موسیقی و خطاطی وجود دارد. طراحی فونت را می توان یک هنر امروزی دانست. کسی که به طراحی فونتها می پردازد باید مهارت خوبی در طراحی و نقاشی داشته باشد. و همچنین باید بتواند با استفاده از نرم افزارهای حرفه ای کامپیوتری نیز کار کنند. امروزه طراحی فونتهای جدید یکی از هنرهای جذاب برای خیلی از هنرمندان شده است. هنرمندانی که با ابداع و نوآوری و یا به روز کردن فونتهای پیشین این هنر را هر روز به روز می دارند. و قطعا یکی از فونتهایی که همیشه مورد توجه بوده و هست فونت نازنین است. فونتی که ورژن های بسیاری از آن نیز ساخته شده است. و بسیاری از فونتها با الگوبرداری از فونت نازنین ساخته شده اند و با نام ها و با اسامی دیگر در دسترس هستند.

۱ نظر

  1. فونت خیلی ساده و کاربردیه به خصوص در پایان نامه و مقالات

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button