کارهای قبل از طراحی سایت فروشگاهی

برای طراحی فروشگاه اینترنتی جزئیات زیادی وجود دارند که باید مورد توجه داشته باشید. لازم است بسیاری از این موارد را قبل از شروع کار آماده کرده باشید. این که با چه سیاستی می خواهید کار کنید و هدفتان از وب سایت چیست باید از ابتدا مشخص شود. در واقع مسیر طراحی با در نظر گرفتن این موارد ساخته می شود. اگر در وسط یا انتهای کار متوجه شوید که باید جور دیگری عمل می کردید ممکن است مجبور شوید بسیاری از زیرساخت ها را تغییر دهید یا از نو بسازید.

کارهای قبل از طراحی سایت فروشگاهی

لیست کامل محصولات

یک کاغذ بردارید و لیست کاملی از همه محصولاتی که دارید و می خواهید روی آنها کار کنید تهیه نمایید. برای حرفه ای تر شدن کارتان می توانید این لیست را در یک فایل اکسل در کامپیوتر شخصی تان بسازید. تک به تک محصولات را در این لیست وارد کنید. نام کامل محصول را در این لیست بنویسید. به این طریق مشخص می شود که شما دقیقا چه تعداد محصول دارید. پس برنامه ریزی های بیشتر راحت تر می شود.

دسته بندی محصولات

ساخت دسته بندی ها یکی از مهم ترین کارهای قبل از طراحی سایت فروشگاهی است. در مورد این که دسته بندی ها و زیر دسته های آنها به چه شکل باشد مدتی فکر کنید. بهتر است دسته بندی های محصولات دقیق مشخص باشد. این که در وسط کار بخواهید دسته بندی ها را تغییر دهید یا به شکل دیگری بسازید زمان و انرژی زیادی از شما خواهد گرفت. سپس به سراغ لیستی که از محصولات تهیه کرده بودید بروید. در ردیف هر محصول در یک فیلد به صورت مرتب نام دسته بندی که محصول در آن قرار دارد را بنویسید.

عکاسی صنعتی یک نوع عکاسی است که با اهداف تجاری انجام می شود. از این عکاسی برای تولید عکس هایی از محصولات مختلف استفاده می شود. به طور معمول برای یک وب سایت عکس ها باید پشت سفید و با یک شکل واحد و هماهنگ گرفته می شود. این باعث می شود تا در نهایت یک طراحی سایت حرفه ای داشته باشید.

فروشگاه اینترنتی بر پایه محصولات استوار است. تصاویر نامناسب باعث می شوند تا مشتری خود را از دست بدهید. به همین خاطر است که باید در عکاسی و ساخت عکس دقت کنید. عکس های شما باید کیفیت بالایی داشته باشند و در نهایت در حجم مناسب برای بارگزاری سایت ساخته شوند. همچنین از هر محصول چندین عکس در زاویه های مختلف بگیرید.

انواع محصول

محصولات شما ممکن است در سایزها و اندازه های مختلفی وجود داشته باشند. اما همه آنها در نهایت یک محصول هستد و نباید هر کدام به عنوان یک محصول جداگانه در سایت وارد شوند. به طور مثال فرض کنید که محصول مورد نظر شما یک مدل پیراهن مردانه است. این پیراهن ممکن است در سایزهای مختلف و رنگ های متنوع موجود باشد. این موارد باید در صفحه هر محصول قابل مشاهده باشند. یعنی وقتی صفحه مربوط به پیراهن باز می شود باید بتوان سایز مورد نظر و رنگ خاصی را انتخاب کرد. این جزئیات را نیز می توانید در فابل اکسل یا کاغذی که برای محصولات آماده کرده اید وارد نمایید.

مشخصات فنی محصولات

جمع آوری مشخصات فنی محصولات نیز یکی از مهم ترین کارهای قبل از طراحی سایت فروشگاهی به شمار می رود. مشخصات فنی برای کاربران اهمیت خیلی زیادی دارد. این که محصولات شما مشخصات فنی نداشته باشند باعث می شود که کاربر نتواند تصمیم بگیرد محصول را خریداری کند یا خیر. به طور مثال محصول شما ممکن است یک تلفن همراه هوشمند باشد. در این صورت مشخصات فنی و دقیق بودن هر مورد باعث می شود تا کاربر در مورد آن بیشتر آشنا شود.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button