بایگانی‌های طراحی وب، برنامه نویسی | نگارچه طراحی و پیاده سازی وب سایت Mon, 17 Jul 2023 05:22:07 +0000 fa-IR hourly 1 https://negarche.com/wp-content/uploads/2019/07/negarche-Favicon-100x100.png بایگانی‌های طراحی وب، برنامه نویسی | نگارچه 32 32 اتصال دامنه به هاست https://negarche.com/blog/web-design/connecting-domain-host/ https://negarche.com/blog/web-design/connecting-domain-host/#comments Wed, 08 Feb 2023 09:25:16 +0000 https://negarche.com/?p=9437 نوشته اتصال دامنه به هاست اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

اول از همه به شما تبریک می گوییم. اگر به دنبال مطالب و راهکارهایی برای اتصال دامنه به هاست هستید یعنی در شروع یک کار مهم هستید. اگر طراح هستید که این کار را بارها انجام خواهید داد. و این یکی از اولین کارهایی است که در شروع پروژه باید انجام دهید. اگر هم وب سایت خودتان است تبریک بابت این خود اکتفایی و تبریک بابت شروع یک کسب و کار جدید. دامنه و هاست دو مورد از امکانات اصلی و بیسیک است که باید برای سایت خود تهیه کنید. سپس می توانید یک وب سایت را روی آن قرار دهید. هر سایتی با هر زمینه ای را می توانید روی یک هاست و با یک نام دامنه به هم متصل کنید. نگران نباشید. اتصال دامنه به هاست کار سختی نیست. حتی اگر برای بار اول باشد هم می توانید با خواندن مطالبی در اینترنت و با انجام مرحله به مرحله ای آن این اتصال را انجام دهید. در ادامه مواردی که باید انجام دهید را به شما خواهیم گفت. همچنین شما را با اصطلاحات مهم در این باره آشنا می کنیم.

جهت سفارش خدمات انتقال دامنه و هاست و یا مشاوره در این مورد با ما در تماس باشید.

اتصال دامنه به هاست : خریداری دامین و هاست

دامین خود را انتخاب و خریداری کنید

اگر فکر می کنید حتما همان دامنه ای را که فکر می کنید به سرعت می خرید سخت در اشتباه هستید. بسیاری از دامنه هایی که حتی فکرش را هم نمی کنید پیش تر خریداری شده است. افرادی مثل خود شما و یا افرادی که دلال و سرمایه گذاری روی دامنه می کنند همیشه فعال هستند. از این موضوع به سرعت عبور می کنیم که چرا دامنه ها را می خرند؛ حتی با این که نمی خواهند سایتی را بر روی آن بالا بیاورند. اما باید بدانید سرعت طراحی وب سایت ها آن قدر زیاد است که اصلا نمی شود تصور کرد. پس شروع کنید. بهتر است برای خرید دامنه به وب سایت هایی سر بزنید که به صورت تخصصی این خدمات را عرضه می کنند. مجموعه هایی وجود دارند که کار اصلی شان و یا حتی تنها کارشان فروش و عرضه خدمات هاست می باشد. پس بهتر است به جای سر زدن به مراکز غیر تخصصی به همان ها مراجعه کنید. اتصال دامنه به هاست مرحله بعدی است. مهم تر از هاست خریدن، خریداری کردن دامین است. چرا که ممکن است پر باشد.

پس از این که انتخاب کردید از کجا دامنه بخرید دیگر تنها انتخاب نام باقی می ماند. نام تجاری تان و نام دامنه تان باید به هم نزدیک باشند. این موارد را پیش تر باید در نظر داشته باشید. و یا پیش تر باید خوب در باره اش فکر کنید. بهتر است از ابتدا دامنه خوبی را انتخاب کنید. و خوب این موضوع را مورد بررسی قرار داده باشید. نامی را انتخاب کنید که بعد ها پشیمان نشوید. درست است که بعد تر هم می شود دامنه را تعویض کرد. اما این کار تبعات زیادی دارد. پس باز هم تاکید می کنم در انتخاب نام دامنه وسواس باشید. دامنه ای که می خواهید را جست و جو کنید. اگر خالی بود که بسیار عالی می شود. خیلی سریع می توانید آن را بخرید و وارد مرحله بعدی شوید. سپس هاست را می خرید. و اتصال دامنه به هاست را شروع می کنید. نکته مهم این است که دامنه شما کوتاه و روان باشد. و هم چنین آی آر و دات کام آن خالی باشد. هر دو را بخرید. هم دات کام و هم دات آی آر را باید بخرید. همیشه کام باید به عنوان اصلی انتخاب شود. هر چند آی آر نیز اهمیت زیادی دارد.

هاست خود را انتخاب و خریداری نمایید

هاست ریزه کاری های زیادی دارد. سعی کنید هاست و دامنه را از یک جا بخرید. هر چند فرقی هم نمی کند که دامین را از یک جا و هاست را از جای دیگر خریده باشید. اتصال دامنه به هاست چه از یک جا و چه از دو جا خریده شده باشند ممکن است. هر چند پیشنهاد ما این است که هر دو را از یک جا بخرید. در مورد هاست موارد زیادی وجود دارد که باید مورد توجهتان باشد. یکی فضایی که نیاز دارید. این فضا بستگی به وسعت سایت شما و اطلاعات سایت شما دارد. به طور مثال یک سایت فروشگاهی که پر از محصول است هاستی با فضای بیشتر لازم دارد؛ نسبت به سایتی خدماتی که تنها چهار یا پنج صفحه دارد. پس این موضوع که هاست شما چه فضایی به شما می دهد به پیچیدگی ها و مواردی که باید بارگزاری کنید بستگی دارد. سعی کنید هاستی را در نظر بگیرید و انتخاب کنید که هر چند ماه یک بار نیاز به ارتقا نداشته باشد. مورد بعدی سرعت هاست و ترافیک است. هاست های ارزان قیمت تر معمولا اشتراکی هستند و سرعت پایینی دارند. با کمی مشورت با فروشندگان و کارشناسان خبره در این مورد می توانید یک هاست مناسب انتخاب کنید. پس از خریداری هاست دیگر وقت آن است که کم کم کار را شروع کنید. 

اتصال دامنه به هاست : اصطلاحات مهم

DNS چیست و چه معنایی دارد

یکی از مواردی که با آن کار خواهید کرد DNS است. باید بدانید چیست و چه کاری انجام می هد. DNS مخفف سه کلمه لاتین است. Domain Name System به معنای سامانه نام دامنه. وظیفه DNS این است که نامی که انتخاب کرده اید و خریده اید را به یک IP تبدیل کند. سپس این IP در فضای اینترنت شنایی می شود و می تواند از آن استفاده شود. نگران نباشید. شما قرار نیست چیزی را تبدیل کنید. همه این کار ها به کمک تنظیمات کنترل پنل هاست شما وجود دارد انجام می شود. نام دامین را در کنترل پنل هاست ثبت می کنید و همه این کارها به صورت روتین و اتوماتیک انجام می شود. اتصال دامنه به هاست تنها با وارد کردن DNS از طریق کنترل پنل هاست شروع می شود. شما تنها قرار است جای خالی را با عبارت مناسب پر کنید. بقیه کارها خودش انجام می شود.

DNS Server چیست

همان طور که از اسمش پیداست DNS Server یک سرور نام دامنه است که نام دامنه ها را مدیریت می کند. حال چه می کند. این سرور یک دیتابیس بزرگ و عظیم و پر از Domain ها و IP هاست. هر شرکت هاستینگ با توجه به وسعت کارش DNS Server های زیادی دارد. همه این ها با یک دیگر در ارتباط هستند. وقتی دامنه ای می خرید نام دامنه شما به DNS Server اضافه می شود. سپس پس از گذشت زمانی در حدود ۲۴ ساعت با سایر DNS ها در سراسر جهان هماهنگ می شود.

NS به چه معناست

اصطلاح دیگری که باید درموردش بدانید NS است. یکی از پارامترهایی که برای اتصال دامنه به هاست باید پر کنید همین NS است. NS مخفف Name Server است. NS رکوردهایی است که به دامنه شما وصل می شود. وقتی فردی نام دامنه شما را جست و جو می کند، با پیدا کردن Ns دامنه و رکوردهای آن سایتی که بر روی دامنه قرار دارد نمایان می شود.

اتصال دامنه به هاست : Domain و Host از یک شرکت باشند

راحت ترین و سریع ترین مدل اتصال دامنه به هاست این است که هر دو را از یک جا خریداری کرده باشید. اگر دامین و هاست از یک شرکت خریداری شده باشند کارتان خیلی سریع پیش می رود. برخی از شرکت ها در زمان خرید دامنه از شما NS ها را می خواهد تا بداند آن را به کدام IP وصل کند. اگر هم این طور نبود خیلی سخت نیست. 

در صورتی که هاست و دامنه را از یک شرکت خریداری کنید کار بسیار راحت است. چرا که خود شرکت تنظیم نام دامنه را از قبل انجام داده است. و زمانی که هاست را نیز می خرید اتصال دامنه به هاست انجام می شود.

در صورتی که از قبل ست نشده بود به صورت دستی باید کار انجام شود. شما باید قبل از خریداری کردن Domain و Host در وب سایت مربوطه ثبت نام کرده باشید. یعنی باید یک پنل کاربری داشته باشید. وارد پنل می شوید. مشخصات را وارد می کنید تا وارد داشبرد شوید. اسامی سرور و DNS Name Server ها از طریق ایمیل برای شما ارسال شده اند. کافی است آن ها را به دامین خود متصل کنید. DNS Name Server ها یا اسامی سرور هاستینگ را باید به دقت و یکی پس از دیگری وارد کنید. در هر خط باید یک Name Server قرار بگیرد. پس از وارد کردن، ذخیره را بزنید و اجازه دهید ذخیره سازی انجام شود. به همین سادگی اتصال دامنه به هاست شما انجام می شود. 

نمونه ای از پنل های دامنه و ست کردن DNS را در ادامه مشاهده می کنید.

اتصال دامنه به هاست

تصویر زیر نیز نمونه دیگری از پنل مدیریت دامنه است. همان طور که مشاهده می کنید روال کار یکسان است و تفاوت زیادی ندارد.

اتصال دامنه به هاست

توجه کنید که معمولا ۲۴ ساعت باید صبر کنید تا اسامی سرور به روز رسانی یا آپدیت شوند. اما ممکن است زودتر هم این اتصال برقرار شود.

اتصال دامنه به هاست : Domain و Host از دو شرکت مختلف باشند

نگران نباشید. اتصال دامنه به هاست در صورتی که دامنه را از یک شرکت و هاست را از یک شرکت دیگر خریداری کرده باشید نیز به همان شکل است. و در صورتی که شرکت های ارائه دهنده دامین و هاستینگ یکی نباشند نیز پیچیدگی و سختی متوجه شما نمی شود. روال کار یکسان است. باید DNS هایی را که شرکت هاستینگ شما برایتان ارسال کرده است در قسمت مربوط به DNS دامین درج نمایید. DNS ممکن است به نام هایی چون نام دامنه و یا NAME SERVER هم عنوان شده باشد. 

وارد پنل کاربری سایتی شوید که دامنه را از آنجا خریداری کرده اید. در قسمتی که برای درج DNS در نظر گرفته شده است، DNS هایی را که شرکت هاستینگ پس از خریداری هاست برای شما ارسال کرده است درج کنید. سپس منتظر بمانید تا اتصال برقرار شود. ادامه کار و زمان اتصال دیگر دست شما نیست و خارج از کنترل است.

اتصال دامنه به هاست چقدر زمان می برد؟

دامنه های COM و دیگر دامنه های بین المللی

طبق تجربه به شما می گویم که اتصال دامنه به هاست در صورتی که دامنه COM باشد بسیار سریع است. دامنه های COM و دیگر دامنه های بین المللی یک روال اتوماتیک و بسیار حرفه ای دارند. یعنی اپراتوری وجود ندارد که بخواهد قسمتی از کار را به صورت دستی انجام دهد. به همین خاطر کار شما بسیار سریع انجام می شود و می توانید سایت خود را در دامنه مورد نظر مشاهده کنید. طبق تجربه سالانه ما، اتصال دامنه به هاست در مورد دامنه های بین المللی بین چند دقیقه تا یکی دو ساعت زمان خواهد برد. خیلی کم پیش می آید که زمان بیشتر تا چند روز شود. اما نهایتا تا ۲۴ ساعت برای تغییر و اعمال اتصال زمان نیاز است.

دامنه های ir

روال کار به همان صورت است. اما به دلیل این که یک سری ادارات دولتی باید برخی کارها را دستی انجام دهند زمان مشخصی را نمی توان برای ست شدن هاست به دامین عنوان کرد. درخواست شما به صورت اتوماتیک انجام نمی شود. و اشخاصی هستند که باید برخی موارد را دستی پیش ببرند. در واقع اتصال دامنه به هاست در مورد دامنه های ir یک روال نیمه اتوماتیک است. و طبق روال رسمی باید تا ۲۴ ساعت اتصال انجام شود.

خدمات تهیه هاست و دامنه و اتصال دامنه به هاست

نگران نباشید. اگر وقت کافی و لازم برای این کارها را ندارید ما می توانیم به شما کمک کنیم. از مشاوره بهترین دامنه هایی که می توانید بگیرید تا داشتن یک سایت کامل و حرفه ای همراه شما هستیم. اتصال دامنه به هاست و پشتیبانی فنی و تخصصی و هر چیزی که در این مورد نیاز است را به نگارچه بسپارید. کافی است با شماره های درج شده در صفحه تماس با ما تماس بگیرید تا پاسخ تمامی سوالات خود را پیدا کنید. اتصال دامنه به هاست و تمدیدهای سالانه و ماهانه هاست و دامنه را می توانید به پشتیبانی فنی نگارچه بسپارید. از ابتدا تا انتهای مسیر همراه شما هستیم. هم چنین به شما کمک خواهیم کرد تا از بهترین شرکت های ارائه دهنده این خدمات دامنه و یا هاست خودتان را تهیه کنید.

