اصطلاحات طراحی سایت

هر حرفه ای برای خود اصطلاحات تخصصی دارد. برای این که در این حوزه کار کنید باید با این کلمات آشنا شوید. در ادامه با برخی از رایج ترین و مهم ترین اصطلاحات طراحی سایت آشنا می شویم. این اصطلاحات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی اصطلاحات طراحی سایت

دامنه

دامنه یا همان دامین که به لاتین Domain نوشته می شود همان آدرس سایت شما خواهد بود. با توجه به نوع وب سایتی که قصد راه اندازی آن را دارید می توانید از پسوندهای مختلفی استفاده کنید. به طور مثال برای طراحی سایت شرکتی می توانید از دامنه هایی با پسوند co. استفاده نمایید. برای طراحی فروشگاه اینترنتی نیز پسوندهایی مانند shop. وجود دارد. دامنه com. نیز پسوند جهانی و بین المللی است که بیش از دیگر پسوندها مورد استفاده قرار می گیرد.

هاست

سرویس میزبانی یا هاست به شما اجازه می دهد تا فایل های خود را در دنیای وب به نمایش قرار دهید. قبل از این که طراحی وب خود را شروع کنید باید یک سرویس هاست خریداری کنید. با توجه به نوع سایت و حجم فایل ها و… می توانید هاست مناسب خود را انتخاب کنید. البته هاست ها ویژگی های مهمی مانند سرعت را نیز دارند. به طور مثال برای طراحی سایت حرفه ای به هاستی نیاز دارید که سرعت بارگزاری صفحات شما را بیشتر کند.

سایت پویا

سایت داینامیک یا صفحه داینامیک و پویا یکی از اصطلاحات طراحی سایت است. این اصطلاح دقیقا مخالف صفحات ایستا یا استاتیک می باشد. در این سایت ها محتوای سایت یا صفحه شما با توجه به عملیاتی که کاربر انجام می دهد تغییر می کند. در حال حاضر طراحی سایت داینامیک بسیار رایج و مورد استفاده می باشد.

ریسپانسیو

یکی دیگر از مهم ترین اصطلاحات طراحی سایت اصطلاح ریسپانسیو یا منعطف می باشد. طراحی سایت ریسپانسیو به شما کمک می کند تا نمایش سایت خود را در همه دستگاه ها اعم از لپ تاپ و موبایل و… تا بهترین حالت ممکن ارتقا دهید. 

ssl

پروتکل https که به ssl نیز معروف می باشد پروتکل ارتباط ایمن یا محافظت شده است. به کاربر می رساند هرآنچه با سایت شما در تبادل است به صورت رمزگذاری شده منتقل می شود.

landing page

صفحه فرود یا همان لندینگ پیج صفحه ای است که به عنوان صفحه هدف در تبلیغات استفاده می شود. صفحه فرود به طور معمول با طراحی خیلی حرفه ای ساخته می شود. اصطلاخ صفحه فرود یکی از رایج ترین اصطلاحات طراحی سایت است. از این اصطلاح در سال های اخیر که تبلیغات آنلاین افزایش یافته است بیشتر استفاده می شود.

طراحی اختصاصی

اصطلاح طراحی سایت اختصاصی به معنی طراحی یک سایت به صورت کاملا سفارشی و حتی خارج از الگوهای رایج است. این نوع طراحی حرفه ای ترین طراحی یک سایت می باشد. در این نوع طراحی همه چیز از صفر به صورت سفارشی طراحی می گردد.

url

اصطلاح url که مخفف شده عبارت Uniform Resource Locator می باشد در واقع همان نشانی صفحه سایت شما است. url می تواند به یک صفحه یا یک فایل ختم شود. url یکی از ابتدایی ترین اصطلاحات طراحی سایت است.

spam

اصطلاح اسپم یکی از اصطلاحات طراحی سایت و سئو به شمار می رود. اسپم به معنای اشتباه یا تقلب است. برخی از کلاه برداران از اسپم برای این استفاده می کنند که ربات های موتورهای جستجوگر را به اشتباه بیندازند.

main page

صفحه اصلی یا main page صفحه اول سایت می باشد. این صفحه که مهم ترین صفحه هر سایتی است به طور معمول از نظر طراحی پیشرفته تر از سایر صفحات سایت می باشد.

data intery

ورود اطلاعات در سایت شما می باشد. این اصطلاعات با توجه به این که سایت شما در چه دسته ای قرار دارد متفاوت هستند. به طور مثال برای طراحی سایت پزشکی ممکن است این اطلاعات شامل توضیحات تخصصی پزشکی یا محصولاتی در این عرصه باشند.

سئو

بهینه بودن یک سایت با توجه به استانداردهای موتورهای جستجو سئو نام گرفته است. سئو فاکتورهای ریز و تخصصی فراوانی دارد. با توجه به محتوای سایت شما کارهایی که برای ارتقای رتبه باید انجام گیرد متفاوت خواهد بود. به طور مثال برای سئو سایت شرکت باید صفحات خدمات شرکت را بهینه کنید. در حالی که در سئو سایت فروشگاهی محصولات و دسته بندی ها نیز مهم هستند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button