طراحی سایت داروخانه

امروزه هر فروشگاه و هر مجموعه ای سعی بر این دارد که به کمک وبسایت فروش خودش را بیشتر کند. به خصوص در چند مدت اخیر این موضوع در مورد داروخانه ها بیشتر دیده شده است. اگر به تابلوهای تبلیغاتی خیلی از داروخانه ها توجه کنید متوجه خواهید شد که لینک سایت و آدرس سایت در زیر خیلی از آن ها وجود دارد. فروش یک مجموعه تخصصی مثل داروخانه بسیار سریع تر اتفاق می افتد. مردم به یک مرکز تخصصی درمانی چون داروخانه راحت تر اعتماد می کنند. اگر شما نیز یک داروخانه دار هستید و تا کنون سایتی نداشته اید بهتر است خیلی زودتر دست به کار شوید. طراحی سایت داروخانه به شما کمک می کند تا فروش خود را چندین و چند برابر کنید. می توانید در هر ساعت سفارش های زیادی داشته باشید. رقبایتان در این زمینه مدتی است که بسیار فعال شده اند. خوشبختانه با توجه به اهمیت وبسایت ها و فروش آنلاین حتی سایتهای پزشکی نیز وبسایت های خیلی بهتری نسبت به گذشته دارند. در ادامه امکاناتی را که برای طراحی سایت داروخانه مورد نیاز است بررسی خواهیم کرد. همچنین خواهیم گفت که داشتن سایت برای چنین مرکزی چرا این همه مهم است.

امکانات و ابزارهای مهم برای طراحی سایت داروخانه

دسته بندی های مرتب با منوی راحت

طراحی سایت داروخانه با منوی خوب

قبل از این که طراحی سایت داروخانه خود را به شخص یا گروهی محول سازید بهتر است دسته بندی های خود را مشخص کنید. یک کاغذ بردارید و شروع به نوشتن دسته بندی های اصلی کنید. سپس زیر دسته ها را مشخص کنید. می توانید از دیگران نیز برای این کار ایده هایی بگیرید. به وب سایت هایشان سر بزنید و با مدلهای مختلف دسته بندی آشنا شوید. اما از آن ها هرگز کپی برداری نکنید. محصولات شما ممکن است با او فرق کند. ممکن است تنوع شما در برخی دسته ها آن قدر باشد که لازم باشد زیر دسته های بیشتری قرار دهید. هم چنین کالاهایی که از نظر فروش برای شما مهم هستند باید در دسته هایی باشند که بیشتر دیده شوند. پس به سیاست کاری خودتان توجه کنید. برخی افراد به طور کامل از دیگران الگو برداری می کنند. و این افراد در میانه کار متوجه می شوند که که چه اشتباهی کرده اند. حتی رقبای شما که فروش زیادی دارند هم ممکن است دسته بندی هایی نداشته باشند که برای شما مناسب باشد.

مورد دیگر و یا المانی که در طراحی سایت داروخانه مهم است منوی راحت است. باید منویی داشته باشید که به راحتی بتوان در آن همه دسته بندی های کالایی را دید. این منو باید خیلی راحت باز شود. همه دسته ها باید به راحتی و خیلی سریع پیدا شوند. مشتری و یا بازدید کننده نباید مدت ها وقت صرف کند تا بتواند دسته بندی را که می خواهد پیدا کند. این به گستردگی دسته بندی های کالایی شما نیز بستگی دارد. با طراح خود مشورت کنید. و از او بخواهید بهترین منوها را با توجه به دسته بندی هایتان به شما معرفی کند. ممکن است شما با مدلهای مختلف پیاده سازی منو آشنا نباشید. اما او تمامی این مدل ها را می شناسد. پس می تواند بهترین را به شما پیشنهاد دهد.

منوی موبایل گسترش پذیر

طراحی سایت داروخانه با منوی موبایل اختصاصی

اگر توجه کرده باشید این روزها میزان اینترنت گردی مردم با تلفن های همراه بیشتر شده است. خیلی ها حتی لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی را کنار گذاشته اند. موبایل ها که در آن ها خیلی کارها را می شود انجام داد مهم ترین ابزار خیلی از ما شده اند. طبق برآوردی که در چند سال گذشته انجام شده است بیشتر بازدید ها با موبایل انجام می شود. پس موبایل خیلی مهم است. باید سایت شما در موبایل خوب دیده شود. منوی موبایل برای دسته بندی های زیادی که یک داروخانه دارد کمی سخت تر می شود. از همان ابتدا که طراحی سایت داروخانه خود را به کسی یا شرکتی سفارش دادید در مورد منوی موبایل با او صحبت کنید. طراح چنین وب سایتی باید تجربه اجرای وبسایت با دسته بندی های زیاد را داشته باشد. و بتواند منویی به شما ارائه کند که حتی در موبایل بشود همه دسته بندی های کالایی را با تمامی زیر دسته ها مشاهده کرد.

گفتیم که میزان استفاده مردم از موبایل بیشتر شده است. البته خود نیز حتما به این موضوع فکر کرده اید. موضوعی که دیگر از کسی پوشیده نیست. حتی بچه ها نیز گوشی های موبایل هوشمند دارند. و حتی برای آموزش های مدرسه و خیلی کارها از گوشی استفاده می کنیم. و از طرف دیگر گویی زندگی عصر جدید ما را بی حوصله کرده است. دوست داریم در کمترین زمان ممکن هر کاری را انجام دهیم. پس با کسانی طرف هستیم که حوصله کمی دارند و شاید هم کمی تنبل باشند. بنابراین وب سایت شما باید جوری باشد که کاربر به سادگی بتواند با آن کار کند. طراحی سایت داروخانه برای گوشی موبایل باید یکی از اهداف اصلی تان باشد. و یا می شود گفت سایتی که در موبایل منوی راحتی داشته باشد. منویی که در موبایل به راحتی پیدا شود. و زیر دسته ها به راحتی در آن باز شوند. منوهایی که از کنار باز می شوند یکی از متداول ترین این منوها هستند. منوهایی که فضای زیادی از صفحه نمایش را هم نمی گیرند. تنها زمانی که نیازشان دارید آن ها را باز می کنید. و در زمان های دیگر آن ها را می بندید.

اهمیت قابل انتخاب بودن ویژگی در طراحی سایت داروخانه

طراحی سایت داروخانه و قابلیت انتخاب مشخصه

ممکن است برخی کالاهای شما در اندازه های مختلف باشند. به طور مثال ممکن است بخواهید صندل های طبی بفروشید. در این صورت نمی توانید و اصلا نباید هر اندازه را به صورت جداگانه تعریف کنید. انتخاب سایز و یا همان اندازه باید در صفحه محصول انجام پذیرد. به طور مثال تصور کنید نام محصول شما صندل طبی مژده باشد. کاربر باید بتواند اندازه صندل را در صفحه محصول انتخاب کند. این مورد را برای موارد مشابه دیگر نیز می توانید به کار ببرید. به طور مثال تصور کنید یک مدل ماسک تنفسی رنگ های مختلفی دارد. می تواند قابلیت انتخاب رنگ را در صفحه اختصاصی خود محصول فعال کنید. باید رنگ ها و اندازه ها را از قبل تعریف کرده باشید. و بگویید در این صفحه این موارد و این انتخاب ها وجود داشته باشند. این موضوع به سایت شما سر و سامان می دهد برای مشتری نیز راحتی بیشتری ایجاد می کند. چرا که با یک نگاه می فهمد که صندل طبی که می خواهد چه سایزهایی دارد. یا فلان ماسک تنفسی در چه رنگ هایی وجود دارد. چنین کالاهایی زیاد هستند. آیتم انتخاب در طراحی سایت داروخانه خیلی مهم است. چرا که محصولات این چنینی زیادی باید در آن وارد شوند. حتی مسواک و خیلی کالاهای دیگر نیز چنین هستند.

