خطای 503

آشنایی با خطای ۵۰۳

مشاهده خطای ۵۰۳

خطای ۵۰۳ یا خطای service unavailable 503 یک خطای رایج در وب سایت است. کاربران وب سایت ها ممکن است گاهی در زمان وارد شدن به یک سایت با خطای ۵۰۳ رو به رو شده باشند. اما این خطا برای برنامه نویسان و طراحان سایت آشنایی بیشتری دارد. ممکن است در زمان طراحی یک صفحه از سایت و لود مجدد همان صفحه خطای service unavailable 503 را مشاهده کرده باشید. همچنین ممکن است زمانی که روی یک صفحه زیاد کار می کنید با خطای ۵۰۳ زیادی رو به رو شده باشید. در ادامه به علت این خطا می پردازیم.

علت این خطا

ممکن است شما در حال انجام یک پروژه طراحی سایت حرفه ای باشید. در این صورت مجبور هستید تا تغییرات زیادی در سایت انجام دهید. به احتمال در حین طراحی سایت با این خطا زیاد مواجه شده اید. خطای ۵۰۳ یک خطای سمت سرور است. این خطا زمانی اتفاق می افتد که پردازش فایل ها در سمت سرور به طور کامل انجام نمی شود.  این خطا در مورد سایت هایی که بر پایه زبان php طراحی شده اند بیشتر دیده می شود. پردازش فایل های php در هنگامی که اسکریپت ها اجرا می شوند کامل نمی شود. در این زمان سرور شما فرض می کند که PHP-FPM در دسترس نیست. به همین دلیل است که برای پروژه های طراحی سایت حرفه ای این خطا زیاد مشاهده می شود. زیرا در پروژه های حرفه ای اسکریپت های زیادی وجود دارد. همچنین فایل های php سنکین تر هستند.

رفع خطای ۵۰۳

بارگزاری مجدد صفحه

اولین کاری که می شود در زمان مشاهده این خطا انجام داد بارگزاری مجدد صفحه است. یعنی دوباره صفحه را Reload کنید. همچنین می توانید از دکمه های F5 یا CRL+F5 استفاده نمایید. این خطا در بسیاری موارد لحظه ای است. پس با این کار دوباره ممکن است بتوانید آن صفحه از سایت را کامل مشاهده نمایید.

به کیفیت سرور توجه کنید

شما خودتان می دانید که سایت شما روی چه سروری می باشد. هرچه هاستی که خریداری کرده اید بهتر باشد کمتر با این خطا رو به رو می شوید. به طور مثال در زمان طراحی سایت فروشگاهی خطای ۵۰۳ وقت زیادی از شما خواهد گرفت اگر هاست خوبی نداشته باشید. برای وب سایت های فروشگاهی محصولات زیادی وجود دارند که باید در سایت قرار داده شوند. اگر هاست خوبی نداشته باشید خطای ۵۰۳ به معنای این خواهد بود که هاست شما سرعت خوبی برای پردازش داده ها ندارد. بنابراین زمان زیادی را در زمان طراحی سایت از دست خواهید داد.

پایین بودن سرعت هاست شما باعث مشاهده خطاهای ۵۰۳ زیادی خواهد شد. اگر بیش از حد این خطا را مشاهده می کنید امکانات و مشخصات فنی هاست خود را بررسی نمایید. در صورت نیاز آن را ارتقا دهید.

ترافیک شدید

یکی از زمان هایی که این خطا زیاد مشاهده می گردد زمانی است که کاربران زیادی در سایت هستند. در این زمان هر کدام از کاربران در صفحه ای است و ممکن است پردازشی انجام دهد. سرور فرصت نمی کند تا تمام این درخواست ها را پردازش کند. به همین دلیل ممکن است برخی کاربران با این خطا مواجه شوند. همچنین اگر یک هاست اشتراکی داشته باشید ممکن است ترافیک وب سایت دیگری که روی سرور شما قرار دارد نیز باعث شود این خطا را مشاهده نمایید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button