بایگانی‌های دیجیتال مارکتینگ | نگارچه طراحی و پیاده سازی وب سایت Wed, 29 Mar 2023 13:38:42 +0000 fa-IR hourly 1 https://negarche.com/wp-content/uploads/2019/07/negarche-Favicon-100x100.png بایگانی‌های دیجیتال مارکتینگ | نگارچه 32 32 نکاتی برای انتخاب نام دامنه https://negarche.com/blog/web-design/nbnd/ https://negarche.com/blog/web-design/nbnd/#comments Tue, 31 May 2022 12:39:06 +0000 https://negarche.com/?p=9330 نوشته نکاتی برای انتخاب نام دامنه اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

زمانی که تصمیم می گیرید وب سایتی داشته باشید باید به انتخاب نام مناسب برای دامنه نیز فکر کنید. انتخاب نام دامنه بسیار مهم است. بهتر است نامی را در نظر بگیرید تا بتوانید تا انتها با آن ادامه دهید. نامی که نمی توانید به این راحتی آن را عوض کنید. نام مجموعه یا شرکت که در وب سایت درج می کنید را می شود تغییر داد. البته آن هم تا حد زیادی به دامین یا دامنه شما وابسته می باشد. اما تغییر دامنه بهتر است انجام نشود. چرا که می تواند تبعات زیادی برای شما داشته باشد. در این مطلب کمی به این موضوع بسیار مهم خواهیم پرداخت.

بهترین انتخاب نام دامنه سایت

آینده نگری خدمات یا گروه کالاها

یکی از متداول ترین راه های انتخاب نام دامنه توجه به زمینه فعالیت است. به طور مثال چه خدماتی انجام می دهید و در چه زمینه ای فعالیت دارید. یا فروشگاه شما در چه زمینه ای است و چه کالاهایی دارید. یکی از موارد خیلی مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که فردا بهتر از امروز خواهید بود. ممکن است تنوع خدمات شما بیشتر شود. یا ممکن است کالاهایی در دسته های مختلف و بیشتر داشته باشید. بهتر است یک آینده نگری داشته باشید. پیش خود بگویید اگر خدماتم را بیشتر کردم در چه زمینه هایی ممکن است باشد. یا اگر کالاهای بیشتری خواستم اضافه کنم این کالاها احتمالا در کدام دسته ها هستند. از همین الان تصور کنید در حد مطلوب درآمد دارید و می خواهید آن را گسترش دهید. پس در انتخاب نام دامنه وب سایت خود این موارد را در نظر داشته باشید.

یکی از اشتباهاتی که خیلی ها انجام می دهند این است که اصلا توجهی به آینده کارشان ندارند. به طور مثال به انتخاب نام برند “ایران رادیاتور” توجه کنید. این شرکت و در واقع گروه قدیمی در زمینه تولید رادیاتور فعالیت داشته اند. اما امروز کولرهای گازی و حتی یخچال هم ممکن است تولید کنند. یک کولر گازی که روی آن نام “ایران رادیاتور” نوشته شده است جالب نیست. البته قصد نداریم در مورد برند صحبت کنیم. اما دامنه نیز در همین حد مهم است. و حتی از آن هم مهم تر است. یکی از اشتباهاتی که وب سایت “دیجی کالا” کرده است هم همین است. انتخاب نام دامنه “digikala” دات دام که شاید کمتر به آن فکر کرده باشید. این مجموعه روزی که شروع به کار کردند تنها کالاهایی در حوزه فن آوری به فروش می رساندند. هرگز هم فکرش را نکردند که روزی وب سایتی با این تعداد مراجعه کننده داشته باشند. وب سایتی که در آن تنها کالاهایی چون لپ تاپ و کامپیوتر و موبایل به فروش می رسید امروز به این جا رسیده است. شاید بتواند نام مجموعه اش را عوض کنید. یعنی وقتی وارد دامنه digikaka.com می شوید با نامی دیگر رو به رو شوید. اما این کار به لحاظ حرفه ای جالب نیست. از همان اول نامی انتخاب کنید که قابل گسترش باشد.

انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه بر اساس استاندارد سئو

اگر فکر می کنید نام دامنه به سئو و بهینه سازی سایت ربطی ندارد سخت در اشتباه هستید. این روزها گوگل همه چیز را مد نظر قرار داده است. مو را از ماست می کشد. و به همه چیز گیر می دهد و منتظر است موردی را رعایت نکنید تا به شما نمره منفی بدهد. یکی از مواردی که رسما اعلام کرده برایش مهم است همین انتخاب نام دامنه است. خود گوگل گفته بهتر است دامنه شما ۸ حرفی باشد. البته می توانید کمی بیشترش هم کنید. اما خودش گفته بهترین نام همین است. پس بهتر است نامی با این تعداد حروف انتخاب کنید. پس به طور مثال negarche.com برای گروه طراحی وب نگارچه بهتر از نام negarchewebsite.com و چنین نام هایی است که می توانستیم انتخاب کنیم. اگر فروشگاه هستید و می خواهید وب سایتی گوگل پسند داشته باشید از همان ابتدا این مورد را در نظر بگیرید. سئو سایت فروشگاهی خودش کار سختی است. همین موارد ساده می تواند به شما در رتبه گرفتن کمک کند. در مورد شرکت ها نیز سختی زیادی وجود دارد. ممکن است رقبای سر سختی داشته باشند. پس بهتر است با رعایت این موارد ساده از همان ابتدا به رتبه گرفتن بهتر خود کمک کنند.

انتخاب نام دامنه بر زمینه فعالیت اصلی

قطعا هر کسب و کاری یک زمینه فعالیت اصلی دارد. به طور مثال یک گروه نجاری و یا چنین چیزی هم یک فعالیت اصلی دارند. به طور مثال تخصصشان یا در مورد کابینت یا کمد و یا موارد دیگر است. منظور ما در این جا صرفا حرفه اصلی است که در این مثال ساده “نجاری” است. بر این اساس می شود نام های مرتبطی چون najarbashi یا mrnajar و یا چنین نام هایی برا برای دامنه انتخاب کرد. البته باید ببینید که این نام ها را قبلا کسی نگرفته باشد. در انتخاب نام دامنه هم چنین باید کمی هم سریع تصمیم بگیرید. یکی از راه ها همین است. پسوند و پیشوندهایی را به نام حرفه بچسبانید. ببینید که کدامیک خالی است. همان را انتخاب کنید. این یکی از روش های ساده و متداول است.

انتخاب نام دامنه

انتخاب نام مخفف

گفتیم که بهترین انتخاب نام دامنه با توجه به زمینه فعالیت و یا نام تجاری است. نام برند شما ممکن است کمی طولانی باشد. چنین نامی کمی غیر استاندارد است و بهتر است از کوتاه شده و یا مخفف آن استفاده کنید. به طور مثال گروه پزشکی کیان تجهیز طب پیشرو (این نام کاملا تصادفی است) می تواند دامنه ای به شکل kttp داشته باشد. حال می تواند پسوند com یا ir نیز داشته باشند. ما در این جا به انتخاب نام دامنه توجه داریم. پسوند موضوع دیگری است که در این مطلب به آن نمی پردازیم.

