ویروس کرونا یکی از بزرگترین مشکلاتی بوده است که در چند سال اخیر رخ داده است. این ویروس خطرناک جان انسان های زیادی را در سرتاسر دنیا گرفته است. افراد زیادی به این ویروس مبتلا شده اند. اما در این مطلب در مورد کرونا و مرگ و میر و یا حتی آمار مبتلایان صحبت نخواهیم کرد. قصد داریم کمی در مورد تاثیری که این ویروس روی کسب و کارها گذاشته صحبت کنیم. حتی کمی هم مثبت صحبت خواهیم کرد! کاری که هیچ کس در این مدت انجام نمی دهد. رسانه ها و مراکز اطلاع رسانی همگی در مورد آثار مخرب کرونا صحبت می کنند. افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا یک مبحث مهم است که لازم دانستیم کمی به آن بپردازیم.

شاید فکر کنید به یک فاجعه بزرگ به شکل موهبت نگاه می کنیم! خیر این چنین نیست. می خواهیم از زاویه ای دیگر و کمی متفاوت به کرونا فکر کنیم. این ویروس به کلی زندگی ما انسان ها را تغییر داده است. حتی شیوه درآمد افراد در این مدت عوض شده است. همین موضوع باعث شده که در بسیاری از کشورها مثل ایران تغییرات اساسی در تجارت به وجود بیاید.

برای شروع بحث به مدتی قبل از شیوع کرونا نگاهی بیندازید. یادتان می آید؟ فروشگاه های اینترنتی وجود داشتند. درآمدهای آنلاین نیز در آن مدت به وجود آمده بود. اما هنوز بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد به شکل سنتی بودند. شاید همیشه این که کار امروز را به فردا می اندازیم باعث شده هرگز شروع نکنیم. خیلی از افرادی که درآمد سنتی داشتند نیز در مورد ضرورت وب سایت ها می دانستند. اما هر کدام به دلایلی موضوع راه اندازی وب سایت را عقب می انداختند.

افرادی با شکل کسب و کار سنتی بیشترین ضربه را در زمان کرونا خوردند. اما کسانی که وب سایت داشتند و در رتبه ها بودند نتیجه دیگری گرفتند. بسیاری از فروشگاه های اینترنتی افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا را تا چندین برابر بیشتر تجربه کردند. فروش اینترنتی کالاهای مختلف در هر دسته ای در زمان کرونا بیشتر شد. در این بین افرادی که کالاهای اساسی عرضه می کردند نیز فروش بسیار زیادی را تجربه کرده اند.

افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا

در همین زمان کرونا حتی با وجود آمار خیلی بدی که رسانه ها عنوان می کنند خیلی افراد در حال فروش بالای محصولات خود هستند. بیشترین فروش و کسب سرمایه مربوط به عرضه کنندگان کالای پزشکی است. شرکت هایی که محصولات مراقبت از کرونا مانند ماسک و… عرضه می کردند فروش آنلاین زیادی داشتند. حتی تلفن های زیادی در مورد طراحی سایت پزشکی با شرکت های طراحی وب سایت در این مدت شده است! میزان درآمد از طریق فروش کالای پزشکی تا حدی بالا بوده است که حتی افراد زیادی حاضر به شروع در این مدت بودند. یعنی در همین زمانی که رقابت نیز بسیار سنگین است. جالب است که بالا نگاه داشتن رتبه ها نیز در این مدت بسیار سخت تر از قبل شده است. حتی در مورد وب سایت های پزشکی رقابتی بی نظیر به وجود آمده است. سئو کاران برای سئو سایت پزشکی باید چندین برابر بیشتر از قبل کار کنند.

افرادی که خدمات حضوری ارائه می کردند نیز شیوه متفاوتی را برای بقای خود پیش گرفتند. به طور مثال آموزشگاه های مختلف کیفیت خدمات خود برای ارائه آموزش های آنلاین را بیشتر کردند. افزایش درآمد آنلاین در زمان کرونا برای خدمات آموزش آنلاین نیز قابل ملاحظه بوده است. به مدتی قبل از این که کرونا وارد ایران شود نگاه کنید. کلاس های آنلاین در آن زمان نیز بودند. اما همه آموزشگاه ها خدمات آموزش آنلاین ارائه نمی کردند. کیفیت ارائه خدمات نیز در خیلی از آنها جالب نبود. اما در زمان کرونا کلاس های حضوری به طور کامل تعطیل شدند. پس همه آموزشگاه ها مجبور شدند که خدمات آموزشی با کیفیتی ارائه کنند. در غیر این صورت درآمدی نداشتند.

به شخصه معتقدم که همه ما باید مدل تجارت خود را به سمت آنلاین شدن و کسب درآمد مدرن می بردیم. تنها اتفاقی که افتاد این بود که مجبور شدیم کمی تغییر در زندگی و مدل درآمدی خود حاصل کنیم. افرادی که از قبل برای وب سایت خود زحمت کشیده بودند طعم موفقیت و پیروزی را در این مدت چشیدند. هر چند خیلی از کسب و کارها نیز واقعا مجبور شدند چند برابر بیشتر زحمت بکشند. 

در این مدت برای کمک به هم میهنان عزیزمان طرحی با عنوان طراحی سایت اقساطی را نیز راه اندازی کردیم. این طرح در ابتدا زمان محدودی داشت. اما تصمیم گرفتیم محدودیت زمانی آن را برداریم. پرداخت اقساطی بدون دریافت هیچ گونه هزینه بیشتر به خاطر مدل پرداختی مشتری ها. خوشبختانه با استقبال بی نظیری هم مواجه شد. خوشحالیم که توانستیم در این مدت به افراد زیادی کمک کنیم. بسیاری از کسب و کارهای کوچک با کمک اعضای گروه توانستند از اوضاع بد اقتصادی نجات پیدا کنند. در این طرح برای شهرهای مختلف خدمات سایت ارائه شد. امیدواریم که توانسته باشیم کمک کنیم اقتصاد کشورمان در این مدت کمی ارتقا پیدا کند. لبخند مشتریان عزیزمان در این مدت باعث خوشحالی ما بوده است.

۱ نظر

  1. کپل آرت 1401/04/24 پاسخ

    ممنون از این بررسی کامل و جامع

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button