جدول مشخصات فنی و طرز استفاده از محصول

در مورد کالاهای داروخانه ای جدول مشخصات محصول از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. طرز استفاده از محصول، ترکیبات و موارد منع استفاده و حتی تاریخ انقضا خیلی مهم هستند. باید جدولی از پیش تعیین شده در نظر گرفته باشید تا بتوانید خیلی سریع این اطلاعات را بدهید و به این صورت نمایش پیدا کنند. در طراحی سایت داروخانه در نظر گرفتن ویژگی هایی که سبب شفاف سازی بیشتر می شود خیلی خیلی مهم است. به طور مثال کسی که یک مکمل را خریداری می کند باید بداند که این محصول برای چه کسانی قابل استفاده است. و چه کسانی نمی توانند و نباید از آن استفاده کنند. در چه زمان هایی باید استفاده شود. هم چنین تاریخ انقصا دارد و یا اکسپایر شده است. هم چنین باید بداند این محصول دقیقا چه کار می کند و چرا مهم است. مشخصات شما باید کامل و بسیار دقیق باشد. باید همه چیز را توضیح دهید. پارامتر های کلیدی همه و همه باید در نظر گرفته شوند و رد این جدول باید به مهم ترین سوالات پاسخ داده شود. در نظر گرفتن آیتم هایی مانند جدول و دیگر موارد این چنینی که سوالات مهم کاربر را پاسخ می دهد در طراحی سایت داروخانه بسیار مهم است. پس حتما باید در وبسایت خود برای آن ها جایی در نظر گرفته باشید. این جدول باید نمایش خوبی داشته باشد. جوری آن را بسازید که در هر صفحه نمایشی (از کوچک تا بزرگ) به درستی و خوب نشان داده شود.

نمادهای اعتماد و مجوزها دیده شوند

طراحی سایت داروخانه | نماد اعتماد

اعتماد سازی در فروش آنلاین بسیار مهم است. بهتر است از همان ابتدای طراحی سایت داروخانه جایگاه خوبی را برای نمادهای مهم در نظر بگیرید. منظور نمادهایی است که نشان می دهند شما یک مجموعه مجوز دار هستید و می شود به شما اعتماد کرد. نماد اعتماد الکترونیکی یکی از مهم ترین این نمادهاست. مجوزهای داروخانه و… نیز مهم هستند. بهتر است در فوتر سایت جایگاهی برای قرار دادن این المان های اعتماد ساز در نظر بگیرید. به این صورت کاربر در هر صفحه ای که باشد می تواند آن ها را ببیند. این نمادها باید در قسمتی باشند که به خوبی دیده شوند. و کاربر باید خیلی سریع چشمش به آن ها بیفتند. پس فوتر جایگاه بسیار عالی برای قرار دادن این نمادهاست. با توجه به سلیقه خود می توانید این نماد ها را در یکی از ستون های فوتر درج کنید. معمولا ستون سمت چپ برای این نمادها در نظر گرفته می شود. چرا که زیبایی بیشتری هم به فوتر می دهد.

قبل از این که شروع به طراحی سایت داروخانه کنید بهتر است برای اخذ چنین مجوزهایی اقدام کنید. ممکن است گرفتن آن ها چند روزی زمان ببرد. معمولا هم باید شخصی که مجوز داروخانه به نامش است برای گرفتن آن ها اقدام کند. نگران نباشید گرفتن نمادهای اعتماد سختی زیادی ندارند. کافی است وارد وب سایت آن ها شوید و مراحل را یکی پس از دیگری انجام دهید. برخی از آن ها قبل از این که به شما نماد بدهند کارشناسی را برای دیدن داروخانه می فرستند. پس بهتر است کمی قبل از شروع پروژه وب سایت برای گرفتن آن ها فکری کرده باشید. پس از این که مشخصات شما تایید می شود برای شما یک کد ارسال می شود. با قرار دادن آن کد در وب سایت نماد نشان داده می شود.

گوگل مپ را فراموش نکنید

اول از همه بگویم که حتما آدرس خود را در اسنپ ثبت کنید. این کار به سئو لوکال شما کمک می کند. این موضوع یکی از آیتم های مهم در سئو سایت پزشکی است که گوگل به صورت واضح به آن اشاره کرده است. پس آدرس و موقعیت داروخانه تان را در مپ گوگل ثبت کنید. در این مطلب بیشتر از این وارد مباحث سئو نمی شویم. چرا که پر از جزئیات است و باید بسیار در باره آن صحبت کرد. گوگل مپ را از جهت درج درسایت عنوان کردیم. شروع به ثبت موقعیت خود در گوگل نمایید. این کار بسیار آن است. حتی راهنمای آن را نیز می توانید پیدا کنید و طبق آن مرحله به مرحله آدرستان را ثبت نمایید. مراحلی نیز برای ساعت کاری وجود دارد که می توانید آن ها را نیز مشخص کنید. گفتیم که در طراحی سایت داروخانه آیتم هایی که به اعتمادسازی و شفافیت کمک می کنند را باید بیشتر مدنظر قرار دهید. از هیچ کدام از آن ها غافل نشوید. گوگل مپ با توجه به ساختارها و شمایل کلی طراحی سایت داروخانه شما می توانند در قسمت های مختلف سایت قرار بگیرند. اما یکی از صفحاتی که حتما باید در آن نقشه گوگل خود را قرار دهید صفحه تماس با ما می باشد.

طراحی سایت داروخانه با گرافیک جذاب

گرافیک بسیار مهم است. شنیده اید که می گویند چشم هر چه را می پسندد دل می خواهد؟ این به دلیل تاثیر ظاهر است. و گرافیک نیز ظاهر وب سایت شماست. خیلی ها حتی از نظر کد نوسی و آیتم ها به طور کامل یک طراحی سایت اختصاصی هم انجام می دهند. اما به ظاهر توجه نمی کنند. شاید جالب باشد بدانید وب سایت های ساده و حتی با امکانات کمتر که از نظر جلوه های بصری است فروش بیشتری دارند. هنوز نمی دانیم چرا این طور است. اما این دقیقا تاثیر گرافیک است. وقتی چشم شما مجذوب گرافیک و بنرهای صفحه اصلی می شود در واقع از وب سایت خوشش می آید و دوست دارد از آن خرید کند. بیشترین منظورمان از گرافیک طراحی و شمایلی است که برای صفحه اصلی و یا صفحه اول در نظر می گیرید. حتی چیدمان بسیار مهم است. این که برخی از ردیف ها را سه تایی بچینید. و یا برخی ردیف ها را تک بنر در نظر بگیرید. و یا به ترتیب آن ها را چطور در کنار هم قرار دهید تا زیبایی بیشتری به وجود بیاید. طراحی سایت داروخانه باید طراحی گرافیک خیلی خوبی نیز داشته باشد. مشتری انتظار ندارد یک سایت تخصصی که برای یک داروخانه معتبر است قدیمی باشد. و یا ظاهر خوبی نداشته باشد. اگر خودتان در این مورد تخصص ندارید طراحی گرافیک را به یک گرافیست وب بسپارید. می توانید خودتان نیز از وب سایت های دیگر ایده بگیرید. سپس به شخصی بگویید بنرها و تصاویر را این چنین که می خواهید برایتان طراحی کنند.

این شیوه های ارسال در طراحی سایت داروخانه مهم است

طراحی سایت داروخانه | روش های ارسال

ارسال در محل در بازه های زمانی مشخص

البته که تمامی سفارشات آنلاین در محل مورد نظر مشتری ارسال می شوند. یعنی مکانی که در زمان سفارش آدرس آن را وارد می کندا. معمولا در فروشگاه های آنلاین در شهر مربوطه سفارشات به کمک پیک و در بازه های زمانی مشخصی تحویل می گردد. مشتری مشخص می کند که به طور مثال صبح می خواهد سفارشش را تحویل بگیرد یا عصر. و یا شاید بخواهد سفارش را هفته ای بعد تحویل بگیرد. یعنی اولین بازه ای که موجود است را نخواهد انتخاب کند. پس این بازه ها باید در وب سایت شما قابل انتخاب باشد. روش های تحویل و بازه های تحویل در طراحی سایت داروخانه بسیار مهم هستند. ممکن است مشتری یک مکمل درمانی برا برای شخصی بخواهد و بخواهد در زمانی مشخص آن را به دست او برساند. 

