انواع کدنویسی css

بخش مهمی از طراحی یک وب سایت با کمک css انجام می شود. کلمه یا اصطلاح css مخفف شده ی عبارت Cascading Style Sheets است. ترکیب css در کنار html به شما کمک می کند تا صفحات وب کامل بسازید. در واقع css یک زبان نیست. بلکه یک روش است. از css برای استایل دهی ها و زیباسازی های یک صفحه ی وب استفاده می شود. در واقع این که المان ها یا عناصر مختلف html به چه شکلی به نمایش در بیاید به کمک css انجام می شود. به طور مثال اندازه ی قلم ها یا رنگ ها و زیباسازی های دیگر به کمک css قابل انجام است.

طراحی فروشگاه اینترنتی
سئو سایت فروشگاهی

آشنایی با انواع کدنویسی css

کدنویسی css به شکل درون خطی

انواع کدنویسی css

روش درون خطی یا کدنویسی به صورت inline یکی از انواع کدنویسی css است. در این روش برای کدهای css یک صفحه ی جداگانه ساخته نمی شود. برای این کار در ادیتور خود صفحه ی html باز می شود و در تگ های همان قسمتی که قرار است استایل دهی شود فایل های css قرار می گیرد. در واقع css درون خطی به صورت مستقیم به عناصر html در همان صفحه اعمال می شود. در روش کدنویسی css به شکل inline نیازی به استفاده از selector نمی باشد.

کدنویسی css داخلی

انواع کدنویسی css

روش کدنویسی داخلی نیز از انواع کدنویسی css است که نیازی به ساخت یک صفحه ی مجزا برای کدهای css ندارد. در واقع کدهای css در قسمت هدر سایت که با تگ <head> مشخص می شود نوشته می شود. این روش نیز برای css نویسی رایج است. برخی از طراحان وب علاوه بر کدنویسی css در فایل های مجزا از این روش نیز استفاده می کنند.

کدنویسی خارجی

انواع کدنویسی css

یکی از حرفه ای ترین انواع کدنویسی css همین روش خارجی است. برای طراحی سایت حرفه ای به دلایل امنیتی و بسیاری مسائل دیگر از کدهای css را خارجی می نویسند. برای این کار یک صفحه ی اختصاصی برای css ساخته می شود و همه ی کدها در آن قرار می گیرد. سپس این کدها به کمک آیدی ها و کلاس ها به عناصر مختلفی که می تواند در هر کدام از صفحات html باشد اشاره می کنند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button