سوالات رایج در مورد اتصال دامنه به هاست

ممکن هست در مراحل کار اشتباه فاحشی انجام بدیم و دیگه نشه این کار رو انجام داد؟

خیر. نهایتا ممکن است که اتصال دامنه به هاست شما برقرار نشود. دوباره می توانید چک کنید که ns ها درست هستند یا خیر و آیا آن ها را درست وارد کرده اید یا خیر. پیچیدگی خاصی ندارد.

خود شرکت ها و مجموعه هایی که فروش دامنه یا هاست دارن هم میشه برامون اتصال دامنه به هاست رو انجام بدن؟

بله. معمولا این یکی از خدماتی هست که بیشتر این شرکت ها انجام می دهند.

من یه دامنه داشتم که به هاستم وصل بوده. میتونم الان یه دامنه دیگه بهش وصل کنم؟

بله هیچ محدودیتی وجود ندارد.

نوشته اتصال دامنه به هاست اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/web-design/connecting-domain-host/feed/ 1
طراحی سایت داروخانه با بهترین امکانات https://negarche.com/blog/web-design/pharmacy-site-design/ https://negarche.com/blog/web-design/pharmacy-site-design/#comments Wed, 08 Jun 2022 08:06:13 +0000 https://negarche.com/?p=9347 نوشته طراحی سایت داروخانه با بهترین امکانات اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

امروزه هر فروشگاه و هر مجموعه ای سعی بر این دارد که به کمک وبسایت فروش خودش را بیشتر کند. به خصوص در چند مدت اخیر این موضوع در مورد داروخانه ها بیشتر دیده شده است. اگر به تابلوهای تبلیغاتی خیلی از داروخانه ها توجه کنید متوجه خواهید شد که لینک سایت و آدرس سایت در زیر خیلی از آن ها وجود دارد. فروش یک مجموعه تخصصی مثل داروخانه بسیار سریع تر اتفاق می افتد. مردم به یک مرکز تخصصی درمانی چون داروخانه راحت تر اعتماد می کنند. اگر شما نیز یک داروخانه دار هستید و تا کنون سایتی نداشته اید بهتر است خیلی زودتر دست به کار شوید. طراحی سایت داروخانه به شما کمک می کند تا فروش خود را چندین و چند برابر کنید. می توانید در هر ساعت سفارش های زیادی داشته باشید. رقبایتان در این زمینه مدتی است که بسیار فعال شده اند. خوشبختانه با توجه به اهمیت وبسایت ها و فروش آنلاین حتی سایتهای پزشکی نیز وبسایت های خیلی بهتری نسبت به گذشته دارند. در ادامه امکاناتی را که برای طراحی سایت داروخانه مورد نیاز است بررسی خواهیم کرد. همچنین خواهیم گفت که داشتن سایت برای چنین مرکزی چرا این همه مهم است.

امکانات و ابزارهای مهم برای طراحی سایت داروخانه

دسته بندی های مرتب با منوی راحت

طراحی سایت داروخانه با منوی خوب

قبل از این که طراحی سایت داروخانه خود را به شخص یا گروهی محول سازید بهتر است دسته بندی های خود را مشخص کنید. یک کاغذ بردارید و شروع به نوشتن دسته بندی های اصلی کنید. سپس زیر دسته ها را مشخص کنید. می توانید از دیگران نیز برای این کار ایده هایی بگیرید. به وب سایت هایشان سر بزنید و با مدلهای مختلف دسته بندی آشنا شوید. اما از آن ها هرگز کپی برداری نکنید. محصولات شما ممکن است با او فرق کند. ممکن است تنوع شما در برخی دسته ها آن قدر باشد که لازم باشد زیر دسته های بیشتری قرار دهید. هم چنین کالاهایی که از نظر فروش برای شما مهم هستند باید در دسته هایی باشند که بیشتر دیده شوند. پس به سیاست کاری خودتان توجه کنید. برخی افراد به طور کامل از دیگران الگو برداری می کنند. و این افراد در میانه کار متوجه می شوند که که چه اشتباهی کرده اند. حتی رقبای شما که فروش زیادی دارند هم ممکن است دسته بندی هایی نداشته باشند که برای شما مناسب باشد.

مورد دیگر و یا المانی که در طراحی سایت داروخانه مهم است منوی راحت است. باید منویی داشته باشید که به راحتی بتوان در آن همه دسته بندی های کالایی را دید. این منو باید خیلی راحت باز شود. همه دسته ها باید به راحتی و خیلی سریع پیدا شوند. مشتری و یا بازدید کننده نباید مدت ها وقت صرف کند تا بتواند دسته بندی را که می خواهد پیدا کند. این به گستردگی دسته بندی های کالایی شما نیز بستگی دارد. با طراح خود مشورت کنید. و از او بخواهید بهترین منوها را با توجه به دسته بندی هایتان به شما معرفی کند. ممکن است شما با مدلهای مختلف پیاده سازی منو آشنا نباشید. اما او تمامی این مدل ها را می شناسد. پس می تواند بهترین را به شما پیشنهاد دهد.

منوی موبایل گسترش پذیر

طراحی سایت داروخانه با منوی موبایل اختصاصی

اگر توجه کرده باشید این روزها میزان اینترنت گردی مردم با تلفن های همراه بیشتر شده است. خیلی ها حتی لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی را کنار گذاشته اند. موبایل ها که در آن ها خیلی کارها را می شود انجام داد مهم ترین ابزار خیلی از ما شده اند. طبق برآوردی که در چند سال گذشته انجام شده است بیشتر بازدید ها با موبایل انجام می شود. پس موبایل خیلی مهم است. باید سایت شما در موبایل خوب دیده شود. منوی موبایل برای دسته بندی های زیادی که یک داروخانه دارد کمی سخت تر می شود. از همان ابتدا که طراحی سایت داروخانه خود را به کسی یا شرکتی سفارش دادید در مورد منوی موبایل با او صحبت کنید. طراح چنین وب سایتی باید تجربه اجرای وبسایت با دسته بندی های زیاد را داشته باشد. و بتواند منویی به شما ارائه کند که حتی در موبایل بشود همه دسته بندی های کالایی را با تمامی زیر دسته ها مشاهده کرد.

گفتیم که میزان استفاده مردم از موبایل بیشتر شده است. البته خود نیز حتما به این موضوع فکر کرده اید. موضوعی که دیگر از کسی پوشیده نیست. حتی بچه ها نیز گوشی های موبایل هوشمند دارند. و حتی برای آموزش های مدرسه و خیلی کارها از گوشی استفاده می کنیم. و از طرف دیگر گویی زندگی عصر جدید ما را بی حوصله کرده است. دوست داریم در کمترین زمان ممکن هر کاری را انجام دهیم. پس با کسانی طرف هستیم که حوصله کمی دارند و شاید هم کمی تنبل باشند. بنابراین وب سایت شما باید جوری باشد که کاربر به سادگی بتواند با آن کار کند. طراحی سایت داروخانه برای گوشی موبایل باید یکی از اهداف اصلی تان باشد. و یا می شود گفت سایتی که در موبایل منوی راحتی داشته باشد. منویی که در موبایل به راحتی پیدا شود. و زیر دسته ها به راحتی در آن باز شوند. منوهایی که از کنار باز می شوند یکی از متداول ترین این منوها هستند. منوهایی که فضای زیادی از صفحه نمایش را هم نمی گیرند. تنها زمانی که نیازشان دارید آن ها را باز می کنید. و در زمان های دیگر آن ها را می بندید.

اهمیت قابل انتخاب بودن ویژگی در طراحی سایت داروخانه

طراحی سایت داروخانه و قابلیت انتخاب مشخصه

ممکن است برخی کالاهای شما در اندازه های مختلف باشند. به طور مثال ممکن است بخواهید صندل های طبی بفروشید. در این صورت نمی توانید و اصلا نباید هر اندازه را به صورت جداگانه تعریف کنید. انتخاب سایز و یا همان اندازه باید در صفحه محصول انجام پذیرد. به طور مثال تصور کنید نام محصول شما صندل طبی مژده باشد. کاربر باید بتواند اندازه صندل را در صفحه محصول انتخاب کند. این مورد را برای موارد مشابه دیگر نیز می توانید به کار ببرید. به طور مثال تصور کنید یک مدل ماسک تنفسی رنگ های مختلفی دارد. می تواند قابلیت انتخاب رنگ را در صفحه اختصاصی خود محصول فعال کنید. باید رنگ ها و اندازه ها را از قبل تعریف کرده باشید. و بگویید در این صفحه این موارد و این انتخاب ها وجود داشته باشند. این موضوع به سایت شما سر و سامان می دهد برای مشتری نیز راحتی بیشتری ایجاد می کند. چرا که با یک نگاه می فهمد که صندل طبی که می خواهد چه سایزهایی دارد. یا فلان ماسک تنفسی در چه رنگ هایی وجود دارد. چنین کالاهایی زیاد هستند. آیتم انتخاب در طراحی سایت داروخانه خیلی مهم است. چرا که محصولات این چنینی زیادی باید در آن وارد شوند. حتی مسواک و خیلی کالاهای دیگر نیز چنین هستند.

جدول مشخصات فنی و طرز استفاده از محصول

در مورد کالاهای داروخانه ای جدول مشخصات محصول از اهمیت خیلی زیادی برخوردار است. طرز استفاده از محصول، ترکیبات و موارد منع استفاده و حتی تاریخ انقضا خیلی مهم هستند. باید جدولی از پیش تعیین شده در نظر گرفته باشید تا بتوانید خیلی سریع این اطلاعات را بدهید و به این صورت نمایش پیدا کنند. در طراحی سایت داروخانه در نظر گرفتن ویژگی هایی که سبب شفاف سازی بیشتر می شود خیلی خیلی مهم است. به طور مثال کسی که یک مکمل را خریداری می کند باید بداند که این محصول برای چه کسانی قابل استفاده است. و چه کسانی نمی توانند و نباید از آن استفاده کنند. در چه زمان هایی باید استفاده شود. هم چنین تاریخ انقصا دارد و یا اکسپایر شده است. هم چنین باید بداند این محصول دقیقا چه کار می کند و چرا مهم است. مشخصات شما باید کامل و بسیار دقیق باشد. باید همه چیز را توضیح دهید. پارامتر های کلیدی همه و همه باید در نظر گرفته شوند و رد این جدول باید به مهم ترین سوالات پاسخ داده شود. در نظر گرفتن آیتم هایی مانند جدول و دیگر موارد این چنینی که سوالات مهم کاربر را پاسخ می دهد در طراحی سایت داروخانه بسیار مهم است. پس حتما باید در وبسایت خود برای آن ها جایی در نظر گرفته باشید. این جدول باید نمایش خوبی داشته باشد. جوری آن را بسازید که در هر صفحه نمایشی (از کوچک تا بزرگ) به درستی و خوب نشان داده شود.

نمادهای اعتماد و مجوزها دیده شوند

طراحی سایت داروخانه | نماد اعتماد

اعتماد سازی در فروش آنلاین بسیار مهم است. بهتر است از همان ابتدای طراحی سایت داروخانه جایگاه خوبی را برای نمادهای مهم در نظر بگیرید. منظور نمادهایی است که نشان می دهند شما یک مجموعه مجوز دار هستید و می شود به شما اعتماد کرد. نماد اعتماد الکترونیکی یکی از مهم ترین این نمادهاست. مجوزهای داروخانه و… نیز مهم هستند. بهتر است در فوتر سایت جایگاهی برای قرار دادن این المان های اعتماد ساز در نظر بگیرید. به این صورت کاربر در هر صفحه ای که باشد می تواند آن ها را ببیند. این نمادها باید در قسمتی باشند که به خوبی دیده شوند. و کاربر باید خیلی سریع چشمش به آن ها بیفتند. پس فوتر جایگاه بسیار عالی برای قرار دادن این نمادهاست. با توجه به سلیقه خود می توانید این نماد ها را در یکی از ستون های فوتر درج کنید. معمولا ستون سمت چپ برای این نمادها در نظر گرفته می شود. چرا که زیبایی بیشتری هم به فوتر می دهد.

قبل از این که شروع به طراحی سایت داروخانه کنید بهتر است برای اخذ چنین مجوزهایی اقدام کنید. ممکن است گرفتن آن ها چند روزی زمان ببرد. معمولا هم باید شخصی که مجوز داروخانه به نامش است برای گرفتن آن ها اقدام کند. نگران نباشید گرفتن نمادهای اعتماد سختی زیادی ندارند. کافی است وارد وب سایت آن ها شوید و مراحل را یکی پس از دیگری انجام دهید. برخی از آن ها قبل از این که به شما نماد بدهند کارشناسی را برای دیدن داروخانه می فرستند. پس بهتر است کمی قبل از شروع پروژه وب سایت برای گرفتن آن ها فکری کرده باشید. پس از این که مشخصات شما تایید می شود برای شما یک کد ارسال می شود. با قرار دادن آن کد در وب سایت نماد نشان داده می شود.