ارسال به وسیله پیک فوری در همان لحظه

در مورد کالاهای داروخانه ای فوریت وجود دارد. خیلی ها ممکن است یک محصول داروخانه ای را فورا و برای همان لحظه بخواهند. چرا که محصولات درمانی ممکن است لازم باشد فورا به دست مشتری برسد تا بشود فورا آن ها را استفاده کرد. پس در طراحی های سایت داروخانه باید شیوه های ارسال بسیار متنوع باشند. در نظر گرفتن گزینه ای برای ارسال فوری در چنین وب سایتی بسیار حائذ اهمیت است. این آیتم یکی از آیتم هایی است که در پروژه های طراحی سایت پزشکی مهم است. وب سایت های پزشکی که کالاهای تخصصی و یا درمانی ارائه می کنند خیلی زیاد با چنین مواردی رو به رو هستند. مواردی که مشتری خیلی سریع به یک کالای پزشکی نیاز دارد. و باید بتواند سریعا آن را به دست وی برساند. از طرفی مراحل وصول مطالبات و… به صورت تلفنی خیلی زمان بر است. اما اگر مشتری سفارش خودش را در وب سایت ثبت کند تنها ارسال آن باقی می ماند. در مورد هزینه های ارسال نیز به سیاسیت کلی مجموعه شما بستگی دارد. می توانید با مجموعه هایی مانند الوپیک و پیک های فوری دیگر کار کنید و هزینه آن را به صورت پس کرایه حساب کنید. این برای کسانی است که خودشان پیک ثابتی ندارند. اگر هم خودتان کسی را برای ارسال دارید می توانید حتی این مدل ارسال ها را نیز به او محول سازید. با در نظر گرفتن هزینه بیشتر برای چنین سفارش هایی از نظر مالی نیز مشکلی پیدا نخواهید کرد. بدیهی است که این مدل ارسال ها برای مشتریانی است که در شهر شما باشند. یعنی کسانی که در شهرهای دیگر هستند اصلا نباید چنین گزینه ای را مشاهده کنند.

ارسال شهرهای دیگر با پست و دیگر مجموعه های ارسال

معمولی ترین روش ارسالی که برای شهرهای دیگر می توانید در نظر بگیرید پست است. اما اگر دوست ندارید می توانید با مجموعه های ارسال کالا به صورت بین شهری نیز کار کنید. توجه کنید که بسیاری از مجموعه های خصوصی ممکن است کمی از نظر هزینه ارسال بیشتر باشند. اما ممکن است بتوانید مجموعه ای که هزینه خوبی برای ارسالش می گیرد را هم انتخاب کنید. این کاملا به سیاست های خود شما و سلیقه تان و بودجه ای که می خواهید در نظر بگیرید بستگی دارد. در این روش ها معمولا به صورت دقیق نمی توان زمانی را برای تحویل اعلام کرد. یعنی مثلا نمی توان گفت که سفارش ساعت ۱۰ صبح می رسد و یا ۲ بعد از ظهر. اما نگران نباشید. مشتریان خودشان با چنین موضوعاتی آگاه هستند. آیتم ارسال به شهرستان حتما باید در طراحی سایت داروخانه شما وجود داشته باشد. این آیتم برای تمامی وب سایت های فروشگاهی که کالای قابل ارسال به شهری دیگر دارند مهم است. توجه کنید که ممکن است نخواهید ارسالی های شهر خودتان را با این مجموعه ها انجام دهید. شاید بخواهید سفارش های شهر خودتان را با پیک ارسال کنید. و سفارش های شهرهای دیگر را با پست بفرستید. اگر چنین است کسانی که در شهر شما هستند پس از انتخاب شهر و استانی که داروخانه شما وجود دارد اصلا نباید آیتم پست را ببینند.

تحویل حضوری در محل داروخانه

بسیاری از مشتریان ممکن است بخواهند کالایی که می خواهند را در داروخانه و از خود شما تحویل بگیرند. معمولا این موضوع در مورد کالاهایی که ارزان قیمت هستند وجود دارد. شاید مشتری نخواهد هزینه ای را برای ارسال آن ها صرف کند. و یا قیمت آن کالا از هزینه ارسال آن کمتر باشد. پس این کالاها (اگر خود مشتری بخواهد) می تواند در داروخانه تحویل شود. پس در طراحی سایت داروخانه خود در قسمت شیوه های ارسال یک شیوه برای تحویل حضوری بگذارید. این گزینه می تواند به این صورت باشد (خودم برای تحویل حضوری مراجعه می کنم) و پس از انتخاب آن سفارش ثبت شود. می تواند هزینه سفارش خود را نیز پرداخت کند. پس شما بسته بندی کالا را انجام می دهید و آن را کنار می گذارید. پس از مراجعه حضوری می توانید سفارش را به وی تحویل دهید. این گزینه را نیز مشتریانی که در شهرهای دیگر هستند اصلا نباید مشاهده کنند.

تحویل فوری به شهرهای دیگر

ممکن است شخصی در شهر دیگری باشد و بخواهد محصولی که از شما می خرد را سریع تر دریافت کند. می توانید گزینه ارسال فوری شهرستان هم داشته باشید. می توانید با مجموعه هایی که کالای بین شهری را سریع ارسال می کنند کار کنید. که تیپاکس یکی از آن هاست. به این صورت مشتریان شما نیز می توانند اگر کالایی را فورا نیاز دارند حتی در شهرهای دیگر سریع تر آن را دریافت کنند. این آیتم ارسال در طراحی سایت داروخانه و دیگر وب سایت های پزشکی خیلی مهم است. چرا که کالاهای شما ممکن است جزو کالاهایی باشد که مشتری برای درمانش نیاز داشته باشد سریع تر آن را استفاده کند.

اهمیت چت آنلاین در طراحی سایت داروخانه

ممکن است مشتری قبل از خرید نیاز به یک مشاوره داشته باشد. به طور مثال بخواهد بداند بین فلان مکمل دارویی و یکی دیگر کدام یکی برایش بهتر است. و یا بخواهد بداند که چطور می تواند سفارش دهید. با پاسخ به این چت ها مشتریان شما خیلی یبشتر می شوند. چت آنلاین در همه وب سایت ها مهم است. اما در طراحی سایت داروخانه مهم تر هم هست. چرا که مشاوره برای خرید کالاهای درمانی داروخانه ای خیلی رایج و البته حائذ اهمیت است. خیلی از سوالاتی که مشتریان در چت ها می پرسند نیز در مورد روش های خرید کردن است. معمولا خیلی از این مکالمات به شما کمک می کنند که ابهامات سایت خود را پیدا کنید. سپس با برطرف کردن آن ها سایت بهتر و مشتری پسند تری داشته باشید. مشتری باید کمترین ابهام و کم ترین سوال را در این مورد داشته باشد که چطور باید از وب سایت شما خرید کند و سفارشی بدهد.

قابلیت فیلتر کردن محصولات 

این آیتم باید در همه وب سایت هایی با محصولات زیاد وجود داشته باشد. این آیتم به مشتری کمک می کند که بتواند در بین محصولات آن هایی را که ویژگی هایی که مد نظرش است دارند را ببیند. پس با فیلتر کردن بر اساس آن مشخصه و یا ویژگی باید محصولات خلاصه تر شوند. و آن هایی نشان داده شوند که ویژگی انتخابی مشتری را دارند. در طراحی سایت داروخانه نیز این آیتم مهم است و باید از همان ابتدا آن را در نظر گرفته باشید. برای این که این موضوع را راحت تر متوجه شوید مثالی می زنیم. فرض کنید من به عنوان کاربر وارد دسته بندی کرم های ضدآفتاب شده ام. می خواهم کرم هایی را ببینم که رنگی هستند و SPF60 دارند را ببینم. با تیک زدن گزینه هایی مانند “رنگی” و “SPF60” تمامی کرمهای ضدآفتاب رنگی با SPF60 در برندهای مختلف به من نشان داده می شوند. یا وارد دسته بندی کرم های مرطوب کننده شده ام. می خواهم آن هایی را که حاوی ویتامین هستند و برای پوست خشک هستند و خارجی هم هستند را ببینم. با تیک زدن سه گزینه باید بتوانم این ها را ببینم. البته این گزینه ها با توجه به مواردی است که شما در وب سایت خودا تعریف کرده اید. معمولا به صورت ویژگی و یا مشخصه ساخته می شوند. سپس مشخصه های هر محصول انتخاب می شود. و محصولاتی که در این مشخصه هستند پس از تیک آن مشخصه فیلتر شده و به کاربر نمایان می شوند. شما با توجه به صلاحدید خود و نیازهای کالاهای مختلف می توانید مشخصه های مختلف بسازید. این ویژگی ها سایت شما را خیلی مشتری پسند تر می کنند.

