پنالتی گوگل | علت پنالتی گوگل

آشنایی با پنالتی گوگل

پنالتی گوگل چیست

گوگل امروزه محبوب ترین موتور جستجوگر دنیاست. وب سایت های مختلف تلاش می کنند تا در نتایج برتر گوگل باشند. برای بالا بودن در نتایج گوگل باید با اصول سئو و بهینه سازی سایت آشنا بود و موارد زیادی را رعایت کرد. بدیهی است که هرچه ساختار سایت به استانداردهای گوگل نزدیک تر باشد رتبه بهتری پیدا خواهد کرد.

اما امروزه تعداد وب سایت ها بسیار زیاد شده است. گوگل نیز برای اینکه عدالت را رعایت کند محبور است سخت گیری بیشتری کند. به این طریق وب سایت هایی که محتوای غنی تر هستند و بهتر کار می کنند نتیجه بیشتری می گیرند. رقابت بر سر داشتن رتبه بهتری در یک کلمه نسبت به قبل بسیار سخت شده است. به همین دلیل برخی افراد تلاش می کنند که استانداردهای گوگل را دور بزنند. داستان پنالتی نیز از همینجا آغاز می شود!

علت پنالتی گوگل

تقلب تنها علت پنالتی گوگل است. درست است که گوگل انسان نیست. برخی فکر می کنند می توانند به راحتی قوانین گوگل را دور بزنند. کارشناسان زیادی در گوگل همه روزه در مورد سئو و بهینه سازی سایت کار و تحقیق می کنند. این کارشناسان بسیار ریز بین و نکته سنج هستند. به دقت بررسی می کنند که وب سایت ها از چه طریقی توانسته اند رتبه خوبی به دست بیاورند. به همین دلیل الگوریتم های گوگل را به سرعت آپدیت می کنند تا هیچ سایتی با کلاهبرداری رتبه ای را به ناحق کسب نکند.

انواع علت پنالتی گوگل

محتوای تکراری

یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل پاندا نام دارد. این الگوریتم به شدت با کپی کردن محتوا مخالف است. ممکن است متن شما از جایی دیگر کپی شده باشد. در این صورت الگوریتم پاندا حقوق نویسنده اصلی را محترم می شمارد و شما را جریمه می کند. 

برخی افراد هر قسمت از متن خود را از یک وب سایت کپی می کنند. اما گوگل به راحتی محتوای تکراری شما را تشخیص خواهد داد. در گذشته برخی از وب سایت ها با این تکنیک توانسته بودند رتبه های خوبی را کسب کنند. اما پس از آپدیت های الگوریتم پاندا به پنالتی گوگل دچار شدند. بسیاری از نتایج این وب سایت ها کاملا از بین رفته است.

تکرار بیش از حد کلمه کلیدی

تکرار بیش از حد کلمه کلیدی را می توان مهم ترین علت پنالتی گوگل دانست. اگر شما با اصول سئو و بهینه سازی سایت آشنا باشید قطعا می دانید که کلمه کلیدی شما باید در متن تکرار شده باشد. اما برخی افراد با تکرار بیش از حد یک کلمه سعی در فریب گوگل دارند. این صفحات ممکن است پس از مدتی نتیجه خوبی را نیز به دست آورند. اما پس از این که گوگل متوجه شود رتبه را از آنها خواهد گرفت.

لینک سازی در سایت نامعتبر

از قدیم گفته اند وقتی می خواهی کسی را بشناسی به دوستانش نگاه کن! این موضوع در مورد سئو نیز صادق است. وقتی سایتی معتبر لینک شما را در مقاله اش قرار می دهد گوگل متوجه می شود که سایت شما اعتبار خوبی دارد. اما اگر ببیند سایتی که به شما لینک داده است خودش ارزشی ندارد از ارزش شما نیز می کاهد! باید مراقب باشید که لینک خود را در چه سایتی قرار می دهید.

لینک سازی غیر استاندارد

لینک سازی های غیراصولی از مهم ترین علت پنالتی گوگل به شمار می رود. درست است که بک لینک می تواند رتبه سایت شما را افزایش بدهد. اما نه هر بک لینکی و نه با هر اصولی! برخی افراد تعداد زیادی محتوای کوتاه در جاهای مختلف قرار می دهند و از آن به سایت خودشان لینک می دهند. گوگل هیچ ارزشی به این لینک ها نمی دهد. همچنین متوجه خواهد شد که این مطالب کوتاه برای کاربر نوشته نشده است. به همین علت شما را پنالتی می کند. لینک سازی غیر استاندارد همان طور که گفته شد می تواند علت پنالتی گوگل شود. بهتر است اگر با اصول لینک سازی آشنا نیستید اصلا این کار را انجام ندهید. از یک شخص یا شرکت معتبر بخواهید برای شما این کار را انجام دهد.

لینک های شکسته

شاید اصطلاح لینک شکسته را شنیده باشید. لینک شکسته به لینکی گفته می شود که دیگر وجود ندارد. احتما خود شما نیز در بسیاری از نتایج خود با صفحات ۴۰۴ رو به رو شده اید. این صفحات علاوه بر این که می توانند علت پنالتی گوگل شدن باشند برای سئوی شما نیز بسیار مرگ بار هستند. صفحات ۴۰۴ به رتبه سایت شما بسیار لطمه خواهند زد. ممکن است با اصول سئو آشنا نبوده اید و از روی نا آگاهی بسیاری صفحات را حذف کرده اید. بهتر است از یک کارشناس سئو بخواهید این صفحات را برای شما پیدا کند و لینک های شکسته یا همان صفحات ۴۰۴ را تعمیر سازد.

علت پنالتی گوگل , بررسی علت پنالتی گوگل و درمان , علت پنالتی گوگل چیست , انواع علت پنالتی گوگل , آشنایی با پنالتی و علت پنالتی گوگل , علت پنالتی گوگل چه می باشد

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button