طراحی سایت آموزشگاه

طراحی سایت آموزشگاه نوعی طراحی وب سایت است. این نوع طراحی همان طور که از نامش مشخص است برای آموزشگاه های مختلف انجام می گردد. هدف از طراحی سایت آموزشگاه می تواند موارد زیادی باشد. به طور مثال هدف از یک طراحی سایت آموزشگاه موسیقی می توانند در دسترس بودن برای شاگردان باشد. همچنین این که شاگردان بتوانند از طریق آن ثبت نام کنند. هرف از طراحی سایت آموزشگاه رانندگی نیز می تواند این باشد که هر کسی بخواهد ثبت نام کند از طریق سایت اقدام نماید. همچنین بتواند با استاد مشخصی کلاس بگیرد. آموزشگاه های زیادی وجود دارد که طراحی سایت می تواند برای هر کدام از این دسته ها متفاوت باشد. در ادامه امکاناتی را که در طراحی سایت آموزشگاه های مختلف باید مورد توجه قرار گیرد بررسی می کنیم.

استانداردهای مهم برای طراحی سایت آموزشگاه

اجرای درست در اسکرین های مختلف

طراحی سایت آموزشگاه ریسپانسیو

قبل از اینکه به ایجاد قابلیت های مختلف در طراحی سایت آموزشگاه خود بپردازید بهتر است استانداردهای لازم را  رعایت کنید. طراحی سایت آموزشگاه شما باید ریسپانسیو باشد. یعنی در هر دستگاهی با هر اسکرین مختلفی از صفحه نمایش به درستی به کاربر نشان داده شود. کاربرانی که وارد سایت شما می شوند ممکن است با هر دستگاهی باشند.  به همین خاطر شما باید به گونه‌ای طراحی شده باشد که در همه این دستگاه ها بدون کوچکترین ایرادی به کاربر نشان داده شود. در غیر این صورت تعداد زیادی از کاربران خود را از دست خواهید داد. قابلیت ریسپانسیو بودن یعنی همین که سایت شما منعطف باشد در طراحی سایت آموزشگاه از اولین استانداردهای لازم به شمار می رود. این اصلاً ربطی به این موضوع ندارد که آموزشگاه شما در چه حیطه ای کار می کند.

قابلیت ارتقا

طراحی سایت آموزشگاه ارتقاپذیر

از دیگر قابلیت های مهم برای طراحی سایت آموزشگاه شما این است که سایتی که طراحی می کنید قابلیت ارتقا و پیشرفت داشته باشد. هر چه قدر هم که طراحی سایت حرفه ای داشته باشید ممکن است پس از مدتی نیاز داشته باشید که باز هم سایت خود را گسترش دهید. ارتقا به این معنی است که سایت شما استانداردهای کدنویسی روز دنیا را داشته باشد یا امکاناتی را طبق نیازهای روز کاربران در سایت داشته باشید. یعنی طراحی سایت آموزشگاه شما باید هم از نظر کد نویسی هم از نظر امکاناتی که در سایت قابل ارتقا باشد. به طور معمول این قابلیت در طراحی سایت داینامیک وجود دارد. اگر طراحی سایت آموزشگاه شما هم از نوع داینامیک باشد خیال شما را از بابت ارتقا و گسترش وب سایت در آینده راحت خواهد بود.

سرعت لود بالا

طراحی سایت آموزشگاه با سرعت لود بالا

اگر از کد نویسی استاندارد در طراحی سایت آموزشگاه خود استفاده کرده باشید احتمال در مورد سرعت لود وبسایت خود مشکلی نخواهید داشت. یعنی صفحات سایت شما سرعت خوبی بارگذاری خواهند شد. این بدین معنا خواهد بود که هنگامی که کاربران لینکی از وبسایت شما کلیک می کنند می توانند محتوای موجود در صفحات سایت را مشاهده نمایند. 