انتخاب نام دامنه از روی ترجمه انگلیسی 

یک روش ساده دیگر برای انتخاب نام دامنه این است که از ترجمه انگلیسی فعالیت خود و یا نام برند استفاده کنید. می توانید عبارات فارسی و انگلیسی را نیز ترکیب کنید. این روش را خیلی از دوستان به کار می گیرند و روش خوبی هم هست. به خصوص با توجه به این که تعداد وب سایت ها زیاد شده است. پس ممکن است خیلی از نام هایی که به ذهن شما می رسد پر شده باشد. یعنی کسی قبلا آن نام را خریده باشد و شما دیگر نتوانید آن را بخرید.

نوشته نکاتی برای انتخاب نام دامنه اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/web-design/nbnd/feed/ 1
کرونا کسب و کارهای اینترنتی را متحول کرد https://negarche.com/blog/digital-marketing/cmi/ https://negarche.com/blog/digital-marketing/cmi/#comments Sun, 29 May 2022 12:10:23 +0000 https://negarche.com/?p=9321 نوشته کرونا کسب و کارهای اینترنتی را متحول کرد اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

ویروس کرونا تاثیر زیادی در کل دنیا گذشته است. این ویروس کوچک زندگی همه مردم را به کل متحول کرد. کاری کرد که مردمی که هرگز خرید اینترنتی نکرده بودند مجبور شوند اینترنتی خرید کنند. هم چنین کاری کرد که حتی کسب و کارهای خیلی سنتی به سمت وب سایت و کسب در آمد آنلاین بپردازند. بله این ویروس کوچک راهی جز تغییر در شیوه تبلیغات باقی نگذاشت. مردم در خانه بودند و کسی در خیابان ها برای خرید پرسه نمی زد. پاساژها و مغازه های لوکس خالی از مشتری شدند. در این مدت تنها کسانی درآمد داشتند که وب سایتی داشتند. کسانی که توانسته بودند در رتبه ها باشند و در جست و جوهای اینترنتی خیلی راحت و بیشتر دیده شوند. تاثیر کرونا بر کسب و کارها بسیار بود است. این ویروس باعث شد که مجبور شویم به شیوه تجارت نوین بپیوندیم. و مجبور شویم کارهایمان را از همین طریق انجام دهیم. و این موضوع درست است که سخت بود. اما برایمان خوب بود و باعث پیشرفتمان شد. این ویروس کوچک درست است که جنبه های منفی زیادی داشت. اما از خیلی نظرها هم خوب بود و در خیلی چیزها تاثیر مثبت ایجاد کرد.

شاید خیلی ها در ذهنشان مدت ها بود که برنامه این را داشتند که روزی وب سایتی داشته باشند. اما این موضوع را به امروز و فردا می انداختند. ولی مدت ها خانه نشینی مجبورمان کرد که تغییری در خودمان و تغییری در نوع کسب درآمدمان ایجاد کنیم. تاثیر کرونا بر کسب و کارها حتی در کسب و کارهای کوچک در این مدت بسیار محسوس است. حتی عطاری های کوچک نیز این روزها وب سایت دارند. و موضوع مهم این است که دیگر مهم نیست مغازه شما کجاست. مهم نیست که پا خور خوبی داشته باشد تا بتوانید بفروشید. خیلی ها همیشه مغازه ای در جایی داشتند که پرنده از جلویش پر نمی زد. اما با یک وب سایت و تغییر در دیده شدن به کل کسب و کار و درآمدشان را دگرگون کردند. البته که وقتی همه در این کار وارد شوند بدیهی است که رقابت هم سخت می شود. و طبیعتا هر کس طراحی سایت اختصاصی تری داشته باشد و از این نظر بهتر کار کرده باشد بهتر هم دیده می شود. و هرچه رقابت سخت تر باشد باید بیشتر و سخت تر کار کرد. و بدیهی است که در مدت کم هم نمی شود به صورت طبیعی در نتیجه ها دیده شد. و همین باعث شد تبلیغات پیامکی و… و معرفی وب سایت ها از این طریق انجام شود. و جالب است که همین شیوه های تبلیغاتی ساده باعث شد خیلی ها در همین مدت کم به یک برند خوب تبدیل شوند. بله کرونا باعث شد در خیلی چیزها پیشرفت کنیم. و یکی از این موارد همین پیشرفت در کسب و کار به شیوه نوین بوده است.

نوشته کرونا کسب و کارهای اینترنتی را متحول کرد اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/digital-marketing/cmi/feed/ 1
افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا https://negarche.com/blog/digital-marketing/increase-online-revenue-in-corona-times/ https://negarche.com/blog/digital-marketing/increase-online-revenue-in-corona-times/#comments Wed, 22 Jul 2020 07:42:08 +0000 https://negarche.com/?p=9263 نوشته افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

ویروس کرونا یکی از بزرگترین مشکلاتی بوده است که در چند سال اخیر رخ داده است. این ویروس خطرناک جان انسان های زیادی را در سرتاسر دنیا گرفته است. افراد زیادی به این ویروس مبتلا شده اند. اما در این مطلب در مورد کرونا و مرگ و میر و یا حتی آمار مبتلایان صحبت نخواهیم کرد. قصد داریم کمی در مورد تاثیری که این ویروس روی کسب و کارها گذاشته صحبت کنیم. حتی کمی هم مثبت صحبت خواهیم کرد! کاری که هیچ کس در این مدت انجام نمی دهد. رسانه ها و مراکز اطلاع رسانی همگی در مورد آثار مخرب کرونا صحبت می کنند. افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا یک مبحث مهم است که لازم دانستیم کمی به آن بپردازیم.

شاید فکر کنید به یک فاجعه بزرگ به شکل موهبت نگاه می کنیم! خیر این چنین نیست. می خواهیم از زاویه ای دیگر و کمی متفاوت به کرونا فکر کنیم. این ویروس به کلی زندگی ما انسان ها را تغییر داده است. حتی شیوه درآمد افراد در این مدت عوض شده است. همین موضوع باعث شده که در بسیاری از کشورها مثل ایران تغییرات اساسی در تجارت به وجود بیاید.

برای شروع بحث به مدتی قبل از شیوع کرونا نگاهی بیندازید. یادتان می آید؟ فروشگاه های اینترنتی وجود داشتند. درآمدهای آنلاین نیز در آن مدت به وجود آمده بود. اما هنوز بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد به شکل سنتی بودند. شاید همیشه این که کار امروز را به فردا می اندازیم باعث شده هرگز شروع نکنیم. خیلی از افرادی که درآمد سنتی داشتند نیز در مورد ضرورت وب سایت ها می دانستند. اما هر کدام به دلایلی موضوع راه اندازی وب سایت را عقب می انداختند.

