بایگانی‌های سئو | نگارچه طراحی و پیاده سازی وب سایت Wed, 16 Sep 2020 12:39:33 +0000 fa-IR hourly 1 https://negarche.com/wp-content/uploads/2019/07/negarche-Favicon-100x100.png بایگانی‌های سئو | نگارچه 32 32 افزایش رقابت بین رتبه وب سایت های پزشکی در زمان کرونا https://negarche.com/blog/seo/competition-between-seo-medical-websites/ https://negarche.com/blog/seo/competition-between-seo-medical-websites/#comments Sun, 19 Jul 2020 12:06:37 +0000 https://negarche.com/?p=9255 نوشته افزایش رقابت بین رتبه وب سایت های پزشکی در زمان کرونا اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

در ایام کرونا بسیاری از مشاغل دچار افزایش و یا کاهش فروش شدند. خیلی از خدماتی که به صورت حضوری ارائه می شد مانند خدمات آرایشگری با کاهش مشتری مواجه شدند. اما فروشگاه های آنلاین فروش بسیار زیادی را در این ایام تجربه کردند. یکی از مشاغلی که در زمان کرونا سود زیادی داشته است فروش تجهیزات پزشکی بوده است. در این زمان بسیاری از مردم برای خرید ماسک و سایر تجهیزات پزشکی به صورت آنلاین اقدام کردند. به همین خاطر رقابت خیلی زیادی بین فروشگاه های آنلاین تجهیزات پزشکی درگرفت. افزایش رقابت سئو پزشکی در زمان کرونا باعث شد که مدیران وب سایت ها زحمت خیلی بیشتری برای بالا نگاه داشتن رتبه این سایت ها بکشند.

نکته ای که وجود دارد این است که درست کمی قبل از شیوع کرونا گوگل برخی الگوریتم های خود را به روز کرد. برخی از این الگوریتم ها قوانین خاصی را برای وب سایت های پزشکی در نظر گرفته بودند. یعنی سایت های پزشکی باید استانداردهای زیادی را برای این که در نتایج باشند رعایت می کردند. به همین دلیل مفهوم تازه تر و جدیدتری در مورد طراحی سایت پزشکی به وجود آمد. وب سایت های پزشکی به دلیل این که کالاهایی را که با سلامت ارتباط مستقیم دارد عرضه می کردند زیر ذره بین قرار گرفتند. همچنین وب سایت های شرکت ها و کلینیک های زیادی با لغزش رتبه مواجه شد.

در همین مدت ابتدایی که الگوریتم های گوگل نسبت به وب سایت های پزشکی سخت گیری بیشتری می کردند کار کردن روی سئو کمی دشوار تر شده بود. با شیوع کرونا رقابت بین این سایت ها دو چندان شد. به خصوص شرکت هایی که تجهیزات پزشکی ارائه می کردند تلاش زیادی برای بالا نگاه داشتن رتبه های خود انجام دادند. تبلیغات زیادی برای خیلی از این شرکت ها به صورت آنلاین و غیر آنلاین برای فروش بیشتر انجام گرفت. این موضوع باعث شد که مبحث حرفه ای و بسیار ظریف سئو سایت پزشکی کمی پیچیده تر شود. کارشناسان سئو برای بالا نگاه داشتن رتبه این سایت ها مجبور شدند زحمات بسیار بیشتری بکشند. حتی کمی بهتر بودن در نتایج فروش محصولی را برای آنها تا چندین برابر افزایش داد. بیشتر این محصولات نیز در دسته محصولات پیشگیری کننده از کرونا هستند.

به امید این که کرونا را به زودی شکست دهیم و به زودی با سلامت در کنار یکدیگر باشیم.

نوشته افزایش رقابت بین رتبه وب سایت های پزشکی در زمان کرونا اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/competition-between-seo-medical-websites/feed/ 1
سئو سایت بیمه https://negarche.com/blog/seo/insurance-website-seo/ https://negarche.com/blog/seo/insurance-website-seo/#respond Fri, 27 Mar 2020 14:40:03 +0000 https://negarche.com/?p=9128 نوشته سئو سایت بیمه اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

امروزه بخش زیادی از فروش شرکت های بیمه از طریق وب سایت است. وب سایت ها نقش پر رنگی در فروش بیمه به صورت آنلاین ایفا می کنند. از این رو رقابت زیادی بر سر رتبه بهتر شکل گرفته است. بدیهی است که مجموعه ای که سایتی با رتبه بهتر در نتایج جست و جوی گوگل داشته باشد فروش بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل سئو سایت بیمه اهمیت خیلی زیادی پیدا می کند.

جهت سفارش سئو سایت بیمه یا مشاوره در این مورد با شماره های ۶۶۸۴۵۵۲۸-۰۲۱ و ۰۹۱۰۱۶۵۱۲۵۴ تماس بگیرید.

افزایش رتبه و سئو سایت بیمه نیاز به دانش فنی خاصی دارد. برای افزایش رتبه چنین سایت هایی نیاز است که کارشناس سئو علاوه بر دانش بهینه سازی با برخی مسائل علمی و فنی در مورد فروش این بیمه ها نیز قدری آشنا باشد. در ادامه با برخی از موارد مهمی که برای سئو سایت بیمه مهم است آشنا می شویم.

اهمیت محتوای فنی برای سئو سایت بیمه

اهمیت محتوا برای سئو سایت بیمه

یکی از مهم ترین مواردی که در مبحث سئو و بهینه سازی سایت مهم است محتوا است. محتوا در واقع غذای اصلی برای سئو به شمار می رود. برای این که سایت شما رتبه خوبی در نتایج جست و جو داشته باشد باید محتوای سایت شما به صورت اصولی تولید شده باشد. بهترین نوع محتوایی که می توانید برای سایت خود در نظر بگیرید تا به رتبه های خوبی برسید محتوای یونیک یا اختصاصی است. با تولید محتوای اختصاصی خواهید توانست تا در نتایج جست و جوی مرتبط با کار خود بسیار پیشرفت کنید.

نکته ای که وجود دارد این است که نمی توانید از هر متن و محتوایی برای سئو سایت بیمه استفاده کنید. محتواها باید بسیار تخصصی و فنی باشد. به طور مثال وقتی قرار است برای صفحه ای مانند بیمه عمر مطلب بنویسید باید از اطلاعات درست و فنی در این مورد استفاده کنید. علاوه بر این که محتوای شما باید اختصاصی و یونیک باشد، باید علمی و فنی هم باشد. همچنین باید استانداردهای سئو را در آن به کار برده باشید. تنها در این صورت است که می توانید رتبه های سایت خود را ارتقا بخشید.

انتشار مقالات و اخبار مرتبط با بیمه

محتوا برای سئو سایت بیمه

یکی از موارد دیگری که باز هم به محتوا مرتبط می شود انتشار مطالب، مقالات یا اخبار مرتبط با این کسب و کار است. برای سئو سایت بیمه می توانید صفحه ای با نام اخبار داشته باشید. در این صفحه اخبار جدیدی را که در زمینه بیمه وجود دارد را می توانید به صورت مستمر در سایت خود منتشر نمایید. همچنین می توانید صفحه ای با نام مطالب آموزشی یا مقالات داشته باشید و در این صفحه ای نیز مطالبی منتشر کنید.

منتشر کردن اخبار و مطالب در سایت باعث می شود که سایت شما آپدیت های زیادی داشته باشد. به خاطر این آپدیت ها از طرف ربات های گوگل و سایر موتورهای جست و جو نمره خوبی دریافت می کنید. همچنین این محتواها خود باعث ورودی بیشتر کاربر به سایت می شوند و ترافیک سایت را افزایش می دهند. با منتشر کردن محتواهایی با موضوعات مرتبط با کسب و کار بیمه می توانید سئو سایت بیمه خود را با کیفیت خیلی خوبی پیش ببرید و در نتایج جست و جو بالا باشید.

موارد پایه ای که برای سئو نیاز است

سایت شما باید ریسپانسیو باشد

طراحی سایت بیمه ریسپانسیو

قبل از این که سئو سایت بیمه خود را به صورت مستمر شروع کنید باید موارد پایه ای را که در طراحی آن وجود دارد بررسی کنید. یکی از این موارد ریسپانسیو بودن سایت است. طراحی سایت ریسپانسیو به این معنی است که نمایش سایت شما علاوه بر صفحات نمایش بزرگ مانند لپ تاپ در موبایل و دستگاه هایی که نمایشگر کوچک دارند نیز خوب باشد. طراحی سایت بیمه شما باید واکنشگرا یا همان ریسپانسیو باشد. در غیر این صورت ربات های موتورهای جست و جو به شما امتیاز منفی می دهند. این بدین معنا خواهد بود که این ویژگی الزامی است و بدون داشتن آن نمی توانید به کسب رتبه های خوب امیدی داشته باشید.

