طراحی سایت چند زبانه | طراحی سایت دو زبانه

طراحی سایت چند زبانه نوعی طراحی سایت حرفه ای است. وب سایت هایی از این نوع به زبان های مختلف قابل نمایش هستند. یعنی وب سایت به شکلی طراحی شده که با انتخاب زبان تغییراتی در آن اتفاق می افتد. این تغییرات ممکن است تنها در محتوا و یا در المان های مختلفی وجود داشته باشد. در ادامه شیوه های مختلف طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه و نکات مهمی را در مورد طراحی این وب سایت ها مورد بررسی هایی قرار می دهیم.

پیاده سازی طراحی سایت دو زبانه و چند زبانه

طراحی سایت چند زبانه با ترجمه اتوماتیک

طراحی سایت چند زبانه

استفاده از مترجم های اتوماتیک و سیستم های آنلاین و آماده ترجمه یکی از راه های پیاده سازی طراحی سایت چند زبانه می باشد. در این سیستم ها تنها کافی است یکی از این سیستم های ترجمه را به وب سایت خود متصل نمایید. با توجه به زبان و سیستمی که سایت شما با آن طراحی شده است اتصال این سیستم های ترجمه می تواند متفاوت باشد. با کلیک کردن کاربر بر روی آیکن تغییر زبان همان لحظه محتوای وب سایت شما به زبان مورد نظر کاربر ترجمه شده و به او نشان داده می شود.

نکته ای که وجود دارد این است که در سایت شما تا چقدر از کلمات فنی که بسیاری از آنها نباید ترجمه شوند استفاده شده است. طراحی سایت چند زبانه با این روش برای بسیاری از دسته های کاری مفید است. همچنین این که کدام یکی از این مترجم های اتوماتیک برای سایت شما مناسب است نیاز به بررسی و آنالیز حرفه ای دارد. بهتر است در این مورد با افرادی که طراحی سایت چند زبانه ارائه می کنند مشورت کنید.

طراحی سایت چند زبانه با ترجمه دستی

طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه

برای این که ترجمه ها همانی باشد که خودتان می خواهید می توانید خود دست به کار شوید. طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه با ترجمه دستی نیز نوع دیگری از پیاده سازی برای این نوع وب سایت ها محسوب می شود. به این صورت که پس از این که یک صفحه به زبان اصلی سایت ساخته شد، ترجمه دیگر صفحه به زبان دیگر نیز ساخته می شود. پس از این که کاربر زبان دیگری را انتخاب می کند صفحه ترجمه شده شما به آن زبان به او نشان داده می شود.

این روش یکی از حرفه ای ترین و مناسب ترین روش های طراحی سایت چند زبانه است. با این کار اشتباهاتی که گاهی در ترجمه های اتوماتیک وجود دارد حذف خواهد شد. معمولا شرکت هایی که آینده نگری بزرگی دارند و صاحبان برندهای مطرح از روش ترجمه دستی برای طراحی سایت چند زبانه خود استفاده می کنند.

استفاده از یک وب سایت دیگر

طراحی سایت چند زبانه چند هسته ای

راه دیگر برای راه اندازی طراحی سایت چند زبانه استفاده از وب سایت دیگر با دامنه متفاوت می باشد. به طور مثال وب سایت شما ممکن است به زبان فارسی باشد. منظور این است که زبان اصلی سایت شما فارسی و مشتریان عمده نیز فارسی زبان هستند. شما قصد طراحی سایت دو زبانه دارید. پس از تکمیل وب سایت اول یک دامنه دیگر خریداری می کنید و وب سایت خود را به زبانی متفاوت طراحی می کنید. البته صفحات باید دقیقا همان صفحات اما به زبان دیگر باشند.