افرادی با شکل کسب و کار سنتی بیشترین ضربه را در زمان کرونا خوردند. اما کسانی که وب سایت داشتند و در رتبه ها بودند نتیجه دیگری گرفتند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا را تا چندین برابر بیشتر تجربه کردند. فروش اینترنتی کالاهای مختلف در هر دسته ای در زمان کرونا بیشتر شد. در این بین افرادی که کالاهای اساسی عرضه می کردند نیز فروش بسیار زیادی را تجربه کرده اند.

افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا

در همین زمان کرونا حتی با وجود آمار خیلی بدی که رسانه ها عنوان می کنند خیلی افراد در حال فروش بالای محصولات خود هستند. بیشترین فروش و کسب سرمایه مربوط به عرضه کنندگان کالای پزشکی است. شرکت هایی که محصولات مراقبت از کرونا مانند ماسک و… عرضه می کردند فروش آنلاین زیادی داشتند. حتی تلفن های زیادی در مورد طراحی سایت پزشکی با شرکت های طراحی وب سایت در این مدت شده است! میزان درآمد از طریق فروش کالای پزشکی تا حدی بالا بوده است که حتی افراد زیادی حاضر به شروع در این مدت بودند. یعنی در همین زمانی که رقابت نیز بسیار سنگین است. جالب است که بالا نگاه داشتن رتبه ها نیز در این مدت بسیار سخت تر از قبل شده است. حتی در مورد وب سایت های پزشکی رقابتی بی نظیر به وجود آمده است. سئو کاران برای سئو سایت پزشکی باید چندین برابر بیشتر از قبل کار کنند.

افرادی که خدمات حضوری ارائه می کردند نیز شیوه متفاوتی را برای بقای خود پیش گرفتند. به طور مثال آموزشگاه های مختلف کیفیت خدمات خود برای ارائه آموزش های آنلاین را بیشتر کردند. افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا برای خدمات آموزش آنلاین نیز قابل ملاحظه بوده است. به مدتی قبل از این که کرونا وارد ایران شود نگاه کنید. کلاس های آنلاین در آن زمان نیز بودند. اما همه آموزشگاه ها خدمات آموزش آنلاین ارائه نمی کردند. کیفیت ارائه خدمات نیز در خیلی از آنها جالب نبود. اما در زمان کرونا کلاس های حضوری به طور کامل تعطیل شدند. پس همه آموزشگاه ها مجبور شدند که خدمات آموزشی با کیفیتی ارائه کنند. در غیر این صورت درآمدی نداشتند.

به شخصه معتقدم که همه ما باید مدل تجارت خود را به سمت آنلاین شدن و کسب درآمد مدرن می بردیم. تنها اتفاقی که افتاد این بود که مجبور شدیم کمی تغییر در زندگی و مدل درآمدی خود حاصل کنیم. افرادی که از قبل برای وب سایت خود زحمت کشیده بودند طعم موفقیت و پیروزی را در این مدت چشیدند. هر چند خیلی از کسب و کارها نیز واقعا مجبور شدند چند برابر بیشتر زحمت بکشند. 

در این مدت برای کمک به هم میهنان عزیزمان طرحی با عنوان طراحی سایت اقساطی را نیز راه اندازی کردیم. این طرح در ابتدا زمان محدودی داشت. اما تصمیم گرفتیم محدودیت زمانی آن را برداریم. پرداخت اقساطی بدون دریافت هیچ گونه هزینه بیشتر به خاطر مدل پرداختی مشتری ها. خوشبختانه با استقبال بی نظیری هم مواجه شد. خوشحالیم که توانستیم در این مدت به افراد زیادی کمک کنیم. بسیاری از کسب و کارهای کوچک با کمک اعضای گروه توانستند از اوضاع بد اقتصادی نجات پیدا کنند. در این طرح برای شهرهای مختلف خدمات سایت ارائه شد. امیدواریم که توانسته باشیم کمک کنیم اقتصاد کشورمان در این مدت کمی ارتقا پیدا کند. لبخند مشتریان عزیزمان در این مدت باعث خوشحالی ما بوده است.

نوشته افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/digital-marketing/increase-online-revenue-in-corona-times/feed/ 1
چند روش برای نوشتن محتوای محصولات https://negarche.com/blog/seo/writing-product-contents/ https://negarche.com/blog/seo/writing-product-contents/#respond Tue, 04 Feb 2020 13:00:59 +0000 https://negarche.com/?p=8783 نوشته چند روش برای نوشتن محتوای محصولات اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

نوشتن محتوای محصولات برای فروشگاه های اینترنتی یا هر سایت دیگری که محصولاتی دارد مهم است. اگر کاربری بخواهد محصولی را که از طریق سایت شما دیده است بخرد مطالبی را که در آن صفحه نوشته شده است مطالعه خواهد کرد. نوشتن محتوای محصولات در انتخاب مشتری تاثیر زیادی دارد. ممکن است مطالب شما کافی نباشد و کاربر مطمئن نباشد که محصول مورد نظر ویژگی هایی را که می خواهد دارد یا خیر. علاوه بر این تولید محتوای اختصاصی برای محصولات باعث می شود که رتبه های وب سایت شما ارتقا پیدا کند. به همین سبب ورودی زیادی خواهید داشت. البته باید توجه کنید که محتوای شما استانداردهای سئو را داشته باشد. روش های زیر می تواند کمک کند با هدف پیشرفت سئو سایت فروشگاهی یا هر هدف دیگری که دارید به شکل درست مطالبی برای محصولات خود تهیه کنید.

روش هایی برای نوشتن محتوای محصولات

سایت تولید کننده محصول

اگر محصول شما توسط شرکت یا کمپانی دیگری به غیر از مجموعه خودتان تولید شده است برای نوشتن محتوای محصولات از سایت کمپانی استفاده کنید. سایت رسمی شرکتی که محصول را عرضه می کند معمولا بهترین اطلاعات را در مورد محصول خواهد داشت. مشخصات فنی دقیق و اطلاعاتی کاربردی و مفید را می توانید از سایت تولید کننده خود محصول بردارید. این اطلاعات قابل اعتمادتر و مستند تر هستند و می شود روی آنها حساب کرد.

بروشور محصولات

بسیاری از محصولات بروشورهایی دارند که در برخی موارد در جعبه آنها قرار داده می شود. این بروشورها به صورت تبلیغاتی نیز ممکن است باشد و به صورت جداگانه بتوان تهیه کرد. از آنجایی که معمولا این اطلاعات توسط شرکت سازنده محصول تهیه می شود دارای اطلاعات خوبی هستند. از اطلاعات این بروشورها می توانید برای نوشتن محتوای محصولات سایت خود استفاده نمایید.

وب سایت های دیگر

ممکن است در وب سایت های دیگر نیز بتوانید اطلاعات خوبی در مورد محصولات پیدا کنید. اما توجه کنید که از سایت های معتبر و اسم و رسم دار برای پیدا کردن محتوای خوب استفاده کنید. ممکن است خیلی از وب سایت ها اطلاعاتی در مورد کالا برای شما عرضه کنند. اما این اطلاعات ممکن است ناقص یا اشتباه باشد. برای این که محتوای درست تولید کنید از وب سایت هایی استفاده کنید که معتبر و قابل اطمینان باشند.

