انتخاب نام دامنه سایت

اگر قصد راه اندازی یک وب سایت را داشته باشید در همان ابتدای کار به یک دامنه نیاز دارید. دامنه یا همان دامین نامی است که به وب سایت شما اختصاص می یابد. نام لاتین دامنه آدرسی خواهد بود که وب سایت شما در آن قرار خواهد گرفت. به طور مثال negarche.com نام دامنه ای است که سایت نگارچه در آن قرار گرفته است. دامنه هر وب سایتی منحصر به فرد است. این نام پس از www و به احتمال https و با پسوندهای مختلف درواقع آدرس url سایت شما را می سازد.

بهتر است که برای انتخاب نام دامنه سایت خود فکر کنید. این نام باید حساب شده انتخاب شود. ایده های مختفی برای انتخاب نام دامنه سایت شما وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم. برای طراحی سایت شرکتی و یا طراحی فروشگاه اینترنتی و یا هر نوع دیگری از کسب و کار آنلاین می توان با ایده های مختلف نام دامنه را انتخاب کرد.

روش های انتخاب نام دامنه سایت

انتخاب نمادین!

می توانید یک کلمه نمادین انتخاب کنید. این کلمه نام تجاری شما خواهد شد. اگر به کسب و کارهای حرفه ای در اطراف خود نگاه کنید متوجه می شوید که این نوع نام گذاری تا چه حد مرسوم است. به طور مثال انتخاب اسم چنگال برای سایت یک رستوران آنلاین یا مجموعه مرتبط با غذای آنلاین و دیگر نام گذاری های این چنینی مرسوم است. هر کسب و کاری که داشته باشید می توانید یک اسم نمادین در حوزه مرتبط با کار خود انتخاب کنید.

نام خانوادگی

از قدیم انتخاب نام خانوادگی برای یک مجموعه سنتی نیز مرسوم بوده است. به طور مثال برای تعمیرگاه و… خیلی از افراد نام خانوادگی خود را بر روی سردر مغازه می زدند. در حوزه وب سایت و کسب و کارهای حرفه ای نیز می توان از این نوع نام گذاری استفاده کرد. به طور مثال محصولات بهداشتی دکتر ژیلا با نام خود دکتر ژیلا که صاحب برند است شناخته می شوند. همچنین نام خانوادگی اخوان بر روی شیرآلات حرفه ای ایرانی به عنوان نام برند است که برای وب سایت این مجموعه نیز اتخاذ شده است. در انتخاب نام دامنه سایت خود نیز می توانید از این روش استفاده کنید.

یک نام زیبا + نام کسب و کار

یک ایده دیگر برای انتخاب نام دامنه سایت ترکیبی از کسب و کار شما با یک نام دیگر است. این نام می تواند با هر سبکی که خودتان دوست داشته باشید انتخاب شود. به طور مثال کسب و کار شما ممکن است در زمینه چاپ و طراحی باشد. در این صورت می توانید نام های ترکیبی مانند زیبا چاپ، زرین چاپ و… را برگزینید. این مدل از انتخاب نام دامنه سایت برای کسب و کارهای مختلف مرسوم تر است.

کلید واژه های آنلاین کسب و کار

می توانید از کلید واژه هایی که با نوع کسب و کار شما مرتبط هستند نیز استفاده کنید. به طور مثال ترکیبی از کلماتی مانند shop برای طراحی فروشگاه اینترنتی مناسب است. به طور مثال bitashop می تواند یک نام برای یک فروشگاه آنلاین باشد. ترکیب این کلید واژه با کلمه دیگر باعث می شود که با یک نگاه کلی بتوان تشخیص شد که شما یک فروشگاه آنلاین هستید.

برای انتخاب نام دامنه سایت یک شرکت یا هر مجموعه دیگری نیز می توانید به همین شکل عمل کنید به طور مثال کلیدواژه company یا co در ترکیب با یک نام دیگر نشان می دهد که شما یک شرکت و مجموعه هستید. به طور مثال نام zarinco نشان می دهد که شما یک شرکت با نام زرین هستید. این مدل نام گزاری برای طراحی سایت شرکتی نیز رواج دارد و می توان با این ایده نام دامنه سایت را انتخاب نمود.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button