گوگل مپ را فراموش نکنید

اول از همه بگویم که حتما آدرس خود را در اسنپ ثبت کنید. این کار به سئو لوکال شما کمک می کند. این موضوع یکی از آیتم های مهم در سئو سایت پزشکی است که گوگل به صورت واضح به آن اشاره کرده است. پس آدرس و موقعیت داروخانه تان را در مپ گوگل ثبت کنید. در این مطلب بیشتر از این وارد مباحث سئو نمی شویم. چرا که پر از جزئیات است و باید بسیار در باره آن صحبت کرد. گوگل مپ را از جهت درج درسایت عنوان کردیم. شروع به ثبت موقعیت خود در گوگل نمایید. این کار بسیار آن است. حتی راهنمای آن را نیز می توانید پیدا کنید و طبق آن مرحله به مرحله آدرستان را ثبت نمایید. مراحلی نیز برای ساعت کاری وجود دارد که می توانید آن ها را نیز مشخص کنید. گفتیم که در طراحی سایت داروخانه آیتم هایی که به اعتمادسازی و شفافیت کمک می کنند را باید بیشتر مدنظر قرار دهید. از هیچ کدام از آن ها غافل نشوید. گوگل مپ با توجه به ساختارها و شمایل کلی طراحی سایت داروخانه شما می توانند در قسمت های مختلف سایت قرار بگیرند. اما یکی از صفحاتی که حتما باید در آن نقشه گوگل خود را قرار دهید صفحه تماس با ما می باشد.

طراحی سایت داروخانه با گرافیک جذاب

گرافیک بسیار مهم است. شنیده اید که می گویند چشم هر چه را می پسندد دل می خواهد؟ این به دلیل تاثیر ظاهر است. و گرافیک نیز ظاهر وب سایت شماست. خیلی ها حتی از نظر کد نوسی و آیتم ها به طور کامل یک طراحی سایت اختصاصی هم انجام می دهند. اما به ظاهر توجه نمی کنند. شاید جالب باشد بدانید وب سایت های ساده و حتی با امکانات کمتر که از نظر جلوه های بصری است فروش بیشتری دارند. هنوز نمی دانیم چرا این طور است. اما این دقیقا تاثیر گرافیک است. وقتی چشم شما مجذوب گرافیک و بنرهای صفحه اصلی می شود در واقع از وب سایت خوشش می آید و دوست دارد از آن خرید کند. بیشترین منظورمان از گرافیک طراحی و شمایلی است که برای صفحه اصلی و یا صفحه اول در نظر می گیرید. حتی چیدمان بسیار مهم است. این که برخی از ردیف ها را سه تایی بچینید. و یا برخی ردیف ها را تک بنر در نظر بگیرید. و یا به ترتیب آن ها را چطور در کنار هم قرار دهید تا زیبایی بیشتری به وجود بیاید. طراحی سایت داروخانه باید طراحی گرافیک خیلی خوبی نیز داشته باشد. مشتری انتظار ندارد یک سایت تخصصی که برای یک داروخانه معتبر است قدیمی باشد. و یا ظاهر خوبی نداشته باشد. اگر خودتان در این مورد تخصص ندارید طراحی گرافیک را به یک گرافیست وب بسپارید. می توانید خودتان نیز از وب سایت های دیگر ایده بگیرید. سپس به شخصی بگویید بنرها و تصاویر را این چنین که می خواهید برایتان طراحی کنند.

این شیوه های ارسال در طراحی سایت داروخانه مهم است

طراحی سایت داروخانه | روش های ارسال

ارسال در محل در بازه های زمانی مشخص

البته که تمامی سفارشات آنلاین در محل مورد نظر مشتری ارسال می شوند. یعنی مکانی که در زمان سفارش آدرس آن را وارد می کندا. معمولا در فروشگاه های آنلاین در شهر مربوطه سفارشات به کمک پیک و در بازه های زمانی مشخصی تحویل می گردد. مشتری مشخص می کند که به طور مثال صبح می خواهد سفارشش را تحویل بگیرد یا عصر. و یا شاید بخواهد سفارش را هفته ای بعد تحویل بگیرد. یعنی اولین بازه ای که موجود است را نخواهد انتخاب کند. پس این بازه ها باید در وب سایت شما قابل انتخاب باشد. روش های تحویل و بازه های تحویل در طراحی سایت داروخانه بسیار مهم هستند. ممکن است مشتری یک مکمل درمانی برا برای شخصی بخواهد و بخواهد در زمانی مشخص آن را به دست او برساند. 

ارسال به وسیله پیک فوری در همان لحظه

در مورد کالاهای داروخانه ای فوریت وجود دارد. خیلی ها ممکن است یک محصول داروخانه ای را فورا و برای همان لحظه بخواهند. چرا که محصولات درمانی ممکن است لازم باشد فورا به دست مشتری برسد تا بشود فورا آن ها را استفاده کرد. پس در طراحی های سایت داروخانه باید شیوه های ارسال بسیار متنوع باشند. در نظر گرفتن گزینه ای برای ارسال فوری در چنین وب سایتی بسیار حائذ اهمیت است. این آیتم یکی از آیتم هایی است که در پروژه های طراحی سایت پزشکی مهم است. وب سایت های پزشکی که کالاهای تخصصی و یا درمانی ارائه می کنند خیلی زیاد با چنین مواردی رو به رو هستند. مواردی که مشتری خیلی سریع به یک کالای پزشکی نیاز دارد. و باید بتواند سریعا آن را به دست وی برساند. از طرفی مراحل وصول مطالبات و… به صورت تلفنی خیلی زمان بر است. اما اگر مشتری سفارش خودش را در وب سایت ثبت کند تنها ارسال آن باقی می ماند. در مورد هزینه های ارسال نیز به سیاسیت کلی مجموعه شما بستگی دارد. می توانید با مجموعه هایی مانند الوپیک و پیک های فوری دیگر کار کنید و هزینه آن را به صورت پس کرایه حساب کنید. این برای کسانی است که خودشان پیک ثابتی ندارند. اگر هم خودتان کسی را برای ارسال دارید می توانید حتی این مدل ارسال ها را نیز به او محول سازید. با در نظر گرفتن هزینه بیشتر برای چنین سفارش هایی از نظر مالی نیز مشکلی پیدا نخواهید کرد. بدیهی است که این مدل ارسال ها برای مشتریانی است که در شهر شما باشند. یعنی کسانی که در شهرهای دیگر هستند اصلا نباید چنین گزینه ای را مشاهده کنند.

ارسال شهرهای دیگر با پست و دیگر مجموعه های ارسال

معمولی ترین روش ارسالی که برای شهرهای دیگر می توانید در نظر بگیرید پست است. اما اگر دوست ندارید می توانید با مجموعه های ارسال کالا به صورت بین شهری نیز کار کنید. توجه کنید که بسیاری از مجموعه های خصوصی ممکن است کمی از نظر هزینه ارسال بیشتر باشند. اما ممکن است بتوانید مجموعه ای که هزینه خوبی برای ارسالش می گیرد را هم انتخاب کنید. این کاملا به سیاست های خود شما و سلیقه تان و بودجه ای که می خواهید در نظر بگیرید بستگی دارد. در این روش ها معمولا به صورت دقیق نمی توان زمانی را برای تحویل اعلام کرد. یعنی مثلا نمی توان گفت که سفارش ساعت ۱۰ صبح می رسد و یا ۲ بعد از ظهر. اما نگران نباشید. مشتریان خودشان با چنین موضوعاتی آگاه هستند. آیتم ارسال به شهرستان حتما باید در طراحی سایت داروخانه شما وجود داشته باشد. این آیتم برای تمامی وب سایت های فروشگاهی که کالای قابل ارسال به شهری دیگر دارند مهم است. توجه کنید که ممکن است نخواهید ارسالی های شهر خودتان را با این مجموعه ها انجام دهید. شاید بخواهید سفارش های شهر خودتان را با پیک ارسال کنید. و سفارش های شهرهای دیگر را با پست بفرستید. اگر چنین است کسانی که در شهر شما هستند پس از انتخاب شهر و استانی که داروخانه شما وجود دارد اصلا نباید آیتم پست را ببینند.

تحویل حضوری در محل داروخانه

بسیاری از مشتریان ممکن است بخواهند کالایی که می خواهند را در داروخانه و از خود شما تحویل بگیرند. معمولا این موضوع در مورد کالاهایی که ارزان قیمت هستند وجود دارد. شاید مشتری نخواهد هزینه ای را برای ارسال آن ها صرف کند. و یا قیمت آن کالا از هزینه ارسال آن کمتر باشد. پس این کالاها (اگر خود مشتری بخواهد) می تواند در داروخانه تحویل شود. پس در طراحی سایت داروخانه خود در قسمت شیوه های ارسال یک شیوه برای تحویل حضوری بگذارید. این گزینه می تواند به این صورت باشد (خودم برای تحویل حضوری مراجعه می کنم) و پس از انتخاب آن سفارش ثبت شود. می تواند هزینه سفارش خود را نیز پرداخت کند. پس شما بسته بندی کالا را انجام می دهید و آن را کنار می گذارید. پس از مراجعه حضوری می توانید سفارش را به وی تحویل دهید. این گزینه را نیز مشتریانی که در شهرهای دیگر هستند اصلا نباید مشاهده کنند.

تحویل فوری به شهرهای دیگر

ممکن است شخصی در شهر دیگری باشد و بخواهد محصولی که از شما می خرد را سریع تر دریافت کند. می توانید گزینه ارسال فوری شهرستان هم داشته باشید. می توانید با مجموعه هایی که کالای بین شهری را سریع ارسال می کنند کار کنید. که تیپاکس یکی از آن هاست. به این صورت مشتریان شما نیز می توانند اگر کالایی را فورا نیاز دارند حتی در شهرهای دیگر سریع تر آن را دریافت کنند. این آیتم ارسال در طراحی سایت داروخانه و دیگر وب سایت های پزشکی خیلی مهم است. چرا که کالاهای شما ممکن است جزو کالاهایی باشد که مشتری برای درمانش نیاز داشته باشد سریع تر آن را استفاده کند.

اهمیت چت آنلاین در طراحی سایت داروخانه

ممکن است مشتری قبل از خرید نیاز به یک مشاوره داشته باشد. به طور مثال بخواهد بداند بین فلان مکمل دارویی و یکی دیگر کدام یکی برایش بهتر است. و یا بخواهد بداند که چطور می تواند سفارش دهید. با پاسخ به این چت ها مشتریان شما خیلی یبشتر می شوند. چت آنلاین در همه وب سایت ها مهم است. اما در طراحی سایت داروخانه مهم تر هم هست. چرا که مشاوره برای خرید کالاهای درمانی داروخانه ای خیلی رایج و البته حائذ اهمیت است. خیلی از سوالاتی که مشتریان در چت ها می پرسند نیز در مورد روش های خرید کردن است. معمولا خیلی از این مکالمات به شما کمک می کنند که ابهامات سایت خود را پیدا کنید. سپس با برطرف کردن آن ها سایت بهتر و مشتری پسند تری داشته باشید. مشتری باید کمترین ابهام و کم ترین سوال را در این مورد داشته باشد که چطور باید از وب سایت شما خرید کند و سفارشی بدهد.

قابلیت فیلتر کردن محصولات 

این آیتم باید در همه وب سایت هایی با محصولات زیاد وجود داشته باشد. این آیتم به مشتری کمک می کند که بتواند در بین محصولات آن هایی را که ویژگی هایی که مد نظرش است دارند را ببیند. پس با فیلتر کردن بر اساس آن مشخصه و یا ویژگی باید محصولات خلاصه تر شوند. و آن هایی نشان داده شوند که ویژگی انتخابی مشتری را دارند. در طراحی سایت داروخانه نیز این آیتم مهم است و باید از همان ابتدا آن را در نظر گرفته باشید. برای این که این موضوع را راحت تر متوجه شوید مثالی می زنیم. فرض کنید من به عنوان کاربر وارد دسته بندی کرم های ضدآفتاب شده ام. می خواهم کرم هایی را ببینم که رنگی هستند و SPF60 دارند را ببینم. با تیک زدن گزینه هایی مانند “رنگی” و “SPF60” تمامی کرمهای ضدآفتاب رنگی با SPF60 در برندهای مختلف به من نشان داده می شوند. یا وارد دسته بندی کرم های مرطوب کننده شده ام. می خواهم آن هایی را که حاوی ویتامین هستند و برای پوست خشک هستند و خارجی هم هستند را ببینم. با تیک زدن سه گزینه باید بتوانم این ها را ببینم. البته این گزینه ها با توجه به مواردی است که شما در وب سایت خودا تعریف کرده اید. معمولا به صورت ویژگی و یا مشخصه ساخته می شوند. سپس مشخصه های هر محصول انتخاب می شود. و محصولاتی که در این مشخصه هستند پس از تیک آن مشخصه فیلتر شده و به کاربر نمایان می شوند. شما با توجه به صلاحدید خود و نیازهای کالاهای مختلف می توانید مشخصه های مختلف بسازید. این ویژگی ها سایت شما را خیلی مشتری پسند تر می کنند.

