معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان

موتورهای جستجوگر سیستم هایی هستند که از میان اطلاعات خیلی وسیع اطلاعاتی که ما می خواهیم را برایمان فیلتر می کنند. در واقع جستجوگر آنچه هستند که ما می خواهیم. موتورهای جستجوگر صرفا در عرصه اینترنت و وب سایت ها کاربرد ندارند. اما چیزی که در حال حاضر در مورد آنها مرسوم است جستجو در مورد سایت هاست. موتورهای جستجو یا search engine ها امروزه به ما کمک می کنند که در میان حجم گسترده ای از وب سایت های موجود، وب سایتی را پیدا کنیم که ما را به هدفی که در مورد آن جستجو کرده ایم می رساند. در ادامه برخی از معروف ترین موتورهای جستجوگر دنیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان

Google

به جرات می توان گفت که گوگل در حال حاضر یکی از معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان است. نام اینترنت و جستجو در ذهن خیلی از ما با نام گوگل پیوند خورده است. گوگل علاوه بر معروفیت خیلی زیادی که دارد بسیار نیز محبوب است. طبق یک آمار که از سمت خود گوگل نیز منتشر شد بیش از ۹۰ درصد جستجوهای موبایلی از طریق این موتور جستجو بوده است. این آمار در تبلت و دیگر دستگاه ها نیز بسیار بالا می باشد.

Bing

موتور جستجوی بینگ نیز در شمار معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان جای دارد. بینگ توسط کمپانی صاحب نام مایکروسافت عرضه شد. این موتور جستجو قصد داشت که توانایی های گوگل را به چالش کشیده و با آن رقابت کند. اما تا به حال بینگ نتوانسته نسبت به گوگل نتایج بهتری را در مورد جستجو نشان دهد. پس از گوگل این موتور جستجو نتایج خیلی بهتری را در مود عبارت جستجو شده به کاربر نشان می دهد. به همین دلیل نزدیک ترین رقیب گوگل به شمار می آید. این موتور جستجو نقاط ضعفی دارد که در حال حاضر باعث شده که در مورد رقابت فاصله زیادی با گوگل داشته باشد.

Yahoo

پس از بینگ بیشترین جستجو به یاهو تعلق می گیرد. یاهو در حال حاضر و با وجود این که در مقابل گوگل و دیگر موتورهای جستجو شکست خورد باز هم رتبه سوم را دارد. یاهو یکی از بهترین سرویس های ایمیل را برای کاربران ارائه می دهد.  دفتر یاهو در سال ۱۹۹۵ در سانی ویل که در کالیفرنیا قرار دارد تاسیس شده است. 

ASK

این موتور جستجو قبلا با نام Ask Jeeves شناخته می شد. Ask با فرمت سوال و پاسخ طراحی شده است. کیفیت جستجو از طریق این موتور کیفیت خیلی کمتری نسبت به گوگل و بینگ و حتی یاهو دارد. این موتور جستجو در سالهای اخیر سعی کرده که بسیاری از ایرادات خود را از بین ببرد. اما فعالیت این کمپانی به قدری وسیع نبوده است که بتواند آن را چون گوگل و دیگر موتورهای جستجو گسترش دهد.

Asol

موتور جستجو گر Asol نیز در شمار معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان جای دارد. به این خاطر که بسیار قدیمی است. این موتور جستجو حدود ۰٫۶ جستجوها را به خود اختصاص داده است. آمار جستجوی پایین توسط این موتور جستجو نسبت به بقیه نشان می دهد که تا چه میزان از نظر کیفیت با دیگر رقبای خود فاصله دارد.

Baidu

این موتور جستجو یک موتور چینی می باشد. Baidu در سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شده است. در حال حاضر Baidu وسیع ترین استفاده را توسط مردم چین دارد. بایدو کیفیت جستجوها را در مورد عبارت های چینی افزایش داد تا مردم کشورش را به سمت خود بکشاند. در این زمینه نیز موفق شد.

Wolframalpha

این موتور جستجو تفاوت خیلی زیادی با سایر رقبایش دارد. ساختار این موتور بر پایه دانش محاسباتی و محاسبات دقیق بنا شده است. به طور مثال وقتی در مورد وام مسکن در این موتور جستجو به جستجو بپردازیم خودش مبلغ سود و… را برای شما محاسبه می کند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button