مزایای php

php یکی از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی و طراحی وب محسوب می شود. این زبان یک زبان برنامه نویسی سمت سرور می باشد. امروزه بسیاری از طراحان وب برای یک طراحی سایت حرفه ای از php در ساختار طراحی خود استفاده می کنند. این زبان به دلیل دارا بودن ویژگی های بسیار مثبت طرفداران خیلی زیادی در سر تا سر دنیا دارد. بسیاری از وب سایت های بزرگ دنیا از php در طراحی خود بهره می برند. در ادامه برخی از مزایای php و موارد بیشتری را در مورد این زبان مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با مزایای php

سادگی و درک راحت

مزایای php

یکی از مزایای زبان php این است که درک ساده ای دارد. یادگیری این زبان نسبت به سایر زبان ها راحت تر است. به همین خاطر بسیاری از افراد با درک ساده ای از مفاهیم برنامه نویسی می توانند آن را بیاموزند. با کار کردن مستمر پس از مدتی می توان در استفاده از این زبان حرفه ای شد. سرعت یادگیری زبان php یکی بیشتر از سایر زبان هاست. کدهای php را به سادگی می توان درک و از آن استفاده کرد. حتی کدهای خیلی طولانی php به دلیل این که منطق ساده و قابل فهمی دارند خیلی زود درک می شوند. 

php می تواند در طراحی سایت داینامیک به شما کمک کند. با استفاده از این زبان می توان صفحاتی داینامیک و پویا در سایت ایجاد نمود. این هم یکی از دیگر مزایای زبان php به حساب می آید. برای یک طراحی سایت شرکتی پویا و یا حتی طراحی فروشگاه اینترنتی بسیار حرفه ای می توان از زبان php استفاده نمود. بسیاری از معروف ترین سایت های حرفه ای دنیا با این زبان نوشته شده اند.

کار با کوکی ها

از دیگر مزایای زبان php این است که با استفاده از آن می توانید با cookie ها و session ها کار نمایید. session ها برای ذخیره اطلاعات هر کدام از کاربران در سمت سرور استفاده می شوند. کوکی نیز اطلاعات را در مرورگر ذخیره می کند. این باعث می شود که سرعت کار کردن کاربر با سایت بیشتر شود. درواقع نیاز به بازخوانی و پردازش بسیاری از این اطلاعات حذف می شود. با استفاده از زبان php می توانید cookie ها و Session های مختلفی را برای سایت خود تعریف کنید. 

قابلیت کار با دیتابیس

پایگاه داده mysql

برای طراحی یک وب سایت به این زبان ابتدا یک پایگاه داده ساخته می شود و به وب سایت متصل می شود. بسیاری از اطلاعات مربوط به وب سایت مانند اطلاعات کاربران و موارد دیگر در دیتابیس ذخیره می شود. به طور مثال یک وب سایت که شامل ثبت نام است را بررسی می کنیم. در وب سایت های پزشکی که شامل سیستم نوبت دهی آنلاین هستند کاربران در سایت ثبت نام می کنند تا بتوانند با استفاده از این سیستم نوبت آنلاین بگیرند. اطلاعاتی که هنگام ثبت نام پر می شود در دیتابیس ذخیره می شود. همچنین اطلاعات مربوط به نوبت ها نیز در فیلدهای جداگانه دیتابیس ذخیره می شود. در واقع در طراحی سایت پزشکی پایگاه داده شامل فیلدهای گوناگونی است که اطلاعات بیماران و بسیاری اطلاعات دیگر را ذخیره می کند.

php به ما این امکان را می دهد که اطلاعات پایگاه داده را ویرایش یا حذف نماییم. همچنین می توان به راحتی اطلاعاتی را به پایگاه داده اضافه کرد. به طور مثال هنگامی که مدیر وب سایت اطلاعات مربوط به یک بیمار را حذف می کند این اطلاعات از دیتابیس نیز پاک می شوند.

یک زبان کامپایلری

به زبان هایی که به صورت یکپارچه و هماهنگ کامپایل می شوند به اصطلاح زبان های کامپایل شده یا compiled می گویند. php نیز یکی از این زبان هاست. تمام سورس های زبان php به صورت یکباره کامپایل می شود. سپس خروجی این عمل به شکل یک نرم افزار مستقل در اختیار کاربر قرار داده می شود. کامپایلر کدهایی که توسط کاربر نوشته می شود را تست می کند. سپس کدهایی فشرده و قابل فهم برای سیستم می سازد. این کدها خیلی سریع اجرا می شوند. در واقع سرعت بالایی php که یکی از مزیت های این زبان به شمار می رود به دلیل داشتن ویژگی کامپایلری آن است.

Open Source

open source بودن یکی از مهم ترین مزایای php است. یعنی لازم نیست که برای دسترسی به منابع php و کدهای برنامه نویسی php هزینه ای پرداخته شود. شما می توانید به درون هسته ی php دسترسی داشته باشید و کدهای آن را مشاهده نمایید. می توانید به توابع و script های مختلف دسترسی داشته باشید و به دلخواه خود آن را تغییر دهید.

اتصال به فرم ها ی HTML

html

فرم ها از اجزای مهم در هر وب سایتی به شمار می روند. یک فرم می تواند با اهداف مختلفی در سایت شما قرار بگیرد. به طور مثال در بسیاری از وب سایت ها در صفحه تماس با ما یک فرم ساده برای ارتباط کاربران با مدیر سایت تعبیه می شود. کاربران با استفاده از این فرم می توانند به شما انتقاد یا پیشنهاداتی نمایند. همچنین می توان فرم هایی برای استخدام و بسیاری موارد دیگر طراحی نمود و در جاهای مختلف سایت از آن استفاده کرد.

یکی از مزایای php این است که قادر است به این فرم ها که عموما با HTML ساخته می شوند متصل شوند و فرم را داینامیک و پویا نماید.

ساخت اپلیکیشن

دنیای امروز دنیای وب سایت و اپلیکیشن است. بسیاری از کسب و کارها با اپلیکیشن کار می کنند. در واقع اپلیکیشن های آنلاین که به دیتابیس نیز متصل هستند توانسته اند در گسترش کسب و کارهای گوناگون بسیار تاثیر گذار باشند. امروزه بسیاری از مشاغل تنها با اپلیکیشن کار می کنند. اپلیکیشن های گوناگون برای ارائه خدمات مختلف از آموزش گرفته تا ارائه خدمات فنی و… ساخته شده است که افراد زیادی از آن استفاده می کنند.

امکان ساخت اپلیکیشن نیز از مزایای زبان PHP است. همان طور که گفته شد این زبان یک زبان کارآمد برای ساخت صفحات داینامیک است. در واقع اتصال به پایگاه داده و بسیاری از امکانات دیگر این زبان به ما اجازه می دهد که در طراحی اپلیکیشن نیز از این زبان استفاده نماییم. با استفاده از PHP می توان اپلیکیشن های داینامیک و پویا با قابلیت های بسیار فراوان ایجاد نمود.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button