روش های مقایسه ای

استفاده از روش مقایسه یک محصول با محصولات دیگر نیز یک روش بسیار عالی برای نوشتن محتوا می باشد. می توانید محصول مورد نظر را با یک محصول مشابه یا محصولاتی در همان قیمت با برندهای مختلف مقایسه نمایید. این کار باعث می شود که مشتری متوجه شود که آیا این محصول برای او مناسب است یا خیر. اطلاعاتی که به روش مقایسه ای نوشته می شوند معمولا در فروش شما نیز تاثیر خوبی می گذارند. چرا که مشتری راحت تر می تواند محصولی را که برای او مناسب است انتخاب و خریداری کند.

اطلاعات نظر سنجی ها

ممکن است کمپانی اصلی تولید کننده محصول در مورد میزان رضایت مشتریان نظرسنجی هایی را ارائه کرده باشد. البته بسیاری از وب سایت های دیگری که این محصول را به فروش می رسانند نیز این کار را انجام می دهند. با تحلیل و بررسی این نظرسنجی ها می توانید اطلاعات خوبی پیدا کنید. در واقع متوجه خواهید شد که سطح رضایت افرادی که از این محصول استفاده کرده اند در چه سطحی بوده است. همچنین می توانید رضایت مشتریان را با محصولات مشابه نیز مقایسه کنید و اطلاعات خوبی به دست بیاورید. این اطلاعات برای نوشتن محتوای محصولات شما بسیار مفید خواهد بود.

نوشته چند روش برای نوشتن محتوای محصولات اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/writing-product-contents/feed/ 0
چرا باید سایت داشته باشید https://negarche.com/blog/digital-marketing/website-importance/ https://negarche.com/blog/digital-marketing/website-importance/#respond Mon, 03 Feb 2020 07:10:16 +0000 https://negarche.com/?p=8747 نوشته چرا باید سایت داشته باشید اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

اهمیت سایت در گسترش کسب و کار شما به قدری زیاد است که نمی توانید پیشرفت زیادی داشته باشید. شاید شما هم این جمله بیل گیتس را شنیده باشید که می گوید اگر سایت ندارید کسب و کار شما به زودی از بین می رود. وب سایت ها زندگی امروز ما نقش خیلی مهمی ایفا می کنند. خیلی از کارهایی که هر روز انجام میدهیم بدون وب سایت ها میسر نیست. بسیاری از امور سنتی که در قدیم روش حضوری انجام می شد مانند پرداخت قبوض، ثبت نام در دانشگاه و بسیاری موارد دیگر امروزه به صورت آنلاین با کمک وب سایت ها انجام می گردد. 

اهمیت سایت در گسترش کسب و کار شما

کسب و کار خود را به همه معرفی کنید

به وسیله این وب سایت شما می توانید به راحتی کسب و کار خود را به همه معرفی نمایید. این که یک فروشگاه یا مجموعه خدماتی و یا حتی شرکت هستید فرقی نمی کند. شعبه تجاری کسب و کار شما در دنیای مجازی در جایی واقع شده است که به راحتی می توانند شما را ببینند. اگر بخواهید روش های سنتی کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید ممکن است که جامعه ای که با شما آشنا می شوند خیلی بزرگ نباشد.

هزینه بسیار کمتر

یکی از دلایل اهمیت وب سایت در گسترش کسب و کار شما این است که در هزینه های شما بسیار صرفه جویی می کند. اگر بخواهید برای خود یک ملک تجاری بخریم یا اجاره نمایید باید هزینه زیادی به صورت مستمر یا یکباره پرداخت کنید. اما هزینه راه اندازی یک وب سایت بسیار کمتر است. حتی می توانید در برخی شرکت ها طراحی سایت اقساطی انجام دهید. با این کار می‌ توانید علی‌ رغم اینکه یک وب سایت حرفه ای خواهید داشت از پرداخت هزینه های زیاد جلوگیری کنید.

بیشترین بازگشت سرمایه

این یک جمله تجاری بسیار درست است که میگویند هزینه تبلیغات همیشه باز می گردد. حتی بسیار بیشتر و چندین برابر از هزینه ای که کرده اید را دوباره جذب می کنید. یکی از بهترین روش های بازگشت سرمایه سرمایه گذاری روی وب سایت است. شاید ما هم مجبور شوید که تنها برای قویتر کردن وبسایت خود هزینه کنید و در ماه های اول نیز بازگشت سرمایه ای نداشته باشید. اما پس از مدتی که تعداد ورودی و ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کرد تمام این هزینه ها به صورت چندین برابر به سمت شما باز می گردد. در این مدت تنها هزینه نگهداری و ارتقای سطح کیفیت وب سایت را خواهید پرداخت.

حضور مشتریان در جستجوهای اینترنتی

بسیاری از ما برای خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن یک مجموعه برای ارائه خدمات خاص در اینترنت و از طریق موتور جستجوی قدرتمند گوگل به جستجو می پردازیم. افرادی که با جستجوی عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما وارد سایت می شوند اغلب می توانند مشتری باشند. اینجا اهمیت سایت در گسترش کسب و کار شما بیشتر روشن می شود. اگر وب سایت نداشته باشید چطور ممکن است که مشتریان در فضای مجازی و در دنیای آنلاین وب سایت ها شما را پیدا کنند. حضور وب سایت شما در نتایج برتر در نتیجه جستجوهایی با عبارات کلیدی مرتبط باعث افزایش ورودی سایت و در نتیجه افزایش مشتریان شما خواهد شد.

نوشته چرا باید سایت داشته باشید اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/digital-marketing/website-importance/feed/ 0
بستن کامنت در اینستاگرام https://negarche.com/blog/digital-marketing/close-comment-instagram/ https://negarche.com/blog/digital-marketing/close-comment-instagram/#comments Sun, 02 Feb 2020 11:15:48 +0000 https://negarche.com/?p=8737 نوشته بستن کامنت در اینستاگرام اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

در این قسمت به شما بستن کامنت در اینستاگرام را آموزش خواهیم داد. ممکن است به دلایلی تصمیم بگیرید که برای یک پست به خصوص کامنت ها یا همان دیدگاه ها را مسدود کنید. حتی اشخاص معروف مانند هنرمندان یا سیاست مداران نیز گاهی با بستن کامنت در اینستاگرام صفحه خود را مدیریت می کنند. گاهی ممکن است حوصله نظرات را نداشته باشید! در بسیاری از موارد نیز نظرات سطحی یا ابراز عقیده برخی از مردم باعث بروز اتفاقات ناخوش آیندی برای هنرمندان و افراد سرشناس می شود. به همین دلیل گاهی مسدود کردن دیدگاه ها مفید می باشد.  در ادامه این تکنیک را که از تکنیک های حرفه ای مدیریت اینستاگرام است به شما آموزش می دهیم.

بستن کامنت در اینستاگرام برای پست جدید

۱: اپلیکیشن اینستاگرام خود را باز کنید.