قابلیت مقایسه محصولات

طراحی سایت داروخانه | قابلیت مقایسه محصول

این قابلیت نیز به انتخاب شما می تواند وجود داشته باشد و یا نداشته باشد. این قابلیت به مشتری این امکان را می دهد که دو یا چند کالا را انتخاب کند و از نظر مشخصات آن ها را با یکدیگر بررسی کند. معمولا در این مقایسه ها مشخصات و ویژگی های پایه ای با یکدیگر مقایسه می شوند. مشتری در کالاهای مورد نظر مقایسه را فعال می کند. سپس در یک شمای کلی می تواند مشخصات اصلی شان را ببیند و از بین آنها انتخاب کنید. مشخصاتی مثل ویتامین ها و ترکیبات و قیمت و… می توان مواردی باشد که در این مقایسه کلی به کاربر نشان داده می شوند. این موارد را خودتان باید در نظر بگیرید و اگر موردی خیلی مهم است آن را در مقایسه نیز به کاربر نمایان سازید. این یک آیتم اختیاری است. می توانید آن را برای طراحی سایت داروخانه خود مد نظر قرار دهید و یا از آن رد شوید و پیاده سازی اش نکنید. کاملا به خودتان بستگی دارد. توجه کنید که اگر چنین قابلیت هایی را در نظر می گیرید محتوای آن را نیز درج کنید. یعنی همه محصولات شما مشخصات مهمی که قرار است پس از مقایسه نشان داده شوند را داشته باشند. اگر این مشخصات برای هر محصول خالی باشند سایت شما ناقص به نظر می آید.

نوار جست و جوی خوب

این آیتم بسیار مهم است. آیتمی حیاتی و خیلی خیلی مهم که مشتریان شما را خیلی زیاد می کند. ممکن است کاربر حوصله وارد شدن به دسته بندی ها برای پیدا کردن محصولی که می خواهد را نداشته باشد. و یا اصلا نداند محصولی که مد نظرش است در کدام دسته قرار دارد. پس می تواند در قسمت جست و جو با نوشتن عبارت کلیدی خاصی آن را پیدا کند. این آیتم برای یک طراحی سایت داروخانه حرفه ای خیلی مهم است. به خصوص محصولاتی مثل درمانی ها که کاربر اصلا دسته بندی درست و فنی اش را نمی داند را می شود در نوار جست و جو پیدا کرد. قسمت جست و جو معمولا با یک ذره بین نشان داده می شود. می تواند یک نوار ثابت در بالای سایت باشد و کاربر در آن بنویسد و محصولات را ببیند. و یا می شود روی آن کلیک کرد و سپس نوار باز شود و قابل نوشتن باشد. این بسته به نوع وبسایت شما و ساختارهای آن است. اما پیشنهاد ما این است که بسیار گویا باشد. یعنی کاربر پس از دیدن آیتم ذره بین به سرعت متوجه شود که می شود با نوشتن عبارت کلیدی در آن متوجه شود که شما آن کالا را دارید یا ندارید. و در جایی هم قرارش دهید که راحت بشود پیدایش کرد. بهترین مکان برای نوار جست و جو و یا آیتم جست و جو بالای سایت در قسمت منو و بالای وب سایت است.

برای این که طراحی سایت داروخانه شما مشتری پسند تر باشد باید آیتم جست و جوی خوبی داشته باشید و در جای خوبی هم قرارش دهید. یک نکته خیلی مهم در این مورد وجود دارد که بد نیست کمی درباره اش صحبت کنیم. اگر دقت کرده باشید برخی وب سایت ها آیتم جست و جوی دقیق تری دارند. گویی نوار جست و جوی آن ها موشکافی می کند که شما چه می خواهید. به طور مثال آیتم جست و جوی شما باید مترادف ها را تشخیص دهد. به طور مثال متوجه شود که کلمات صندل طبی و دمپایی طبی هم معنی هستند. اگر کاربر هر کدام از این ها را جست و جو کرد باید بشود کالاهای مشابه را دید. این موضوع بسیار بسیار مهم است. اما متاسفانه خیلی از طراحان وب به آن بی توجهی می کنند. و با دادن یک امکان جست و جوی ساده به شما از آن می گذرند. اما این آیتم به همین سادگی ها هم نیست. آیتمی است حرفه ای که باید کد نویسی خوبی داشته باشد.

تخفیف های زمان بندی شده

ممکن است بخواهید کالا یا کالاهایی را به مدت چند ساعت و یا چند روز تخفیف بزنید. نمی توانید این تخفیف ها را به صورت دستی انجام دهید و به سپس به صورت دستی آن ها را بردارید. آیتم فروش زمان بندی شده به شما این امکان را می دهد که ساعت شروع تخفیف و پایان آن را مشخص کنید. پس از رسیدن زمان پایان این تخفیف به صورت اتوماتیک برداشته می شود. این آیتم و این قابلیت در طراحی سایت داروخانه کمی مهم تر می شود. چرا که کالاها زیاد هستند. آن هایی که در انبار می مانند را باید سریع تر به فروش برسانید. تا بتوانید کالاهای تازه تر و با تاریخ انقضای بیشتر تهیه کنید. یا اصلا نمی خواهید دیگر روی کالایی کار کنید. و می خواهید در این طرح های فروش زمان بندی شده قفسه های داروخانه تان را از آن خالی کنید. معمولا پس از روشن کردن قابلیت فروش ویژه و درج تاریخ شروع و پایان آن یک آیتم ساعت نیز نشان می دهد. ساعتی که زمان باقی مانده از تخفیف را نشان می دهد. 

اگر می خواهید در آینده فروش خیلی خوبی داشته باشید باید از همان ابتدا این قابلیت را مد نظر قرار دهید. طراحی سایت داروخانه به شکلی که بشود در آن به راحتی روی محصولی زوم کرد و آن را بیشتر نشان داد فروش شما را در آینده تضمین می کند. پس بهتر است روی چنین آیتم هایی قبل از محول سازی پروژه به آن ها فکر کنید. می خواهید وب سایت داشته باشید که از طریق آن درآمد کسب کنید. پس روی آیتم هایی که به شما کمک می کنند مشتری و کاربران را به خرید بیشتر تشویق کنید فکر کنید. هر چه این آیتم ها در سایت شما بیشتر باشند در آینده دست شما برای گسترش فروش بازتر خواهد بود.

تالار گفتگوی مشتریان

طراحی سایت داروخانه | بخش تالار گفتگو

اگر بخواهید سایت مشتری پسند تر و جالب تری داشته باشید می توانید فکری برای تالار گفتگو داشته باشید. تالار گفتگو شاید شما را ابتدا به یاد وبلاگ ها و انجمن ها بیندازد. همین طور است. کاربرد و دلیل استفاده از این صفحه در سایت ایجاد ارتباط و تعامل بین کابران با یکدیگر است. شاید ابتدا فکر کنید که این قابلیت در طراحی سایت داروخانه زیاد مهم نیست و اهمیتی ندارد. اما این چنین نیست. این صفحه باعث می شود خیلی از کابران در آن حضور پیدا کنند و تبادل نظر داشته باشند. می توانند نظرات و تجربیاتشان را با یکدیگر مطرح کنند. کسی از پرسنل شما نیز می تواند در آن صفحه حضور پیدا کند تا مشتریان را راهنمایی کند. البته که بدیهی است تبادل نظری که در چنین سایتی اتفاق می افتد باید پیرامون حوزه سلامت و محصولات سلامتی باشد. محصولاتی که به احتمال شما نیز آن ها را در داروخانه خود دارید. حالا نیز می خواهید آن ها از طریق وب سایت به فروش برسانید. گاهی نظرات مشتریان باعث می شود که فروش یک کالای خاص پایین برود و یا اصلا کالایی به فروش نرود. این صفحه شاید بتواند غیر مستقیم بسیاری از کالاهای شما را به فروش بیشتری برساند.

