نکاتی برای انتخاب رنگ پس زمینه سایت

رنگ ها از عناصر مهم گرافیک هستند. انتخاب رنگ پس زمینه سایت یکی از موارد خیلی مهم در طراحی وب است. متاسفانه خیلی افراد و حتی طراحان حرفه ای به این موضوع دقت ندارند. انتخاب رنگ مناسب و درست به شما کمک می کند که طراحی وب سایت بهتری داشته باشید. در ادامه مواردی را در این باره مورد بررسی قرار می دهیم.

اهمیت انتخاب رنگ پس زمینه سایت

هماهنگی گرافیک کلی سایت

رنگ پس زمینه سایت شما باید با بنرها و المان های سایت هماهنگی داشته باشید. به طور مثال اگر قصد دارید که پس زمینه سایت شما تیره است باید دقت کنید که در بنرهای دیگر از رنگ های بیش از حد تند استفاده نکنید. چرا که باعث فرار کاربران از سایت می شود! سایت هایی با پس زمینه تیره نیاز به دقت بیشتری برای طراحی گرافیکی دارند. ناهماهنگی عناصر موجود در صفحه باعث می شود که گرافیک سایت شما بسیار غیر حرفه ای شود.

برجسته کردن برخی المان ها

انتخاب رنگ پس زمینه سایت در برخی موارد باعث می شود که المان های سایت برجسته تر به نظر بیایند. به طور مثال بسیاری وب سایت ها برای صفحات گالری محصولات خود از رنگ های کمی تیره تر استفاده می کنند. این کار باعث می شود که اگر تصاویر با رنگ پس زمینه سفید هستند بیشتر به نظر بیایند.

انتخاب رنگ پس زمینه سایت متناسب با کار شما

نکات انتخاب رنگ پس زمینه سایت

سفید ساده

رنگ سفید ساده و یک دست از پر کاربردترین رنگ هاست. انتخاب این رنگ برای هر سایتی مناسب است. رنگ سفید نماد سادگی و شفافیت است. سفید برای انتخاب رنگ پس زمینه وب سایت هایی که نیاز به شفافیت و اعتماد دارند مناسب است. به طور مثال برای طراحی سایت شرکتی رنگ سفید برای پس زمینه مناسب است. همچنین برای وب سایت هایی که به اعتماد کاربران نیاز است پیشنهاد می شود رنگ پس زمینه شما سفید باشد. به طور مثال در طراحی سایت بیمه که اساس موفقیت شما اعتماد است رنگ سفید به شما کمک خواهد کرد!

مشکی

استفاده از رنگ مشکی برای پس زمینه هر سایتی مناسب نیست. اگر کاربران قرار است در وب سایت شما مطالب زیادی را مطالعه کنند بهتر است که رنگ پس زمینه سایت مشکی نباشد. اگر هم قصد دارید این رنگ رنگ زمینه سایت شما باشد و می خواهید مقالات آموزشی منتشر کنید فکری برای رنگ این صفحات داشته باشید. چرا که رنگ تیره در پیش زمینه مقالات باعث می شود که خوانایی مطالب شما کمتر شود.

انتخاب رنگ مشکی شاید گزینه خوبی برای طراحی سایت آرایشگاه ها یا برخی وب سایت های هنری باشد. در این سایت ها گرافیک سایت بیشتر مورد توجه است. اغلب کاربران وارد این سایت ها می شوند تا با شما تماس بگیرند یا در سایت نوبت بگیرند. بیشترین چیزی که می تواند شما را به این هدف برساند گرافیک است! با یک سیاست حرفه ای در طراحی بنرها و رنگ مشکی برای پس زمینه می توانید قدرت و زیبایی را به نظر برسانید.

طوسی

طوسی برای انتخاب رنگ پس زمینه سایت شما می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. اگر تصمیم گرفتید که پس زمینه سایت شما به رنگ طوسی باشد نیز باید در طراحی های گرافیکی خود کمی دقت کنید تا سایتی حرفه ای داشته باشید. استفاده از تصاویر گرافیکی شفاف و با پس زمینه سفید در کنار این که پس زمینه سایت شما طوسی است باعث می شود که شفافیت در کار شما دیده شود. انتخاب تصاویر سفید روی طوسی نماد خلاقیت و تمایز است. چند سال پیش سایت اپل نیز در طراحی خود از ترکیب این دو رنگ استفاده کرده بود.

آبی کمرنگ مایل به طوسی

معمولا از طوسی خیلی کمرنگ یا آبی یا رنگی بین این دو در طراحی فروشگاه آنلاین استفاده می شود. در فروشگاه های اینترنتی اغلب رنگ پشتی تصاویر محصولات سفید است. به همین خاطر پس زمینه سایت را طوسی بسیار کمرنگ انتخاب می کنند تا تصاویر محصولات در صفحات گالری زیباتر و بهتر به نظر بیایند. البته گاهی این رنگ به قدری کمرنگ است که در نگاه اول شاید به چشم کاربر نیاید. اما در نهایت باعث حرفه ای تر شدن وب سایت می شود.

۲ نظر

  1. احسان 1399/06/17 پاسخ

    تشکر از مطلب خوبتون. اینکه بک گراند رو کلا سفید کردید خیلی خوبه. چطوری میتونم بک گراند کل سایت رو سفید کنم؟ به قالب مربوطه یا خود وردپرس؟

    • محمدی 1399/06/26 پاسخ

      سلام دوست خوبم. با قسمت پشتیبانی مجموعه در ارتباط باشید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button