سایت شما باید سرعت خوبی داشته باشد

اهمیت سرعت برای سئو سایت بیمه

سرعت مبحث بسیار مهمی است که برا بهبود رتبه های خود نیاز دارید. سرعت سایت به عوامل متعددی وابسته است. برای این که سایت شما در زمان کوتاهی بارگزاری شود نیاز است تا موارد و فاکتورهای زیادی را رعایت کنید. این موارد در کنار هم به شما کمک می کنند که سایتی با سرعت خیلی خوب داشته باشید. چنین سایتی هم باعث راحتی کاربران می شود و هم امتیاز شما را برای بهینه سازی افزایش می دهد.

یکی از موارد مهمی که نیاز خواهید داشت بهینه بودن فایل های کدنویسی شده می باشد. در طراحی سایت خود باید از کمترین کدهای ممکن استفاده کرده باشید. البته جایگاه کدهای css و برخی کدهای jave script و بسیاری موارد دیگر نیز مهم است. اگر سایت شما با آخرین تکنولوژی های روز دنیا طراحی شده باشد در شروع کار سئو نگران نخواهید بود.

سرویس میزبانی شما نیز بسیار مهم است. انتخاب یک سرویس خوب برای میزبانی باعث می شود که سایت شما با سرعت بالایی لود شود. خیلی از کاربران گمان می کنند که اگر سرعت سایتی پایین است حتما طراح سایت کارش را خوب انجام نداده است. در صورتی که کدنویسی درست تازه بخشی از ماجراست. بخش مهم دیگر به دست سروری است که سایت شما را میزبانی می کند. این سرویس همان هاست است. اگر سرعت هاست شما پایین باشد هرچه قدر هم که در طراحی وب سایت خود استانداردهای لازم را رعایت کرده باشید نمی توانید نتیجه خوبی بگیرید. قبل از این که کارهای مستمر را برای سئو سایت بیمه آغاز کنید بهتر است سرویس میزبانی خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید می تواند سرعت خوبی به شما بدهد.

نوشته سئو سایت بیمه اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/insurance-website-seo/feed/ 0
آیا قوانین سئو برای ساختارهای سایت متفاوت است؟ https://negarche.com/blog/seo/difference-between-seo-rules/ https://negarche.com/blog/seo/difference-between-seo-rules/#comments Mon, 10 Feb 2020 14:43:20 +0000 https://negarche.com/?p=8821 نوشته آیا قوانین سئو برای ساختارهای سایت متفاوت است؟ اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

برخی از افرادی که با ما برای مشاوره در مورد بهینه سازی سایت تماس میگیرند برایشان سوال است که آیا برای سئو کردن یک سایت با یک زبان خاص با زبان دیگر تفاوت وجود دارد یا خیر. در این مقاله بیشتر در این باره می پردازیم. در ادامه سعی کردیم با پاسخ به سوالات برخی از کاربران بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

تفاوت سئو سایت های مختلف چیست؟

آیا گوگل قواین مختلفی برای زبان های گوناگون دارد؟

برای بسیاری از کاربران این سوال به وجود آمده بود که آیا گوگل قوانین برای سایت هایی با زبان های متنوع دارد یا خیر. قوانینی که به طور معمول به صورت مستمر توسط گوگل یک مجموعه قوانین کلی هستند. این تفکیک وجود ندارد که سایت هایی که به طور مثال با php طراحی شده اند این روش را برای سئو انجام دهند سایت هایی که با asp.net نوشته شده اند یک روش دیگر را. ساختارهای زبان های مختلفی برای طراحی یک سایت استفاده شده اند متفاوت است. اما قوانین بهینه سازی یکپارچه است و به صورت کلی اعلام می شود. 

به طور مثال گوگل اعلام می کند که ریسپانسیو بودن وب سایت یک ساختار اساسی است و اگر سایتی نباشد می تواند رتبه های خوبی داشته باشد. این یک قانون کلی است و ربطی به زبان و ساختار وب سایت شما ندارد. سایت شما با هر زبانی طراحی شده باشد باید از این تکنولوژی برخوردار باشد تا بتوانید رتبه‌های خوبی داشته باشید.

 همچنین بیان می‌کند که سایت شما باید به سرعت بالایی داشته باشد. سرعت وب سایت به عوامل مختلفی وابسته است. مورد از مواردی که در این موضوع دخیل هستند که سایت شما سروری است که برای میزبانی سایت شما انتخاب شده است. این موارد را با توجه به سایت خود باید در نظر داشته باشید. هاست شما ممکن است لینوکس یا ویندوز باشد. از سرویس میزبانی که استفاده می کنید کیفیت سرویس و سرعتی که به شما عرضه می‌کنند را مد نظر داشته باشید. همچنین برای بهینه کردن کودکان با توجه به اینکه سایت شما با چه زبانی طراحی شده است باید ترفندهای مختلفی را به کار بگیرید. همانطور که دیدید این قوانین نیز کلی هستند. 

چه چیز باعث تفاوت سئو سایت های مختلف از نظر زبان سایت می شود؟

بررسی تفاوت سئو سایت های مختلف

به طور معمول آموزش‌هایی که در وب سایت های مختلف در مورد بهینه سازی وب سایت وجود دارد برای ساختار خاصی ارائه شده است. این به این خاطر است که کارشناسی که بر روی آن کار می‌کند که باید در کدام قسمت های وب سایت تغییراتی ایجاد کند. توضیح دادیم که قوانین گوگل صرفاً برای ساختار شرایط خاصی نیستند و به طور کلی اعلام می‌شوند. اما برای رعایت هر کدام از آنها در سایت روش خاصی را پیش بگیریم.

 به طور مثال برای تعیین کردن کلمات کلیدی در وب سایت های مختلف ممکن است که نیاز باشد استفاده شود. همچنین در بسیاری از وب سایت ها برای رعایت موارد باید به طور مستقیم در فایل های خود نویسی کنید. همانطور که متوجه شدید تنها تفاوتی که وجود دارد نحوه اجرای قوانینی است که توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو العلام می شود. این قوانین که برای بهینه کردن وب سایت می باشد در هر سایتی با روش خاصی پیاده سازی می شود.

آیا سئو سایت های بر پایه وردپرس و جوملا راحت تر است؟

برای طراحی وب سایت هایی با سیستم های مدیریت محتوای وردپرس نیازی ندارید که به طور مستقیم در فایل های سایت کد نویسی کنید. پلاگین ها و افزونه های وجود دارد که به شما برای کارهای مختلف قسمت های مختلف وب سایت کمک می کنند. به طور مثال برای سئو سایت وردپرس می توانید افزونه های مختلفی را بر روی سایت خود فعال کنید. اما مسئله مهمی که وجود دارد این است که هیچ کدام از این افزونه ها باعث می شوند که بدون زحمت و یکشب در رتبه های برتر گوگل ظاهر شوید. این افزونه ها به شما کمک می کنند که میتوانید صفحات سایت خود را از نظر محتوا با کلمات کلیدی آنالیز کنید. یعنی به چه نیازی نیست که برای تعریف کلمات کلیدی برای یک صفحه خاص در وب سایت خود به طور مستقیم در فایل های وبسایت دست ببرید. اما بقیه کارها را باید خودتان انجام دهید.

تفاوت سئو سایت های مختلف از نظر ساختار شرکتی و فروشگاهی چیست؟

سوال دیگری که برای بسیاری از کاربران به وجود می‌آید این است که آیا کردن سایت های شرکتی با فروشگاهی تفاوتی دارد یا خیر؟ بله قوانینی که گوگل برای سئو کردن سایت هایی با ساختار متفاوت وجود دارند متفاوت است. اما بسیاری از این قوانین برای سایت های مختلف مشترک هستند. 

این که این موضوع بیشتر روشن شود مثالی می زنیم. برای یک پروژه سئو سایت شرکت نیاز دارید که رتبه سایت را در برخی کلمات بالا ببرید. این کلمات کلیدی به طور معمول برای صفحات سایت که در این سایت ها می توانند صفحه های خدمات یا پست ها باشند هستند. به جز موارد خاص در سایت های شرکتی و خدماتی محصول وجود ندارد. بدیهی است که نحوه افزایش رتبه و قوانین گوگل برای بهینه سازی متفاوت باشد.

در وب سایت های فروشگاهی قضیه متفاوت است. هر کدام از محصولات شما ممکن است توسط یکی از کاربران در گوگل جستجو شوند. کلمات کلیدی که کاربران جستجو می کنند ممکن است که مربوط به دسته های محصولات باشد. پس باید موارد بیشتری را در نظر بگیرید. گوگل و سایر موتورهای جستجوگر قوانین متفاوتی برای سئو سایت فروشگاهی و سایت های شامل محصول ارائه کرده اند. در این وبسایت ها علاوه بر اینکه باید هر کدام از محصولات را به صورت اختصاصی سئو نمایید باید به سئو کردن تگ ها و دسته بندی ها و جزئیات دیگر نیز دقت کنید. تنها تفاوت سئو سایت های مختلف این است که برای برخی ساختارها نیاز است که جزئیات بیشتری در نظر گرفته شود.