امکانات حساب کاربری برای مشتریان

طراحی سایت داروخانه | بخش حساب کاربری

سایت ها شما و هر سایتی که در آن فروشی اتفاق می افتد باید یک قسمت حرفه ای به عنوان حساب کاربری داشته باشد. منظور از حساب کاربری و بخش های آن امکاناتی است که مشتریان شما به آن دسترسی پیدا می کنند. امکانات و فیلدهایی که برای هر مشتری مجزاست. این قسمت نه تنها در طراحی سایت داروخانه بلکه برای طراحی هر وبسایت فروشگاهی دیگری اهمیت فراوان دارد. کسانی که در سایت شما ثبت نام کرده اند به این قسمت دسترسی خواهند داشت. لیست سفارشاتی که تا به حال در سایت شما داشته اند را از این قسمت می توانند ببینند. می توانند ببینند در هر سفارش چه کالاهایی را از شما خریداری کرده اند. هم چنین خواهند دانست که وضعیت هر سفارش چطور است. به طور مثال فلان سفارش تحویل شده است و فلان سفارش در حال ارسال است. اگر بخواهید حرفه ای تر کار کنید می توانید فیلدهای دیگری را هم به این قسمت بیفزایید. به طور مثال کاربر می توانند محصولات مورد پسندش را انتخاب کند و مجموعه آن ها را در یک قسمت ببیند. بخش کالاهای محبوب من و یا هر اسم دیگری را می توانید برای این مجموعه بگذارید. فیلدی که هر مشتری در حساب کاربری خود می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

مزایای طراحی سایت داروخانه

انتقال مشتریان حضوری شما به وبسایت

شما بدون تبلیغات خیلی پیچیده می توانید از همان ابتدا مشتری آنلاین داشته باشید. کافی است به مشتریان حضوری خود بگویید که یک سایت دارید و می توانند از آن خرید کنند. خیلی از مشتریانی که هر روز به داروخانه شما مراجعه می کرده اند اکنون در وب سایت خرید می کنند. پس شما چند پله از دیگران و فروشگاه های دیگر جلو هستید. چرا که خیلی راحت می توانید کسانی را که به صورت حضوری از شما خرید می کرده اند به مشتریان آنلاین تبدیل کنید. حتی می توانید کارت ویزیت خود را عوض کنید. بر روی کارت ویزیت نام وبسایت و آدرس آن را درج کنید. به همین راحتی مشتریان شما وارد سایت شده و از محصولات شما خرید خواهند کرد. حتی می توانید آدرس وب سایت را به کمک تابلوی داروخانه به دیگران معرفی کنید. بسیاری از کسانی که حتی از جلوی داروخانه شما رد می شوند نیز تنها با دیدن نام سایت شما از شما خرید خواهند کرد. پس طراحی سایت داروخانه بسیار مهم است. چرا که فروش نیز کمی آسان تر است. بدون تبلیغات پیچیده و بدون هزینه زیاد از همان ابتدا حداقل فروشی نیز به کمک وبسایت خواهید داشت.

طراحی سایت داروخانه و معرفی همه محصولات بهداشتی

اکنون که در حال نوشتن این مطلب هستم داروخانه ها اجازه فروش دارو را در وبسایت ندارند. شاید در آینده این امکان نیز وجود داشته باشد. اما می توانند دیگر کالاهایی که فروش آنها بدون نسخه مجاز است را در وبسایت بفروشند. طراحی سایت داروخانه به شما کمک می کند که بتوانید این گروه کالا را به فروش برسانید. می دانید که این گروه کالایی نیز کم نیستند. یکی از مهم ترین محصولاتی که خیلی از داروخانه ها به فروش می رسانند محصولات بهداشتی هستند. محصولاتی چون شامپوها، کرمها و محصولات مراقبت از پوست و مو که گروه کالایی وسیعی هم دارند. هر داروخانه ای در هر کدام از این دسته ها بسیار کالاها دارد. همه این کالاها می توانند در وب سایت درج شوند. و به همین راحتی هم به فروش می رسند. چه بسا این که خرید چنین کالاهایی از یک مرکز تخصصی به مانند داروخانه برای خیلی ها شیرین تر است. خیلی ها دوست دارند کالاهایی چون مرطوب کننده ها و… را از یک داروخانه بخرند. چرا که می دانند چنین جایی هرگز کالاهای غیر استاندارد ندارد. اصلا اجازه فروش کالای غیر استاندارد را ندارد. 

فروش محصولات تخصصی مثل مکمل ها

یکی دیگر از گروه کالاهایی که خیلی ها نیز مشتریانش هستند گروه مکمل ها هستند. اگر صاحب داروخانه باشید حتما می دانید که این کالاها چقدر مهم هستند. کالاهایی که بسیار تخصصی هستند. مشتری خیلی راحت می تواند در وب سایت شما مکمل های مختلف را ببیند و از بین آن ها انتخاب نماید. مکمل های درمانی و مکمل های گیاهی و… از محصولات مهم داروخانه ها هستند. طراحی سایت داروخانه به شما این امکان را می دهد که فروش این گروه کالایی مهم را بسیار بیشتر کنید. می توانید مکمل های خود را خیلی راحت به دیگران معرفی کنید. مشتریان و بازدید کنندگان وب سایت شما می توانند همه مکمل ها را با هم و یکجا ببینند. می توانند خودشان انتخاب کنند که کدام یک برای آن ها مناسب است. حتی می توانند ساعت ها وقت صرف کنند و در نهایت همان محصولی که می خواهند را خریداری کنند.

فروش کالاهایی که تا کنون نفروخته بودید!

یک داروخانه به دلیل این که کالاهای زیادی دارد قفسه هایی پر دارد. قطعا مهم ترین و بیشترین این کالاها همان داروها هستند. بسیاری از کالاها ممکن است در دید مشتری نباشند. به همین خاطر همیشه فروش کمی داشته اند. یکی از مواردی که طراحی سایت داروخانه را مهم تر می کند این است که می توانید حتی این کالاها را به فروش برسانید. کالاهایی که هرگز خودتان به مراجعین حضوری معرفی نکرده بودید. کالاهایی که اصلا نمی دانستید اگر معرفی شان کنید کسی آن ها را می خرد. کالاهایی که مشتریان به دنبال آن بوده اند اما شما نمی دانستید و آن ها هم نمی دانستند شما آن ها را موجود دارید. بله طراحی سایت داروخانه خیلی مهم است. می تواند فروش شما را بیش از حد تصورتان کند. حتی کالاهایی را که برایتان عجیب است و در گوشه و کنارها می گذاشتید را می توانید به راحتی بفروشید. کالاهایی که نمی توانستید آن ها در قفسه هایی بگذارید تا به راحتی مراجعین حضوری آن ها را ببینند. این کالاها بیش از حدی هستند که فکر می کنید. همه این کالاها می توانند به فروش برسند و میزان درآمد حاصل از فروش شما را چندین و چند برابر کنند.