ظاهر وب سایت

طراحی سایت آموزشگاه با گرافیک حرفه ای

یکی از مهمترین موارد در افزایش جذابیت برای طراحی سایت آموزشگاه شما این است که از گرافیک حرفه ای استفاده نمایید. گرافیک حرفه ای میزان جذب مشتریان شما را بسیار افزایش خواهد داد. این که ظاهر سایت شما حرفه ای و چشم نواز باشد باعث می شود که کاربران به شما به چشم یک مجموعه حرفه‌ای نگاه کنند. ثبت نام کنندگان آموزشگاه شما بیشتر می شود. طراحی سایت آموزشگاه شما باید یک گرافیک مطلوب و حرفه ای متناسب با کسب و کاری که دارید داشته باشد.

استفاده از سرویس میزبانی خوب

یکی از موارد مهمی که قبل از شروع طراحی سایت آموزشگاه خود باید به آن توجه نمایید انتخاب یک سرویس میزبانی مطلوب می باشد. اینکه طراحی سایت آموزشگاه شما برای چه خدماتی و در چه دسته ای می باشد می تواند شما را در انتخاب سرویس مناسب جهت میزبانی سایت راهنمایی نمایید. اینکه حجم فایل های سایت شما تا چه حدی می باشد تعداد کاربران شما چقدر هستند برخی عوامل تعیین کننده برای انتخاب هاست مناسب جهت سایت شما می باشد. نکته مهم دیگر نیز این است که طراحی سایت آموزشگاه شما با چه زبانی یا چه پلتفرمی انجام شده است. بهتر است که یک سرویس میزبانی حرفه ای انتخاب کنید.

استفاده از یک دامنه مناسب

ممکن است که در ابتدا هدف شما از طراحی سایت آموزشگاه این باشد که برای مشتریان خود یا دانش پذیران خدماتی را به صورت آنلاین از طریق وب سایت ارائه نمایید. به طور مثال قابلیت دانلود نمونه سوالات امتحانی یا دیگر موارد مهم ممکن است که هدف یک کارفرما طراحی سایت آموزشگاه زبان باشد.

ممکن است که اهداف دیگری نیز از طراحی سایت آموزشگاه خود داشته باشید. به طور مثال اینکه بتوانید دانش پذیران بیشتری از طریق جستجو در گوگل داشته باشید. 

باید به قدری کار کنید که در آینده بتوانیم آموزشگاه خود را بسیار گسترش دهید به یک برند معتبر در زمینه آموزشی  که در آن کار می کنید تبدیل شوید.

هدف شما از طراحی سایت آموزشگاه هر کدام از این موارد باشد باید در ابتدا یک دامنه مناسب انتخاب نمایید. اگر دامنه سایت شما به درستی انتخاب شده باشد به شما در کسب رتبه های برتر کمک خواهد کرد. چرا که دامنه یکی از موارد مهم برای سئو و بهینه سازی سایت می باشد. همچنین اگر بخواهید به یک برند معتبر تبدیل شویم باید در انتخاب دامنه درست عمل کرده باشید.

امکانات مهم برای طراحی سایت آموزشگاه موسیقی

ثبت نام

طراحی سایت آموزشگاه

ثبت نام اعضا یکی از امکانات پایه ای است که در طراحی سایت آموزشگاه موسیقی باید مورد توجه قرار گیرد. این امکان باعث می شود که هر کاربر بتواند در سایت ثبت نام نماید. ثبت نام در سایت با وارد کردن اطلاعات کاربری مانند نام و نام خانوادگی، شماره تماس و… انجام می شود. هدف از ایجاد این قابلیت در طراحی سایت آموزشگاه موسیقی می تواند افزایش دسترسی برای اعضای سایت باشد. به طور مثال اعضا می توانند ویدئوهای آموزشی یک استاد خاص را ببینند و دانلود نمایند.

امکان رزرو کلاس موسیقی

طراحی سایت آموزشگاه موسیقی

وجود این قابلیت در طراحی سایت آموزشگاه موسیقی می تواند کسب و کار شما را دگرگون کند. زیرا وقت کمتری صرف خواهد شد تا یک نفر بتواند برنامه استادهای مختلف را ببیند و انتخاب نماید. امکان رزرو کلاس های موسیقی باعث می شود که کاربر روزهای کاری یک استاد خاص در شاخه موسیقی مورد نظر را ببیند. ساعت های آزاد استاد در روزهای مختلف مشخص است. کاربر می تواند به راحتی ساعت مورد نظر را رزرو کند و از طریق پرداخت آنلاین هزینه کلاس را نیز بپردازد.

