جلوگیری از ارسال کامنت اسپم در سایت

کامنت های اسپم یکی از مشکلاتی است که در مورد وب سایت به وجود می آید. این مشکل در مورد وب سایت های وردپرسی بیشتر است. کامنت های اسپم امنیت سایت شما را تهدید می کند. به همین خاطر باید با آن مبارزه کنید. برای جلوگیری از ارسال کامنت اسپم در سایت روش های متنوعی وجود دارد. در ادامه برخی از این روش ها را بررسی می کنیم.

روش های جلوگیری از ارسال کامنت اسپم در سایت وردپرسی

افزونه Akisment

استفاده از افزونه Akisment یک روش راحت و بسیار کارآمد برای جلوگیری از ارسال کامنت اسپم در سایت های وردپرسی می باشد. این افزونه به طور معمول نیازی به دانلود ندارد. چرا که در هنگام نصب وردپرس نصب می شود. کافی است این افزونه را فعال نمایید. البته برای این که بتوانید از امکانات گسترده این افزونه استفاده کنید باید لایسنس Akisment را بخرید. برای این کار باید درخواست دهید تا یک کلید API به شما داده شود. کار با این افزونه بسیار ساده و آسان است. افزونه Akisment نظرات اسپم را بلاک کرده و شما را از شر این نظرات اسپم راحت می کند.

نو فالو کردن کامنت ها

کامنت گذاری یا ارسال دیدگاه یکی از مواردی است که روی سئوی سایت شما تاثیر می گذارد. به همین خاطر برخی از افراد فکر می کنند اگر کامنت ها فالو باشند دیگران تشویق می شوند که در سایت آنها کامنت بگذارند. این تنفکر کاملا اشتباه است. برخی اوقات نظرات اسپم نیستند. اما به دلیل تبلیغات در سایت شما گذاشته می شود. یعنی دیدگاهی ارسال می شود که به دلیل سوالی در مورد متن شما و دوست داشتن آن نیست. گاها دیده می شود که با این کار سعی می شود که از سایت شما یک بک لینک گرفته شود. 

استفاده از کوکی ها

یک روش دیگر برای جلوگیری از ارسال نظرات اسپم استفاده از کوکی ها می باشد. به این منظور می توانید از افزونه ای به نام cookies for comment استفاده نمایید. بسیاری از ربات های ارسال کننده نظرات اسپم به صورت اتومات اسکریپت هایی به سمت سایت شما ارسال می کنند. برای این که سرعت ارسال اسپم را نیز افزایش دهند هیچ چیزی را از سایت شما دانلود نمی کنند. شیوه کار افزونه cookies for spam به این شکل است که تصویر یا صفحه ای را برای کاربری که قصد ارسال کامنت دارد ارسال می کند. اگر در مرورگر کاربر این فایل به صورت اتومات دانلود شود برای این کاربر یک کوکی شناسایی شده، تنظیم و در نهایت ارسال می گردد.

honeypot

تکنولوژی honeypot قادر است که ربات های ارسال کننده اسپم را گول بزند. در واقع کاری می کند که این ربات ها هویت خود را فاش کنند. افزونه wp spam fighter با این تکنولوژی کار می کند. این افزونه نیز از پلاگین های کارآمد برای جلوگیری از ارسال کامنت اسپم در سایت می باشد. پس از نصب این افزونه وارد قسمت تنظیمات آن شده و گزینه honeybox protection را فعال نمایید. با این کار یک فرم مخفی به قسمت کامنت های سایت شما اضافه می شود. این فرم فقط توسط ربات ها دیده می شود. با استفاده از این فرم ربات های اسپمر به دام می افتند.

کد اعتبار سنج کپچا

افزونه کپچا نیز برای جلوگیری از ارسال کامنت اسپم در سایت وردپرس وجود دارد. می توانید این اعتبار سنج را برای قسمت کامنت های سایت فعال نمایید. کپچا تصویری را نشان می دهد که در آن اعداد یا حروفی وجود دارد. با تایپ کردن این تصویر مشخص می شود که شخصی که اسپم ارسال می کند انسان است یا ربات. تنها مشکلی که این افزونه دارد این است که اگر نظرات اسپم به صورت دستی و توسط یک شخص ارسال شوند حذف نمی شوند. کپچا تنها از نظرات اسپمی جلوگیری می کند که توسط ربات های اسپمر ارسال می گردند.

افزونه Peter’s Literal Comments

این افزونه ایجاد متن با فرمت HTML در بخش نظرات را غیر فعال می کند. با این کار کسی در کامنت ها لینک نمی گذارد. استفاده از این پلاگین نیز ساده است. به راحتی می توانید آن را نصب و فعال نمایید. این افزونه کامنت های ارسال شده در سایت شما را فیلتر می کند. اگر کامنت ها فرمت HTML داشته باشند نمی توانند در سایت ارسال شوند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button