۲: روی گزینه + بزنید تا یک پست جدید ایجاد شود.

۳: عکس یا عکس های دلخواهتان را برای پست انتخاب کنید.

۴: گزینه Next یا بعدی را بزنید.

۵: برچسب ها، موقعیت، توضیحات و… را بنویسید.

۶: گزینه Advanced Setting را بزنید.

۷: قسمت Turn Off Commenting را فعال کنید.

۸: ارسال پست را تکمیل کنید.

بستن کامنت در اینستاگرام برای پست های قدیمی

بستن کامنت در اینستاگرام برای پست های قدیمی

شاید تصمیم داشته باشید کامنت ها را برای پستی که قبلا کامنت ها را باز گذاشته بودید ببندید. این کار نیز خیلی راحت است. برای بستن کامنت در اینستاگرام برای پست های قبلی خود مراحل زیر را انجام دهید.

۱: وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.

۲: بالای پست روی سه نقطه بزنید.

۳: با زدن گزینه Turmn Off Commenting دیدگاه گذاری را ببندید.

مزایای بستن کامنت در اینستاگرام

نگران تاثیر کامنت دیگران بر دیگر بازدیدکنندگان نباشید

گاهی پیش می آید که مطلبی را انتشار می دهید و شخصی در این بین نظری می دهد. نظر این شخص ممکن است باعث ایجاد حواشی زیادی شود. این موضوع تنها برای افراد صاحب نام نیست و ممکن است برای یک فردی عادی اجتماع نیز پیش بیاید. متاسفانه حواشی ایجاد شده ممکن است به قیمت خدشه دار شدن اعتبار شما تمام شود. در مورد افراد مشهور بسیار پیش آمده است که نظر یک شخص یا جمعی از افراد باعث به وجود آمدن جبهه هایی شود. با بستن کامنت در اینستاگرام خود برای برخی پست ها با توجه به صلاحدید خود می توانید از حواشی جلوگیری کنید.

خبری را بدهید و نگران بازخورد آن نباشید

ممکن است تصمیم بگیرید از طریق صفحه اینستاگرام خود خبری را به دیگران برسانید یا موضوعی را اطلاع دهید. ممکن است موضوعی که می خواهید درباره آن صحبت کنید یا خبر مربوطه جنجال برانگیز باشد. اما به هر حال لازم می دانید که این موضوع را به اطلاع دیگران برسانید. قابلیت بستن کامنت در اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که خبری را منتشر کنید و نگران بازخورد های مربوط به آن نباشید.

فرصت پاسخگویی به کامنت دیگران برا ندارید

بهتر است تا جایی که می توانید جواب نظرات و کامنت های دیگران را بدهید. حتی اشخاص مشهور نیز تا جایی که می توانند پاسخ های دسته جمعی به افرادی که نظری مشابه داشته اند می دهند. اگر فرصت این کار را ندارید با بستن کامنت در اینستاگرام دیگر نگران این نخواهید بود که افرادی نظر می دهند یا سوالی می کنند اما شما پاسخ آنها را نداده اید.

نوشته بستن کامنت در اینستاگرام اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/digital-marketing/close-comment-instagram/feed/ 1
آشنایی با موتور جستجوی پارسی جو https://negarche.com/blog/seo/introduction-parsijoo/ https://negarche.com/blog/seo/introduction-parsijoo/#respond Wed, 04 Dec 2019 18:50:18 +0000 https://negarche.com/?p=8090 نوشته آشنایی با موتور جستجوی پارسی جو اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

ایجاد یک موتور جستجوگر در خیلی از کشورها نمادی از پیشرفت در زمینه تکنولوژی IT به حساب می آید. در خیلی از کشور ها مردم از موتور جستجوگر بومی خودشان استفاده می کنند. به طور مثال در کشور چین موتور جستجوگر baidu که محصول چین است بیشترین استفاده را در بین مردم دارد. اما متاسفانه در ایران و حداقل تا زمانی که بنده در حال تکمیل این مقاله هستم (آذر ۱۳۹۸) هنوز موتور جستجویی توسط کارشناسان ایرانی ساخته نشده است که بتواند به نیاز کاربران پاسخ دهد. اما به تازگی نام موتور های جستجوی ایرانی به گوش رسیده است. یکی از مهم ترین این موتورها پارسی جو است. در این مقاله پس از معرفی موتور جستجوی پارسی جو قصد داریم تا موارد مختلفی را در مورد آن بررسی کنیم.

در مورد موتور جستجوی پارسی جو

پیدایش پارسی جو

در سال ۱۳۸۷ تحقیقات و تئوری سازی موتور جستجوی پارسی جو انجام گرفت. در سال ۱۳۸۰ علی محمد زارع این پروژه را به صورت جدی تر شروع کرد. در سال ۱۳۸۸ این پروژه به صورت عملی و خیلی جدی تر آغاز به کار کرد. در تاریخ ۲۸ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ اولین نسخه موتور جستجوی پارسی جو رونمایی شد. این نسخه که اولین نسخه از پارسی جو بود قادر بود یک میلیون وب سایت را پوشش دهد. در سال ۱۳۹۱ این موتور جستجوگر ایرانی قابلیت جستجوی تصاویر را نیز اضافه کرد که پیشرفت قابل ملاحظه ای بود.

قابلیت های پارسی جو

موتور جستجوی پارسی جو پس از مدتی قابلیت های زیادی را در خود جای داد. به طور مثال نمایش اخبار در دسته بندی های مختلف به آن اضافه شد. می توانید اخبار منتشر شده در دسته بندی های مختلف را مشاهده کنید. همچنین قیمت روز طلا، سکه و… نیز در صفحه اصلی این موتور ایرانی قابل مشاهده می باشد. همچنین این موتور جستجو امکان خیلی حرفه ای به نام کافه کجا را اضافه کرده است. صاحبان مشاغل می توانند آدرس کسب و کار خود را در کافه کجا ثبت نمایند. این اطلاعات در پایگاه داده موتور جستجوی پارسی جو قرار می گیرد. همانطور که ثبت سایت شما در گوگل مپ تاثیر خیلی زیادی در رتبه سایت شما ایجاد می کرد کافه کجا نیز چنین می کند. یعنی در آینده ثبت سایت شما در کافه کجا بخشی از سئوی محلی برای این موتور جستجو خواهد بود. البته هنوز خیلی کسب و کارها در کافه کجا ثبت نام نکرده اند. ولی در آینده ای نزدیک کافه کجا ابزار خیلی خوبی برای پیدا کردن کسب و کارهای مختلف در اطراف شما خواهد بود. 

