انواع اسلایدر سایت

قبل از این که انواع اسلایدر سایت را معرفی کنیم به این می پردازیم که اسلاید و اسلایدر چیست. این دو کلمه در واقع دو اصطلاح هستند که در دنیای تبلیغات آنلاین استفاده می شوند. اسلاید به تصویر یا چیزی گفته می شود که قرار است پیامی را به مخاطب منتقل نماید. اسلایدر نیز بخشی در وب سایت است که این اسلاید ها را به کاربر نشان می دهد. اسلایدر می تواند با اهداف مختلفی و در جاهای مختلفی از وب سایت قرار گیرد.

آشنایی با انواع اسلایدر سایت

اسلایدر گرافیکی بزرگ

انواع اسلایدر سایت

امروزه یک اسلایدر گرافیکی با اندازه بزرگ در هر وب سایتی دیده می شود. در واقع این اسلایدر یکی از اجزای اصلی طراحی سایت حرفه ای محسوب می شود. این نوع از اسلایدر به دلیل جلوه ی زیبای گرافیکی می تواند کاربر را جذب وب سایت نماید. اسلایدر اصلی در بالای وب سایت و دقیقا زیر منو جای می گیرد. البته که در برخی موارد المان های کوچکی در زیر هدر و در بالای وب سایت قرار می گیرد. در کل موقعیت این اسلایدر به شکلی است که کاربر بلافاصله پس از وارد شدن با آن رو به رو می شود. 

اندازه و شکل ظاهری این نوع اسلایدر با توجه به قالب وب سایت و نوع سایت می تواند متفاوت باشد. ولی استاندارد این است که اسلایدر اصلی باید طولی به اندازه صفحه نمایش داشته باشد. عرض اسلایدر نیز با سیاست های مختلف تعیین می شود. به طور مثال در طراحی فروشگاه اینترنتی از اسلایدرهایی با عرض کمتر استفاده می شود. چرا که در این وب سایت ها صفحه اصلی پر از تصاویر مختلف و بنرهای گوناگون است. به همین خاطر اسلایدر باید به شکلی باشد که هم کاربر را جذب کند و هم صفحه اصلی را بیش از حد شلوغ نکند. در طراحی سایت شرکتی اما اسلایدر با طول کامل و عرض پهن تر پیشنهاد می شود. وب سایت های شرکتی از نظر صفحه اصلی نباید بیش از حد شلوغ باشد. اما گرافیک سایت نیز باید جذاب باشد. یک اسلایدر با عرض پهن تر جلوه ظاهری سایت را بسیار جذاب و حرفه ای می کند. همچنین باعث می شود اسکرول صفحه بیش از حد کم نباشد. در واقع مدت ماندن کاربر در صفحه را نیز افزایش می دهد.

اسلایدر محصولات

اسلایدر محصولات

این اسلایدر برای وب سایت های فروشگاهی یا شرکت هایی که محصولاتی برای عرضه دارند مناسب است. در طراحی فروشگاه اینترنتی از این اسلایدر می توان استفاده کرد. این اسلایدر به طور معمول در صفحه اصلی قرار می گیرد. اسلایدر محصولات به شکل های مختلف می تواند محصولات شما را به صورت متحرک به کاربر نشان دهد. به طور مثال می توانید یک اسلایدر به عنوان آخرین محصولات داشته باشید. جدیدترین کالا و محصولات فروشگاه شما از این طریق برای کاربران به نمایش در می آیند. دیدن تصادفی یک محصول جدید احتمال کلیک روی محصول و خرید آن را تا میزان زیادی افزایش می دهد.

همچنین سایت شما ممکن است محصولاتی در دسته بندی های مختلف داشته باشد. می توانید هر دسته از محصولات را در یک اسلایدر قرار دهید. در واقع هر اسلایدر محصولاتی در یک دسته بندی خاص که شما انتخاب کرده اید را نشان می دهد. در کل اسلایدرهای محصولات از انواع اسلایدر حرفه ای سایت هستند.