طراحی سایت داروخانه مشتریان حضوری شما را بیشتر می کند

موضوعی که شاید به آن کمتر فکر کرده باشید این است که حتی مراجعین حضوری شما پس از آشنایی با وب سایت بیشتر می شوند. ممکن است هدفتان از طراحی سایت داروخانه این بوده باشد که به کمک فروش آنلاین رقمی به رقم درآمدهای خود آن هم به همان صورت آنلاین اضافه کرده باشید. اما به این فکر نکرده باشید که حتی کسانی که حضوری به داروخانه شما می آیند هم بیشتر می شوند. بله این موضوعی است که برای خیلی از داروخانه دارها پیش آمده است. افراد زیادی را می شناسم که با طراحی سایت داروخانه مشتریان حضوری شان به قدری زیاد شد که چندین نیروی فروش استخدام کردند. بسیاری از افراد ممکن است شما را در اینترنت پیدا کنند. یعنی به دنبال محصولی باشند و پس از جست و جوی نام آن محصول با سایت شما آشنا شوند. این افراد ممکن است پس از این که مشتری شما شدند دوست داشته باشند برای خرید دیگر نیازهایشان به داروخانه شما مراجعه کنند. برای خیلی از خریداران آنلاین اصلا همین موضوع جالب است که بدانند با چه تیمی کار می کنند. دوست دارند بدانند جایی که از آن خرید می کنند کجاست. بیشتر کسانی که به یک داروخانه می آیند یا ساکنین همان منطقه هستند و یا به صورت گذری از آنجا رد می شوند. اما پس از طراحی سایت داروخانه متوجه خواهید شد که مراجعین شما از محله های مختلف و جاهای خیلی دور می آیند.

طراحی سایت داروخانه با صفحات مهم

صفحه تماس با مای خوبی داشته باشید

طراحی سایت داروخانه | تماس باما

صفحه تماس با ما از بدیهی ترین صفحاتی است که در هر وب سایتی وجود دارد. پس مشخص و واضح است که در طراحی سایت داروخانه نیز توجه به آن مهم است. این صفحه باید شامل اطلاعاتی باشد که مشتری بتواند از راه آن ها با شما تماس بگیرد. تمامی راه های ارتباطی بین شما و مشتریان باید در این صفحه قرار گیرد. تلفن های داروخانه را در این صفحه قرار دهید. اگر هر تلفن برای یک بخش جداگانه است در این صفحه این تلفن ها را از یکدیگر متمایز کنید. به طور مثال بخش دارویی و بخش آرایشی و بهداشتی می تواند دو تلفن مجزا داشته باشد. همچنین می توانید تلفنی داشته باشید که مشتریان با شما برای یک مشاوره کوتاه ارتباط بگیرند. هم چنین یک تلفن مجزا برای پشتیبانی مشتریان سایت داشته باشید. کسانی که می خواهند در سایت از شما خرید کنند و یا کسانی که می خواهند مشتری آنلاین شما شوند. هم چنین تمامی شبکه های اجتماعی شما باید از طریق این صفحه معرفی شود. به طور مثال صفحه اینستاگرام خود را در این صفحه معرفی کنید. صفحه آپارات، یوتیوب و یا هر صفحه ای که برای شما وجود دارد باید در این صفحه قرار گیرد. مشتریان شما با دنبال کردن این شبکه ها می توانند از اخبار شما و نوع محصولات جدید شما نیز باخبر شوند.

صفحه درباره ما

طراحی سایت داروخانه | درباره ما

این صفحه یکی از مهم ترین صفحاتی است که هر سایتی باید داشته باشد. اما متاسفانه خیلی ها به آن بی توجهی می کنند. و یا توجه خاصی به آن ندارند. مشتری از طریق این صفحه خواهد دانست شما دقیقا که هستید و یا چه جور مجموعه ای هستید. توضیحات خوب و کاملی از خودتان و آن چه در تلاش برای بودن آن هستید در این صفحه بنویسید. از تعریف و تمجید بیش از حد از خودتان در این صفحه اجتناب کنید. یکی از اهدافی که از طراحی سایت داروخانه دارید به احتمال این است که بتوانید کالاهای با کیفیت در حوزه سلامت را در بهترین قیمت به مشتریان ارسال کنید. همین موضوع را در یک یا چند پاراگراف توضیح دهید. هدف دیگر شما می تواند برندسازی و موفقیت در حوزه کالاهای سلامت محور باشد. این ها چند مورد است که به عنوان یک طراح به ذهنم رسیده است. قطعا شما به عنوان شخصی که یک داروخانه را اداره می کنید مطالب بهتری می توانید بنویسید. توجه کنید که یکی از اشتباهات رایجی که در این صفحه انجام می شود خراب کردن رقبا است. هیچ وقت تلاش نکنید تا با اسم بردن از رقبا و خراب کردن آن ها به موفقیت برسید. زمانی که خوب و حرفه ای کار کنید رقبا خود از شما عقب می افتند. کیفیت بهترین تبلیغی است که هر برند و هر مجموعه ای می تواند داشته باشد. تبلیغی که تا همیشه در ذهن همگان حک می شود.

صفحه شیوه های ارسال

طراحی سایت داروخانه | شیوه های ارسال

یک صفحه دیگر که باز هم در وبسایت های فروشگاهی که ارسال کالا دارند مهم است صفحه ای به عنوان شیوه های ارسال است. هدف از این صفحه شرح این است که شما از چه طریقی و با چه زمان بندی هایی کالا را برای مشتریان ارسال می کنید. و یا ارسال کالا در هر دسته به چه صورت انجام می شود. به طور مثال برخی از کالاهای شما ممکن است نیاز داشته باشند که در دمای خاصی نگهداری شوند. این کالاها را ممکن است بخواهید با باربری های خاصی ارسال کنید. این موارد را به صورت کامل در این صفحه توضیح دهید. آن قدر باید کامل توضیح دهید که مشتری پس از خواندن آن سوالی در ذهنش در این باره باقی نماند. در طراحی سایت داروخانه نیز فروش مهم است و قرار است فروشی اتفاق بیفتد. پس ارسال کالا دارید و باید چنین صفحه ای داشته باشید. نیازی نیست که این صفحه را در منوی بالای سایت نیز درج کنید. قرار دادن آن در بخش پایینی سایت و یا همان فوتر نیز اکتفا می کند. اما از اهمیت آن غافل نشوید. این صفحه احتمالا به آپدیت ها و تغییرات زیادی هم نیاز ندارد. کافی است یکبار برای نوشتن آن زمان بگذارید. اما همیشه از آن استفاده خواهید کرد. مشتریان نیز با خواندن آن و دانستن قوانین و مقررات شما سفارش خواهند داد. پس حرف و سخنی در این باره باقی نمی ماند.

صفحه پشتیبانی

طراحی سایت داروخانه و اهمیت صفحه پشتیبانی

پشتیبانی بسیار مهم است. اگر می خواهید مشتری شما باز هم به سمت شما باز گردد باید خدمات پس از فروش خوبی داشته باشید. ایجاد یک صفحه با نام پشتیبانی در هر وب سایتی ضروری است. چنین صفحه ای در طراحی سایت داروخانه نیز اهمیت فراوان دارد. حتی به صرف وجود چنین صفحه ای مشتریان به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد. همین که بازدیده کننده وب سایت متوجه شود که شما خدماتی تحت عنوان پشتیبانی دارید باعث اعتماد سازی می شود. گفتیم که در طراحی سایت داروخانه استفاده از هر چیزی که منجر به اعتماد شود اهمیت فراوان دارد. کالاهای شما مستقیم با سلامت در ارتباطند. پس به مشتری حق بدهید که نیاز داشته باشد که بتواند به شما اعتماد کند. باید صفحاتی و مطالبی داشته باشید که باعث شود مشتری متوجه شود شما یک داروخانه استاندارد و حرفه ای هستید. و محصولات نامعتبر و غیر استاندارد عرضه نمی دارید. می توانید توضیح دهید که خدمات پشتیبانی شامل چه چیزهایی می شوند. و در چه صورت مشتری می تواند از این خدمات استفاده کند. بهتر است یک فرم هم برای ارسال درخواست پشتیبانی داشته باشید. مشتریان از طریق این فرم می توانند با شما در این باره صحبت کنند. بهتر است که لینک این صفحه در بخش فوتر سایت (قسمت پایینی سایت) قرار بگیرد. اما به دلخواه خود می توانید آن را در منو هم قرار بدهید. 

