تفاوت سئو سایت های مختلف

برخی از افرادی که با ما برای مشاوره در مورد بهینه سازی سایت تماس میگیرند برایشان سوال است که آیا برای سئو کردن یک سایت با یک زبان خاص با زبان دیگر تفاوت وجود دارد یا خیر. در این مقاله بیشتر در این باره می پردازیم. در ادامه سعی کردیم با پاسخ به سوالات برخی از کاربران بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

تفاوت سئو سایت های مختلف چیست؟

آیا گوگل قواین مختلفی برای زبان های گوناگون دارد؟

برای بسیاری از کاربران این سوال به وجود آمده بود که آیا گوگل قوانین برای سایت هایی با زبان های متنوع دارد یا خیر. قوانینی که به طور معمول به صورت مستمر توسط گوگل یک مجموعه قوانین کلی هستند. این تفکیک وجود ندارد که سایت هایی که به طور مثال با php طراحی شده اند این روش را برای سئو انجام دهند سایت هایی که با asp.net نوشته شده اند یک روش دیگر را. ساختارهای زبان های مختلفی برای طراحی یک سایت استفاده شده اند متفاوت است. اما قوانین بهینه سازی یکپارچه است و به صورت کلی اعلام می شود. 

به طور مثال گوگل اعلام می کند که ریسپانسیو بودن وب سایت یک ساختار اساسی است و اگر سایتی نباشد می تواند رتبه های خوبی داشته باشد. این یک قانون کلی است و ربطی به زبان و ساختار وب سایت شما ندارد. سایت شما با هر زبانی طراحی شده باشد باید از این تکنولوژی برخوردار باشد تا بتوانید رتبه‌های خوبی داشته باشید.

 همچنین بیان می‌کند که سایت شما باید به سرعت بالایی داشته باشد. سرعت وب سایت به عوامل مختلفی وابسته است. مورد از مواردی که در این موضوع دخیل هستند که سایت شما سروری است که برای میزبانی سایت شما انتخاب شده است. این موارد را با توجه به سایت خود باید در نظر داشته باشید. هاست شما ممکن است لینوکس یا ویندوز باشد. از سرویس میزبانی که استفاده می کنید کیفیت سرویس و سرعتی که به شما عرضه می‌کنند را مد نظر داشته باشید. همچنین برای بهینه کردن کودکان با توجه به اینکه سایت شما با چه زبانی طراحی شده است باید ترفندهای مختلفی را به کار بگیرید. همانطور که دیدید این قوانین نیز کلی هستند. 

چه چیز باعث تفاوت سئو سایت های مختلف از نظر زبان سایت می شود؟

بررسی تفاوت سئو سایت های مختلف

به طور معمول آموزش‌هایی که در وب سایت های مختلف در مورد بهینه سازی وب سایت وجود دارد برای ساختار خاصی ارائه شده است. این به این خاطر است که کارشناسی که بر روی آن کار می‌کند که باید در کدام قسمت های وب سایت تغییراتی ایجاد کند. توضیح دادیم که قوانین گوگل صرفاً برای ساختار شرایط خاصی نیستند و به طور کلی اعلام می‌شوند. اما برای رعایت هر کدام از آنها در سایت روش خاصی را پیش بگیریم.

 به طور مثال برای تعیین کردن کلمات کلیدی در وب سایت های مختلف ممکن است که نیاز باشد استفاده شود. همچنین در بسیاری از وب سایت ها برای رعایت موارد باید به طور مستقیم در فایل های خود نویسی کنید. همانطور که متوجه شدید تنها تفاوتی که وجود دارد نحوه اجرای قوانینی است که توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو العلام می شود. این قوانین که برای بهینه کردن وب سایت می باشد در هر سایتی با روش خاصی پیاده سازی می شود.

آیا سئو سایت های بر پایه وردپرس و جوملا راحت تر است؟

برای طراحی وب سایت هایی با سیستم های مدیریت محتوای وردپرس نیازی ندارید که به طور مستقیم در فایل های سایت کد نویسی کنید. پلاگین ها و افزونه های وجود دارد که به شما برای کارهای مختلف قسمت های مختلف وب سایت کمک می کنند. به طور مثال برای سئو سایت وردپرس می توانید افزونه های مختلفی را بر روی سایت خود فعال کنید. اما مسئله مهمی که وجود دارد این است که هیچ کدام از این افزونه ها باعث می شوند که بدون زحمت و یکشب در رتبه های برتر گوگل ظاهر شوید. این افزونه ها به شما کمک می کنند که میتوانید صفحات سایت خود را از نظر محتوا با کلمات کلیدی آنالیز کنید. یعنی به چه نیازی نیست که برای تعریف کلمات کلیدی برای یک صفحه خاص در وب سایت خود به طور مستقیم در فایل های وبسایت دست ببرید. اما بقیه کارها را باید خودتان انجام دهید.

تفاوت سئو سایت های مختلف از نظر ساختار شرکتی و فروشگاهی چیست؟

سوال دیگری که برای بسیاری از کاربران به وجود می‌آید این است که آیا کردن سایت های شرکتی با فروشگاهی تفاوتی دارد یا خیر؟ بله قوانینی که گوگل برای سئو کردن سایت هایی با ساختار متفاوت وجود دارند متفاوت است. اما بسیاری از این قوانین برای سایت های مختلف مشترک هستند. 

این که این موضوع بیشتر روشن شود مثالی می زنیم. برای یک پروژه سئو سایت شرکت نیاز دارید که رتبه سایت را در برخی کلمات بالا ببرید. این کلمات کلیدی به طور معمول برای صفحات سایت که در این سایت ها می توانند صفحه های خدمات یا پست ها باشند هستند. به جز موارد خاص در سایت های شرکتی و خدماتی محصول وجود ندارد. بدیهی است که نحوه افزایش رتبه و قوانین گوگل برای بهینه سازی متفاوت باشد.

در وب سایت های فروشگاهی قضیه متفاوت است. هر کدام از محصولات شما ممکن است توسط یکی از کاربران در گوگل جستجو شوند. کلمات کلیدی که کاربران جستجو می کنند ممکن است که مربوط به دسته های محصولات باشد. پس باید موارد بیشتری را در نظر بگیرید. گوگل و سایر موتورهای جستجوگر قوانین متفاوتی برای سئو سایت فروشگاهی و سایت های شامل محصول ارائه کرده اند. در این وبسایت ها علاوه بر اینکه باید هر کدام از محصولات را به صورت اختصاصی سئو نمایید باید به سئو کردن تگ ها و دسته بندی ها و جزئیات دیگر نیز دقت کنید. تنها تفاوت سئو سایت های مختلف این است که برای برخی ساختارها نیاز است که جزئیات بیشتری در نظر گرفته شود.

۱ نظر

  1. کپل آرت 1401/04/24 پاسخ

    خیلی ممنون از این مطلب کاربردیتون

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button