نوشته آیا قوانین سئو برای ساختارهای سایت متفاوت است؟ اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/difference-between-seo-rules/feed/ 1
چند روش برای نوشتن محتوای محصولات https://negarche.com/blog/seo/writing-product-contents/ https://negarche.com/blog/seo/writing-product-contents/#respond Tue, 04 Feb 2020 13:00:59 +0000 https://negarche.com/?p=8783 نوشته چند روش برای نوشتن محتوای محصولات اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

نوشتن محتوای محصولات برای فروشگاه های اینترنتی یا هر سایت دیگری که محصولاتی دارد مهم است. اگر کاربری بخواهد محصولی را که از طریق سایت شما دیده است بخرد مطالبی را که در آن صفحه نوشته شده است مطالعه خواهد کرد. نوشتن محتوای محصولات در انتخاب مشتری تاثیر زیادی دارد. ممکن است مطالب شما کافی نباشد و کاربر مطمئن نباشد که محصول مورد نظر ویژگی هایی را که می خواهد دارد یا خیر. علاوه بر این تولید محتوای اختصاصی برای محصولات باعث می شود که رتبه های وب سایت شما ارتقا پیدا کند. به همین سبب ورودی زیادی خواهید داشت. البته باید توجه کنید که محتوای شما استانداردهای سئو را داشته باشد. روش های زیر می تواند کمک کند با هدف پیشرفت سئو سایت فروشگاهی یا هر هدف دیگری که دارید به شکل درست مطالبی برای محصولات خود تهیه کنید.

روش هایی برای نوشتن محتوای محصولات

سایت تولید کننده محصول

اگر محصول شما توسط شرکت یا کمپانی دیگری به غیر از مجموعه خودتان تولید شده است برای نوشتن محتوای محصولات از سایت کمپانی استفاده کنید. سایت رسمی شرکتی که محصول را عرضه می کند معمولا بهترین اطلاعات را در مورد محصول خواهد داشت. مشخصات فنی دقیق و اطلاعاتی کاربردی و مفید را می توانید از سایت تولید کننده خود محصول بردارید. این اطلاعات قابل اعتمادتر و مستند تر هستند و می شود روی آنها حساب کرد.

بروشور محصولات

بسیاری از محصولات بروشورهایی دارند که در برخی موارد در جعبه آنها قرار داده می شود. این بروشورها به صورت تبلیغاتی نیز ممکن است باشد و به صورت جداگانه بتوان تهیه کرد. از آنجایی که معمولا این اطلاعات توسط شرکت سازنده محصول تهیه می شود دارای اطلاعات خوبی هستند. از اطلاعات این بروشورها می توانید برای نوشتن محتوای محصولات سایت خود استفاده نمایید.

وب سایت های دیگر

ممکن است در وب سایت های دیگر نیز بتوانید اطلاعات خوبی در مورد محصولات پیدا کنید. اما توجه کنید که از سایت های معتبر و اسم و رسم دار برای پیدا کردن محتوای خوب استفاده کنید. ممکن است خیلی از وب سایت ها اطلاعاتی در مورد کالا برای شما عرضه کنند. اما این اطلاعات ممکن است ناقص یا اشتباه باشد. برای این که محتوای درست تولید کنید از وب سایت هایی استفاده کنید که معتبر و قابل اطمینان باشند.

روش های مقایسه ای

استفاده از روش مقایسه یک محصول با محصولات دیگر نیز یک روش بسیار عالی برای نوشتن محتوا می باشد. می توانید محصول مورد نظر را با یک محصول مشابه یا محصولاتی در همان قیمت با برندهای مختلف مقایسه نمایید. این کار باعث می شود که مشتری متوجه شود که آیا این محصول برای او مناسب است یا خیر. اطلاعاتی که به روش مقایسه ای نوشته می شوند معمولا در فروش شما نیز تاثیر خوبی می گذارند. چرا که مشتری راحت تر می تواند محصولی را که برای او مناسب است انتخاب و خریداری کند.

اطلاعات نظر سنجی ها

ممکن است کمپانی اصلی تولید کننده محصول در مورد میزان رضایت مشتریان نظرسنجی هایی را ارائه کرده باشد. البته بسیاری از وب سایت های دیگری که این محصول را به فروش می رسانند نیز این کار را انجام می دهند. با تحلیل و بررسی این نظرسنجی ها می توانید اطلاعات خوبی پیدا کنید. در واقع متوجه خواهید شد که سطح رضایت افرادی که از این محصول استفاده کرده اند در چه سطحی بوده است. همچنین می توانید رضایت مشتریان را با محصولات مشابه نیز مقایسه کنید و اطلاعات خوبی به دست بیاورید. این اطلاعات برای نوشتن محتوای محصولات شما بسیار مفید خواهد بود.

نوشته چند روش برای نوشتن محتوای محصولات اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/writing-product-contents/feed/ 0
تولید محتوای اختصاصی حرفه ای https://negarche.com/blog/seo/generate-proprietary-content/ https://negarche.com/blog/seo/generate-proprietary-content/#respond Tue, 21 Jan 2020 09:38:37 +0000 https://negarche.com/?p=8634 نوشته تولید محتوای اختصاصی حرفه ای اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

جهت سفارش یا مشاوره در مورد تولید محتوای اختصاصی با شماره های ۶۶۸۴۵۵۲۸-۰۲۱ و ۰۹۱۰۱۶۵۱۲۵۴ تماس بگیرید.

تولید محتوای اختصاصی یکی از فیلدهای بسیار مهم برای افزایش رتبه وب سایت و حوزه دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. تولید محتوای اختصاصی یک کار بسیار حرفه ای و تخصصی است. برای تولید محتوای اختصاصی نیاز به دانش نگارشی و بهینه سازی و هوشیاری زیادی می باشد. در ادامه برخی از روش های مفید برای تولید محتوا به صورت کاملا اختصاصی را معرفی می کنیم. این روش ها می تواند به شما در تولید محتواهای بسیار با کیفیت و حرفه ای کمک کند.

روش های تولید محتوای اختصاصی

استفاده از وب سایت های مختلف

تولید محتوای اختصاصی

یکی از متداول ترین راه های تولید محتوای اختصاصی استفاده از وب سایت ها می باشد. می توانید برای یافتن محتوا وب گردی کنید. برای این که محتوای خوبی بسازید باید برای این کار وقت صرف کنید و مطالب وب سایت های مختلف را مطالعه کنید.

در مورد موضوعی که می خواهید در مورد آن محتوا تولید کنید به جستجوهای اینترنتی بپردازید. عبارت های کلیدی متفاوتی را که شما را به مقصد می رساند جستجو کنید تا به منابع مختلف دست پیدا کنید. هر کدام از این منابع آنلاین و وب سایت های مختلف می توانند قسمتی از مطلب شما باشند. دقت کنید که به هیچ عنوان کپی برداری نکنید. برای تولید محتوای اختصاصی بدیهی است که کل متن شما باید یونیک و اختصاصی تولید شده باشد. پس از این که به تحقیقات آنلاین پرداختید می توانید یک فایل ورد باز کنید و متن خود را بنویسید. یعنی برداشتی که از موضوع در وب سایت های مختلف داشته اید را بنویسید.  این راه یکی از متداول ترین و ساده ترین راه های تولید محتوای اختصاصی به شمار می رود.

ترجمه مقالات خارجی

تولید محتوای اختصاصی با استفاده از ترجمه

یک راه دیگر برای تولید محتوای اختصاصی استفاده از مقالات و مطالب معتبر به زبان های دیگر است. برای این کار باید خود دست به کار شوید و به ترجمه بپردازید. البته دقت کنید که مطالبی که برای ترجمه انتخاب می کنید معتبر باشند. این کار باعث می شود که یک مطلب حرفه ای و معتبر و با نگارشی تازه تولید کنید. تولید محتوای اختصاصی به این روش در برخی از مواقع باعث می شود که مطلب شما بسیار جدید و تازه تر باشد. در واقع شما اولین یا از اولین کسانی هستید که این مطلب را در وب سایت خود منتشر کرده اید. این باعث می شود که ربات های موتورهای جستجوگر به شما نمره خوبی به خاطر محتوا و کیفیت آن بدهند. در حال حاضر روش ترجمه یکی از متداول ترین و رایج ترین روش های تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت محسوب می شود. بسیاری از شرکت ها، مجموعه ها و کارشناسانی که در حیطه تولید محتوای اختصاصی و یونیک کار می کنند از این روش استفاده می کنند.

استفاده از ویدئو

تولید محتوای اختصاصی با ویدئو

استفاده از ویدئو یک روش بسیار ابتکاری برای تولید محتوای اختصاصی در هر حرفه ای به شمار می رود. برای این کار می توانید به تماشای ویدئوهای مختلفی که در سطح اینترنت وجود دارد بپردازید. سپس یافته های خود را به تحریر درآورید. این کار به خصوص در مواقعی که نمی توانید در مورد مطلب خود مطالب خوبی به زبان فارسی پیدا کنید مفید می باشد. به طور مثال این روش برای پروژه های سئو سایت پزشکی بسیار مناسب می باشد. در برخی از حوزه های پزشکی نمی توان منابع زیادی به زبان فارسی پیدا کرد. اما به راحتی ویدئوهایی به زبان اصلی در اینترنت وجود دارد. با مشاهده این ویدئوها می توانید علاوه بر این که مطالب خوبی پیدا می کنید درک بهتری از مطلب مورد نظر داشته باشید و محتوای دقیق تری بنویسید.