طراحی سایت داروخانه با صفحه مقالات

طراحی سایت داروخانه با صفحه مقالات

اگر می خواهید یک وب سایت موفق داشته باشید باید به مقالات و درج آن ها فکر کنید. باید به صورت مرتب در وب سایت خود مقالات و یا همان مطالب کاربردی وارد نمایید. طراحی سایت داروخانه ای که قرار باشد روزی به فروش زیاد برسد نیز مستلزم چنین صفحه ای است. این صفحه را می توانید مطالب مفید و یا بلاگ نام گذاری کنید. در این صفحه مقالات مرتبط به کار خود را منتشر کنید. مطالب می تواند در حوزه های سلامتی باشد. به طور مثال می توانید دسته بندی هایی مرتبط با سلامت داشته باشید. به طور مثال دسته های مطالبی به مانند “بیماری ها و راه های درمان” و یا “مراقبت از پوست” می توانند برخی از دسته های مطالب شما باشند. در هر دسته می توانید بی شمار مطلب منتشر کنید. حتی می توانید مقالاتی داشته باشید که در آن دو محصول از نظرهای مختلف با یک دیگر مقایسه می شوند. این مطالب تاثیر زیادی بر روی میزان فروش شما دارند. بازدید سایت شما به تدریج بالاتر می رود. طراحی سایت داروخانه ای که قرار است ترافیک زیادی داشته باشد نیاز به چنین مطالبی دارد. این مطالب تعداد ورودی های سایت را افزایش می دهند. هم چنین می توانید از آن ها برای ایجاد لینک های داخلی سایت خود استفاده کنید. این لینک گذاری های داخلی به افزایش رتبه منجر خواهد شد. البته به شرطی که آن طور که استاندارد سئو است از آن ها استفاده کنید.

صفحات فروم با گرافیک جذاب و گیرایی بالا

صفحات فروم را دیگر حتما می شناسید. فروم به معنی فرود آمدن است. یعنی صفحه ای که کاربر در آن فرود می آید. اما این معنی کمی ابتدایی و بدون معنی به نظر می رسد. به همین خاطر برای این که بهتر درک کنید کمی کاربردش را مرور می کنیم. می خواهم بگوییم فروم اصلا چه طور است و در چه زمانی و برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد. فرض کنید شما یک محصول دارید که می خواهید خیلی خاص معرفی اش کنید. یک صفحه فروم برایش می سازید و به صورت کامل و با جزئیات کامل درباره اش صحبت می کنید. حتما پیش خود می گویید که خب همه این ها را در صفحه خود محصول هم می شود گذاشت. بله همین طور است. صفحات محصول یا هر صفحه دیگری هم می تواند با داشتن ویژگی هایی همان صفحه فروم شود. اگر اصلی انگاشته شود و یا آن قدر مهم دانسته شود که به صورت اختصاصی رویش کار شود. یعنی آن صفحه جزو صفحاتی شود که کاربران مدت زیادی را در آن می گذرانند. و باعث بازدیدهای زیاد و فروش های زیاد هم شود. یکی از کاربردهای زیادی که فروم دارد در وب سایت هایی است که دسته بندی های زیادی دارند. در طراحی سایت داروخانه نیز حتما به این مورد بر می خورید. به طور مثال صفحه محصولات بهداشتی خودش شامل زیر دسته هایی می شود. این زیر دسته ها آن قدر کامل و جامع هستند که در سایت های دیگر خودشان شاید یک دسته اصلی باشند. خب فرض کنید برخی از زیر دسته های مراقبت پوست و مو و مادر و کودک شاید دو دسته ای باشند که در سایت یک داروخانه وجود دارند. حال برای این ها می توانید صفحات فروم داشته باشید. صفحه مادر و کودک می تواند درست مثل یک صفحه اصلی کار شود. پر باشد از بنرها و مسیرهای که کاربر را به زیر دسته ها هدایت می کند. یا صفه مراقبت از پوست و مو می تواند صفحه فروم دیگری داشته باشد. در این صفحه نیز می توانید یک طراحی خاص مثل صفحه اصلی سایت داشته باشید. یعنی اگر سایت شما مثلا فقط محصولات پوست و مو ارائه می کرد چنین صفحه ای داشت. یا اگر فقط محصولات مادر و کودک کار می کردید صفحه اصلی شما به این صورت می بود. در سایت های بزرگی چون دیجی کالا امروزه برای دسته های اصلی صفحات فرومی به این صورت وب ا این جزئیات ساخته می شود.

به کار گیری صفحات فروم در طراحی سایت داروخانه بسیار مهم است. و مهم است که این صفحات را داشته باشید و رویشان هم به خوبی کار کنید. در غیر این صورت این زیادی محصولات و دسته ها باعث نمی شود که به راحتی فروش زیادی هم داشته باشید. چرا که کاربر در سایت شما گم می شود. آن قدر محصول دارید که کاربر خسته می شود. مجبور است از راه سرچ در سایت و روش های دیگر به محصولش برسد. و شاید هم خسته شود و از سایت برود. برای این که از همه این محصولات و دسته ها استفاده کنید مهم است که راهکارش را بدانید. این چه چطور ارائه می کنید مهم ترین کاری است که باید انجام شود. مغازه ای را تصور کنید که کالاهای زیادی دارد اما در ویترین به نمایش در نمی آیند. با این اوصاف به فروش هم نمی رسند. چون هر کسی با ورود به مغازه گمان می کند که تنها کالاهایی که در ویترین و قفسه ها می بیند در آن فروشگاه به فروش می رسند.

برای فروش بیشتر و کسب نتیجه این کارها را انجام دهید

یک نفر مسئول برای سفارشات سایت در نظر بگیرید

خیلی از افراد به خصوص پزشکان که سرشان هم شلوغ است ممکن است پس از تحویل سایت زمان کافی برای مدیریت و رسیدگی به آن نداشته باشند. در مورد داروخانه ها نیز چنین است. پس از این که طراحی سایت داروخانه شما تمام شد و کم کم وارد جریان فروش شدید از همان ابتدا یک نفر را به عنوان مسئول رسیدگی به سفارشات سایت در نظر بگیرید. شاید پیش خود بگویید که اوایل کار سفارشات زیاد نیست و به این موضوع اهمیت ندهید. اما بهتر است از همان ابتدا خود و یا یک نفر را برای چک کردن سفارشات و تغییر وضغیت آن ها در نظر داشته باشید. به خصوص کسانی که جزو اولین مشتریان هستند را حفظ کنید. این ها همان کسانی هستند که در اوایل کار دارند از شما حمایت می کنند. ممکن است طراحی سایت داروخانه شما آن قدر ها هم کامل نشده باشد؛ اما به شما اعتماد کرده اند. پس به آن ها بها بدهید. هر سفارش را سریع رسیدگی کنید. همچنین تغییر وضعیت بدهید. یعنی از حالت در حال انجام به در حال ارسال و یا ارسال شده تبدیل کنید.

برای پاسخگویی به چت های سایت آنلاین باشید

مشاوره در هر کسب و کاری مهم است. به خصوص در مورد حرفه هایی مثل پزشکی و فروش کالاها و داروها این موضوع مهم تر می شود. در وب سایت های مربوط به فروش دارو مهم است که همیشه آنلاین باشید و به چت ها رسیدگی کنید. یکی از امکانات مهم و کاربردی که معمولا جزو امکانات مهم در طراحی سایت داروخانه در نظر گرفته می شود ابزارهای گفت و گو است. این ابزار ها امکان این را ایجاد می کنند که کاربر به صورت اینترنتی بتواند با شما گفت و گو کند. بهتر است که یک نفر همیشه آنلاین باشد و به این چت ها رسیدگی کند. این گفته بدین معنا نیست که کارتان را ول کنید و تمام حواستان معطوف چت ها باشد. اصلا چنین ضرورتی وجود ندارد. می توانید از ابزارهایی برای گفت و گو در سایت استفاده کنید که یک نرم افزار موبایل هم دارند. بسیاری از این ابزارهای گفت و گو هزینه ای هستند. می توانید یکی از آن ها را بخرید و در وب سایت خود از آن ها استفاده کنید. ممکن است تنها یک بار از شما برای خریدشان هزینه ای دریافت شود. ممکن است به صورت ماهانه به شما سرویس بدهند. ابزارهای حرفه ای تر گران تر هستند. هر چه مشتریان و کاربران آنلاین شما بیش تر شود اهمیت استفاده از ابزار های چت حرفه ای هم بیش تر مشخص می شود. حرفه ای تر ها امکان این که چت اپراتور آنلاین مسئول پاسخ گویی باشند را هم فراهم می کنند. بدین ترتیب شما یا همکارانتان هر کدام آنلاین باشید می توانید به سوالات مشتریان پاسخ دهید.