استفاده ایرانی ها

طبق آماری که در مورد استفاده ایرانی ها از موتور جستجوی پارسی جو به عمل آمده است نتیجه این شد که هنوز این موتور جستجوی ایرانی نتوانسته است جایگاه خوبی در بین ایرانی ها پیدا کند. آیا فکر می‌کنید که ایرانیها علاقه‌ای به حمایت از تکنولوژی های سونی ساخت ایران ندارند؟ در چند سال گذشته ایرانی ها علاقه خیلی زیادی استفاده از تولیدات داخلی نشان می‌دادند. آمار استفاده مردم ایران در موارد ساده مانند لباس یا تکنولوژی های دیگر که با نام ایرانی در بازار یافت می شدند بسیار پایین بود. اما در چند سال گذشته مردم ایران نشان دادند تا چه اندازه افسانه های ایرانی و تولیدات بومی با کیفیت بالا حمایت خواهند کرد. آب و هوا در آبان ماه سال ۱۳۹۸ اینترنت داخلی ایران به دلایلی به مدت یک هفته پیاپی قطع بود نام موتور جستجوی ایرانی از جمله موتور جستجوی پارسی جو در بسیاری جاها از جمله وبسایت های خبری معروف شنیده شد. در این مدت خیلی از افرادی که مجبور بودند برای پیدا کردن مطلبی جستجوهای اینترنتی بپردازند از این موتور جستجو استفاده کردند. به همین دلایل برخی از مزایا و معایب پارسی جو مشخص شد.

پیدا نکردن نتیجه های مرتبط

خیلی از افرادی که از این موتور جستجو استفاده کردند تجربه خود را با دیگران در میان گذاشتند. این تجربه با توجه به عبارت های جستجو شده متفاوت بود. در برخی موارد کاربران عنوان کردند که نتیجه ای که موتور جستجوی پارسی جو در مورد عبارت جستجو شده ها نشان می دهد اصلاً مطابق با هدف آنها نبوده است. اما کاربرانی هم بودند که توانسته بودند پس از جستجو کردن یک عبارت کلیدی لینکهای مرتبط با عبارتی که جستجو کرده‌اند مواجه شوند. این نشان می دهد موتور جستجوی پارسی جو هنوز به حدی نرسیده است که بتواند اصلی‌ترین کاری که یک موتور جستجو باید انجام دهد را برای انجام دهد. 

در حال پیشرفت

اگر به تاریخچه دیگر موتورهای جستجوگر توجه کنیم متوجه خواهیم شد که آنها نیز در ابتدا ایرادهای کوچک و بزرگ زیادی روبرو بودند. موتور جستجوی معروف گوگل در حال حاضر محبوب ترین موتور جستجوی جهان است نیز در ابتدا ایرادهایی داشته است. اما این ایرادها به تدریج برطرف شده اند. در حال حاضر موتور جستجوی پارسی جو نیز در ابتدای کار خود است و طبیعی است ایراداتی که داشته باشد. یکی از عمده ایراداتی که توسط یکی از کاربران مطرح شد این بوده است در پارسی جو معیاری درست برای رتبه بندی کردن وبسایت ها وجود ندارد. برخی کاربران عنوان کرده بودند که پس از جستجو کردن یک عبارت کلیدی با لینکی از یک سایت خارجی مواجه شده بودند. حتی نتیجه ای که مرتبط با آن عبارت های کلیدی جستجو شده بود پس از لینک های نا مرتبط قرار گرفته. یعنی عبارت متناسب با جستجوی کاربران در نتیجه های بعدی ظاهر شده بود. همه موتورهای جستجو در ابتدای فعالیت خود با چنین افرادی مواجه بودند. امید است که موتور جستجوی پارسی جو بتوانند مانند سایر رقبای خود ایرادات اساسی مقابله نماید.

نوشته آشنایی با موتور جستجوی پارسی جو اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/introduction-parsijoo/feed/ 0
آشنایی با عمومی ترین ابزارهای گوگل https://negarche.com/blog/digital-marketing/google-tools/ https://negarche.com/blog/digital-marketing/google-tools/#respond Mon, 02 Dec 2019 18:50:25 +0000 https://negarche.com/?p=8062 نوشته آشنایی با عمومی ترین ابزارهای گوگل اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

ابزارهای گوگل نرم افزارهای تحت وبی هستند که توسط شرکت گوگل ارائه شده اند. این نرم افزارها در زمینه های مختلف هستند و می توانند در موارد مختلف به کمک ما بیایند. در ادامه با برخی ابزارهای گوگل بیشتر آشنا می شویم.

بررسی ابزارهای گوگل

Google Translate

گوگل ترنسلیت از حرفه ای ترین ابزارهای گوگل

نزم افزار ترجمه گوگل یا همان Google Translate از معروف ترین ابزارهای گوگل به شمار می رود. این ابزار یک نرم افزار آنلاین برای ترجمه متن ها و کلمات است. این سرویس ترجمه رایگان قادر است کلمات و عبارات را از زبان اصلی شان به حداقل ۸۰ زبان دیگر ترجمه کند! این شگفت انگیز است. از قابلیت های حرفه ای google translate امکان ترجمه به صورت گفتاری است. برای این کار باید روی آیکن میکروفون کلیک کنید و به صورت آنلاین ترجمه گفتار خود را به زبان مورد نظر ببینید. ترجمه آنلاین گوگل افزونه ای هم دارد که بر روی مرورگر نصب می شود. با استفاده از این افزونه می توانید محتوای وب سایت ها را به زبان مورد نظر خود ببینید. برای این که بتوانید به صورت آفلاین از این نرم افزار بر روی موبایل خود استفاده کنید می توانید دیتای تمام اطلاعات زبان ها را دانلود کنید. سپس بدون نیاز به اینترنت ترجمه کنید.

Google Scholar

گوگل اسکالر یکی از ابزارهای گوگل است که برای پیدا کردن مقالات تخصصی استفاده می شود. این ابزار از ابزارهای پژوهشی حرفه ای است که توسط گوگل عرضه شده است. این ابزار به شما کمک می کند که از بین مجلات علمی مختلف و مراکز علمی معتبر مقاله تخصصی پیدا کنید. البته این ابزار ملاحظات قانونی مانند کپی رایت و… را نیز رعایت می کند. گوگل اسکالر به کمک شما می آید تا از بین منابع موجود در جاهای معتبر جستجو کنید. بعضی از قابلیت های گوگل اسکالر امکان پیدا کردن مقاله بر حسب سال انتشار، مشاهده ارجاع ها و پیدا کردن نسخه های مختلفی از آن مقاله هستند. 

Google Drive

گوگل درایو از ابزارهای گوگل

یکی دیگر از ابزارهای گوگل ابزاری به نام گوگل درایو است. این ابزار به شما فضایی می دهد تا بتوانید فایل های خود را در آنجا بارگزاری کرده و نگهداری کنید. این فضا یک فضای ابری با حجم ۱۵ گیگابایت است که به طور رایگان به شما داده می شود. از این نرم افزار آنلاین می توانید در سیستم عامل های مختلف استفاده کنید. می توانید به راحتی نرم افزار گوگل درایو را روی گوشی یا لپ تاپ خود نصب کنید و همه جا و همه ساعت از آن استفاده کنید. می توانید این فایل ها را در گوگل پلاس نیز به اشتراک بگذراید. گوگل درایو به شما این امکان را می دهد که به صورت گروهی به فایل ها دسترسی داشته باشید. ممکن است بخواهید شخص دیگری هم بتواند فایل آپلود کرده یا دانلود کند. به راحتی می توانید کاربر دیگری نیز تعریف کنید که دسترسی به فایل ها داشته باشد.