این که از چه ویدئوهایی و در چه دسته ای استفاده کنید مهم است. این کاملا وابسته به موضوع سایت شما می باشد. برای این که بهتر متوجه شوید مثالی می زنیم. فرض کنید می خواهید برای سایت یک شرکت مهندسی تولید محتوای اختصاصی انجام دهید. این وب سایت متعلق به شرکتی است که محصولاتی را در دسته برق تولید می کند. مشخص است که باید موضوعاتی مرتبط تولید کنید. به طور مثال مطالب روانشناسی اصلا برای این سایت مناسب نیست. مطالب شما باید در همان دسته شرکت باشد. یا حداقل به آن مرتبط شود. برای این که بهتر درک کنید خود را جای مخاطبان سایت بگذارید. به این فکر کنید که سایت چه نوع مخاطبانی دارد. این مخاطبان به چه چیزهایی علاقه دارند. موضوعاتی مرتبط را پیدا کنید. سپس ویدئوهای مرتبط را پیدا کرده و با استفاده از آنها محتوا بنویسید.

استفاده از روش های مقایسه

تولید محتوای اختصاصی به روش مقایسه

روش مقایسه یک روش بسیار خلاقانه برای تولید محتوای اختصاصی و در عین حال ارزشمند است. از این روش به خصوص برای سئو سایت فروشگاهی می توانید استفاده کنید و نتیجه خیلی خوبی بگیرید. به این صورت که محصولات سایت را محصولات هم رده خود از نظر قیمت یا امکانات یا هر مورد دیگری مقایسه کنید. در واقع با این کار به تولید محتوای اختصاصی و تحلیلی می پردازید که بسیار برای کاربران مفید خواهد بود. علاوه بر این که به دلیل امتیاز بالا در مورد سطح محتوای خود می توانید رتبه های بهتری داشته باشید به کاربران کمک می کنید که با بررسی دقیق تر محصول مورد نظر را بخرند. این دقیقا اصل کاری است که باید در تولید محتوای اختصاصی به هر روشی که تولید می شود رعایت شده باشد. محتوا را باید برای کاربر بنویسید. اما همان را به گونه ای بنویسید که بهینه هم باشد. یعنی موتورهای جستجو نیز متوجه شوند که شما استاندارد کار می کنید.

از روش مقایسه می توانید برای تولید محتوای اختصاصی برای صفحات خدمات یک شرکت یا حتی یک مقاله علمی نیز استفاده نمایید! خیلی راحت می توانید نوع خدماتی که می خواهید توضیح دهید را با خدمات دیگر شرکت از نظر جزئیات و موارد دیگر بررسی کنید. یا حتی روش ها و ابزارهایی که برای این کار نیاز است را با دسته های خدماتی دیگر نیز مقایسه کنید و محتوای ارزشمندی تولید نمایید.

استفاده از روزنامه و مجله های علمی

تولید محتوای اختصاصی با استفاده از مجلات

مطالب موجود در مجله های علمی نیز برای تولید محتوای اختصاصی مفید خواهد بود. می توانید مجله های علمی در حوزه های مختلف را پیدا کنید که شامل مطالب خیلی خوبی هم هستند. به طور مثال مجله های علمی در حوزه هایی مانند روان شناسی، تکنولوژی و ارتباطات، پزشکی و… وجود دارند. مطالب موجود در این مجلات به طور معمول بسیار معتبر می باشد. در بسیاری از مواقع می توانید با مطالعه آنها مطلب خوبی برای نوشتن پیدا کنید. بسیاری افراد از این روش استفاده نمی کنند. شما می توانید از این روش برای تولید محتوای اختصاصی و در عین حال بسیار تازه و با موضوعی نو استفاده نمایید. چرا که مطالب منتشر شده در مجلات در بسیاری موارد از زاویه ای متفاوت به یک موضوع می پردازد. همین موضوع می تواند باعث جذابیت بیشتر محتوا و مطالب شما شود.

کتاب خوانی

تولید محتوای اختصاصی از روی کتاب

یک روش سنتی برای تولید محتوای اختصاصی این است که از کتاب های چاپی استفاده کنید. می توانید به کتابخانه بروید و با مطالعه کتاب های مختلف در مورد موضوع مورد نظر خود مطالب خوبی پیدا کنید. البته امروزه نسخه آنلاین بسیاری از کتاب ها وجود دارد. می توانید از نسخه های آنلاین به صورت pdf یا نسخه های آنلاین دیگر کمک بگیرید. استفاده از کتاب ها از قدیم یکی از بهترین روش های تحقیق به شمار می رفته است. شاید شما هم زمانی را به یاد بیاورید که برای یک تحقیق علمی به کتابخانه ها می رفتیم و از بین کتاب های مختلف مطالبی را گردآوری می کنیم. حتی برای اتمام یک پایان نامه دانشگاه هنوز هم استفاده از کتاب ها یک روش رایج است. اگر دقت کنید مقالات و پایان نامه های دانشگاه هم بی تکرار است. یعنی همه ما از قدیم با تولید محتوای اختصاصی درگیر بودیم. شاید به ذهن خیلی از ما نمی رسید که روزی تولید محتوای اختصاصی برای سایت بتواند تجارت ما و میزان درآمدمان را دگرگون کند.

استفاده از تجربیات

تولید محتوای اختصاصی با استفاده از شرح تجربیات

یک روش بسیار جالب و در عین حال کارآمد برای تولید محتوای اختصاصی استفاده از تجربیات است. به طور مثال ممکن است که خودتان تجربه ای در مورد موضوعاتی که ممکن است برای سایت مفید باشد داشته باشید. همین تجربیات را می توانید در قالب یک مطلب در سایت منتشر نمایید. با این کار علاوه بر این که با تولید محتوای اختصاصی به افزایش کیفیت سایت خود کمک کرده اید یک مطلب نو در دنیای مجازی وب سایت ها منتشر کرده اید. خیلی وقت ها همین مطالب به دلیل نو بودن یا این که از زاویه ای دیگر یا با زبانی دیگر در مورد این مطلب صحبت می کنند برای کاربران جذاب و کارآمد هستند. حتی از تجربیات دیگران نیز می توانید استفاده کنید. اگر در اطرافیان خود اشخاصی را می شناسید که اطلاعات یا تجربه خوبی در موضوعاتی که می خواهید درباره آن بنویسید دارند حتما از آنها بخواهید که تجربیات خود را با شما در میان بگذارند. می توانید آنچه را که دریافت کرده اید به صورت یک مطلب در سایت منتشر نمایید. 

تولید محتوای اختصاصی جذاب تر

ترکیب متن و عکس

تولید محتوای اختصاصی جذاب با ترکیب تصویر

شاید در یک نگاه ابتدایی برداشتی که از تولید محتوای اختصاصی شود تنها تولید یک متن باشد. اما چنین نیست. متن تنها نوعی از محتواست. محتوا می تواند متن، عکس، ویدئو، فایل های pdf و یا از دسته های مختلف دیگری باشد. در تولید محتوای اختصاصی هر کدام از محتواهایی که به کار می رود باید یونیک و یکتا باشند.

یک محتوای اختصاصی حرفه ای در واقع محتوایی است که علاوه بر موتورهای جست و جو برای کاربر جذاب باشد. پس رعایت مواردی که باعث شود کاربر بیشتر در سایت بماند و از مطلب شما لذت ببرد مهم است. یکی از ساده ترین کارهایی که می توان برای ایجاد یک صفحه جذاب انجام داد ترکیبی از متن و عکس است. توصیه می شود که پس از این که از روش های معرفی شده و استانداردی که برای تولید محتوای اختصاصی وجود دارد استفاده کردید و مطلب خود را به اتمام رساندید به جست و جوی تصاویر برای مطلب خود بپردازید. تصاویری انتخاب کنید که مرتبط با مطلبی باشد که در مورد آن صحبت می کنید. سعی کنید که این تصاویر را در جاهای مختلفی از محتوای کلی خود قرار دهید. با این کار علاوه بر این که با روش های استاندارد تولید محتوای اختصاصی یک مطلب خود ایجاد کرده اید و می توانید از آن برای رتبه دار کردن سایت خود استفاده کنید، سایت جذاب تری خواهید داشت که کاربران از بودن در آن لذت می برند.