تخفیف های دوره ای و یا زمان بندی شده

زمانی که طراحی سایت داروخانه تان به اتمام رسید نوبت به فروش می رسد. بهتر است کاری کنید که مشتری تشویق شود کالا یا کالاهایی را بخرد. و یا حداقل تعداد خریدش از یک کالا را بیشتر کنید. تخفیف های مدت دار و یا مناسبتی می تواند مشتری را به خرید بکشاند. می توانید به هر مناسبتی روی کالاهای به خصوصی تخفیف بگذارید. مثلا در فصل تابستان روی محصولات آفتاب مثل ضدآفتاب ها و کرم های مرطوب کننده تخفیف بزنید. می توانید به مناسب روز دختر و یا روز مادر کالاهایی را مشمول تخفیف کنید. همچنین می توانید بدون مناسبت فقط برای تشویق بیشتر کالاهایی را تخفیف زمان بندی شده بزنید. مثلا تا ده روز روی برخی از مکمل ها تخفیف بزنید. اگر سئو و بهینه سازی سایت شما انجام شده باشد و محصولات شما دیده شود این تخفیفات کار خودشان را می کنند. بهتر است همیشه هواستان به تخفیف ها باشد. اگر برخی از کالاها کمتر فروش می روند (با وجود این که زیاد هم بازدید می شوند) می توانید یک تخفیف در نظر بگیرید تا تعداد خرید این کالاها بیشتر شود و بیش تر از این در انبار شما باقی نمانند.

عکس محصولات با کیفیت و جدید باشد

برای هر محصول از عکس و تصاویر با کیفیت استفاده کنید. اگر استانداردهای درج محصول در سایت را بلد باشید حتما می دانید که بهتر است تصاویر محصول مربعی شکل باشند. و این که همه محصولات وب سایت شما باید تصاویری اندازه هم داشته باشند. به صورت یک استاندارد کلی برای وضوح بیشتر و حرفه ای تر کردن کار بیشتر وب سایت ها تصاویر محصول را به صورت دور سفید طراحی می کنند. با این کار وضوح تصویر بیشتر می شود. همچنین در یک نگاه کلی دسته بندی محصولات که پر از محصول است زیباتر به نظر می آید. اگر محصولی که قرار است در وب سایت خود به فروش برسانید معروف است حتما در اینترنت با یک جست و جوی ساده تصاویر زیادی برای آن می توانید پیدا کنید. با کیفیت ترین عکس ها را دانلود کنید. یکی از تصاویر که از جلو عکاسی شده است باید برای عکس اصلی یا عکس اول درج شود. بقیه تصاویر می توانند در گالری محصول اضافه شوند. بدین صورت کاربر با ورق زدن عکس ها می توانند زوایای مختلفی از محصول شما را ببیند. برخی از وب سایت های حرفه ای برای این که دید بهتری به کاربر بدهند در گالری محصول یک یا چند عکس از محصول در فضای واقعی درج می کنند. (تصاویری که دور سفید نیست و با مقایسه محصول با برخی وسایل دید خوبی از سایز محصول به کاربر می دهد). هنگامی که طراحی سایت داروخانه شما به اتمام می رسد نوبت وارد کردن محصول می رسد. و ساخت تصاویر با کیفیت یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهید. اگر برای محصول شما تصاویر زیادی وجود دارد این یک فرصت برای حرفه ای تر کردن وب سایت شماست. درج تصاویر بیشتر (۳ تا ۵ عدد) می تواند به ارتقای رتبه شما نیز کمک کند.

در نوشتن توضیحات و اطلاعات تکمیلی تنبلی نکنید

فرض کنید که شما فروشنده ای هستید که قرار است کالایی را به مراجعین حضوری بفروشید. هر چه بیشتر و حرفه ای تر توضیح بدهید شانس فروش بیشتر خواهد بود. در وب سایت همین کار را قسمت “توضیحات” انجام می دهد. منظور از توضیحات هر قسمتی است که باعث می شود کاربر درک بهتری از محصول داشته باشد. قسمت توضیحات کوتاه یک قسمت کلیدی است که اصلی ترین کار و اصلی ترین ویژگی ها را در مورد محصول بیان می کند. به طور مثال فرض کنید کالای شما یک نوع قرص جوشان است. توضیحات کوتاه می تواند شامل این جملات باشد: افزایش نشاط، بهبود قوای بدن، بهبود سیستم ایمنی و… و یا هر چیزی که دوست داشته باشید بنویسید. نوشتن توضیحات کمی سلیقه و کمی هوش می خواهد. خود می دانید که بیان چه ویژگی هایی ممکن است در کاربر تاثیر بگذارد و کالای شما را بخرد. همان چیزها را در سایت بنویسید. حتی اگر طراحی سایت داروخانه شما با بهترین امکانات باشند و حتی اگر ورودی زیادی داشته باشید بدون توضیحات راه به جایی نخواهید برد. در نوشتن توضیحات تنبلی نکنید. در قسمت توضیحات کوتاه بهترین و کلیدی ترین موارد را بنویسید. در قسمت توضیحات تکمیلی هر آن چه دل تنگتان می خواهد در مورد محصول بگویید. شفاف و کامل بنوسید. از ترکیب متن و عکس استفاده کنید. اگر لازم است یک ویدئو بگذارید. جدول مشخصات فنی را کامل و دقیق تکمیل کنید. با این کار احتمال تبدیل شدن هر کاربر به مشتری بسیار بیشتر می شود. برای این که بهتر تصور کنید چه نکاتی را بهتر است در مورد محصول بنویسید خودتان را جای مشتری بگذارید. مشتری چه سوالاتی ممکن است در مورد کالای شما داشته باشد؟ به همان ها پاسخ دهید. توضیحات شما باید به گونه ای باشد که هیچ سوالی در مورد محصول در ذهن کاربر باقی نماند.

اسم محصول گویای عملکردش باشد

شما به عنوان پزشک و یا کارشناس فروش بخشی از داروخانه احتمالا از اول با تمامی داروها آشنا هستید و یا پس از مدتی آشنا می شوید. اما خیلی از کسانی که وارد سایت شما می شوند این اطلاعات را در مورد داروها ندارند. آن ها نمی دانند که فلان پماد برای چه کاری مناسب است. به عنوان یک پیشنهاد می توانید نام محصولات را جوری بنویسید که گویای همه چیز باشد. به طور مثال به جای نوشتن اسم “کرم کالاندولا” می توانید بنویسید “کرم ضد سوختگی و ضد التهاب کالاندولا” تا دیگران بهتر تصمیم بگیرند کدام محصولات را بخرند. البته این فقط یک پیشنهاد است. و نکته دوم این که بعضی از محصولات نیازی به این توضیح هم ندارند. مثلا “شامپو ضد شوره فلان برند” اما خودتان کمی ابتکار داشته باشید تا بتوانید بهتر بفروشید. داشتن ابتکار و خلاقیت یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید داشته باشید تا فروش آنلاین خیلی خوب را تجربه کنید. فرض طراحی سایت داروخانه شما تمام شده است. تمامی محصولات هم وارد شده اند. در نتایج هم ظاهر می شوید. باید کاری کنید تا بیشتر کسانی که وارد سایت شما شده اند دست خالی بیرون نروند. باید خلاق باشید و آن قدر تغییرات ایجاد کنید تا همه چیز در بهترین شکل و بهترین حالت خودش قرار بگیرد.

۲ نظر

  1. کپل آرت 1401/04/01 پاسخ

    میشه برای جذاب تر کردن سایت، بخش آرایشی و بهداشتی هم بهش افزود

  2. رسولی 1401/04/28 پاسخ

    خیلی کامل توضیح دادید. ایشالا برای سفارش حتما با خودتون هماهنگ می کنم.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button