قابلیت مقایسه محصولات

طراحی سایت داروخانه | قابلیت مقایسه محصول

این قابلیت نیز به انتخاب شما می تواند وجود داشته باشد و یا نداشته باشد. این قابلیت به مشتری این امکان را می دهد که دو یا چند کالا را انتخاب کند و از نظر مشخصات آن ها را با یکدیگر بررسی کند. معمولا در این مقایسه ها مشخصات و ویژگی های پایه ای با یکدیگر مقایسه می شوند. مشتری در کالاهای مورد نظر مقایسه را فعال می کند. سپس در یک شمای کلی می تواند مشخصات اصلی شان را ببیند و از بین آنها انتخاب کنید. مشخصاتی مثل ویتامین ها و ترکیبات و قیمت و… می توان مواردی باشد که در این مقایسه کلی به کاربر نشان داده می شوند. این موارد را خودتان باید در نظر بگیرید و اگر موردی خیلی مهم است آن را در مقایسه نیز به کاربر نمایان سازید. این یک آیتم اختیاری است. می توانید آن را برای طراحی سایت داروخانه خود مد نظر قرار دهید و یا از آن رد شوید و پیاده سازی اش نکنید. کاملا به خودتان بستگی دارد. توجه کنید که اگر چنین قابلیت هایی را در نظر می گیرید محتوای آن را نیز درج کنید. یعنی همه محصولات شما مشخصات مهمی که قرار است پس از مقایسه نشان داده شوند را داشته باشند. اگر این مشخصات برای هر محصول خالی باشند سایت شما ناقص به نظر می آید.

نوار جست و جوی خوب

این آیتم بسیار مهم است. آیتمی حیاتی و خیلی خیلی مهم که مشتریان شما را خیلی زیاد می کند. ممکن است کاربر حوصله وارد شدن به دسته بندی ها برای پیدا کردن محصولی که می خواهد را نداشته باشد. و یا اصلا نداند محصولی که مد نظرش است در کدام دسته قرار دارد. پس می تواند در قسمت جست و جو با نوشتن عبارت کلیدی خاصی آن را پیدا کند. این آیتم برای یک طراحی سایت داروخانه حرفه ای خیلی مهم است. به خصوص محصولاتی مثل درمانی ها که کاربر اصلا دسته بندی درست و فنی اش را نمی داند را می شود در نوار جست و جو پیدا کرد. قسمت جست و جو معمولا با یک ذره بین نشان داده می شود. می تواند یک نوار ثابت در بالای سایت باشد و کاربر در آن بنویسد و محصولات را ببیند. و یا می شود روی آن کلیک کرد و سپس نوار باز شود و قابل نوشتن باشد. این بسته به نوع وبسایت شما و ساختارهای آن است. اما پیشنهاد ما این است که بسیار گویا باشد. یعنی کاربر پس از دیدن آیتم ذره بین به سرعت متوجه شود که می شود با نوشتن عبارت کلیدی در آن متوجه شود که شما آن کالا را دارید یا ندارید. و در جایی هم قرارش دهید که راحت بشود پیدایش کرد. بهترین مکان برای نوار جست و جو و یا آیتم جست و جو بالای سایت در قسمت منو و بالای وب سایت است.

برای این که طراحی سایت داروخانه شما مشتری پسند تر باشد باید آیتم جست و جوی خوبی داشته باشید و در جای خوبی هم قرارش دهید. یک نکته خیلی مهم در این مورد وجود دارد که بد نیست کمی درباره اش صحبت کنیم. اگر دقت کرده باشید برخی وب سایت ها آیتم جست و جوی دقیق تری دارند. گویی نوار جست و جوی آن ها موشکافی می کند که شما چه می خواهید. به طور مثال آیتم جست و جوی شما باید مترادف ها را تشخیص دهد. به طور مثال متوجه شود که کلمات صندل طبی و دمپایی طبی هم معنی هستند. اگر کاربر هر کدام از این ها را جست و جو کرد باید بشود کالاهای مشابه را دید. این موضوع بسیار بسیار مهم است. اما متاسفانه خیلی از طراحان وب به آن بی توجهی می کنند. و با دادن یک امکان جست و جوی ساده به شما از آن می گذرند. اما این آیتم به همین سادگی ها هم نیست. آیتمی است حرفه ای که باید کد نویسی خوبی داشته باشد.

تخفیف های زمان بندی شده

ممکن است بخواهید کالا یا کالاهایی را به مدت چند ساعت و یا چند روز تخفیف بزنید. نمی توانید این تخفیف ها را به صورت دستی انجام دهید و به سپس به صورت دستی آن ها را بردارید. آیتم فروش زمان بندی شده به شما این امکان را می دهد که ساعت شروع تخفیف و پایان آن را مشخص کنید. پس از رسیدن زمان پایان این تخفیف به صورت اتوماتیک برداشته می شود. این آیتم و این قابلیت در طراحی سایت داروخانه کمی مهم تر می شود. چرا که کالاها زیاد هستند. آن هایی که در انبار می مانند را باید سریع تر به فروش برسانید. تا بتوانید کالاهای تازه تر و با تاریخ انقضای بیشتر تهیه کنید. یا اصلا نمی خواهید دیگر روی کالایی کار کنید. و می خواهید در این طرح های فروش زمان بندی شده قفسه های داروخانه تان را از آن خالی کنید. معمولا پس از روشن کردن قابلیت فروش ویژه و درج تاریخ شروع و پایان آن یک آیتم ساعت نیز نشان می دهد. ساعتی که زمان باقی مانده از تخفیف را نشان می دهد. 

اگر می خواهید در آینده فروش خیلی خوبی داشته باشید باید از همان ابتدا این قابلیت را مد نظر قرار دهید. طراحی سایت داروخانه به شکلی که بشود در آن به راحتی روی محصولی زوم کرد و آن را بیشتر نشان داد فروش شما را در آینده تضمین می کند. پس بهتر است روی چنین آیتم هایی قبل از محول سازی پروژه به آن ها فکر کنید. می خواهید وب سایت داشته باشید که از طریق آن درآمد کسب کنید. پس روی آیتم هایی که به شما کمک می کنند مشتری و کاربران را به خرید بیشتر تشویق کنید فکر کنید. هر چه این آیتم ها در سایت شما بیشتر باشند در آینده دست شما برای گسترش فروش بازتر خواهد بود.

تالار گفتگوی مشتریان

طراحی سایت داروخانه | بخش تالار گفتگو

اگر بخواهید سایت مشتری پسند تر و جالب تری داشته باشید می توانید فکری برای تالار گفتگو داشته باشید. تالار گفتگو شاید شما را ابتدا به یاد وبلاگ ها و انجمن ها بیندازد. همین طور است. کاربرد و دلیل استفاده از این صفحه در سایت ایجاد ارتباط و تعامل بین کابران با یکدیگر است. شاید ابتدا فکر کنید که این قابلیت در طراحی سایت داروخانه زیاد مهم نیست و اهمیتی ندارد. اما این چنین نیست. این صفحه باعث می شود خیلی از کابران در آن حضور پیدا کنند و تبادل نظر داشته باشند. می توانند نظرات و تجربیاتشان را با یکدیگر مطرح کنند. کسی از پرسنل شما نیز می تواند در آن صفحه حضور پیدا کند تا مشتریان را راهنمایی کند. البته که بدیهی است تبادل نظری که در چنین سایتی اتفاق می افتد باید پیرامون حوزه سلامت و محصولات سلامتی باشد. محصولاتی که به احتمال شما نیز آن ها را در داروخانه خود دارید. حالا نیز می خواهید آن ها از طریق وب سایت به فروش برسانید. گاهی نظرات مشتریان باعث می شود که فروش یک کالای خاص پایین برود و یا اصلا کالایی به فروش نرود. این صفحه شاید بتواند غیر مستقیم بسیاری از کالاهای شما را به فروش بیشتری برساند.

امکانات حساب کاربری برای مشتریان

طراحی سایت داروخانه | بخش حساب کاربری

سایت ها شما و هر سایتی که در آن فروشی اتفاق می افتد باید یک قسمت حرفه ای به عنوان حساب کاربری داشته باشد. منظور از حساب کاربری و بخش های آن امکاناتی است که مشتریان شما به آن دسترسی پیدا می کنند. امکانات و فیلدهایی که برای هر مشتری مجزاست. این قسمت نه تنها در طراحی سایت داروخانه بلکه برای طراحی هر وبسایت فروشگاهی دیگری اهمیت فراوان دارد. کسانی که در سایت شما ثبت نام کرده اند به این قسمت دسترسی خواهند داشت. لیست سفارشاتی که تا به حال در سایت شما داشته اند را از این قسمت می توانند ببینند. می توانند ببینند در هر سفارش چه کالاهایی را از شما خریداری کرده اند. هم چنین خواهند دانست که وضعیت هر سفارش چطور است. به طور مثال فلان سفارش تحویل شده است و فلان سفارش در حال ارسال است. اگر بخواهید حرفه ای تر کار کنید می توانید فیلدهای دیگری را هم به این قسمت بیفزایید. به طور مثال کاربر می توانند محصولات مورد پسندش را انتخاب کند و مجموعه آن ها را در یک قسمت ببیند. بخش کالاهای محبوب من و یا هر اسم دیگری را می توانید برای این مجموعه بگذارید. فیلدی که هر مشتری در حساب کاربری خود می تواند به آن دسترسی داشته باشد.

مزایای طراحی سایت داروخانه

انتقال مشتریان حضوری شما به وبسایت

شما بدون تبلیغات خیلی پیچیده می توانید از همان ابتدا مشتری آنلاین داشته باشید. کافی است به مشتریان حضوری خود بگویید که یک سایت دارید و می توانند از آن خرید کنند. خیلی از مشتریانی که هر روز به داروخانه شما مراجعه می کرده اند اکنون در وب سایت خرید می کنند. پس شما چند پله از دیگران و فروشگاه های دیگر جلو هستید. چرا که خیلی راحت می توانید کسانی را که به صورت حضوری از شما خرید می کرده اند به مشتریان آنلاین تبدیل کنید. حتی می توانید کارت ویزیت خود را عوض کنید. بر روی کارت ویزیت نام وبسایت و آدرس آن را درج کنید. به همین راحتی مشتریان شما وارد سایت شده و از محصولات شما خرید خواهند کرد. حتی می توانید آدرس وب سایت را به کمک تابلوی داروخانه به دیگران معرفی کنید. بسیاری از کسانی که حتی از جلوی داروخانه شما رد می شوند نیز تنها با دیدن نام سایت شما از شما خرید خواهند کرد. پس طراحی سایت داروخانه بسیار مهم است. چرا که فروش نیز کمی آسان تر است. بدون تبلیغات پیچیده و بدون هزینه زیاد از همان ابتدا حداقل فروشی نیز به کمک وبسایت خواهید داشت.

طراحی سایت داروخانه و معرفی همه محصولات بهداشتی

اکنون که در حال نوشتن این مطلب هستم داروخانه ها اجازه فروش دارو را در وبسایت ندارند. شاید در آینده این امکان نیز وجود داشته باشد. اما می توانند دیگر کالاهایی که فروش آنها بدون نسخه مجاز است را در وبسایت بفروشند. طراحی سایت داروخانه به شما کمک می کند که بتوانید این گروه کالا را به فروش برسانید. می دانید که این گروه کالایی نیز کم نیستند. یکی از مهم ترین محصولاتی که خیلی از داروخانه ها به فروش می رسانند محصولات بهداشتی هستند. محصولاتی چون شامپوها، کرمها و محصولات مراقبت از پوست و مو که گروه کالایی وسیعی هم دارند. هر داروخانه ای در هر کدام از این دسته ها بسیار کالاها دارد. همه این کالاها می توانند در وب سایت درج شوند. و به همین راحتی هم به فروش می رسند. چه بسا این که خرید چنین کالاهایی از یک مرکز تخصصی به مانند داروخانه برای خیلی ها شیرین تر است. خیلی ها دوست دارند کالاهایی چون مرطوب کننده ها و… را از یک داروخانه بخرند. چرا که می دانند چنین جایی هرگز کالاهای غیر استاندارد ندارد. اصلا اجازه فروش کالای غیر استاندارد را ندارد. 

فروش محصولات تخصصی مثل مکمل ها

یکی دیگر از گروه کالاهایی که خیلی ها نیز مشتریانش هستند گروه مکمل ها هستند. اگر صاحب داروخانه باشید حتما می دانید که این کالاها چقدر مهم هستند. کالاهایی که بسیار تخصصی هستند. مشتری خیلی راحت می تواند در وب سایت شما مکمل های مختلف را ببیند و از بین آن ها انتخاب نماید. مکمل های درمانی و مکمل های گیاهی و… از محصولات مهم داروخانه ها هستند. طراحی سایت داروخانه به شما این امکان را می دهد که فروش این گروه کالایی مهم را بسیار بیشتر کنید. می توانید مکمل های خود را خیلی راحت به دیگران معرفی کنید. مشتریان و بازدید کنندگان وب سایت شما می توانند همه مکمل ها را با هم و یکجا ببینند. می توانند خودشان انتخاب کنند که کدام یک برای آن ها مناسب است. حتی می توانند ساعت ها وقت صرف کنند و در نهایت همان محصولی که می خواهند را خریداری کنند.

فروش کالاهایی که تا کنون نفروخته بودید!

یک داروخانه به دلیل این که کالاهای زیادی دارد قفسه هایی پر دارد. قطعا مهم ترین و بیشترین این کالاها همان داروها هستند. بسیاری از کالاها ممکن است در دید مشتری نباشند. به همین خاطر همیشه فروش کمی داشته اند. یکی از مواردی که طراحی سایت داروخانه را مهم تر می کند این است که می توانید حتی این کالاها را به فروش برسانید. کالاهایی که هرگز خودتان به مراجعین حضوری معرفی نکرده بودید. کالاهایی که اصلا نمی دانستید اگر معرفی شان کنید کسی آن ها را می خرد. کالاهایی که مشتریان به دنبال آن بوده اند اما شما نمی دانستید و آن ها هم نمی دانستند شما آن ها را موجود دارید. بله طراحی سایت داروخانه خیلی مهم است. می تواند فروش شما را بیش از حد تصورتان کند. حتی کالاهایی را که برایتان عجیب است و در گوشه و کنارها می گذاشتید را می توانید به راحتی بفروشید. کالاهایی که نمی توانستید آن ها در قفسه هایی بگذارید تا به راحتی مراجعین حضوری آن ها را ببینند. این کالاها بیش از حدی هستند که فکر می کنید. همه این کالاها می توانند به فروش برسند و میزان درآمد حاصل از فروش شما را چندین و چند برابر کنند.

