الگوریتم های گوگل

گوگل یک موتور جستجوی حرفه ای است. طبق آمار جهانی این موتور جستجو محبوبیت زیادی در بین کاربران سراسر دنیا دارد. بیشتر مردم برای یافتن سوالی علمی و یا پیدا کردن موارد جزئی عبارتی را در گوگل جستجو می کنند. پس از کلیک روی دکمه ی جستجو، گوگل نتایجی را به کاربر نشان می دهد. در اکثر موارد نیز مردم روی چند نتیجه اول کلیک می کنند.

چه چیز باعث می شود تا وب سایتی در اولین نتایج جستجو قرار گیرد؟ گوگل از کجا تشخص می دهد کدام لینک برای بالا بودن بهتر است؟ چطور ارزش لینک ها تشخیص داده می شود؟

گوگل الگوریتم های زیادی دارد که بر مبنای آنها به لینک ها امتیاز داده می شود. الگوریتم های گوگل موارد بسیاری را در نظر می گیرند و به لینک آن صفحه امتیاز می دهند. در ادامه با الگوریتم های گوگل بیشتر آشنا خواهیم شد.

معرفی الگوریتم های گوگل

الگوریتم پاندا

الگوریتم پاندا یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل می باشد. این الگوریتم روی محتوای شما دقت زیادی دارد. الگوریتم پاندا متن شما را از جهات مختلفی بررسی می کند. سپس ارزش هر کدام را می سنجد. در نهایت صفحه شما با توجه به این الگوریتم ارزش گذاری می شود. هدف پاندا یافتن محتوای باکیفیت است. او محتوای صفحه شما را به دقت می خواند و بررسی می کند که آیا کیفیت لازم را دارد یا خیر. گوگل به کاربرانش احترام زیادی می گذارد. بدیهی است که باید پس از جستجو، کاربران با صفحه ای روبرو شوند که از نظر محتوا بسیار غنی باشد.

الگوریتم پنگوئن

الگوریتم پنگوئن نیز از الگوریتم های گوگل می باشد. این الگوریتم ارتباط معنایی کلمات کلیدی شما را با محتوا بررسی می کند. در گذشته زیاد پیش می آید که با جستجوی یک کلمه وارد صفحه ای خالی از محتوا یا محتوای غیر مرتبط شوید. اما امروزه الگوریتم پنگوئن این مشکل را حل کرده است. این الگوریتم لینک های ورودی به سایت شما را نیز بررسی می کند. اگر لینک بی ارزش یا اسپم دریافت کرده باشید از این الگوریتم نمره منفی دریافت خواهید کرد.

الگوریتم مرغ مگس خوار

از دیگر الگوریتم های گوگل مرغ مگسخوار نام دارد. این الگوریتم بسیار حرفه ای و دقیق است. تمرکز اصلی الگوریتم مرغ مگس خوار ارتباط متن جستجوی کاربران با لینکی است که از نظر محتوایی نزدیک تر باشد. شاید برای شما پیش آمده باشد که عبارتی را با اشتباه املایی تایپ کنید. اما اگر دقت کرده باشید باز هم گوگل لینک های درستی را به شما نشان می دهد. همچنین ممکن است مطلبی را به گونه ای دیگر بنویسید. به طور مثال ممکن است به جای کلمه ساخت سایت بنویسید ساختن سایت. باز هم لینک های مرتبط به شما نشان داده می شود. این از شاهکارهای الگوریتم مرغ مگسخوار است.

الگوریتم گورخر

الگوریتم گورخر یکی از الگوریتم های گوگل است که تنها بر فروشگاه های اینترنتی تمرکز دارد. این الگوریتم وب سایت های فروشگاهی را به دقت بررسی می کند. هدف این الگوریتم این است که جلوی وب سایت های کلاهبرداری از طریق فروش گرفته شود. به همین دلیل بررسی می کند که آیا وب سایت شما قابل اعتماد است یا خیر. یکی از مواردی که توسط الگوریتم گورخر بررسی می شود گواهینامه SSL است. همچنین بررسی می کند که آیا وب سایت شما از لحاظ دیگر معتبر است یا خیر. 

الگوریتم کبوتر

هدف الگوریتم کبوتر آوردن لینک هایی است که از نظر جغرافیایی به شما نزدیک باشد. به طور مثال شما ممکن است ممکن است در یک کشور خاص باشید و عبارتی را جستجو کنید. طبیعی است که توقع ندارید لینکی از کشوری دیگر برای شما باز شود. به همین دلیل سئوی یکی از مراحل مهم سئو و بهینه سازی سایت می باشد. این الگوریتم به سئوی محلی توجهی ویژه دارد.

الگوریتم page layout

این الگوریتم یکی از الگوریتم های جدیدتر گوگل می باشد. این الگوریتم تلاش دارد تا کاربران از بودن در سایت شما تجربه خوبی داشته باشند. به همین دلیل به وب سایت هایی که پر از تبلیغات پاپ آپ و موارد این چنینی هستند علاقه ای ندارد. اگر قصد دارید دل این الگوریتم را به دست بیاورید به کاربران اجازه دهید انتخاب کنند تا بتوانند تبلیغات را ببندند یا خیر.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button