ساخت ویدئو

تولید محتوای اختصاصی ویدئویی

همان طور که گفتیم ویدئو یکی از پارامترهایی است که می توانید در تولید محتوا از آن استفاده کنید. در واقع ویدئو خود یک محتوا است! می توانید با استفاده از یک فیلم مطالبی را که می خواهید به کاربر انتقال دهید را به صورت کلامی و تصویری به او بگویید. اما یک نکته مهم وجود دارد که لازم دانستم در مورد ویدئو به شما بگویم. در اینجا در مورد تولید محتوای اختصاصی صحبت می کنیم که برای کاربر مناسب باشد و در عین حال بتوانیم با استفاده از آن رتبه های سایت خود را بهتر کنیم. یک نکته در مورد ویدئو وجود دارد. ربات های گوگل توانایی مشاهده ویدئوی شما را ندارند. اما این دلیل نمی شود که فکر کنید که ویدئو نمی تواند برای ارتقای رتبه مفید باشد. اگر به شیوه تولید محتوای اختصاصی شرکت های مطرح دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که آنها از ویدئو در مطلب خود استفاده می کنند. نکته ای که وجود دارد این است که مطالب را که در ویدئو توضیح داده اید را به صورت متنی هم بنویسید! شاید فکر کنید این دوباره کاری است و فایده ای ندارد. اما چنین نیست. با این کار شما با هم با استفاده از متن و هم ویدئو تولید محتوای اختصاصی کرده اید. گوگل متوجه می شود که شما درباره چه صحبت می کنید و به شما رتبه می دهد. خیلی از کاربران هم ممکن است علاقه داشته باشند که ویدئو های شما را ببینند و حوصله کافی برای خواندن مطالب را نداشته باشند. در واقع شما همه نوع کاربر را جذب کرده اید. علاوه بر این که به صرف ماندگار شدن کاربر در سایت شما حداقل تا پایان ویدئو نمره خوبی به خاطر عدم خروج کاربر از سایت دریافت می کنید.

اهمیت تولید محتوای اختصاصی

افزایش رتبه سایت

اهمیت تولید محتوای اختصاصی برای سئو

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تولید محتوای اختصاصی این روزها اهمیت بیشتری پیدا کند سئو می باشد. کارشناسان سئو با استفاده از تولید محتوای اختصاصی تلاش می کنند که رتبه های سایت شما را در موتورهای جستجوگر ارتقا دهند. یکی از اصلی ترین فاکتورهایی که به خصوص گوگل در مورد بهینه سازی به عنوان یک فاکتور مهم نام برده است محتوا است. به همین جهت وب سایت های مختلف تلاش می کنند تا از نظر محتوا از هم پیشی بگیرند. از آن جایی هم که محتوای کپی شده باعث جریمه شدن وب سایت می شود اهمیت تولید محتوای اختصاصی پر رنگ تر می شود.

افزایش مشتریان!

تاثیر تولید محتوای اختصاصی در جذب مشتری

بله تولید محتوای اختصاصی به صورت غیر مستقیم باعث افزایش مشتریان شما می شود. برای درک بهتر این موضوع کافی است یک لحظه خود را جای کاربری که وارد سایت شما شده است بگذارید. تصور کنید که با جستجوی عبارتی وارد یک سایت می شوید. بدیهی است که به سرعت وارد صفحه تماس با ما نخواهید شد. اگر سایتی که وارد آن شده اید مربوط به یک شرکت باشد به احتمال یکی از صفحات خدمات آن شرکت صفحه هدف شما خواهد بود. اگر محتوای صفحه بی ربط یا بی معنی باشد با آن مجموعه تماس می گیرید؟ معلوم است که از سایت خارج می شوید. چرا که به آن مجموعه اعتماد نخواهید کرد. تولید محتوای اختصاصی و با کیفیت دقیقا به همین دلیل باعث می شود که کاربرانی که وارد سایت شما می شوند به مشتری تبدیل شوند. از آن جایی هم که گوگل به کاربران اهمیت زیادی می دهد به خاطر احترام به آنها به طور رسمی اعلام کرده است که برای کسب رتبه برتر باید تولید محتوای اختصاصی انجام دهید. محتوای کپی شده یا نزدیک به کپی توسط الگوریتم های گوگل شناخته خواهد شد.

اعتمادسازی بیشتر

اهمیت تولید محتوای اختصاصی برای اعتمادسازی

تولید محتوای اختصاصی نشان می دهد که شما یک مجموعه درست و حسابی هستید. شاید این موضوع زیاد به نظر خودتان هم نرسیده باشد. اما تجربه نشان داده که کاربران خیلی به این مطلب توجه دارند. در بسیاری مواقع کاربران در بین سایت های مختلف می گردند و از این وب گردی ها به سایت های مختلفی بر می خورند. خیلی از این وب سایت ها از طریق تولید محتوای اختصاصی به سئوی بالا نرسیده اند! منظور این است که با تغییر محتوا یا استفاده از محتوای دیگران و روش های اشتباه به رتبه بالایی رسیده اند. فرض کنید که گوگل هم متوجه این موضوع نشود که می شود. مطمئن باشید که کاربران اینترنتی مطالب شما را می خوانند. اگر در سایت خود از روش های اصولی برای تولید محتوای اختصاصی و تازه استفاده کرده باشید کاربران متوجه می شوند که با یک مجموعه بسیار حرفه ای و پیشرفته طرف هستند. به همین دلیل به شما اعتماد خیلی بیشتری پیدا می کنند.

تولید محتوای اختصاصی + سئو

۳۰۰ کلمه

۱۵/۰۰۰ تومان

تولید محتوای اختصاصی + سئو

۶۰۰ کلمه

۲۵۰۰۰ تومان

تولید محتوای اختصاصی + سئو

۹۰۰ کلمه

۳۵۰۰۰ تومان

نوشته تولید محتوای اختصاصی حرفه ای اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/generate-proprietary-content/feed/ 0
مزایای افزونه yoast seo چیست https://negarche.com/blog/seo/advantage-yoast-seo/ https://negarche.com/blog/seo/advantage-yoast-seo/#respond Wed, 15 Jan 2020 18:52:54 +0000 https://negarche.com/?p=8476 نوشته مزایای افزونه yoast seo چیست اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

افزونه yoast seo یکی از معروف ترین و محبوب ترین افزونه های موجود برای سئو وردپرس به شمار می رود. این افزونه طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. در این مقاله قصد داریم که شما را مزایای این افزونه آشنا کنیم. برای سئو سایت وردپرس افزونه های زیادی وجود دارد. اما هیچ کدام از آنها به قدرت yoast seo نیستند. در ادامه با مزایای افزونه yoast seo بیشتر آشنا می شویم.

برخی مزایای افزونه yoast seo

نسخه فارسی

یکی از مهم ترین مزایای افزونه yoast seo  دارا بودن نسخه هایی به زبان های مختلف دنیا است. این افزونه محبوب و بسیار قدرتمند به زبان های مختلف ترجمه شده است. کارشناسان سئو می توانند به راحتی نسخه موجود yoast seo را با زبان خودشان نصب کرده و از آن استفاده نمایند. نسخه فارسی این افزونه به راحتی قابل نصب و استفاده می باشد. توضیحات موجود در منوهای مختلف yoase seo به صورت کاملا واضح به شما کمک می کنند تا سایت خود را سئو کنید.

yoast seo premium

این نسخه از افزونه یواست که بهترین نسخه yoast است در وب سایت های مختلف قابل خریداری است. البته شاید بتوانید نسخه هایی به این نام را نیز به صورت رایگان دریافت نمایید. اما نمی شود به آنها اعتماد کرد. ممکن است تقلبی باشند. یا برخی از افراد دستکاری هایی در کدهای این افزونه انجام می دهند که باعث می شود نتوانید نتایج خوبی در رتبه های خود مشاهده نمایید. 

این نسخه از yoast seo به شما کمک می کند تا صفحات مختلف سایت خود را از نظر سئو ارزیابی نمایید. صفحاتی که شامل توضیحات هستند مانند مقالات، صفحه خدمات و… را می توانید به کمک این افزونه بهینه نمایید. برای سئو سایت شرکت می توانید از این نسخه از yoast استفاده کنید. چون معمولا در چنین سایت هایی صفحات اصلی سایت شما همان برگه ها و پست ها هستند.

سئو ووکامرس

ووکامرس یکی از قدرتمند ترین موارد برای طراحی فروشگاه اینترنتی با وردپرس می باشد. به طور معمول فروشگاه های اینترنتی با مدیریت محتوای وردپرس به کمک افزونه یا فروشگاه ساز قدرتمند ووکامرس ساخته می شوند. به کمک ووکامرس می توانید یک وب سایت فروشگاهی بسیار حرفه ای با امکانات گسترده داشته باشید. 

یکی از جالب ترین مزایای افزونه yoast seo این است که نسخه دیگری برای سئو سایت فروشگاهی ارائه کرده است. اگر بخواهید یک فروشگاه آنلاین را سئو کنید باید این نسخه از yoast را نیز نصب و فعال نمایید. نسخه ووکامرسی افزونه yoast امکانات بسیار زیادی را به شما می دهد که می توانید با کمک آنها رتبه سایت خود را در کلمات کلیدی مورد نظر ارتقا بخشید.