طراحی سایت داروخانه مشتریان حضوری شما را بیشتر می کند

موضوعی که شاید به آن کمتر فکر کرده باشید این است که حتی مراجعین حضوری شما پس از آشنایی با وب سایت بیشتر می شوند. ممکن است هدفتان از طراحی سایت داروخانه این بوده باشد که به کمک فروش آنلاین رقمی به رقم درآمدهای خود آن هم به همان صورت آنلاین اضافه کرده باشید. اما به این فکر نکرده باشید که حتی کسانی که حضوری به داروخانه شما می آیند هم بیشتر می شوند. بله این موضوعی است که برای خیلی از داروخانه دارها پیش آمده است. افراد زیادی را می شناسم که با طراحی سایت داروخانه مشتریان حضوری شان به قدری زیاد شد که چندین نیروی فروش استخدام کردند. بسیاری از افراد ممکن است شما را در اینترنت پیدا کنند. یعنی به دنبال محصولی باشند و پس از جست و جوی نام آن محصول با سایت شما آشنا شوند. این افراد ممکن است پس از این که مشتری شما شدند دوست داشته باشند برای خرید دیگر نیازهایشان به داروخانه شما مراجعه کنند. برای خیلی از خریداران آنلاین اصلا همین موضوع جالب است که بدانند با چه تیمی کار می کنند. دوست دارند بدانند جایی که از آن خرید می کنند کجاست. بیشتر کسانی که به یک داروخانه می آیند یا ساکنین همان منطقه هستند و یا به صورت گذری از آنجا رد می شوند. اما پس از طراحی سایت داروخانه متوجه خواهید شد که مراجعین شما از محله های مختلف و جاهای خیلی دور می آیند.

طراحی سایت داروخانه با صفحات مهم

صفحه تماس با مای خوبی داشته باشید

طراحی سایت داروخانه | تماس باما

صفحه تماس با ما از بدیهی ترین صفحاتی است که در هر وب سایتی وجود دارد. پس مشخص و واضح است که در طراحی سایت داروخانه نیز توجه به آن مهم است. این صفحه باید شامل اطلاعاتی باشد که مشتری بتواند از راه آن ها با شما تماس بگیرد. تمامی راه های ارتباطی بین شما و مشتریان باید در این صفحه قرار گیرد. تلفن های داروخانه را در این صفحه قرار دهید. اگر هر تلفن برای یک بخش جداگانه است در این صفحه این تلفن ها را از یکدیگر متمایز کنید. به طور مثال بخش دارویی و بخش آرایشی و بهداشتی می تواند دو تلفن مجزا داشته باشد. همچنین می توانید تلفنی داشته باشید که مشتریان با شما برای یک مشاوره کوتاه ارتباط بگیرند. هم چنین یک تلفن مجزا برای پشتیبانی مشتریان سایت داشته باشید. کسانی که می خواهند در سایت از شما خرید کنند و یا کسانی که می خواهند مشتری آنلاین شما شوند. هم چنین تمامی شبکه های اجتماعی شما باید از طریق این صفحه معرفی شود. به طور مثال صفحه اینستاگرام خود را در این صفحه معرفی کنید. صفحه آپارات، یوتیوب و یا هر صفحه ای که برای شما وجود دارد باید در این صفحه قرار گیرد. مشتریان شما با دنبال کردن این شبکه ها می توانند از اخبار شما و نوع محصولات جدید شما نیز باخبر شوند.

صفحه درباره ما

طراحی سایت داروخانه | درباره ما

این صفحه یکی از مهم ترین صفحاتی است که هر سایتی باید داشته باشد. اما متاسفانه خیلی ها به آن بی توجهی می کنند. و یا توجه خاصی به آن ندارند. مشتری از طریق این صفحه خواهد دانست شما دقیقا که هستید و یا چه جور مجموعه ای هستید. توضیحات خوب و کاملی از خودتان و آن چه در تلاش برای بودن آن هستید در این صفحه بنویسید. از تعریف و تمجید بیش از حد از خودتان در این صفحه اجتناب کنید. یکی از اهدافی که از طراحی سایت داروخانه دارید به احتمال این است که بتوانید کالاهای با کیفیت در حوزه سلامت را در بهترین قیمت به مشتریان ارسال کنید. همین موضوع را در یک یا چند پاراگراف توضیح دهید. هدف دیگر شما می تواند برندسازی و موفقیت در حوزه کالاهای سلامت محور باشد. این ها چند مورد است که به عنوان یک طراح به ذهنم رسیده است. قطعا شما به عنوان شخصی که یک داروخانه را اداره می کنید مطالب بهتری می توانید بنویسید. توجه کنید که یکی از اشتباهات رایجی که در این صفحه انجام می شود خراب کردن رقبا است. هیچ وقت تلاش نکنید تا با اسم بردن از رقبا و خراب کردن آن ها به موفقیت برسید. زمانی که خوب و حرفه ای کار کنید رقبا خود از شما عقب می افتند. کیفیت بهترین تبلیغی است که هر برند و هر مجموعه ای می تواند داشته باشد. تبلیغی که تا همیشه در ذهن همگان حک می شود.

صفحه شیوه های ارسال

طراحی سایت داروخانه | شیوه های ارسال

یک صفحه دیگر که باز هم در وبسایت های فروشگاهی که ارسال کالا دارند مهم است صفحه ای به عنوان شیوه های ارسال است. هدف از این صفحه شرح این است که شما از چه طریقی و با چه زمان بندی هایی کالا را برای مشتریان ارسال می کنید. و یا ارسال کالا در هر دسته به چه صورت انجام می شود. به طور مثال برخی از کالاهای شما ممکن است نیاز داشته باشند که در دمای خاصی نگهداری شوند. این کالاها را ممکن است بخواهید با باربری های خاصی ارسال کنید. این موارد را به صورت کامل در این صفحه توضیح دهید. آن قدر باید کامل توضیح دهید که مشتری پس از خواندن آن سوالی در ذهنش در این باره باقی نماند. در طراحی سایت داروخانه نیز فروش مهم است و قرار است فروشی اتفاق بیفتد. پس ارسال کالا دارید و باید چنین صفحه ای داشته باشید. نیازی نیست که این صفحه را در منوی بالای سایت نیز درج کنید. قرار دادن آن در بخش پایینی سایت و یا همان فوتر نیز اکتفا می کند. اما از اهمیت آن غافل نشوید. این صفحه احتمالا به آپدیت ها و تغییرات زیادی هم نیاز ندارد. کافی است یکبار برای نوشتن آن زمان بگذارید. اما همیشه از آن استفاده خواهید کرد. مشتریان نیز با خواندن آن و دانستن قوانین و مقررات شما سفارش خواهند داد. پس حرف و سخنی در این باره باقی نمی ماند.

صفحه پشتیبانی

طراحی سایت داروخانه و اهمیت صفحه پشتیبانی

پشتیبانی بسیار مهم است. اگر می خواهید مشتری شما باز هم به سمت شما باز گردد باید خدمات پس از فروش خوبی داشته باشید. ایجاد یک صفحه با نام پشتیبانی در هر وب سایتی ضروری است. چنین صفحه ای در طراحی سایت داروخانه نیز اهمیت فراوان دارد. حتی به صرف وجود چنین صفحه ای مشتریان به شما اعتماد بیشتری خواهند کرد. همین که بازدیده کننده وب سایت متوجه شود که شما خدماتی تحت عنوان پشتیبانی دارید باعث اعتماد سازی می شود. گفتیم که در طراحی سایت داروخانه استفاده از هر چیزی که منجر به اعتماد شود اهمیت فراوان دارد. کالاهای شما مستقیم با سلامت در ارتباطند. پس به مشتری حق بدهید که نیاز داشته باشد که بتواند به شما اعتماد کند. باید صفحاتی و مطالبی داشته باشید که باعث شود مشتری متوجه شود شما یک داروخانه استاندارد و حرفه ای هستید. و محصولات نامعتبر و غیر استاندارد عرضه نمی دارید. می توانید توضیح دهید که خدمات پشتیبانی شامل چه چیزهایی می شوند. و در چه صورت مشتری می تواند از این خدمات استفاده کند. بهتر است یک فرم هم برای ارسال درخواست پشتیبانی داشته باشید. مشتریان از طریق این فرم می توانند با شما در این باره صحبت کنند. بهتر است که لینک این صفحه در بخش فوتر سایت (قسمت پایینی سایت) قرار بگیرد. اما به دلخواه خود می توانید آن را در منو هم قرار بدهید. 

طراحی سایت داروخانه با صفحه مقالات

طراحی سایت داروخانه با صفحه مقالات

اگر می خواهید یک وب سایت موفق داشته باشید باید به مقالات و درج آن ها فکر کنید. باید به صورت مرتب در وب سایت خود مقالات و یا همان مطالب کاربردی وارد نمایید. طراحی سایت داروخانه ای که قرار باشد روزی به فروش زیاد برسد نیز مستلزم چنین صفحه ای است. این صفحه را می توانید مطالب مفید و یا بلاگ نام گذاری کنید. در این صفحه مقالات مرتبط به کار خود را منتشر کنید. مطالب می تواند در حوزه های سلامتی باشد. به طور مثال می توانید دسته بندی هایی مرتبط با سلامت داشته باشید. به طور مثال دسته های مطالبی به مانند “بیماری ها و راه های درمان” و یا “مراقبت از پوست” می توانند برخی از دسته های مطالب شما باشند. در هر دسته می توانید بی شمار مطلب منتشر کنید. حتی می توانید مقالاتی داشته باشید که در آن دو محصول از نظرهای مختلف با یک دیگر مقایسه می شوند. این مطالب تاثیر زیادی بر روی میزان فروش شما دارند. بازدید سایت شما به تدریج بالاتر می رود. طراحی سایت داروخانه ای که قرار است ترافیک زیادی داشته باشد نیاز به چنین مطالبی دارد. این مطالب تعداد ورودی های سایت را افزایش می دهند. هم چنین می توانید از آن ها برای ایجاد لینک های داخلی سایت خود استفاده کنید. این لینک گذاری های داخلی به افزایش رتبه منجر خواهد شد. البته به شرطی که آن طور که استاندارد سئو است از آن ها استفاده کنید.

صفحات فروم با گرافیک جذاب و گیرایی بالا

صفحات فروم را دیگر حتما می شناسید. فروم به معنی فرود آمدن است. یعنی صفحه ای که کاربر در آن فرود می آید. اما این معنی کمی ابتدایی و بدون معنی به نظر می رسد. به همین خاطر برای این که بهتر درک کنید کمی کاربردش را مرور می کنیم. می خواهم بگوییم فروم اصلا چه طور است و در چه زمانی و برای چه کاری مورد استفاده قرار می گیرد. فرض کنید شما یک محصول دارید که می خواهید خیلی خاص معرفی اش کنید. یک صفحه فروم برایش می سازید و به صورت کامل و با جزئیات کامل درباره اش صحبت می کنید. حتما پیش خود می گویید که خب همه این ها را در صفحه خود محصول هم می شود گذاشت. بله همین طور است. صفحات محصول یا هر صفحه دیگری هم می تواند با داشتن ویژگی هایی همان صفحه فروم شود. اگر اصلی انگاشته شود و یا آن قدر مهم دانسته شود که به صورت اختصاصی رویش کار شود. یعنی آن صفحه جزو صفحاتی شود که کاربران مدت زیادی را در آن می گذرانند. و باعث بازدیدهای زیاد و فروش های زیاد هم شود. یکی از کاربردهای زیادی که فروم دارد در وب سایت هایی است که دسته بندی های زیادی دارند. در طراحی سایت داروخانه نیز حتما به این مورد بر می خورید. به طور مثال صفحه محصولات بهداشتی خودش شامل زیر دسته هایی می شود. این زیر دسته ها آن قدر کامل و جامع هستند که در سایت های دیگر خودشان شاید یک دسته اصلی باشند. خب فرض کنید برخی از زیر دسته های مراقبت پوست و مو و مادر و کودک شاید دو دسته ای باشند که در سایت یک داروخانه وجود دارند. حال برای این ها می توانید صفحات فروم داشته باشید. صفحه مادر و کودک می تواند درست مثل یک صفحه اصلی کار شود. پر باشد از بنرها و مسیرهای که کاربر را به زیر دسته ها هدایت می کند. یا صفه مراقبت از پوست و مو می تواند صفحه فروم دیگری داشته باشد. در این صفحه نیز می توانید یک طراحی خاص مثل صفحه اصلی سایت داشته باشید. یعنی اگر سایت شما مثلا فقط محصولات پوست و مو ارائه می کرد چنین صفحه ای داشت. یا اگر فقط محصولات مادر و کودک کار می کردید صفحه اصلی شما به این صورت می بود. در سایت های بزرگی چون دیجی کالا امروزه برای دسته های اصلی صفحات فرومی به این صورت وب ا این جزئیات ساخته می شود.