گوگل درایو امکانات خیلی خوبی برای کاربرانش فراهم کرده است. به طور مثال از مقیاس بندی بین فاصله ها استفاده می کند و به شما می گوید که نزدیک ترین پارک یا مسجد نزدیک شما کجاست. می توانید از این ابزار در سفر برای پیدا کردن برخی اماکن استفاده کنید. همچنین می توانید موقعیت مکانی جایی را ذخیره کنید و در آینده به آنجا بروید. استفاده از امکانات عمومی گوگل درایو رایگان است. اما اگر بخواهید از امکانات بیشتر استفاده کنید باید نسخه پولی آن را خریداری نمایید.

Google Earth

این ابزار یکی از جالب ترین ابزارهای گوگل است. google earth یک نرم افزار آنلاین است که به شما امکان مشاهده تصاویر ماهواره ای به صورت سه بعدی را می دهد. این نرم افزار قابلیت زوم خیلی بالایی دارد. می توانید قسمتی از یک شهر خاص در یک کشور را به صورت سه بعدی ببینید. با زوم کردن جزئیات بیشتری قابل مشاهده است. به طور مثال خیابان ها، کوچه ها و خیلی جزئیات دیگر از طریق ابزار google earth مشخص است. البته برای استفاده از این ابزار اینترنت شما باید سرعت خوبی داشته باشد. در غیر این صورت به مشکل می خورید. چرا که تصاویر حجم بالایی دارند. کار کردن با این ابزار گوگلی راحت است. کافی است نام مکان مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس به کمک زوم کردن های پی در پی به طور دقیق نقطه جغرافیایی مورد نظرتان را ببینید.

Google Desktop

گوگل دسکتاپ از مجموعه ابزارهای گوگل است که مخصوص جستجوی دسکتاپ طراحی شده است. به کمک این ابزار علاوه بر این که می توانید به صورت آنلاین جستجو کنید می توانید در داخل محیط دسکتاپ نیز به جستجو بپردازید. قدرت جستجوی گوگل دسکتاپ از جستجوی خود ویندوز خیلی بیشتر است. می توانید فایل خاصی را در بین فایل های موجود در دستگاه خود جستجو نمایید. google desktop از نشخه پنجم به بعد به سیستم anti fishing مجهز شد. یعنی اگر آدرس نا امنی ببیند به شما اخطار می دهد. گوگل دسکتاپ همچنین قابلیت دیدن تغییرات مربوط به آب و هوا و تقویم را نیز برای کاربرانش فراهم کرده است.

Google Books

این ابزار همان طور که مشخص است برای استفاده از کتاب ها و جستجوهای مرتبط به شما کمک خواهد کرد. در google book می توانید کتاب و مجله بخوانید. همچنین می توانید کتاب هایی را بارگزاری کرده یا ترجمه کنید. استفاده از این ابزار ساده است. کافی است به book.google بروید. سپس عنوان نویسنده، ISBN و کلید واژه های مرتبط را جستجو کنید. برای جستجوی بیشتر advanced را بزنید. در این صورت می توانید فیلترهای بیشتری را انتخاب کنید.

Google Maps

گوگل مپ از محبوب ترین ابزارهای گوگل

این ابزار یکی از پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین ابزارهای گوگل است. دیگر نیاز نیست که برای پیدا کردن یک آدرس جدید مدام از دیگران آدرس بپرسید. این ابزار به شما کمک می کند که با وارد کردن مکانی خاص مسیر رسیدن به آن را نیز پیدا کنید. گوگل مپ از محبوب ترین ابزارهای گوگل است. این برنامه تا حدی محبوب شد که گوگل را وادار کرد نسخه جدیدتر و حرفه ای تر آن را تولید کند. در ابتدا این نرم افزار نسخه موبایلی نداشت. اما به دلیل استقبال کاربران گوگل نسخه های موبایل آن را نیز عرضه کرد. با داشتن گوگل مپ گویی نقشه خیلی حرفه ای از کل دنیا را به همراه دارید.

نوشته آشنایی با عمومی ترین ابزارهای گوگل اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/digital-marketing/google-tools/feed/ 0
معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان https://negarche.com/blog/seo/famous-search-engine-word/ https://negarche.com/blog/seo/famous-search-engine-word/#respond Tue, 26 Nov 2019 20:27:41 +0000 https://negarche.com/?p=7958 نوشته معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

موتورهای جستجوگر سیستم هایی هستند که از میان اطلاعات خیلی وسیع اطلاعاتی که ما می خواهیم را برایمان فیلتر می کنند. در واقع جستجوگر آنچه هستند که ما می خواهیم. موتورهای جستجوگر صرفا در عرصه اینترنت و وب سایت ها کاربرد ندارند. اما چیزی که در حال حاضر در مورد آنها مرسوم است جستجو در مورد سایت هاست. موتورهای جستجو یا search engine ها امروزه به ما کمک می کنند که در میان حجم گسترده ای از وب سایت های موجود، وب سایتی را پیدا کنیم که ما را به هدفی که در مورد آن جستجو کرده ایم می رساند. در ادامه برخی از معروف ترین موتورهای جستجوگر دنیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان

Google

به جرات می توان گفت که گوگل در حال حاضر یکی از معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان است. نام اینترنت و جستجو در ذهن خیلی از ما با نام گوگل پیوند خورده است. گوگل علاوه بر معروفیت خیلی زیادی که دارد بسیار نیز محبوب است. طبق یک آمار که از سمت خود گوگل نیز منتشر شد بیش از ۹۰ درصد جستجوهای موبایلی از طریق این موتور جستجو بوده است. این آمار در تبلت و دیگر دستگاه ها نیز بسیار بالا می باشد.

Bing

موتور جستجوی بینگ نیز در شمار معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان جای دارد. بینگ توسط کمپانی صاحب نام مایکروسافت عرضه شد. این موتور جستجو قصد داشت که توانایی های گوگل را به چالش کشیده و با آن رقابت کند. اما تا به حال بینگ نتوانسته نسبت به گوگل نتایج بهتری را در مورد جستجو نشان دهد. پس از گوگل این موتور جستجو نتایج خیلی بهتری را در مود عبارت جستجو شده به کاربر نشان می دهد. به همین دلیل نزدیک ترین رقیب گوگل به شمار می آید. این موتور جستجو نقاط ضعفی دارد که در حال حاضر باعث شده که در مورد رقابت فاصله زیادی با گوگل داشته باشد.

Yahoo

پس از بینگ بیشترین جستجو به یاهو تعلق می گیرد. یاهو در حال حاضر و با وجود این که در مقابل گوگل و دیگر موتورهای جستجو شکست خورد باز هم رتبه سوم را دارد. یاهو یکی از بهترین سرویس های ایمیل را برای کاربران ارائه می دهد.  دفتر یاهو در سال ۱۹۹۵ در سانی ویل که در کالیفرنیا قرار دارد تاسیس شده است. 