اسلایدر آخرین مطالب

اسلایدر مقالات

این اسلایدر که با نام پست اسلایدر یا اسلایدر پست ها نیز شناخته می شود یکی دیگر از انواع اسلایدر حرفه ای سایت می باشد. همان طور که مشخص است این اسلایدر به پست ها یا مطالب مربوط می باشد. آخرین مطالبی که در سایت شما منتشر شده است از طریق این اسلایدر نمایش داده می شود. به طور مثال در یک طراحی سایت پزشکی ممکن است صفحه ای داشته باشید که در آن مطالب پزشکی منتشر نمایید. این مطالب می تواند مطالب علمی در حوزه های مختلف باشد. اسلایدر پست ها مطالب منتشر شده ی شما را به صورت متحرک نشان می دهد. از این اسلایدر نیز می توانید در صفحه اصلی سایت خود استفاده نمایید. این اسلایدر باعث می شود که کاربر در مورد مطلبی که نوشته اید کنجکاو شود. بنابراین روی آن کلیک می کند و وارد صفحه می شود. این ماندگاری کاربر را افزایش می دهد که برای سئو و بهینه سازی سایت شما نیز مفید خواهد بود.

اسلایدر برندها

این اسلایدر برندهایی که کار می کنید را نشان می دهد. اسلایدر برند از انواع اسلایدر سایت است که می تواند استفاده شود یا نشود. استفاده از این نوع اسلایدر اجباری نیست. اما با توجه به سیاست های کاری شما می تواند استفاده می شود. می توانید محصولات را با نام برند نشانه گذاری کنید. سپس با کلیک روی هر برند کاربر را به صفحه ای هدایت کنید که محصولاتی با آن برند را نشان دهد. 

اسلایدر تیم

اسلایدر تیم

می توانید با استفاده از این اسلایدر گروهی که با آن کار می کنید را معرفی نمایید. این اسلایدر می تواند مربوط به همکاران شما باشد. به طور مثال در یک شرکت ارائه دهنده خدمات سایت همکاران ممکن است با عناوین مختلفی چون کارشناس گرافیست، مهندسین کامپیوتر نرم افزار و سخت افزار، طراح سایت، کارشناس شبکه، کارشناس دیجیتال مارکتینگ، کارشناس سئو و… باشند. کاربران از طریق این اسلایدر با اعضای مختلف گروه شما آشنا می شوند. هر کدام از این اسلایدها می تواند قابل کلیک باشد یا نباشد. می توانید رزومه جزئی از هرکدام را نیز در سایت بگذارید. این کاملا به صلاحدید شما بستگی دارد.

برخی نیز از این اسلایدر برای نشان دادن جاها و تیم هایی استفاده می کنند که برای آنها خدمات ارائه داده اند. در واقع می توانید مشتریان بزرگ خود را از طریق این اسلایدر به کاربران نشان دهید. این که مجموعه های بزرگ مشتری شما هستند می تواند در انتخاب شما از طرف یک مشتری دیگر به شدت تاثیر گذار باشد.

اسلایدر نمونه کارها

اسلایدر نمونه کارها یا پروژه ها یکی از انواع اسلایدر حرفه ای سایت است. این نوع اسلایدر برای وب سایت های مربوط به مجموعه های خدماتی مناسب است. به طور مثال در طراحی سایت آرایشگاه یا وب سایت مربوط به یک مجموعه معماری که پروژه هایی در زمینه های مختلف انجام داده است می توان از این اسلایدر استفاده کرد. هر مجموعه ای در هر حوزه ای می تواند نمونه کارهای انجام شده خود را با اسلایدر نمونه کارها به کاربر نشان دهد. 

اسلایدر دوره ها

این اسلایدر برای وب سایت های ارائه دهنده دوره های آموزشی مناسب است. به طور مثال در طراحی سایت آموزشگاه می توان از این اسلایدر برای نمایش دوره های آموزشی استفاده نمود. دوره های شما می تواند به صورت تصادفی یا برنامه ریزی شده از این طریق به نمایش در بیاید. این اسلایدر باعث می شود برای دیدن جزئیات دوره کلیک کند. احتمال ثبت نام با این اسلایدر افزایش می یابد.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button