ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

یکی از مراحل مهم سئو و بهینه سازی سایت ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل است. برای اینکه گوگل صفحات مختلف سایت ما را ایندکس کند باید ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل به درستی و با موفقیت انجام شده باشد. این مرحله ربطی به نوع سایت شما ندارد. هر وب سایتی را باید در کنسول ثبت کنیم تا کارهایی که برای بهبود رتبه انجام داده ایم نتیجه دهد. برای سئو سایت فروشگاهی یا حتی سئو سایت پزشکی یا هر نوع دیگری باید سایت خود را به گوگل اعلام کنیم. 

مراحل ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

برای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل در ابتدا به آدرس google webmaster tools رفته و روی گزینه start new کلیک نمایید. این صفحه مانند تصویر زیر است.

مرحله اول ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

سپس به صفحه ای هدایت می شوید که از شما خواسته می شود با اکانت جی میل خود لاگین کنید. پس از لاگین کردن با جی میل به صفحه ای شبیه به تصویر زیر هدایت می شوید. در این صفحه آدرس سایت خود را نوشته و گزینه continue را بزنید. دقت کنید که url سایت شما به درستی و به صورت کامل نوشته شده باشد. به این نکته توجه داشته باشید که از نظر گوگل پروتکل های HTTP و HTTPS دو پروتکل متفاوت هستند. 

مرحله دوم ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

برای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل بهتر است از روشی که خود گوگل پیشنهاد می کند استفاده کنیم. یعنی فایل دانلود شده را در روت سایت قرار دهیم. در واقع این فایل در قسمت اصلی هاست مربوط به سایت ما قرار می گیرد. در این مرحله فایلی که جهت دانلود معرفی شده را دانلود کرده در پوشه public.html هاست قرار می دهیم. صفحه دانلود فایل شبیه به عکس زیر است.

مرحله سوم ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

برای این که مطمئن باشید فایل به درستی آپلود شده است کافی است که نام فایل را در آخر آدرس سایت خود بنویسید. پس از این که لینک را اجرا کردید باید فایل شما دانلود شود. در آخر گزینه verify را بزنید. باید تصویر زیر را مشاهده کنید.

مرحله چهارم ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل

سپس روی گزینه go to property کلیک کنید تا وارد قسمت پیشخوان در سرچ کنسول گوگل شوید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button