به کار گیری صفحات فروم در طراحی سایت داروخانه بسیار مهم است. و مهم است که این صفحات را داشته باشید و رویشان هم به خوبی کار کنید. در غیر این صورت این زیادی محصولات و دسته ها باعث نمی شود که به راحتی فروش زیادی هم داشته باشید. چرا که کاربر در سایت شما گم می شود. آن قدر محصول دارید که کاربر خسته می شود. مجبور است از راه سرچ در سایت و روش های دیگر به محصولش برسد. و شاید هم خسته شود و از سایت برود. برای این که از همه این محصولات و دسته ها استفاده کنید مهم است که راهکارش را بدانید. این چه چطور ارائه می کنید مهم ترین کاری است که باید انجام شود. مغازه ای را تصور کنید که کالاهای زیادی دارد اما در ویترین به نمایش در نمی آیند. با این اوصاف به فروش هم نمی رسند. چون هر کسی با ورود به مغازه گمان می کند که تنها کالاهایی که در ویترین و قفسه ها می بیند در آن فروشگاه به فروش می رسند.

برای فروش بیشتر و کسب نتیجه این کارها را انجام دهید

یک نفر مسئول برای سفارشات سایت در نظر بگیرید

خیلی از افراد به خصوص پزشکان که سرشان هم شلوغ است ممکن است پس از تحویل سایت زمان کافی برای مدیریت و رسیدگی به آن نداشته باشند. در مورد داروخانه ها نیز چنین است. پس از این که طراحی سایت داروخانه شما تمام شد و کم کم وارد جریان فروش شدید از همان ابتدا یک نفر را به عنوان مسئول رسیدگی به سفارشات سایت در نظر بگیرید. شاید پیش خود بگویید که اوایل کار سفارشات زیاد نیست و به این موضوع اهمیت ندهید. اما بهتر است از همان ابتدا خود و یا یک نفر را برای چک کردن سفارشات و تغییر وضغیت آن ها در نظر داشته باشید. به خصوص کسانی که جزو اولین مشتریان هستند را حفظ کنید. این ها همان کسانی هستند که در اوایل کار دارند از شما حمایت می کنند. ممکن است طراحی سایت داروخانه شما آن قدر ها هم کامل نشده باشد؛ اما به شما اعتماد کرده اند. پس به آن ها بها بدهید. هر سفارش را سریع رسیدگی کنید. همچنین تغییر وضعیت بدهید. یعنی از حالت در حال انجام به در حال ارسال و یا ارسال شده تبدیل کنید.

برای پاسخگویی به چت های سایت آنلاین باشید

مشاوره در هر کسب و کاری مهم است. به خصوص در مورد حرفه هایی مثل پزشکی و فروش کالاها و داروها این موضوع مهم تر می شود. در وب سایت های مربوط به فروش دارو مهم است که همیشه آنلاین باشید و به چت ها رسیدگی کنید. یکی از امکانات مهم و کاربردی که معمولا جزو امکانات مهم در طراحی سایت داروخانه در نظر گرفته می شود ابزارهای گفت و گو است. این ابزار ها امکان این را ایجاد می کنند که کاربر به صورت اینترنتی بتواند با شما گفت و گو کند. بهتر است که یک نفر همیشه آنلاین باشد و به این چت ها رسیدگی کند. این گفته بدین معنا نیست که کارتان را ول کنید و تمام حواستان معطوف چت ها باشد. اصلا چنین ضرورتی وجود ندارد. می توانید از ابزارهایی برای گفت و گو در سایت استفاده کنید که یک نرم افزار موبایل هم دارند. بسیاری از این ابزارهای گفت و گو هزینه ای هستند. می توانید یکی از آن ها را بخرید و در وب سایت خود از آن ها استفاده کنید. ممکن است تنها یک بار از شما برای خریدشان هزینه ای دریافت شود. ممکن است به صورت ماهانه به شما سرویس بدهند. ابزارهای حرفه ای تر گران تر هستند. هر چه مشتریان و کاربران آنلاین شما بیش تر شود اهمیت استفاده از ابزار های چت حرفه ای هم بیش تر مشخص می شود. حرفه ای تر ها امکان این که چت اپراتور آنلاین مسئول پاسخ گویی باشند را هم فراهم می کنند. بدین ترتیب شما یا همکارانتان هر کدام آنلاین باشید می توانید به سوالات مشتریان پاسخ دهید.

تخفیف های دوره ای و یا زمان بندی شده

زمانی که طراحی سایت داروخانه تان به اتمام رسید نوبت به فروش می رسد. بهتر است کاری کنید که مشتری تشویق شود کالا یا کالاهایی را بخرد. و یا حداقل تعداد خریدش از یک کالا را بیشتر کنید. تخفیف های مدت دار و یا مناسبتی می تواند مشتری را به خرید بکشاند. می توانید به هر مناسبتی روی کالاهای به خصوصی تخفیف بگذارید. مثلا در فصل تابستان روی محصولات آفتاب مثل ضدآفتاب ها و کرم های مرطوب کننده تخفیف بزنید. می توانید به مناسب روز دختر و یا روز مادر کالاهایی را مشمول تخفیف کنید. همچنین می توانید بدون مناسبت فقط برای تشویق بیشتر کالاهایی را تخفیف زمان بندی شده بزنید. مثلا تا ده روز روی برخی از مکمل ها تخفیف بزنید. اگر سئو و بهینه سازی سایت شما انجام شده باشد و محصولات شما دیده شود این تخفیفات کار خودشان را می کنند. بهتر است همیشه هواستان به تخفیف ها باشد. اگر برخی از کالاها کمتر فروش می روند (با وجود این که زیاد هم بازدید می شوند) می توانید یک تخفیف در نظر بگیرید تا تعداد خرید این کالاها بیشتر شود و بیش تر از این در انبار شما باقی نمانند.

عکس محصولات با کیفیت و جدید باشد

برای هر محصول از عکس و تصاویر با کیفیت استفاده کنید. اگر استانداردهای درج محصول در سایت را بلد باشید حتما می دانید که بهتر است تصاویر محصول مربعی شکل باشند. و این که همه محصولات وب سایت شما باید تصاویری اندازه هم داشته باشند. به صورت یک استاندارد کلی برای وضوح بیشتر و حرفه ای تر کردن کار بیشتر وب سایت ها تصاویر محصول را به صورت دور سفید طراحی می کنند. با این کار وضوح تصویر بیشتر می شود. همچنین در یک نگاه کلی دسته بندی محصولات که پر از محصول است زیباتر به نظر می آید. اگر محصولی که قرار است در وب سایت خود به فروش برسانید معروف است حتما در اینترنت با یک جست و جوی ساده تصاویر زیادی برای آن می توانید پیدا کنید. با کیفیت ترین عکس ها را دانلود کنید. یکی از تصاویر که از جلو عکاسی شده است باید برای عکس اصلی یا عکس اول درج شود. بقیه تصاویر می توانند در گالری محصول اضافه شوند. بدین صورت کاربر با ورق زدن عکس ها می توانند زوایای مختلفی از محصول شما را ببیند. برخی از وب سایت های حرفه ای برای این که دید بهتری به کاربر بدهند در گالری محصول یک یا چند عکس از محصول در فضای واقعی درج می کنند. (تصاویری که دور سفید نیست و با مقایسه محصول با برخی وسایل دید خوبی از سایز محصول به کاربر می دهد). هنگامی که طراحی سایت داروخانه شما به اتمام می رسد نوبت وارد کردن محصول می رسد. و ساخت تصاویر با کیفیت یکی از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهید. اگر برای محصول شما تصاویر زیادی وجود دارد این یک فرصت برای حرفه ای تر کردن وب سایت شماست. درج تصاویر بیشتر (۳ تا ۵ عدد) می تواند به ارتقای رتبه شما نیز کمک کند.

در نوشتن توضیحات و اطلاعات تکمیلی تنبلی نکنید

فرض کنید که شما فروشنده ای هستید که قرار است کالایی را به مراجعین حضوری بفروشید. هر چه بیشتر و حرفه ای تر توضیح بدهید شانس فروش بیشتر خواهد بود. در وب سایت همین کار را قسمت “توضیحات” انجام می دهد. منظور از توضیحات هر قسمتی است که باعث می شود کاربر درک بهتری از محصول داشته باشد. قسمت توضیحات کوتاه یک قسمت کلیدی است که اصلی ترین کار و اصلی ترین ویژگی ها را در مورد محصول بیان می کند. به طور مثال فرض کنید کالای شما یک نوع قرص جوشان است. توضیحات کوتاه می تواند شامل این جملات باشد: افزایش نشاط، بهبود قوای بدن، بهبود سیستم ایمنی و… و یا هر چیزی که دوست داشته باشید بنویسید. نوشتن توضیحات کمی سلیقه و کمی هوش می خواهد. خود می دانید که بیان چه ویژگی هایی ممکن است در کاربر تاثیر بگذارد و کالای شما را بخرد. همان چیزها را در سایت بنویسید. حتی اگر طراحی سایت داروخانه شما با بهترین امکانات باشند و حتی اگر ورودی زیادی داشته باشید بدون توضیحات راه به جایی نخواهید برد. در نوشتن توضیحات تنبلی نکنید. در قسمت توضیحات کوتاه بهترین و کلیدی ترین موارد را بنویسید. در قسمت توضیحات تکمیلی هر آن چه دل تنگتان می خواهد در مورد محصول بگویید. شفاف و کامل بنوسید. از ترکیب متن و عکس استفاده کنید. اگر لازم است یک ویدئو بگذارید. جدول مشخصات فنی را کامل و دقیق تکمیل کنید. با این کار احتمال تبدیل شدن هر کاربر به مشتری بسیار بیشتر می شود. برای این که بهتر تصور کنید چه نکاتی را بهتر است در مورد محصول بنویسید خودتان را جای مشتری بگذارید. مشتری چه سوالاتی ممکن است در مورد کالای شما داشته باشد؟ به همان ها پاسخ دهید. توضیحات شما باید به گونه ای باشد که هیچ سوالی در مورد محصول در ذهن کاربر باقی نماند.

اسم محصول گویای عملکردش باشد

شما به عنوان پزشک و یا کارشناس فروش بخشی از داروخانه احتمالا از اول با تمامی داروها آشنا هستید و یا پس از مدتی آشنا می شوید. اما خیلی از کسانی که وارد سایت شما می شوند این اطلاعات را در مورد داروها ندارند. آن ها نمی دانند که فلان پماد برای چه کاری مناسب است. به عنوان یک پیشنهاد می توانید نام محصولات را جوری بنویسید که گویای همه چیز باشد. به طور مثال به جای نوشتن اسم “کرم کالاندولا” می توانید بنویسید “کرم ضد سوختگی و ضد التهاب کالاندولا” تا دیگران بهتر تصمیم بگیرند کدام محصولات را بخرند. البته این فقط یک پیشنهاد است. و نکته دوم این که بعضی از محصولات نیازی به این توضیح هم ندارند. مثلا “شامپو ضد شوره فلان برند” اما خودتان کمی ابتکار داشته باشید تا بتوانید بهتر بفروشید. داشتن ابتکار و خلاقیت یکی از مهم ترین ویژگی هایی است که باید داشته باشید تا فروش آنلاین خیلی خوب را تجربه کنید. فرض طراحی سایت داروخانه شما تمام شده است. تمامی محصولات هم وارد شده اند. در نتایج هم ظاهر می شوید. باید کاری کنید تا بیشتر کسانی که وارد سایت شما شده اند دست خالی بیرون نروند. باید خلاق باشید و آن قدر تغییرات ایجاد کنید تا همه چیز در بهترین شکل و بهترین حالت خودش قرار بگیرد.

نوشته طراحی سایت داروخانه با بهترین امکانات اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/web-design/pharmacy-site-design/feed/ 2
نکاتی برای انتخاب نام دامنه https://negarche.com/blog/web-design/nbnd/ https://negarche.com/blog/web-design/nbnd/#comments Tue, 31 May 2022 12:39:06 +0000 https://negarche.com/?p=9330 نوشته نکاتی برای انتخاب نام دامنه اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

زمانی که تصمیم می گیرید وب سایتی داشته باشید باید به انتخاب نام مناسب برای دامنه نیز فکر کنید. انتخاب نام دامنه بسیار مهم است. بهتر است نامی را در نظر بگیرید تا بتوانید تا انتها با آن ادامه دهید. نامی که نمی توانید به این راحتی آن را عوض کنید. نام مجموعه یا شرکت که در وب سایت درج می کنید را می شود تغییر داد. البته آن هم تا حد زیادی به دامین یا دامنه شما وابسته می باشد. اما تغییر دامنه بهتر است انجام نشود. چرا که می تواند تبعات زیادی برای شما داشته باشد. در این مطلب کمی به این موضوع بسیار مهم خواهیم پرداخت.

بهترین انتخاب نام دامنه سایت

آینده نگری خدمات یا گروه کالاها

یکی از متداول ترین راه های انتخاب نام دامنه توجه به زمینه فعالیت است. به طور مثال چه خدماتی انجام می دهید و در چه زمینه ای فعالیت دارید. یا فروشگاه شما در چه زمینه ای است و چه کالاهایی دارید. یکی از موارد خیلی مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که فردا بهتر از امروز خواهید بود. ممکن است تنوع خدمات شما بیشتر شود. یا ممکن است کالاهایی در دسته های مختلف و بیشتر داشته باشید. بهتر است یک آینده نگری داشته باشید. پیش خود بگویید اگر خدماتم را بیشتر کردم در چه زمینه هایی ممکن است باشد. یا اگر کالاهای بیشتری خواستم اضافه کنم این کالاها احتمالا در کدام دسته ها هستند. از همین الان تصور کنید در حد مطلوب درآمد دارید و می خواهید آن را گسترش دهید. پس در انتخاب نام دامنه وب سایت خود این موارد را در نظر داشته باشید.