نکات مهم در طراحی سایت چند زبانه

جهت نوشتار

طراحی سایت چند زبانه با رعایت جهت نوشتار

یکی از نکات مهم در طراحی سایت چند زبانه توجه به جهت نوشتار و محتوای شماست. ممکن است جهت نوشتار متن شما راست به چپ باشد. در این صورت باید توجه کنید که در صورت ترجمه به زبان دیگری که از چپ شروع می شود محتوای شما به هم نریزد. به طور مثال متن در زبان فارسی از راست به چپ نوشته می شود. در صورتی که در زبان انگلیسی جهت نوشتار از راست به چپ است. در صورتی که از فارسی به انگلیسی ترجمه می کنیم باید توجه کنیم که در انگلیسی جهت محتوا تغییر کند.

به هم ریختگی هایی که به خاطر تغییر جهت نوشتار در هنگام تغییر زبان سایت اتفاق می افتد می تواند بسیاری از زحمات شما را به هدر برود. چرا که باعث می شود سایت شما بسیار سطح پایین و غیر حرفه ای دیده شود. توجه به رعایت جهت نوشتار یکی از مهم ترین مواردی است که باید برای طراحی سایت چند زبانه مورد نظر قرار دهید.

زبان اعداد

طراحی سایت چند زبانه با رعایت زبان اعداد

فونتی که در طراحی سایت دو زبانه یا چند زبانه استفاده می شود باید تمام اعداد را پوشش دهد. به طور مثال بعضی ار فونت ها تنها اعداد فارسی دارند. چنان چه انگلیسی تایپ کنید نیز باز هم اعداد فارسی هستند. در طراحی سایت چند زبانه دقت کنید که فونت سایت شما اعداد را به زبان مورد نظر پشتیبانی می کنند.

ویدئو

توجه به ویدئو ها نیز در طراحی سایت چند زبانه از ویدئو نیز در قسمت هایی از سایت استفاده کرده باشید. توجه کنید که وقتی سایت شما به زبان دیگری ترجمه می شود فایل دیگری از ویدئو به زبان انتخابی کاربر به او نشان داده شود. همچنین می توانید برای فایل های ویدئویی خود ترجمه هایی به صورت زیر نویس در نظر گرفته باشید. هنگام که کاربر زبان سایت را انتخاب می کند این زیر نویس می تواند به او نشان داده شود.

مزیت طراحی سایت چند زبانه

یک شرکت بین المللی شوید

یکی از مزایای طراحی سایت چند زبانه این است که می توانید بین المللی شوید. طراحی سایت شرکتی با قابلیت ترجمه به چند زبان باعث می شود که مشتریانی با زبان دیگر داشته باشید. فرض کنید که شرکت شما محصولاتی در یک دسته خاص ارائه می کند. اگر سایتی چند زبانه داشته باشید افرادی در گوشه های مختلف دنیا سایت شما را خواهند دید و با شما آشنا می شوند. این باعث می شود که امکان ارتقا به یک برند معروف و بین المللی برای شما محیا شود.

خدمات آنلاین به همه جا ارائه کنید

امکان ارائه بسیاری خدمات به صورت آنلاین از طریق وب سایت وجود دارد. به طور مثال در بسیاری از وب سایت ها خدمات طراحی های گرافیکی یا برخی خدمات دیگر ارائه می گردد. به کمک طراحی سایت چند زبانه می توانید این خدمات آنلاین را که از طریق وب سایت هستند و احتیاجی به حضور شما ندارند به افراد مختلف در جاهای مختلف دنیا ارائه کنید. البته به کمک طراحی سایت چند زبانه می توانید خدماتی دیگر مانند طراحی های وب سایت، تولید محتوا و بسیاری موارد دیگر را نیز به کل دنیا ارائه کنید. این کار باعث می شود که شما درآمد خارجی نیز داشته باشید و بتوانید به کمک آن مجموعه خود را به تدریج گسترش دهید.

آموزش آنلاین داشته باشید

طراحی سایت چند زبانه یا دو زبانه برای ارائه آموزش های آنلاین نیز مناسب است. می توانید به کمک کارشناسانی که به زبان های مورد نظر شما تسلط دارند خدمات آموزش آنلاین ارائه کنید. طراحی سایت چند زبانه برای ارائه خدمات آموزش آنلاین به شما این امکان را می دهد که دانش آموزان یا دانشجویانی در جغرافیای مختلف داشته باشید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button