مزایای افزونه yoast seo

آنالیز چگالی کلمات کلیدی

شاید مهم ترین مزایای افزونه yoast seo که آن را به یکی از محبوب ترین افزونه های موجود در زمینه سئو تبدیل کرده است این باشد که می توان به کمک آن چگالی کلمات کلیدی یک صفحه را آنالیز کرد. عباراتی که می خواهید صفحه مورد نظر شما در وب سایت در آنها رتبه خوبی داشته باشد باید در صفحه استفاده شده باشد. چگونگی استفاده از این عبارات در قسمت های مختلف صفحه و تعداد تکرار آنها به کمک افزونه yoast seo آنالیز می شود. شما به راحتی می توانید متوجه شوید که تا چه حد قوی پیش رفته اید.

ایجاد نقشه سایت

کمک به ایجاد نقشه سایت نیز از دیگر مزایای yoast seo به شمار می رود. به کمک این افزونه قدرتمند می توانید یک نقشه سایت معتبر از وب سایت خود بسازید. ربات ها و خزنده های موتورهای جستجوگر به کمک این نقشه می توانند وارد سایت شده و آن را بهینه نمایند. ساخت نقشه سایت به کمک افزونه yoast seo بسیار راحت می باشد.

ریدایرکت صفحات

افزونه قدرتمند yoast seo به شما کمک می کند تا صفحات خود را به راحتی ریدایرکت نمایید. صفحات حذف شده سایت شما می توانند به راحتی ریدایرکت شوند. همچنین صفحاتی که می خواهید آدرس آن را عوض کنید به راحتی در این افزونه مسیر دهی می شوند. در تنظیمات این افزونه قسمتی به نام بازگشتی ها وجود دارد که به شما کمک می کند به راحتی صفحات سایت خود را ریدایرکت نمایید.

برخی مزایای افزونه yoast seo

پیش نمایش موتورهای جستجوگر

یکی از دیگر مزایای افزونه yoast seo این است که به کمک آن می توانید مشخص کنید که لینک صفحه شما در موتورهای جستجوگر مانند گوگل به چه شکلی به نمایش در بیاید. در واقع می توانید نوع نمایش لینک سایت خود را مدیریت نمایید. نوع نمایش لینک های مختلف وبسایت تاثیر خیلی زیادی در این دارند که کار بر روی لینک سایت شما کلیک نماید یا سایت دیگری را برای کلیک کردن انتخاب کند. 

اتصال وب سایت به شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و دیگر شبکه های اجتماعی موجود تاثیر خیلی زیادی در بهینه بودن وب سایت شما ایفا می کنند. نسخه های حرفه ای و جدید این افزونه به شما این امکان را می دهد که به راحتی سایت خود را به شبکه‌های اجتماعی وصل نمایید. این کار باعث می شود ربات های موتورهای جستجوگر شما امتیاز بهتری بدهند. این موضوع باعث می شود که روند پیشرفته رتبه های سایت شما در کلمات کلیدی مورد نظرتان سرعت بیشتری پیدا کند.

نوشته مزایای افزونه yoast seo چیست اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/advantage-yoast-seo/feed/ 0
آشنایی با موتور جستجوی پارسی جو https://negarche.com/blog/seo/introduction-parsijoo/ https://negarche.com/blog/seo/introduction-parsijoo/#respond Wed, 04 Dec 2019 18:50:18 +0000 https://negarche.com/?p=8090 نوشته آشنایی با موتور جستجوی پارسی جو اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

ایجاد یک موتور جستجوگر در خیلی از کشورها نمادی از پیشرفت در زمینه تکنولوژی IT به حساب می آید. در خیلی از کشور ها مردم از موتور جستجوگر بومی خودشان استفاده می کنند. به طور مثال در کشور چین موتور جستجوگر baidu که محصول چین است بیشترین استفاده را در بین مردم دارد. اما متاسفانه در ایران و حداقل تا زمانی که بنده در حال تکمیل این مقاله هستم (آذر ۱۳۹۸) هنوز موتور جستجویی توسط کارشناسان ایرانی ساخته نشده است که بتواند به نیاز کاربران پاسخ دهد. اما به تازگی نام موتور های جستجوی ایرانی به گوش رسیده است. یکی از مهم ترین این موتورها پارسی جو است. در این مقاله پس از معرفی موتور جستجوی پارسی جو قصد داریم تا موارد مختلفی را در مورد آن بررسی کنیم.

در مورد موتور جستجوی پارسی جو

پیدایش پارسی جو

در سال ۱۳۸۷ تحقیقات و تئوری سازی موتور جستجوی پارسی جو انجام گرفت. در سال ۱۳۸۰ علی محمد زارع این پروژه را به صورت جدی تر شروع کرد. در سال ۱۳۸۸ این پروژه به صورت عملی و خیلی جدی تر آغاز به کار کرد. در تاریخ ۲۸ اردیبهشت سال ۱۳۸۹ اولین نسخه موتور جستجوی پارسی جو رونمایی شد. این نسخه که اولین نسخه از پارسی جو بود قادر بود یک میلیون وب سایت را پوشش دهد. در سال ۱۳۹۱ این موتور جستجوگر ایرانی قابلیت جستجوی تصاویر را نیز اضافه کرد که پیشرفت قابل ملاحظه ای بود.

قابلیت های پارسی جو

موتور جستجوی پارسی جو پس از مدتی قابلیت های زیادی را در خود جای داد. به طور مثال نمایش اخبار در دسته بندی های مختلف به آن اضافه شد. می توانید اخبار منتشر شده در دسته بندی های مختلف را مشاهده کنید. همچنین قیمت روز طلا، سکه و… نیز در صفحه اصلی این موتور ایرانی قابل مشاهده می باشد. همچنین این موتور جستجو امکان خیلی حرفه ای به نام کافه کجا را اضافه کرده است. صاحبان مشاغل می توانند آدرس کسب و کار خود را در کافه کجا ثبت نمایند. این اطلاعات در پایگاه داده موتور جستجوی پارسی جو قرار می گیرد. همانطور که ثبت سایت شما در گوگل مپ تاثیر خیلی زیادی در رتبه سایت شما ایجاد می کرد کافه کجا نیز چنین می کند. یعنی در آینده ثبت سایت شما در کافه کجا بخشی از سئوی محلی برای این موتور جستجو خواهد بود. البته هنوز خیلی کسب و کارها در کافه کجا ثبت نام نکرده اند. ولی در آینده ای نزدیک کافه کجا ابزار خیلی خوبی برای پیدا کردن کسب و کارهای مختلف در اطراف شما خواهد بود. 

استفاده ایرانی ها

طبق آماری که در مورد استفاده ایرانی ها از موتور جستجوی پارسی جو به عمل آمده است نتیجه این شد که هنوز این موتور جستجوی ایرانی نتوانسته است جایگاه خوبی در بین ایرانی ها پیدا کند. آیا فکر می‌کنید که ایرانیها علاقه‌ای به حمایت از تکنولوژی های سونی ساخت ایران ندارند؟ در چند سال گذشته ایرانی ها علاقه خیلی زیادی استفاده از تولیدات داخلی نشان می‌دادند. آمار استفاده مردم ایران در موارد ساده مانند لباس یا تکنولوژی های دیگر که با نام ایرانی در بازار یافت می شدند بسیار پایین بود. اما در چند سال گذشته مردم ایران نشان دادند تا چه اندازه افسانه های ایرانی و تولیدات بومی با کیفیت بالا حمایت خواهند کرد. آب و هوا در آبان ماه سال ۱۳۹۸ اینترنت داخلی ایران به دلایلی به مدت یک هفته پیاپی قطع بود نام موتور جستجوی ایرانی از جمله موتور جستجوی پارسی جو در بسیاری جاها از جمله وبسایت های خبری معروف شنیده شد. در این مدت خیلی از افرادی که مجبور بودند برای پیدا کردن مطلبی جستجوهای اینترنتی بپردازند از این موتور جستجو استفاده کردند. به همین دلایل برخی از مزایا و معایب پارسی جو مشخص شد.

پیدا نکردن نتیجه های مرتبط

خیلی از افرادی که از این موتور جستجو استفاده کردند تجربه خود را با دیگران در میان گذاشتند. این تجربه با توجه به عبارت های جستجو شده متفاوت بود. در برخی موارد کاربران عنوان کردند که نتیجه ای که موتور جستجوی پارسی جو در مورد عبارت جستجو شده ها نشان می دهد اصلاً مطابق با هدف آنها نبوده است. اما کاربرانی هم بودند که توانسته بودند پس از جستجو کردن یک عبارت کلیدی لینکهای مرتبط با عبارتی که جستجو کرده‌اند مواجه شوند. این نشان می دهد موتور جستجوی پارسی جو هنوز به حدی نرسیده است که بتواند اصلی‌ترین کاری که یک موتور جستجو باید انجام دهد را برای انجام دهد. 

