در ایام کرونا بسیاری از مشاغل دچار افزایش و یا کاهش فروش شدند. خیلی از خدماتی که به صورت حضوری ارائه می شد مانند خدمات آرایشگری با کاهش مشتری مواجه شدند. اما فروشگاه های آنلاین فروش بسیار زیادی را در این ایام تجربه کردند. یکی از مشاغلی که در زمان کرونا سود زیادی داشته است فروش تجهیزات پزشکی بوده است. در این زمان بسیاری از مردم برای خرید ماسک و سایر تجهیزات پزشکی به صورت آنلاین اقدام کردند. به همین خاطر رقابت خیلی زیادی بین فروشگاه های آنلاین تجهیزات پزشکی درگرفت. افزایش رقابت سئو پزشکی در زمان کرونا باعث شد که مدیران وب سایت ها زحمت خیلی بیشتری برای بالا نگاه داشتن رتبه این سایت ها بکشند.

نکته ای که وجود دارد این است که درست کمی قبل از شیوع کرونا گوگل برخی الگوریتم های خود را به روز کرد. برخی از این الگوریتم ها قوانین خاصی را برای وب سایت های پزشکی در نظر گرفته بودند. یعنی سایت های پزشکی باید استانداردهای زیادی را برای این که در نتایج باشند رعایت می کردند. به همین دلیل مفهوم تازه تر و جدیدتری در مورد طراحی سایت پزشکی به وجود آمد. وب سایت های پزشکی به دلیل این که کالاهایی را که با سلامت ارتباط مستقیم دارد عرضه می کردند زیر ذره بین قرار گرفتند. همچنین وب سایت های شرکت ها و کلینیک های زیادی با لغزش رتبه مواجه شد.

در همین مدت ابتدایی که الگوریتم های گوگل نسبت به وب سایت های پزشکی سخت گیری بیشتری می کردند کار کردن روی سئو کمی دشوار تر شده بود. با شیوع کرونا رقابت بین این سایت ها دو چندان شد. به خصوص شرکت هایی که تجهیزات پزشکی ارائه می کردند تلاش زیادی برای بالا نگاه داشتن رتبه های خود انجام دادند. تبلیغات زیادی برای خیلی از این شرکت ها به صورت آنلاین و غیر آنلاین برای فروش بیشتر انجام گرفت. این موضوع باعث شد که مبحث حرفه ای و بسیار ظریف سئو سایت پزشکی کمی پیچیده تر شود. کارشناسان سئو برای بالا نگاه داشتن رتبه این سایت ها مجبور شدند زحمات بسیار بیشتری بکشند. حتی کمی بهتر بودن در نتایج فروش محصولی را برای آنها تا چندین برابر افزایش داد. بیشتر این محصولات نیز در دسته محصولات پیشگیری کننده از کرونا هستند.

به امید این که کرونا را به زودی شکست دهیم و به زودی با سلامت در کنار یکدیگر باشیم.

۱ نظر

  1. کپل آرت 1401/03/19 پاسخ

    خسته نباشی مهندس خدا قوت

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button