یکی از اشتباهاتی که خیلی ها انجام می دهند این است که اصلا توجهی به آینده کارشان ندارند. به طور مثال به انتخاب نام برند “ایران رادیاتور” توجه کنید. این شرکت و در واقع گروه قدیمی در زمینه تولید رادیاتور فعالیت داشته اند. اما امروز کولرهای گازی و حتی یخچال هم ممکن است تولید کنند. یک کولر گازی که روی آن نام “ایران رادیاتور” نوشته شده است جالب نیست. البته قصد نداریم در مورد برند صحبت کنیم. اما دامنه نیز در همین حد مهم است. و حتی از آن هم مهم تر است. یکی از اشتباهاتی که وب سایت “دیجی کالا” کرده است هم همین است. انتخاب نام دامنه “digikala” دات دام که شاید کمتر به آن فکر کرده باشید. این مجموعه روزی که شروع به کار کردند تنها کالاهایی در حوزه فن آوری به فروش می رساندند. هرگز هم فکرش را نکردند که روزی وب سایتی با این تعداد مراجعه کننده داشته باشند. وب سایتی که در آن تنها کالاهایی چون لپ تاپ و کامپیوتر و موبایل به فروش می رسید امروز به این جا رسیده است. شاید بتواند نام مجموعه اش را عوض کنید. یعنی وقتی وارد دامنه digikaka.com می شوید با نامی دیگر رو به رو شوید. اما این کار به لحاظ حرفه ای جالب نیست. از همان اول نامی انتخاب کنید که قابل گسترش باشد.

انتخاب نام دامنه

انتخاب نام دامنه بر اساس استاندارد سئو

اگر فکر می کنید نام دامنه به سئو و بهینه سازی سایت ربطی ندارد سخت در اشتباه هستید. این روزها گوگل همه چیز را مد نظر قرار داده است. مو را از ماست می کشد. و به همه چیز گیر می دهد و منتظر است موردی را رعایت نکنید تا به شما نمره منفی بدهد. یکی از مواردی که رسما اعلام کرده برایش مهم است همین انتخاب نام دامنه است. خود گوگل گفته بهتر است دامنه شما ۸ حرفی باشد. البته می توانید کمی بیشترش هم کنید. اما خودش گفته بهترین نام همین است. پس بهتر است نامی با این تعداد حروف انتخاب کنید. پس به طور مثال negarche.com برای گروه طراحی وب نگارچه بهتر از نام negarchewebsite.com و چنین نام هایی است که می توانستیم انتخاب کنیم. اگر فروشگاه هستید و می خواهید وب سایتی گوگل پسند داشته باشید از همان ابتدا این مورد را در نظر بگیرید. سئو سایت فروشگاهی خودش کار سختی است. همین موارد ساده می تواند به شما در رتبه گرفتن کمک کند. در مورد شرکت ها نیز سختی زیادی وجود دارد. ممکن است رقبای سر سختی داشته باشند. پس بهتر است با رعایت این موارد ساده از همان ابتدا به رتبه گرفتن بهتر خود کمک کنند.

انتخاب نام دامنه بر زمینه فعالیت اصلی

قطعا هر کسب و کاری یک زمینه فعالیت اصلی دارد. به طور مثال یک گروه نجاری و یا چنین چیزی هم یک فعالیت اصلی دارند. به طور مثال تخصصشان یا در مورد کابینت یا کمد و یا موارد دیگر است. منظور ما در این جا صرفا حرفه اصلی است که در این مثال ساده “نجاری” است. بر این اساس می شود نام های مرتبطی چون najarbashi یا mrnajar و یا چنین نام هایی برا برای دامنه انتخاب کرد. البته باید ببینید که این نام ها را قبلا کسی نگرفته باشد. در انتخاب نام دامنه هم چنین باید کمی هم سریع تصمیم بگیرید. یکی از راه ها همین است. پسوند و پیشوندهایی را به نام حرفه بچسبانید. ببینید که کدامیک خالی است. همان را انتخاب کنید. این یکی از روش های ساده و متداول است.

انتخاب نام دامنه

انتخاب نام مخفف

گفتیم که بهترین انتخاب نام دامنه با توجه به زمینه فعالیت و یا نام تجاری است. نام برند شما ممکن است کمی طولانی باشد. چنین نامی کمی غیر استاندارد است و بهتر است از کوتاه شده و یا مخفف آن استفاده کنید. به طور مثال گروه پزشکی کیان تجهیز طب پیشرو (این نام کاملا تصادفی است) می تواند دامنه ای به شکل kttp داشته باشد. حال می تواند پسوند com یا ir نیز داشته باشند. ما در این جا به انتخاب نام دامنه توجه داریم. پسوند موضوع دیگری است که در این مطلب به آن نمی پردازیم.

انتخاب نام دامنه از روی ترجمه انگلیسی 

یک روش ساده دیگر برای انتخاب نام دامنه این است که از ترجمه انگلیسی فعالیت خود و یا نام برند استفاده کنید. می توانید عبارات فارسی و انگلیسی را نیز ترکیب کنید. این روش را خیلی از دوستان به کار می گیرند و روش خوبی هم هست. به خصوص با توجه به این که تعداد وب سایت ها زیاد شده است. پس ممکن است خیلی از نام هایی که به ذهن شما می رسد پر شده باشد. یعنی کسی قبلا آن نام را خریده باشد و شما دیگر نتوانید آن را بخرید.

نوشته نکاتی برای انتخاب نام دامنه اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/web-design/nbnd/feed/ 1
کرونا کسب و کارهای اینترنتی را متحول کرد https://negarche.com/blog/digital-marketing/cmi/ https://negarche.com/blog/digital-marketing/cmi/#comments Sun, 29 May 2022 12:10:23 +0000 https://negarche.com/?p=9321 نوشته کرونا کسب و کارهای اینترنتی را متحول کرد اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

ویروس کرونا تاثیر زیادی در کل دنیا گذشته است. این ویروس کوچک زندگی همه مردم را به کل متحول کرد. کاری کرد که مردمی که هرگز خرید اینترنتی نکرده بودند مجبور شوند اینترنتی خرید کنند. هم چنین کاری کرد که حتی کسب و کارهای خیلی سنتی به سمت وب سایت و کسب در آمد آنلاین بپردازند. بله این ویروس کوچک راهی جز تغییر در شیوه تبلیغات باقی نگذاشت. مردم در خانه بودند و کسی در خیابان ها برای خرید پرسه نمی زد. پاساژها و مغازه های لوکس خالی از مشتری شدند. در این مدت تنها کسانی درآمد داشتند که وب سایتی داشتند. کسانی که توانسته بودند در رتبه ها باشند و در جست و جوهای اینترنتی خیلی راحت و بیشتر دیده شوند. تاثیر کرونا بر کسب و کارها بسیار بود است. این ویروس باعث شد که مجبور شویم به شیوه تجارت نوین بپیوندیم. و مجبور شویم کارهایمان را از همین طریق انجام دهیم. و این موضوع درست است که سخت بود. اما برایمان خوب بود و باعث پیشرفتمان شد. این ویروس کوچک درست است که جنبه های منفی زیادی داشت. اما از خیلی نظرها هم خوب بود و در خیلی چیزها تاثیر مثبت ایجاد کرد.

شاید خیلی ها در ذهنشان مدت ها بود که برنامه این را داشتند که روزی وب سایتی داشته باشند. اما این موضوع را به امروز و فردا می انداختند. ولی مدت ها خانه نشینی مجبورمان کرد که تغییری در خودمان و تغییری در نوع کسب درآمدمان ایجاد کنیم. تاثیر کرونا بر کسب و کارها حتی در کسب و کارهای کوچک در این مدت بسیار محسوس است. حتی عطاری های کوچک نیز این روزها وب سایت دارند. و موضوع مهم این است که دیگر مهم نیست مغازه شما کجاست. مهم نیست که پا خور خوبی داشته باشد تا بتوانید بفروشید. خیلی ها همیشه مغازه ای در جایی داشتند که پرنده از جلویش پر نمی زد. اما با یک وب سایت و تغییر در دیده شدن به کل کسب و کار و درآمدشان را دگرگون کردند. البته که وقتی همه در این کار وارد شوند بدیهی است که رقابت هم سخت می شود. و طبیعتا هر کس طراحی سایت اختصاصی تری داشته باشد و از این نظر بهتر کار کرده باشد بهتر هم دیده می شود. و هرچه رقابت سخت تر باشد باید بیشتر و سخت تر کار کرد. و بدیهی است که در مدت کم هم نمی شود به صورت طبیعی در نتیجه ها دیده شد. و همین باعث شد تبلیغات پیامکی و… و معرفی وب سایت ها از این طریق انجام شود. و جالب است که همین شیوه های تبلیغاتی ساده باعث شد خیلی ها در همین مدت کم به یک برند خوب تبدیل شوند. بله کرونا باعث شد در خیلی چیزها پیشرفت کنیم. و یکی از این موارد همین پیشرفت در کسب و کار به شیوه نوین بوده است.

نوشته کرونا کسب و کارهای اینترنتی را متحول کرد اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/digital-marketing/cmi/feed/ 1
طراحی سایت آتلیه | طراحی سایت عکاسی https://negarche.com/blog/web-design/photography-web-design/ https://negarche.com/blog/web-design/photography-web-design/#respond Fri, 13 Mar 2020 16:16:16 +0000 https://negarche.com/?p=9033 نوشته طراحی سایت آتلیه | طراحی سایت عکاسی اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

طراحی سایت آتلیه عکاسی و فیلم برداری یکی از تخصص های ماست. این روزها وب سایت ها در هر عرصه ای وجود دارند و موجب افزایش مشتریان هر شغلی می شوند. طراحی سایت عکاسی با امکانات حرفه ای برای صنف محترم عکاسان بسیار مهم و کاربردی است.

جهت مشاوره یا سفارش طراحی سایت آتلیه عکاسی از طریق شماره های ۶۶۸۴۵۵۲۸-۰۲۱ و ۰۹۱۰۱۶۵۱۲۵۴ با کارشناسان نگاچه در تماس باشید.

طراحی سایت آتلیه عکاسی با گرافیک حرفه ای

اهمیت گرافیک در طراحی سایت عکاسی

اهمیت استفاده از یک گرافیک بسیار چشم نواز و حرفه ای در طراحی سایت آتلیه بیش از وب سایت های دیگر است. آتلیه های عکاسی خود انتشار دهنده های محتوای گرافیکی مختلف هستند. انتشار فیلم با کیفیت بالا، خلق تصاویر حرفه ای و… در این مراکز انجام می شود. اصلا نام آتلیه ما را به یاد یک گرافیک چشم نواز می اندازد. پس در طراحی سایت عکاسی باید دقت زیادی برای طراحی های گرافیکی وب سایت شود.

پس بهتر است برای این که طراحی سایت عکاسی با گرافیک حرفه ای تری داشته باشید از یک کارشناس گرافیست کاربلد کمک بخواهید. البته خود عکاسان محترم معمولا ایده پردازان خوبی هستند و می توانند تجسم خوبی داشته باشند. اما بهتر است هنر آنها با هنز طراح وب تلفیق شود تا یک اثر بی نظیر گرافیکی به صورت آنلاین خلق شود.

قدرت رنگ ها

اهمیت رنگ در طراحی سایت آتلیه عکاسی

با استفاده از قدرت بی نظیر رنگ ها می توانید طراحی سایت آتلیه بسیار موفقی داشته باشید. رنگ ها در ایجاد یک گرافیک بی نظیر اهمیت خیلی مهمی دارند. با استفاده از رنگ ها در جای مناسب و به اندازه کافی می توانید یک سایت حرفه ای داشته باشید.

بهتر است در طراحی سایت عکاسی از رنگ هایی استفاده کنید که بیانگر قدرت و لطافت در کنار هم باشند! شاید این تعریف در نگاه اول کمی مبهم به نظر برسد. اما اگر نمونه های زیادی را از وب سایت های هنری ببینید متوجه این موضوع و اثر هنر رنگ ها خواهید شد. به طور مثال بسیاری از وب پردازان برای طراحی سایت عکاسی از رنگ مشکی برای پس زمینه سایت استفاده می کنند. یا از رنگ های قالب برای منو یا سایر قسمت های سایت بهره می برند. نحوه چیدمان سایر تصاویر به همراه افکت ها و… شکل زیبایی به سایت می دهد.

افکت های حرفه ای

استفاده از افکت های حرفه ای به طراحی سایت آتلیه شما جذابیت خاصی می بخشد. افکت ها باعث می شوند که گرافیک سایت شما بسیار بهتر و منحصر به فرد تر دیده شود و کاربر از دیدن آن لذت ببرد. بهتر است در طراحی سایت عکاسی از افکت های اختصاصی یا افکت هایی که متناسب تر با این کار هستند استفاده کنند. در استفاده از افکت ها زیاده روی نکنید. چرا که کاربر را آزار می دهد و باعث خروج او از سایت می شود.