ASK

این موتور جستجو قبلا با نام Ask Jeeves شناخته می شد. Ask با فرمت سوال و پاسخ طراحی شده است. کیفیت جستجو از طریق این موتور کیفیت خیلی کمتری نسبت به گوگل و بینگ و حتی یاهو دارد. این موتور جستجو در سالهای اخیر سعی کرده که بسیاری از ایرادات خود را از بین ببرد. اما فعالیت این کمپانی به قدری وسیع نبوده است که بتواند آن را چون گوگل و دیگر موتورهای جستجو گسترش دهد.

Asol

موتور جستجو گر Asol نیز در شمار معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان جای دارد. به این خاطر که بسیار قدیمی است. این موتور جستجو حدود ۰٫۶ جستجوها را به خود اختصاص داده است. آمار جستجوی پایین توسط این موتور جستجو نسبت به بقیه نشان می دهد که تا چه میزان از نظر کیفیت با دیگر رقبای خود فاصله دارد.

Baidu

این موتور جستجو یک موتور چینی می باشد. Baidu در سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شده است. در حال حاضر Baidu وسیع ترین استفاده را توسط مردم چین دارد. بایدو کیفیت جستجوها را در مورد عبارت های چینی افزایش داد تا مردم کشورش را به سمت خود بکشاند. در این زمینه نیز موفق شد.

Wolframalpha

این موتور جستجو تفاوت خیلی زیادی با سایر رقبایش دارد. ساختار این موتور بر پایه دانش محاسباتی و محاسبات دقیق بنا شده است. به طور مثال وقتی در مورد وام مسکن در این موتور جستجو به جستجو بپردازیم خودش مبلغ سود و… را برای شما محاسبه می کند.

نوشته معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/famous-search-engine-word/feed/ 0
استفاده از سرویس های اینترنتی تحریم شده https://negarche.com/blog/digital-marketing/anti-boycott/ https://negarche.com/blog/digital-marketing/anti-boycott/#respond Mon, 25 Nov 2019 20:27:39 +0000 https://negarche.com/?p=7951 نوشته استفاده از سرویس های اینترنتی تحریم شده اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

گاهی اوقات برای استفاده از سرویس شرکت های خارجی به دردسر می افتیم و مجبور میشیم که از فیلتر شکن یا این جور ابزار ها استفاده بکنیم. مثلا وقتی قصد استفاده از برخی خدمات گوگل رو داریم با این مشکل مواجه میشیم که “استفاده از این خدمات برای شما امکان پذیر نیست”. و در نهایت استفاده از فیلتر شکن ها هم وقتی همزمان داریم چند تا کار رو انجام میدیم به دلیل تغییر دادن آی پی ما به کشور دیگه، اون سختی رو دو چندان میکنه. مثلا اگر بخایم همزمان کارهای بانکی و … انجام بدیم. استفاده از سرویس های اینترنتی تحریم شده بحثیه که خیلی هم جنجال بر انگیزه.

در ادامه قصد داریم تا این مسائل رو بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

منظور از تحریم اینترنتی چیست و چرا؟

سایت های مختلف در سراسر دنیا خدمات متنوعی ارائه میدهند و در هر زمینه ای از خدمات ترجمه، ذخیره سازی فایل، ابزار های مدیریت و آنالیز سایت و هزاران دسته دیگه موجود هستند و امروزه کاربران رو طوری وابسته خودشان کرده اند که بدون آن خدمات نمیشود کار و زندگی را پیش برد.

به عنوان مثال ما برای کار هایی چون طراحی سایت شرکتی یا فروشگاهی و همچنین مدیریت یا سئو و بهینه سازی سایت مجبوریم تا از ابزار های گوگل برای آنالیز ورودیهای سایت و فعالیت های کاربران و … استفاده کنیم. شاید برای شما سوال پیش بیاید که چرا از سرویس های دیگر که در دسترس هستند استفاده نکنیم تا دیگر کارمان در گرو سرویس ها نباشد. در پاسخ می توان گفت که یکی از مهم ترین دلایل استفاده از سرویس های گوگل این است که این سرویس ها قابل اعتماد هستند و یک شرکت بزرگ و معتبر است که کارشناسان و متخصصان زیادی در آن فعالیت میکنند. این سرویس ها به صورت مستمر توسط این متخصصین عیب یابی شده و بروز می شود. دلیل دیگر این است که سرویس این شرکت ها خدمات گسترده تری نسبت به رقبا دارند. 

همچنین رایگان بودن یا استفاده از ترفندی خاص و … می تواند دلیل کاربران برای اسرار به استفاده از آنها باشد. 

ولی به این دلیل که شما در جغرافیایی زندگی میکنید که قوانین تحریم بر استفاده از خیلی سرویس ها تاثیر می گذارد و سد راه شما می شود مجبور به دور زدن آنها می شوید.

چطور از این سرویس ها استفاده کنیم

نرم افزار های فیلتر شکن

به دلیل اینکه این محدودیت با توجه به مکان جغرافیایی شما اعمال شده است و آن هم از آی پی شما تشخیص داده می شود، با استفاده از یک سیستم که بتواند آی پی شما را تغییر دهد میتوان این مسئله را حل کرد. مثلا نرم افزار های رایگان یا شامل هزینه موسوم به فیلتر شکن یا استفاده از وی پی ان های ارائه شده توسط شرکت های خاص این کار را انجام میدهند.

اما مشکل از آنجایی پیچیده تر میشود که شما نیاز دارید که همزمان از سرویس شامل تحریم و سرویس های حساس به آی پی مانند بانکداری مجازی استفاده کنید. مثلا من در حین استفاده از یک سایت که دوره های آموزشی ارائه میدهد و با فیلتر شکن باز میشود نیاز به استفاده از سرویس های بانک دارید. اینجاست که مجبور میشوید یکی از این سرویس ها را متوقف کرده و یا استفاده نکنیم. که این مشکل ساز و آزار دهنده خواهد بود.

همچنین به علت کاهش محسوس سرعت اینترنت در حین استفاده از فیلتر شکن ها در استفاده از بسیاری سایت ها آنقدر اذیت می شوید که شاید از آن صرف نظر کنید.

تغییر DNS شبکه

با توجه به مشکلات یاد شده در استفاده از فیلتر شکن راهکار بی دردسر و جالبی وجود دارد که می توان از سرویس های تحریمی استفاده کرد و افت سرعت و اختلالات استفاده از سرویس های دیگر و … را نداشت.

با تغییر DNS های شبکه خود می توانید این کار را انجام دهید. به این صورت که برای این کار می توانید DNS  های شبکه خود را به IP های زیر تنظیم کنید :

۱۷۸٫۲۲٫۱۲۲٫۱۰۰ و ۱۸۵٫۵۱٫۲۰۰٫۲ 

این نرم افزار توسط گروه “شکن” تهیه شده است که سرویس های شامل تحریم را آنالیز و پشتیبانی میکنند.

نوشته استفاده از سرویس های اینترنتی تحریم شده اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/digital-marketing/anti-boycott/feed/ 0