مزایای html5

html5 آپدیتی از زبان html بود که با استقبال زیاد طراحان سایت مواجه شد. در این آپدیت ویژگی های جدیدی به این زبان اضافه شد. این ویژگی ها قابلیت سایت صفحات حرفه ای تر را برای طراحان محیا می کردند. همچنین بسیاری از معایب قبلی حذف گردید. در ادامه مزایای html5 را دقیق تر مورد بررسی قرار می دهیم.

آشنایی با مزایای html5

کاهش حجم کدنویسی

مزایای html5

در ورژن قبلی html برای اجرای هر دستور ساده ای باید از کد طولانی استفاده می کردیم. از مهم ترین مزایای html5 کاهش حجم کدنویسی بود. در این ورژن امکان اجرای دستورات با روش های ساده تر ایجاد شد. به این ترتیب امکان ایجاد صفحات وب با سرعت لود بالاتر ایجاد گردید. همچنین با ساده تر و کوتاه تر شدن کدها بسیاری از اشتباهات و بی دقتی های رایج در کدنویسی از بین رفت. به این ترتیب امکان طراحی سایت حرفه ای با سرعت بالاتر به وجود آمد.

طراحی اشکال هندسی

امکان طراحی اشکال هندسی با استفاده از کدنویسی نیز از جذاب ترین مزایای html5 محسوب می شود. در ساختار قبلی این زبان برای استفاده از یک شکل هندسی در صفحات وب باید فایلی را بارگزاری می کردیم تا در این صفحه به نمایش درآید. اما در html5 با استفاده از کدنویسی می توان اشکال دو بعدی و حتی سه بعدی ایجاد کرد. به این ترتیب علاوه بر افزایش سرعت بارگزاری صفحات در استفاده از هاست نیز صرفه جویی می گردد.

قابلیت فهم بیشتر

از دیگر مزایای html5 می توان به سادگی بیشتر و قابلیت فهم بالاتر آن اشاره کرد. حتی افراد مبتدی نیز می توانستند منطق کدها را درک کنند و از آن استفاده نمایند. به همین جهت باعث شد امکان طراحی سایت و استفاده از کدهای html برای بسیاری از افراد فراهم شود. آموزش html5 راحت است و به سرعت می توان آن را آموخت. به همین جهت تعداد علاقه مندان به حوزه طراحی سایت افزایش پیدا کرد.

امکان پخش فایل های صوتی

مزایای html5

شاید شما نیز زمانی را به خاطر آورید که برای باز کردن یک فایل صوتی مانند موسیقی نیاز بود نرم افزار خاصی را بر روی سیستم نصب می کردیم. هنگامی که بر روی یک فایل صوتی یا تصویری کلیک می شد با پیغامی مبتنی بر این که فلان برنامه را نصب کن مواجه می شدیم. امکان اجرای فایل صوتی و تصویری به صورت مستقل از جالب ترین و متفاوت ترین مزایای html5 است. دیگر نیازی نیست برای یک گوش دادن به فایل کوچکی حتما نرم افزاری را نصب کنید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button