تفاوت لینک فالو و نوفالو

اگر به تازگی وارد عرصه سئو و بهینه سازی سایت شده باشید به احتمال اصطلاح لینک فالو و نوفالو را شنیده اید. این دو عبارت دربردارنده ویژگی هایی از لینک هستند. لینک وب سایت شما می تواند از هرکدام از این دو نوع باشد. بسته به سیاست های خود می توانید از هر کدام از این دو نوع لینک در جای خود استفاده کنید. دانستن تفاوت لینک فالو و نوفالو برای یک کارشناس سئو بسیار مهم است. در ادامه تفاوت این دو را به دقت بررسی می کنیم.

بررسی تفاوت لینک فالو و نوفالو

معنی لینک فالو

اول از همه معنی لینک فالو و نوفالو را بررسی می کنیم. فالو به معنای دنبال کردن است. لینک فالو نیز یعنی لینکی که قابلیت دنبال کردن داشته باشد. لینک های نوفالو لینکی است که توسط ربات های گوگل و سایر موتورهای جستجوگر قابل دنبال کردن باشد. لینک های از این نوع برای ربات های خزنده ارزشمند هستند. این ربات ها صفحاتی که لینک فالو دارند را هر چند وقت یکبار بررسی می کنند. لینک فالو از نظر سئو ارزش فراوانی دارد. 

معنی لینک نوفالو

لینک نوفالو توسط ربات های جستجوگر بررسی نمی شود. وقتی لینکی را از این نوع می سازید درواقع به خزنده ها اعلام می کنید که محتوای صفحه شما را بررسی نکنند. این لینک ها تاثیری روی سئوی سایت شما ندارند. اما استفاده از آنها الزامی و مهم است. قرار نیست تمام صفحات سایت شما در نتیجه های بالای جستجو باشند. 

شاید برایتان سوال پیش بیاید که پس چرا باید از لینک نوفالو استفاه کنیم. وب سایت شما صفحات گوناگونی خواهد داشت. اگر یک وب سایت فروشگاهی داشته باشید به حتمال صفحاتی مانند پرداخت و… در سایت شما وجود دارد. بهتر است لینک این صفحات نوفالو باشد.

تفاوت لینک فالو و نوفالو در سئو

همان طور که متوجه شدید تفاوت لینک فالو و نوفالو از نظر ربات های خزنده این است که محتوای صفحه مهم است یا خیر. این مهم بودن از نظر گوگل یعنی محتوا برای رتبه دار شدن ارزشمند است یا خیر. به طور مثال لینک صفحه یک محصول باید از نوع فالو باشد. اما لینک صفحات ی مثل سبد خرید بهتر است نوفالو در نظر گرفته شود.

تفاوت لینک فالو و نوفالو در برند سازی

وقتی قرار است روی سئو و بهینه سازی سایت خود کار کنید یعنی به بزرگ شدن کار خود می اندیشید. پس باید بتوانید تجسم کنید که برند شما معروف شود. تصور کنید که یک فروشگاه اینترنتی دارید. پس از پروژه سئو فروش زیادی کسب خواهید کرد. پس برند شما نیز مطرح می شود. تصور کنید که پس از جستجوی نام برند شما صفحه ای مانند پرداخت یا ثبت نام زیر لینک نشان داده شود. این موضوع زیاد جالب نیست. برندهای حرفه ای به این ریزه کاری ها بسیار توجه می کنند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button