در حال پیشرفت

اگر به تاریخچه دیگر موتورهای جستجوگر توجه کنیم متوجه خواهیم شد که آنها نیز در ابتدا ایرادهای کوچک و بزرگ زیادی روبرو بودند. موتور جستجوی معروف گوگل در حال حاضر محبوب ترین موتور جستجوی جهان است نیز در ابتدا ایرادهایی داشته است. اما این ایرادها به تدریج برطرف شده اند. در حال حاضر موتور جستجوی پارسی جو نیز در ابتدای کار خود است و طبیعی است ایراداتی که داشته باشد. یکی از عمده ایراداتی که توسط یکی از کاربران مطرح شد این بوده است در پارسی جو معیاری درست برای رتبه بندی کردن وبسایت ها وجود ندارد. برخی کاربران عنوان کرده بودند که پس از جستجو کردن یک عبارت کلیدی با لینکی از یک سایت خارجی مواجه شده بودند. حتی نتیجه ای که مرتبط با آن عبارت های کلیدی جستجو شده بود پس از لینک های نا مرتبط قرار گرفته. یعنی عبارت متناسب با جستجوی کاربران در نتیجه های بعدی ظاهر شده بود. همه موتورهای جستجو در ابتدای فعالیت خود با چنین افرادی مواجه بودند. امید است که موتور جستجوی پارسی جو بتوانند مانند سایر رقبای خود ایرادات اساسی مقابله نماید.

نوشته آشنایی با موتور جستجوی پارسی جو اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/introduction-parsijoo/feed/ 0
آشنایی با عمومی ترین ابزارهای گوگل https://negarche.com/blog/digital-marketing/google-tools/ https://negarche.com/blog/digital-marketing/google-tools/#respond Mon, 02 Dec 2019 18:50:25 +0000 https://negarche.com/?p=8062 نوشته آشنایی با عمومی ترین ابزارهای گوگل اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

ابزارهای گوگل نرم افزارهای تحت وبی هستند که توسط شرکت گوگل ارائه شده اند. این نرم افزارها در زمینه های مختلف هستند و می توانند در موارد مختلف به کمک ما بیایند. در ادامه با برخی ابزارهای گوگل بیشتر آشنا می شویم.

بررسی ابزارهای گوگل

Google Translate

گوگل ترنسلیت از حرفه ای ترین ابزارهای گوگل

نزم افزار ترجمه گوگل یا همان Google Translate از معروف ترین ابزارهای گوگل به شمار می رود. این ابزار یک نرم افزار آنلاین برای ترجمه متن ها و کلمات است. این سرویس ترجمه رایگان قادر است کلمات و عبارات را از زبان اصلی شان به حداقل ۸۰ زبان دیگر ترجمه کند! این شگفت انگیز است. از قابلیت های حرفه ای google translate امکان ترجمه به صورت گفتاری است. برای این کار باید روی آیکن میکروفون کلیک کنید و به صورت آنلاین ترجمه گفتار خود را به زبان مورد نظر ببینید. ترجمه آنلاین گوگل افزونه ای هم دارد که بر روی مرورگر نصب می شود. با استفاده از این افزونه می توانید محتوای وب سایت ها را به زبان مورد نظر خود ببینید. برای این که بتوانید به صورت آفلاین از این نرم افزار بر روی موبایل خود استفاده کنید می توانید دیتای تمام اطلاعات زبان ها را دانلود کنید. سپس بدون نیاز به اینترنت ترجمه کنید.

Google Scholar

گوگل اسکالر یکی از ابزارهای گوگل است که برای پیدا کردن مقالات تخصصی استفاده می شود. این ابزار از ابزارهای پژوهشی حرفه ای است که توسط گوگل عرضه شده است. این ابزار به شما کمک می کند که از بین مجلات علمی مختلف و مراکز علمی معتبر مقاله تخصصی پیدا کنید. البته این ابزار ملاحظات قانونی مانند کپی رایت و… را نیز رعایت می کند. گوگل اسکالر به کمک شما می آید تا از بین منابع موجود در جاهای معتبر جستجو کنید. بعضی از قابلیت های گوگل اسکالر امکان پیدا کردن مقاله بر حسب سال انتشار، مشاهده ارجاع ها و پیدا کردن نسخه های مختلفی از آن مقاله هستند. 

Google Drive

گوگل درایو از ابزارهای گوگل

یکی دیگر از ابزارهای گوگل ابزاری به نام گوگل درایو است. این ابزار به شما فضایی می دهد تا بتوانید فایل های خود را در آنجا بارگزاری کرده و نگهداری کنید. این فضا یک فضای ابری با حجم ۱۵ گیگابایت است که به طور رایگان به شما داده می شود. از این نرم افزار آنلاین می توانید در سیستم عامل های مختلف استفاده کنید. می توانید به راحتی نرم افزار گوگل درایو را روی گوشی یا لپ تاپ خود نصب کنید و همه جا و همه ساعت از آن استفاده کنید. می توانید این فایل ها را در گوگل پلاس نیز به اشتراک بگذراید. گوگل درایو به شما این امکان را می دهد که به صورت گروهی به فایل ها دسترسی داشته باشید. ممکن است بخواهید شخص دیگری هم بتواند فایل آپلود کرده یا دانلود کند. به راحتی می توانید کاربر دیگری نیز تعریف کنید که دسترسی به فایل ها داشته باشد.

گوگل درایو امکانات خیلی خوبی برای کاربرانش فراهم کرده است. به طور مثال از مقیاس بندی بین فاصله ها استفاده می کند و به شما می گوید که نزدیک ترین پارک یا مسجد نزدیک شما کجاست. می توانید از این ابزار در سفر برای پیدا کردن برخی اماکن استفاده کنید. همچنین می توانید موقعیت مکانی جایی را ذخیره کنید و در آینده به آنجا بروید. استفاده از امکانات عمومی گوگل درایو رایگان است. اما اگر بخواهید از امکانات بیشتر استفاده کنید باید نسخه پولی آن را خریداری نمایید.

Google Earth

این ابزار یکی از جالب ترین ابزارهای گوگل است. google earth یک نرم افزار آنلاین است که به شما امکان مشاهده تصاویر ماهواره ای به صورت سه بعدی را می دهد. این نرم افزار قابلیت زوم خیلی بالایی دارد. می توانید قسمتی از یک شهر خاص در یک کشور را به صورت سه بعدی ببینید. با زوم کردن جزئیات بیشتری قابل مشاهده است. به طور مثال خیابان ها، کوچه ها و خیلی جزئیات دیگر از طریق ابزار google earth مشخص است. البته برای استفاده از این ابزار اینترنت شما باید سرعت خوبی داشته باشد. در غیر این صورت به مشکل می خورید. چرا که تصاویر حجم بالایی دارند. کار کردن با این ابزار گوگلی راحت است. کافی است نام مکان مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس به کمک زوم کردن های پی در پی به طور دقیق نقطه جغرافیایی مورد نظرتان را ببینید.

Google Desktop

گوگل دسکتاپ از مجموعه ابزارهای گوگل است که مخصوص جستجوی دسکتاپ طراحی شده است. به کمک این ابزار علاوه بر این که می توانید به صورت آنلاین جستجو کنید می توانید در داخل محیط دسکتاپ نیز به جستجو بپردازید. قدرت جستجوی گوگل دسکتاپ از جستجوی خود ویندوز خیلی بیشتر است. می توانید فایل خاصی را در بین فایل های موجود در دستگاه خود جستجو نمایید. google desktop از نشخه پنجم به بعد به سیستم anti fishing مجهز شد. یعنی اگر آدرس نا امنی ببیند به شما اخطار می دهد. گوگل دسکتاپ همچنین قابلیت دیدن تغییرات مربوط به آب و هوا و تقویم را نیز برای کاربرانش فراهم کرده است.

Google Books

این ابزار همان طور که مشخص است برای استفاده از کتاب ها و جستجوهای مرتبط به شما کمک خواهد کرد. در google book می توانید کتاب و مجله بخوانید. همچنین می توانید کتاب هایی را بارگزاری کرده یا ترجمه کنید. استفاده از این ابزار ساده است. کافی است به book.google بروید. سپس عنوان نویسنده، ISBN و کلید واژه های مرتبط را جستجو کنید. برای جستجوی بیشتر advanced را بزنید. در این صورت می توانید فیلترهای بیشتری را انتخاب کنید.

Google Maps

گوگل مپ از محبوب ترین ابزارهای گوگل

این ابزار یکی از پر کاربرد ترین و پر استفاده ترین ابزارهای گوگل است. دیگر نیاز نیست که برای پیدا کردن یک آدرس جدید مدام از دیگران آدرس بپرسید. این ابزار به شما کمک می کند که با وارد کردن مکانی خاص مسیر رسیدن به آن را نیز پیدا کنید. گوگل مپ از محبوب ترین ابزارهای گوگل است. این برنامه تا حدی محبوب شد که گوگل را وادار کرد نسخه جدیدتر و حرفه ای تر آن را تولید کند. در ابتدا این نرم افزار نسخه موبایلی نداشت. اما به دلیل استقبال کاربران گوگل نسخه های موبایل آن را نیز عرضه کرد. با داشتن گوگل مپ گویی نقشه خیلی حرفه ای از کل دنیا را به همراه دارید.

