فرم های مفید برای وب سایت

فرم ها از عناصر خیلی مهمی هستند که در وب سایت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با اهداف مختلف می توان از فرم استفاده کرد. در هر وب سایتی فرم های خاصی مفید هستند. البته برخی از فرم ها عمومی هستند و در وب سایت های گوناگون دیده می شود. اما در کل فرم ها از المان های اصلی برای یک طراحی سایت حرفه ای به شمار می روند. در ادامه با برخی از انواع فرم ها آشنا می شویم.

معرفی فرم های مفید برای وب سایت

فرم تماس باما

فرم تماس با ما

این فرم در بیشتر وب سایت ها دیده می شود. حتی در طراحی فروشگاه اینترنتی نیز از یک فرم تماس با مای ساده برای صفحه ارتباط با ما استفاده می کنند. با استفاده از این فرم کاربران می توانند یک ارتباط ساده با مدیر وب سایت برقرار نمایند. از این فرم برای ارسال نظرات یا انتقادات و پیشنهادات می توان استفاده کرد. همچنین برخی کاربران ممکن است سوالاتی را با استفاده از این فرم به مجموعه ارسال نمایند. فرم تماس با ما یک فرم ساده است. این فرم به طور معمول فیلدهای کمی نیز دارد. نام و نام خانوادگی، شماره تماس، موضوع پیام و فیلد توضیحات می تواند برخی از فیلدهایی باشد که در فرم تماس با ما قرار می گیرد.

فرم درخواست خدمات

از فرم خدمات همان طور که مشخص است برای وب سایت های خدماتی استفاده می گردد. به طور مثال در طراحی سایت شرکتی می توان از این فرم استفاده نمود. شرکت شما ممکن است در دسته شرکت های خدماتی باشد. برای دسته های خدمات مختلفی که در مجموعه شما وجود دارد می توان فرم های مختلفی ایجاد نمود. همچنین می توان این فرم را به گونه ای طراحی کرد که کاربر در قسمت نام خدمت، دسته خدماتی مورد نیاز خود را نیز انتخاب نماید. پس از تکمیل این فرم برای قسمت فروش یا کارشناسان خاصی در مجموعه ارسال می گردد. سپس با توجه به اطلاعات این فرم با شخص درخواست کننده تماس گرفته می شود تا در مورد ارائه خدمات با او هماهنگی های لازم انجام گیرد.

فرم درخواست مشاوره

این فرم برای مشاوره حرفه ای در سایت قرار می گیرد. مشاوره قسمت مهمی در فروش بیشتر و جذب مشتریان بیشتر است. با همین هدف می توان از چنین فرمی در وب سایت استفاده کرد. به طور مثال در طراحی سایت پزشکی می توان چنین فرمی در وب سایت قرار داد. بیماران و افرادی که نیاز به مشاوره پزشکی دارند می توانند از طریق این فرم درخواست مشاوره بدهند یا از مشاوره پزشکی حرفه ای با یک پزشک بهره ببرند. از این فرم در وب سایت های دیگر نیز می توان استفاده نمود. به طور مثال در طراحی سایت املاک نیز می توان از این فرم برای درخواست مشاوره هایی در مورد خرید یا فروش ملک یا موارد دیگر استفاده کرد.

فرم ثبت نام

فرم ثبت نام اعضا نیز یکی از فرم های مفید برای وب سایت های مختلف می باشد. با استفاده از این فرم کاربران می توانند در وب سایت شما ثبت نام کنند. به طور مثال در طراحی سایت فروشگاهی کاربران برای خرید نیاز به ثبت نام و ایجاد یک حساب کاربری دارند. این فرم ثبت نام را برای کاربران امکان پذیر می کند.

نوع دیگری از فرم های ثبت نام برای ثبت یک دوره آموشی و یا ثبت نام در یک تور یا هر چیز دیگری می باشد. طور مثال در طراحی سایت آموزشگاه کاربران می توانند اطلاعات خود را برای ثبت نام در یک دوره خاص از طریق این فرم ارسال نمایند. یا در طراحی سایت گردشگری این فرم امکان ثبت نام در یک تور را برای کاربران امکان پذیر می سازد. 

فرم نوبت دهی

فرم ثبت نوبت

فرم نوبت دهی نیز از دیگر فرم های مفید برای وب سایت می باشد. از این فرم برای اعطای یک نوبت آنلاین به کاربران استفاده می گردد. به طور مثال برای دیدار با یک پزشک کاربران می توانند اطلاعاتی را وارد کرده و یک نوبت آنلاین دریافت نمایند. این فرم تنها به وب سایت های پزشکی معطوف نمی شود. برای وب سایت هر مجموعه دیگری می توان از فرم نوبت دهی استفاده کرد. به طور مثال در طراحی سایت آرایشگاه می توان برای هماهنگی بهتر به مراجعین نوبت داد تا در زمان خاصی به آرایشگاه مراجعه نمایند.

فرم استخدام

مجموعه های بزرگ همیشه در حال جذب نیروی بیشتر برای گسترش کار خود هستند. به همین دلیل استفاده از یک فرم برای ارسال اطلاعات متقاضیان استخدام می تواند برای آنها مفید واقع شود. از این فرم در هر وب سایتی که ممکن است به استخدام نیاز داشته باشد استفاده کرد. در مواقع لزوم می توان از بین فرم های ارسالی کاربران بهترین شخص را برای استخدام در مجموعه انتخاب کرد. فرم های استخدام به طور معمول فیلدهای زیادی دارند. چرا که قرار است رزومه کاملی از شخص را برای مجموعه ارسال نمایند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button