پرداخت آنلاین

طراحی سایت آموزشگاه

قرار دادن درگاه پرداخت در طراحی سایت آموزشگاه موسیقی می تواند بسیار مفید واقع شود. چرا که به احتمال سایت شما قابلیت ثبت آنلاین برای یک کلاس به خصوص که یک فرد مورد نظر دارد را دارا می باشد. درگاه پرداخت می تواند در قسمت آخر ثبت نام آنلاین ظاهر شود. البته این بستگی به شما دارد که ثبت نام تنها با پرداخت شهریه تکمیل شود یا خیر. ممکن است تنها بخواهید که اطلاعات اعضا ثبت شود و هزینه به صورت حضوری دریافت شود. اما به هرحال هر سیاستی که داشته باشید درگاه پرداخت به درد شما خواهد خورد.

نوبت دهی جهت مشاوره ساز

طراحی سایت آموزشگاه موسیقی

بسیاری افراد ترجیح می دهند که قبل از ثبت نام یک کلاس موسیقی با استادان مختلف صحبت کنند و از شیوه تدریس آنها و موارد دیگر مطلع شوند. طبیعی است که هر استادی در هر ساعتی وقت آزاد ندارد. امکان نوبت دهی جهت مشاوره و تست می تواند یکی از قابلیت هایی باشد که در طراحی سایت آموزشگاه موسیقی وجود داشته باشد. این قابلیت باعث نظم بیشتر برنامه کاری استاد می شود. 

مشاهده رزومه استادان

طبیعی است که اطلاع از سوابق کاری استادان مختلف می تواند در ثبت نام اعضا تاثیر مستقیم داشته باشد. امکان مشاهده رزومه استادان و یا ایجاد یک صفحه حرفه ای جهت توضیح در مورد آنها می تواند باعث انتخاب آنها جهت کاربران و افزایش ثبت نام یک کلاس موسیقی شود. این اطلاعات می تواند شامل تحصیلات، علت انتخاب ساز، سبک موسیقی، سوابقه نواختن ساز، سابقه تدریس در آموزشگاه و بسیاری موارد دیگر باشد. توجه به این نکات و تکمیل صفحات باعث کیفیت بیشتر طراحی سایت آموزشگاه موسیقی شما و افزایش ثبت نام ها خواهد شد.

امکان خرید ساز

طراحی سایت آموزشگاه موسیقی

یکی از دغدغه های هنرجویان در ابتدای شروع کلاس انتخاب یک ساز مناسب و با کیفیت است. بسیاری از هنرجویان ترجیج می دهند سازی را انتخاب نمایند که استاد موسیقی آنها تایید کرده است. برخی آموزشگاه های موسیقی آلات موسیقی باکیفیتی که توسط استادان تایید شده را تهیه می کنند و به هنرجویان خود عرضه می کنند. امکان خرید ساز از وب سایت می تواند در طراحی سایت آموزشگاه موسیقی وجود داشته باشد. این قابلیت بستگی به سلیقه و نظر صاحب آموزشگاه دارد. در کل این امکان باعث راحتی بیشتر هنرجویان خواهد شد. می تواند برای آموزشگاه نیز درآمدزا باشد.

امکانات مهم برای طراحی سایت آموزشگاه رانندگی

عضویت در سایت

امکان عضویت و ثبت نام اعضا بهتر است که در طراحی سایت آموزشگاه رانندگی نیز وجود داشته باشد. ثبت نام اعضا یعنی کاربران با وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و نام خانوادگی، شماره تماس و… در سایت ثبت نام کنند. علت ثبت نام نیز این است که به صفحات خاصی دسترسی داشته باشند. یا با وارد شدن در حساب کاربری خود بتوانند شرح فعالیت قبلی خود در سایت مانند ثبت نام های قبلی، پرداخت ها و… را مشاهده نمایند.