نوشته آشنایی با عمومی ترین ابزارهای گوگل اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/digital-marketing/google-tools/feed/ 0
معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان https://negarche.com/blog/seo/famous-search-engine-word/ https://negarche.com/blog/seo/famous-search-engine-word/#respond Tue, 26 Nov 2019 20:27:41 +0000 https://negarche.com/?p=7958 نوشته معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

موتورهای جستجوگر سیستم هایی هستند که از میان اطلاعات خیلی وسیع اطلاعاتی که ما می خواهیم را برایمان فیلتر می کنند. در واقع جستجوگر آنچه هستند که ما می خواهیم. موتورهای جستجوگر صرفا در عرصه اینترنت و وب سایت ها کاربرد ندارند. اما چیزی که در حال حاضر در مورد آنها مرسوم است جستجو در مورد سایت هاست. موتورهای جستجو یا search engine ها امروزه به ما کمک می کنند که در میان حجم گسترده ای از وب سایت های موجود، وب سایتی را پیدا کنیم که ما را به هدفی که در مورد آن جستجو کرده ایم می رساند. در ادامه برخی از معروف ترین موتورهای جستجوگر دنیا را مورد بررسی قرار می دهیم.

معرفی معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان

Google

به جرات می توان گفت که گوگل در حال حاضر یکی از معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان است. نام اینترنت و جستجو در ذهن خیلی از ما با نام گوگل پیوند خورده است. گوگل علاوه بر معروفیت خیلی زیادی که دارد بسیار نیز محبوب است. طبق یک آمار که از سمت خود گوگل نیز منتشر شد بیش از ۹۰ درصد جستجوهای موبایلی از طریق این موتور جستجو بوده است. این آمار در تبلت و دیگر دستگاه ها نیز بسیار بالا می باشد.

Bing

موتور جستجوی بینگ نیز در شمار معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان جای دارد. بینگ توسط کمپانی صاحب نام مایکروسافت عرضه شد. این موتور جستجو قصد داشت که توانایی های گوگل را به چالش کشیده و با آن رقابت کند. اما تا به حال بینگ نتوانسته نسبت به گوگل نتایج بهتری را در مورد جستجو نشان دهد. پس از گوگل این موتور جستجو نتایج خیلی بهتری را در مود عبارت جستجو شده به کاربر نشان می دهد. به همین دلیل نزدیک ترین رقیب گوگل به شمار می آید. این موتور جستجو نقاط ضعفی دارد که در حال حاضر باعث شده که در مورد رقابت فاصله زیادی با گوگل داشته باشد.

Yahoo

پس از بینگ بیشترین جستجو به یاهو تعلق می گیرد. یاهو در حال حاضر و با وجود این که در مقابل گوگل و دیگر موتورهای جستجو شکست خورد باز هم رتبه سوم را دارد. یاهو یکی از بهترین سرویس های ایمیل را برای کاربران ارائه می دهد.  دفتر یاهو در سال ۱۹۹۵ در سانی ویل که در کالیفرنیا قرار دارد تاسیس شده است. 

ASK

این موتور جستجو قبلا با نام Ask Jeeves شناخته می شد. Ask با فرمت سوال و پاسخ طراحی شده است. کیفیت جستجو از طریق این موتور کیفیت خیلی کمتری نسبت به گوگل و بینگ و حتی یاهو دارد. این موتور جستجو در سالهای اخیر سعی کرده که بسیاری از ایرادات خود را از بین ببرد. اما فعالیت این کمپانی به قدری وسیع نبوده است که بتواند آن را چون گوگل و دیگر موتورهای جستجو گسترش دهد.

Asol

موتور جستجو گر Asol نیز در شمار معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان جای دارد. به این خاطر که بسیار قدیمی است. این موتور جستجو حدود ۰٫۶ جستجوها را به خود اختصاص داده است. آمار جستجوی پایین توسط این موتور جستجو نسبت به بقیه نشان می دهد که تا چه میزان از نظر کیفیت با دیگر رقبای خود فاصله دارد.

Baidu

این موتور جستجو یک موتور چینی می باشد. Baidu در سال ۲۰۰۰ میلادی تاسیس شده است. در حال حاضر Baidu وسیع ترین استفاده را توسط مردم چین دارد. بایدو کیفیت جستجوها را در مورد عبارت های چینی افزایش داد تا مردم کشورش را به سمت خود بکشاند. در این زمینه نیز موفق شد.

Wolframalpha

این موتور جستجو تفاوت خیلی زیادی با سایر رقبایش دارد. ساختار این موتور بر پایه دانش محاسباتی و محاسبات دقیق بنا شده است. به طور مثال وقتی در مورد وام مسکن در این موتور جستجو به جستجو بپردازیم خودش مبلغ سود و… را برای شما محاسبه می کند.

نوشته معروف ترین موتورهای جستجوگر جهان اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/famous-search-engine-word/feed/ 0
اثر قطعی اینترنت داخلی در فروش سایت ها https://negarche.com/blog/seo/disconneted-web-visit/ https://negarche.com/blog/seo/disconneted-web-visit/#respond Sun, 24 Nov 2019 20:27:38 +0000 https://negarche.com/?p=7930 نوشته اثر قطعی اینترنت داخلی در فروش سایت ها اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

در اواخر آبان ۹۸ به دلایلی شاهد قطعی اینترنت داخلی ایران بودیم. در این مدت بیش از پیش مشخص شد که کسب و کار انسان ها تا چه اندازه به دنیای اینرنتی گره خورده است. فروش وب سایت ها تا حد زیادی تفاوت پیدا کرد. همچنین در میزان بازدید روزانه خیلی از سایت ها تفاوت چشمگیری دیده شد.

بررسی اثر قطعی اینترنت داخلی در فروش سایت ها

خدمات رسانی وب سایت های صاحب نام

برخی از وب سایت های فروشگاهی خیلی بزرگ که سرویس میزبانی آنها نیز در داخل ایران بود اوایل با مشکلاتی مواجه شدند. اما به تدریج با درخواست های صورت گرفته خدمات رسانی این سایت ها امکان پذیر شد. اما چیزی که مشخص بود و مجموعه ما نیز شاهد آن بود کاهش بسیار چشمگیر بازدید از سایت های فروشگاهی بود. خیلی از بازدید کنندگان با تایپ کردن نام دامنه وارد سایت شده و خرید خود را انجام داده بودند. به همین خاطر فروش این سایت ها تا حدی جاری بود.

حذف ورودی گوگل 

حقیقت این است که گوگل در سرنوشت کاری بسیاری از کسب و کار های نوین نقش اساسی ایفا می کند. بسیاری از ما ممکن است با جستجوی یک عبارت در این موتور جستجو با لینک های زیادی از وب سایت های گوناگون رو به رو شویم. برخی مواقع در این جستجوها با وب سایتی آشنا می شویم که قبلا هرگز نام آن را نشنیده بودیم. در واقع موتور قدرتمند گوگل واسطه آشنایی مردم با خیلی از شرکت ها و فروشگاه هاست. در این مدت که اینترنت داخلی کشور قطع بود کاربران ایرانی نمی توانستند با جستجوهای گوگلی با خیلی از سایت ها آشنا شوند. در نتیجه آمار فروش سایت ها تا حد خیلی خیلی زیادی کاهش پیدا کرد.

دلایل انگیزه ای

طبیعی است که وقتی شرایط قدری آشفته می شود انگیزه مردم برای خیلی از کارها از بین می رود یا حداقل کاهش پیدا می کند. اثر قطعی اینترنت داخلی بر فروش سایت ها تنها به خاطر حذف ورودی گوگل و خیلی مسائل فنی نبود که کم شد. بلکه بسیاری کاربران شاید هم از محصولات یا خدمات خیلی از وب سایت های فروشگاهی یا شرکتی بازدید کردند. اما تمایلی به مراحل بعدی نداشتند.

عدم اطلاع کاربران

خیلی از کاربران نیز اطلاع نداشتند که می توان از خدمات سایت های ایرانی استفاده کرد. البته خیلی از وب سایت هایی که در این مدت توانستند خدمات رسانی کنند سعی کرده بودند با ارسال پیامک هایی به کاربران اطلاع رسانی کنند که سایت آنها در حال اجراست. این پیامک ها تا حدی توانست مشتریان سابق این مجموعه ها را ترغیب کند که وارد سایت شده و از خدمات آنان استفاده نمایند. اما دیگر سایت ها این بازدیدهای کم را نیز از دست دادند.

میزبانی خارج از ایران

بسیاری از سایت های ایرانی از سرویس میزبانی غیر ایرانی استفاده می کنند. کم بودن هزینه و خیلی مسائل دیگر برخی صاحبان مشاغل را به استفاده از هاست های خارجی ترغیب کرده است. این هاست ها از جهات زیادی نیز خوب هستند. اما خب در مدتی که اینترنت داخلی کشور قطع بود خدمات رسانی این گونه وب سایت ها عملا ناممکن شد.

نوشته اثر قطعی اینترنت داخلی در فروش سایت ها اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/seo/disconneted-web-visit/feed/ 0