چند اشتباه رایج در طراحی سایت فروشگاهی

در طراحی فروشگاه اینترنتی مهم است که به تمام قسمت های سایت حداقل به مقداری که لازم است توجه شود. گاهی بی دقتی هایی باعث می شود که یک وب سایت علی رقم داشتن یک طراحی حرفه ای نتواند موفقیت چندانی کسب کند. در مورد وب سایت های فروشگاهی موفقیت را می توان تا میزانی به نسبت فروش سنجید. طراحی سایت فروشگاهی با این هدف انجام می گیرد تا محصول یا محصولاتی به فروش برسند. اگر مواردی را رعایت نکنید بازدید کننده بیشتر از چند لحظه در سایت شما باقی نمی ماند. در ادامه چند مورد از این موارد را با هم مرور می کنیم.

بررسی چند اشتباه رایج در طراحی سایت فروشگاهی

کوتاه بودن صفحه اصلی

یک اشتباه رایج در طراحی سایت فروشگاهی عدم توجه به میزان اسکرول شدن صفحه اصلی است. صفحه اصلی سایت شما مهم ترین صفحه شما می باشد. برای طراحی این صفحه باید وقت و زمان زیادی صرف نمایید. این صفحه از سایت شما نباید بیش از حد کوتاه باشد. بازدید کننده باید بتواند زمانی را در این صفحه بماند. هرچه تعداد بنرهای گرافیکی و المان های حرفه ای در صفحه اصلی بیشتر باشد وب سایت شما در نظر بازدید کننده بزرگتر و حرفه ای تر جلوه می کند. این صفحه را به گونه ای طراحی کنید که حداقل دوبار اسکرول شود.

تقلید بیش از حد از دیگران

طراحی سایت فروشگاهی شما باید منحصر به فرد باشد. تقلید بیش از حد از وب سایت های دیگران حتی وب سایت های مطرح توصیه نمی شود. یک برند حرفه ای از دیگران تقلید نمی کند. او وب سایت خود را به گونه حرفه ای طراحی می کند تا دیگران از او تقلید کنند! این خیلی خوب است که وب سایت رقبا را آنالیز می کنید و هر روز المان های سایت آنها را بررسی می کنید. این باعث می شود که متوجه شوید چه مواردی باعث موفقیت آنها شده است. شما هم می توانید آن امکانات را داشته باشید و در حرفه خود موفق شوید. اما ابتکار به خرج دهید و هوشمندانه رفتار کنید.

دسته بندی های نامناسب

محصولات شما باید خیلی دقیق و حرفه ای دسته بندی شده باشند. محصولات را طوری تقسیم بندی کنید که در پایان مواردی مانند سایر دسته بندی ها نداشته باشید. تمام محصولات شما مهم هستند و باید در یک دسته بندی حرفه ای قرار گرفته باشند. این که بازدید کننده محصول مورد نظر خود را د قسمت سایر دسته بندی ها پیدا کند شاید برای او دلچسب نباشد. ممکن است فکر کند شما به صورت حرفه ای روی این محصول کار نمی کنید. به همین خاطر آن را در یک دسته بندی خیلی فرعی جای داده اید. ممکن است برخی محصولات شما در هر دو دسته وجود داشته باشد. این یک مورد طبیعی است و خیلی هم خوب است. زیرا بازدید کننده پس از کلیک روی هر دسته بندی می تواند آن محصول را پیدا کند.

توجه نکردن به صفحه تماس باما

یک اشتباه رایج در طراحی سایت فروشگاهی این است که تصور می شود چون همه چیز آنلاین است نیازی به صفحه تماس با ما یا دقیق بودن اطلاعات آن نمی باشد. صفحه تماس با ما یکی از مهم ترین صفحات در همه وب سایت ها می باشد. این که وب سایت شما فروشگاهی است و مشتری قرار است آنلاین خرید نماید دلیل نمی شود که از این صفحه مهم غافل شوید. ممکن است در حین سفارش سوالی برای مشتری پیش بیاید و بخواهد از شما درخواست راهنمایی کند. همچنین ممکن است که قبل از خرید برای اطمینان بیشتر ببیند که آیا اطلاعات تماس دقیقی دارید و می تواند به شما اعتماد کند یا خیر. بهتر است تمامی اطلاعات شما مانند نشانی، تلفن تماس ثابت و همراه، تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام و… در صفحه درباره ما درج شده باشند.

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button