ابزارهای گوگل

ابزارهای گوگل نرم افزارهای تحت وبی هستند که توسط شرکت گوگل ارائه شده اند. این نرم افزارها در زمینه های مختلف هستند و می توانند در موارد مختلف به کمک ما بیایند. در ادامه با برخی ابزارهای گوگل بیشتر آشنا می شویم.

بررسی ابزارهای گوگل

Google Translate

گوگل ترنسلیت از حرفه ای ترین ابزارهای گوگل

نزم افزار ترجمه گوگل یا همان Google Translate از معروف ترین ابزارهای گوگل به شمار می رود. این ابزار یک نرم افزار آنلاین برای ترجمه متن ها و کلمات است. این سرویس ترجمه رایگان قادر است کلمات و عبارات را از زبان اصلی شان به حداقل ۸۰ زبان دیگر ترجمه کند! این شگفت انگیز است. از قابلیت های حرفه ای google translate امکان ترجمه به صورت گفتاری است. برای این کار باید روی آیکن میکروفون کلیک کنید و به صورت آنلاین ترجمه گفتار خود را به زبان مورد نظر ببینید. ترجمه آنلاین گوگل افزونه ای هم دارد که بر روی مرورگر نصب می شود. با استفاده از این افزونه می توانید محتوای وب سایت ها را به زبان مورد نظر خود ببینید. برای این که بتوانید به صورت آفلاین از این نرم افزار بر روی موبایل خود استفاده کنید می توانید دیتای تمام اطلاعات زبان ها را دانلود کنید. سپس بدون نیاز به اینترنت ترجمه کنید.

Google Scholar

گوگل اسکالر یکی از ابزارهای گوگل است که برای پیدا کردن مقالات تخصصی استفاده می شود. این ابزار از ابزارهای پژوهشی حرفه ای است که توسط گوگل عرضه شده است. این ابزار به شما کمک می کند که از بین مجلات علمی مختلف و مراکز علمی معتبر مقاله تخصصی پیدا کنید. البته این ابزار ملاحظات قانونی مانند کپی رایت و… را نیز رعایت می کند. گوگل اسکالر به کمک شما می آید تا از بین منابع موجود در جاهای معتبر جستجو کنید. بعضی از قابلیت های گوگل اسکالر امکان پیدا کردن مقاله بر حسب سال انتشار، مشاهده ارجاع ها و پیدا کردن نسخه های مختلفی از آن مقاله هستند. 

Google Drive

گوگل درایو از ابزارهای گوگل

یکی دیگر از ابزارهای گوگل ابزاری به نام گوگل درایو است. این ابزار به شما فضایی می دهد تا بتوانید فایل های خود را در آنجا بارگزاری کرده و نگهداری کنید. این فضا یک فضای ابری با حجم ۱۵ گیگابایت است که به طور رایگان به شما داده می شود. از این نرم افزار آنلاین می توانید در سیستم عامل های مختلف استفاده کنید. می توانید به راحتی نرم افزار گوگل درایو را روی گوشی یا لپ تاپ خود نصب کنید و همه جا و همه ساعت از آن استفاده کنید. می توانید این فایل ها را در گوگل پلاس نیز به اشتراک بگذراید. گوگل درایو به شما این امکان را می دهد که به صورت گروهی به فایل ها دسترسی داشته باشید. ممکن است بخواهید شخص دیگری هم بتواند فایل آپلود کرده یا دانلود کند. به راحتی می توانید کاربر دیگری نیز تعریف کنید که دسترسی به فایل ها داشته باشد.

گوگل درایو امکانات خیلی خوبی برای کاربرانش فراهم کرده است. به طور مثال از مقیاس بندی بین فاصله ها استفاده می کند و به شما می گوید که نزدیک ترین پارک یا مسجد نزدیک شما کجاست. می توانید از این ابزار در سفر برای پیدا کردن برخی اماکن استفاده کنید. همچنین می توانید موقعیت مکانی جایی را ذخیره کنید و در آینده به آنجا بروید. استفاده از امکانات عمومی گوگل درایو رایگان است. اما اگر بخواهید از امکانات بیشتر استفاده کنید باید نسخه پولی آن را خریداری نمایید.

Google Earth

این ابزار یکی از جالب ترین ابزارهای گوگل است. google earth یک نرم افزار آنلاین است که به شما امکان مشاهده تصاویر ماهواره ای به صورت سه بعدی را می دهد. این نرم افزار قابلیت زوم خیلی بالایی دارد. می توانید قسمتی از یک شهر خاص در یک کشور را به صورت سه بعدی ببینید. با زوم کردن جزئیات بیشتری قابل مشاهده است. به طور مثال خیابان ها، کوچه ها و خیلی جزئیات دیگر از طریق ابزار google earth مشخص است. البته برای استفاده از این ابزار اینترنت شما باید سرعت خوبی داشته باشد. در غیر این صورت به مشکل می خورید. چرا که تصاویر حجم بالایی دارند. کار کردن با این ابزار گوگلی راحت است. کافی است نام مکان مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس به کمک زوم کردن های پی در پی به طور دقیق نقطه جغرافیایی مورد نظرتان را ببینید.

Google Desktop

گوگل دسکتاپ از مجموعه ابزارهای گوگل است که مخصوص جستجوی دسکتاپ طراحی شده است. به کمک این ابزار علاوه بر این که می توانید به صورت آنلاین جستجو کنید می توانید در داخل محیط دسکتاپ نیز به جستجو بپردازید. قدرت جستجوی گوگل دسکتاپ از جستجوی خود ویندوز خیلی بیشتر است. می توانید فایل خاصی را در بین فایل های موجود در دستگاه خود جستجو نمایید. google desktop از نشخه پنجم به بعد به سیستم anti fishing مجهز شد. یعنی اگر آدرس نا امنی ببیند به شما اخطار می دهد. گوگل دسکتاپ همچنین قابلیت دیدن تغییرات مربوط به آب و هوا و تقویم را نیز برای کاربرانش فراهم کرده است.

Google Books

این ابزار همان طور که مشخص است برای استفاده از کتاب ها و جستجوهای مرتبط به شما کمک خواهد کرد. در google book می توانید کتاب و مجله بخوانید. همچنین می توانید کتاب هایی را بارگزاری کرده یا ترجمه کنید. استفاده از این ابزار ساده است. کافی است به book.google بروید. سپس عنوان نویسنده، ISBN و کلید واژه های مرتبط را جستجو کنید. برای جستجوی بیشتر advanced را بزنید. در این صورت می توانید فیلترهای بیشتری را انتخاب کنید.

Google Maps

گوگل مپ از محبوب ترین ابزارهای گوگل

این ابزار یکی از پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین ابزارهای گوگل است. دیگر نیاز نیست که برای پیدا کردن یک آدرس جدید مدام از دیگران آدرس بپرسید. این ابزار به شما کمک می کند که با وارد کردن مکانی خاص مسیر رسیدن به آن را نیز پیدا کنید. گوگل مپ از محبوب ترین ابزارهای گوگل است. این برنامه تا حدی محبوب شد که گوگل را وادار کرد نسخه جدیدتر و حرفه ای تر آن را تولید کند. در ابتدا این نرم افزار نسخه موبایلی نداشت. اما به دلیل استقبال کاربران گوگل نسخه های موبایل آن را نیز عرضه کرد. با داشتن گوگل مپ گویی نقشه خیلی حرفه ای از کل دنیا را به همراه دارید.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button