مشاهده تاریخ شروع کلاس ها

یک صفحه حرفه ای برای نشان دادن تاریخ شروع و پایان هر دوره، نام استاد و جزئیات آن باید در طراحی سایت آموزشگاه رانندگی وجود داشته باشد. این باعث می شود که هر کاربری که قصد ثبت نام دارد بتوانند برنامه های مختلف را ببیند و بهترین آنها را انتخاب نماید. برخی از کلاس های رانندگی گروهی است. به همین دلیل کاربر باید صبر کند تا دوره جدید شروع شود و از ابتدای دوره آموزش ببیند. وجود این توضیحات به او کمک می کند تا نزدیک ترین دوره را ببیند و ثبت نام نماید.

ثبت نام کلاس رانندگی

طراحی سایت آموزشگاه رانندگی

قابلیت ثبت نام در یک دوره خاص از مهم ترین امکاناتی است که در طراحی سایت آموزشگاه رانندگی باید باشد. کاربران پس از مشاهده دوره ها و زمان شروع هر دوره می توانند در آن دوره ثبت نام انجام دهند. بدیهی است که برخی مدارک مانند عکس پرسنلی و… ممکن است پس از مراجعه حضوری از آنها تحویل گرفته شود. البته اسکن این مدارک نیز می تواند در مرحله ثبت نام در سایت بارگزاری گردد.

درگاه پرداخت آنلاین

درگاه پرداخت پلتفرمی برای پرداخت یک هزینه از طریق سایت به صورت آنلاین است. استفاده از درگاه پرداخت در طراحی سایت آموزشگاه رانندگی می تواند به تکمیل فرآیند ثبت نام کمک نماید. این کاملا بستگی به سیاست های آموزشگاه دارد که ثبت نام اعضا پس از پرداخت نهایی شود یا خیر. ممکن است برخی آموزشگاه ها تنها ثبت نام اعضا را با ورود مشخصات کامل بدانند و هزینه را پس از مراجعه حضوری دریافت نمایند.

اهمیت طراحی سایت آموزشگاه

ضرورت وب سایت در دنیای کنونی

طراحی سایت آموزشگاه برای مراکز آموزشی در هر زمینه ای امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است. دیگر در دنیای امروز کسب و کاری را نمی توان یافت که وب سایتی نداشته باشد و در دنیای آنلاین حضور نداشته باشد. وب سایت ها تاثیر بسیاری در هر کسب و کاری داشته اند. پیش بینی می شود که در آینده نزدیک تاثیر وب سایت ها بر زندگی ما بیشتر نیز شود. به همین خاطر است که طراحی سایت آموزشگاه برای هر مرکزی که آموزشی در زمینه یا زمینه هایی ارائه می کند ضرورت دارد. با طراحی سایت آموزشگاه در واقع شما یک شعبه آنلاین از آموزشگاه خود خواهید داشت! تازه با این تفاوت که این شعبه در هر ساعتی باز است و می تواند توضیحاتی به کاربران ارائه کند. توضیحات همان محتوای وب سایت شما و توضیحاتی است که در سایت خود قرار داده اید. بدیهی است که هر چه محتوای بهتری داشته باشید و بهتر کاربران را متقاعد کنید دانش پذیران بیشتری خواهید داشت و می توانید درآمد بیشتری از سایت داشته باشید. طراحی سایت آموزشگاه شروع حضور شما در دنیای آنلاین خواهد بود. ادامه و این که چقدر حرفه ای باشید و چه محتوایی عرضه کنید بستگی به شما دارد. ممکن است نام آموزشگاه شما معروف باشد و صاحب برند معتبری در زمینه آموزشی نیز باشید. اما ممکن است خیلی از افرادی که با شما تماس می گیرند برای این که توضیحات بیشتری دریافت کنند آدرس وب سایت شما را بپرسند. یا ممکن است قبل از تماس با شما نام مجموعه را جست و جو کنند تا در وب سایت آشنایی بیشتری با شما پیدا کنند. به همه این دلایل آموزشگاه شما به وب سایت نیاز خواهد داشت.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button