بهتر است برای انتخاب افکت ها قدری زمان صرف کنید. پیش نمایش افکت های مختلف را ببینید و در جای مناسب از آنها استفاده کنید. سعی کنید افکت های انتخابی شده به نسبت سبک باشند. در مورد سبک بودن بیشتر توضیح می دهیم. برای این که هر افکت اجرا شود لازم است تا کدی به فایل های سایت شما اضافه شود. افکت های پیچیده تر یا برخی افکت ها ساختار خاصی دارند و برای اجرای آنها از کدهای بیشتری استفاده می شود. بهتر است از مواردی استفاده کنید که علاوه بر حرفه ای بودن سبک نیز باشد. در غیر این صورت سایت شما با سرعت پایینی لود خواهد شد. همان طور که گفتیم در طراحی سایت آتلیه عکاسی باید از جزئیاتی استفاده کنید که به سایت شما جذابیت های بصری بدهد. پس از ترس کند شدن سایت از استفاده از افکت ها صرف نظر نکنید. 

لودینگ

لودینگ در طراحی سایت عکاسی

لودینگ ها یکی از جزئیات مهم هستند که در گرافیک و ایجاد حس بهتر بهتر اثر گذارند. استفاده از یک لودینگ متناسب با حرفه شما به طراحی سایت عکاسی شما اعتبار خاصی می بخشد. لودینگ به طور غیر مستقیم به کاربر می گوید که شما چقدر برای جزئیات کار خود اهمیت قائل هستید. همچنین لودینگ ها یکی از عوامل مهم در برندسازی هستند! بهتر است از نام تجاری خود یا نمادی از مجموعه خود برای طراحی لودینگ استفاده کنید.

استفاده از یک لودینگ متفاوت و خاص در طراحی سایت آتلیه عکاسی تاثیر بی نظیری در برندسازی شما خواهد داشت. این نشان می دهد که شما به جزئیات اهمیت می دهید. جزئیات مهم هستند. در کار عکاسی نیز اهمیت جزئیات و زیبایی های ظاهری بسیار زیاد می باشد.

طراحی سایت عکاسی با قابلیت های حرفه ای

قابلیت درج نمونه کارها

طراحی سایت عکاسی با قابلیت درج نمونه کارها

بسیاری افراد قبل از این که تصمیم بگیرند با یک مجموعه عکاسی یا فیلم برداری کار کنند به مشاهده و بررسی نمونه کارها می پردازند. پس نمونه کارها در انتخاب شما اهمیت زیادی دارند. یکی از قابلیت های بسیار مهم و الزامی در طراحی سایت آتلیه های عکاسی قابلیت درج نمونه کارها در سایت است. یادتان باشد که وب سایت شما شعبه آنلاینی از مجموعه شماست. پس باید بسیار شفاف و گویای خدمات شما باشد.

یکی از صفحات مهم در طراحی سایت عکاسی همین صفحه نمونه کارهاست. این صفحه برای کاربران جذابیت خیلی زیادی دارد. به طور معمول آمار مشاهده کاربران از این صفحه بسیار بالاست که همین امر گویای اهمیت آن در سایت می باشد.

چت آنلاین

طراحی سایت آتلیه با قابلیت چت آنلاین

چت آنلاین از قابلیت های جالب برای وب سایت است. استفاده از چت آنلاین برای هر سایتی مفید و کاربردی است. در طراحی سایت آتلیه عکاسی خود نیز از چت آنلاین استفاده کنید و از این طریق با کاربران سایت در ارتباط باشید. بسیاری از کاربران از این طریق از شما مشاوره می گیرند و یا درخواست های خود را با شما مطرح می کنند.

استفاده از چت آنلاین در طراحی سایت آتلیه عکاسی بی شک باعث افزایش مشتریان خواهد شد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که همیشه یک نفر به عنوان اپراتور سایت آنلاین باشد. خیلی از کاربران هنگامی که چراغ چت آنلاین خاموش باشد و نشان بدهد که آنلاین نیستید شروع به مکالمه آنلاین از طریق چت نخواهند کرد.

فرم های تماس

اهمیت فرم تماس در طراحی سایت آرایشگاه

با استفاده از فرم های ارتباطی در سایت، کاربران می توانند با شما برای ثبت نظر یا حتی درخواست های مختلف ارتباط داشته باشند. از فرم ها در طراحی سایت عکاسی در جاهای مختلف و هر صفحه ای می توانید استفاده کنید. به طور مثال یک فرم ساده در صفحه تماس با ما داشته باشید. همچنین برای ثبت درخواست برای ارسال عکاس، ارسال فیلم بردار و… فرم های متنوعی بسازید تا کاربران در سایت شما درخواست خود را ثبت کنند و سفارش کار خود را به شما اعلام نمایند.

در طراحی سایت آتلیه عکاسی از فرم های مختلفی می توانید استفاده کنید. با توجه به سیاست خود فیلدهای متفاوتی برای هر فرم در نظر بگیرید. سعی کنید که برای پر کردن همه گزینه ها اجبار نداشته باشید تا کاربران راحت تر با شما ارتباط داشته باشند. به طور مثال برای یک فرم ساده در صفحه تماس با ما می توانید برخی از فیلدها نظیر نام، شماره تماس و متن پیام را اجباری بگذارید و مابقی را اختیاری در نظر بگیرید.

آپلود تصاویر برای چاپ

قابلیت آپلود تصویر برای چاپ در طراحی سایت آتلیه عکاسی

می توانید در سایت خود امکان این را داشته باشید که کاربران تصاویر خود را آپلود کنند. تصاویر آپلود شده توسط مجموعه شما ادیت و چاپ می شود و به کاربران تحویل داده می شود. البته استفاده از این قابلیت در طراحی سایت عکاسی اختیاری است. اما باعث راحتی کاربران می شود و می تواند مشتریان شما را بسیار زیاد کند.

ایجاد قابلیت آپلود عکس به صورت آنلاین در طراحی سایت آتلیه باعث می شود که کاربرانی که از شما دورتر هستند یا به هر دلیلی فرصت کافی برای ارائه فایل های تصاویر خود به شما را ندارند نیز چاپ عکس های خود را به شما بسپارند. در واقع با این کار به صورت غیر حضوری می توانید خدمات خود را به مشتریان عرضه کنید و روزانه مشتریان بیشتری داشته باشید. این روزها به دلیل افزایش مشغله، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به صورت غیر حضوری و با کمترین اتلاف وقت بیشتر کارهای خود را انجام دهند. خیلی راحت به کمک ایجاد بسیاری از قابلیت ها در طراحی سایت عکاسی خود می توانید خدمات چاپ و بسیلری امور دیگر را برای مشتریان انجام بدهید. به این صورت که مشتریان به کمک وب سایت تصاویر را به شما می رسانند. شما نیز پس از چاپ می توانید برای مشتری ارسال نمایید.

خرید آنلاین آلبوم و ملزومات

طراحی سایت عکاسی با قابلیت فروش ملزومات

امکان خرید آنلاین آلبوم، قاب عکس و… نیز در طراحی سایت آتلیه عکاسی اختیاری است. اما باعث افزایش ورودی کاربران به سایت شما می شود. همچنین می توانید درآمد خوبی نیز از این زمینه داشته باشید. معمولا افرادی که برای چاپ عکس به شما مراجعه می کنند ممکن به قاب عکس، آلبوم و… نیز نیاز دارند. می توانید در سایت خود بخشی برای فروش آنلاین این لوازم داشته باشید.

قابلیت فروش ملزومات در طراحی سایت عکاسی کمک می کند که ورودی بیشتری نیز در سایت خود داشته باشید. ممکن است بسیاری از افراد جهت خرید آلبوم یا سایر ملزومات عکاسی مانند فیلم، دوربین و… وارد سایت شما شوند. این باعث می شود که ترافیک سایت شما بیشتر شود. این موضوع خود باعث می شود که به تدریج در نتایج گوگل پیشرفت کنید. همچنین کاربران با مجموعه شما آشنا می شوند و ممکن است خدمات دیگر خود را نیز در آینده به شما بسپارند.

ایجاد پکیج های عکاسی و فیلم برداری با قیمت

اهمیت ایجاد پکیج در طراحی سایت آتلیه عکاسی

ایجاد قابلیت هایی در سایت که باعث شود با مشتریان شفاف تر باشید باعث می شود که کاربران بیشتر از سایت شما استقبال کنند! یکی از مواردی که باعث شفافیت بیشتر در فروش می شود این است که به کاربر اجازه دهید قیمت دقیق کار خود را متوجه شود. حال کمی بیشتر توضیح می دهیم که چطور این کار را انجام دهیم. برای این که بهتر متوجه شوید که مشتریان معمولا چه می خواهند خود را جای مشتری فرض کنید.

شما یک مشتری هستید که می خواهید عکاسی و فیلم برداری از مجلس عروسی خود را به یک گروه حرفه ای بسپارید. جدا از این که نمونه کارهای این گروه را بررسی می کنید تا مطمئن شوید خدمات آنها کیفیت مورد نظر شما را دارد به احتمال زیاد برای شما مهم است که با چه قیمتی کار می کنند. فرض کنید با جستجوی یک عبارت مرتبط در گوگل وارد وب سایت یک گروه عکاسی و فیلم برداری می شوید. طراحی سایت آتلیه آنها بسیار حرفه ای است و همه چیز نیز گواه این را می دهد که یک مجموعه حرفه ای هستند. حال می خواهید بدانید که قیمت عکاسی در تعداد مورد نظر شما با نوع چاپ و مدل آلبومی که می خواهید چقدر می شود. همچنین ممکن است بخواهید ساعت بیشتری از مجلس شما فیلم برداری شود. یا شاید بخواهید برای فیلم برداری از تکنیک ها و روش های حرفه ای تری استفاده شود. 

برای این که به کاربران اجازه دهید به جزئیات قیمتی بیشتری پی ببرند می توانید خود پیش قدم شوید و پکیج هایی را برای کاربران در نظر بگیرید. شاید خیلی از کاربران با تکنیک ها و جزئیات بیشتر کار شما نیز آشنا نباشند. این کار باعث می شود که بتوانید کمی در قیمت دهی حرفه ای تر عمل کنید. احتمال فروش پکیج ها نیز بیشتر است. چرا که کاربران کمتر سردرگم می شوند.

 

نوشته طراحی سایت آتلیه | طراحی سایت عکاسی اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/web-design/photography-web-design/feed/ 0
نکاتی برای انتخاب رنگ پس زمینه سایت https://negarche.com/blog/web-design/website-color-background/ https://negarche.com/blog/web-design/website-color-background/#comments Mon, 09 Mar 2020 20:48:19 +0000 https://negarche.com/?p=8998 نوشته نکاتی برای انتخاب رنگ پس زمینه سایت اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

رنگ ها از عناصر مهم گرافیک هستند. انتخاب رنگ پس زمینه سایت یکی از موارد خیلی مهم در طراحی وب است. متاسفانه خیلی افراد و حتی طراحان حرفه ای به این موضوع دقت ندارند. انتخاب رنگ مناسب و درست به شما کمک می کند که طراحی وب سایت بهتری داشته باشید. در ادامه مواردی را در این باره مورد بررسی قرار می دهیم.

اهمیت انتخاب رنگ پس زمینه سایت

هماهنگی گرافیک کلی سایت

رنگ پس زمینه سایت شما باید با بنرها و المان های سایت هماهنگی داشته باشید. به طور مثال اگر قصد دارید که پس زمینه سایت شما تیره است باید دقت کنید که در بنرهای دیگر از رنگ های بیش از حد تند استفاده نکنید. چرا که باعث فرار کاربران از سایت می شود! سایت هایی با پس زمینه تیره نیاز به دقت بیشتری برای طراحی گرافیکی دارند. ناهماهنگی عناصر موجود در صفحه باعث می شود که گرافیک سایت شما بسیار غیر حرفه ای شود.

برجسته کردن برخی المان ها

انتخاب رنگ پس زمینه سایت در برخی موارد باعث می شود که المان های سایت برجسته تر به نظر بیایند. به طور مثال بسیاری وب سایت ها برای صفحات گالری محصولات خود از رنگ های کمی تیره تر استفاده می کنند. این کار باعث می شود که اگر تصاویر با رنگ پس زمینه سفید هستند بیشتر به نظر بیایند.

انتخاب رنگ پس زمینه سایت متناسب با کار شما

نکات انتخاب رنگ پس زمینه سایت

سفید ساده

رنگ سفید ساده و یک دست از پر کاربردترین رنگ هاست. انتخاب این رنگ برای هر سایتی مناسب است. رنگ سفید نماد سادگی و شفافیت است. سفید برای انتخاب رنگ پس زمینه وب سایت هایی که نیاز به شفافیت و اعتماد دارند مناسب است. به طور مثال برای طراحی سایت شرکتی رنگ سفید برای پس زمینه مناسب است. همچنین برای وب سایت هایی که به اعتماد کاربران نیاز است پیشنهاد می شود رنگ پس زمینه شما سفید باشد. به طور مثال در طراحی سایت بیمه که اساس موفقیت شما اعتماد است رنگ سفید به شما کمک خواهد کرد!

مشکی

استفاده از رنگ مشکی برای پس زمینه هر سایتی مناسب نیست. اگر کاربران قرار است در وب سایت شما مطالب زیادی را مطالعه کنند بهتر است که رنگ پس زمینه سایت مشکی نباشد. اگر هم قصد دارید این رنگ رنگ زمینه سایت شما باشد و می خواهید مقالات آموزشی منتشر کنید فکری برای رنگ این صفحات داشته باشید. چرا که رنگ تیره در پیش زمینه مقالات باعث می شود که خوانایی مطالب شما کمتر شود.

انتخاب رنگ مشکی شاید گزینه خوبی برای طراحی سایت آرایشگاه ها یا برخی وب سایت های هنری باشد. در این سایت ها گرافیک سایت بیشتر مورد توجه است. اغلب کاربران وارد این سایت ها می شوند تا با شما تماس بگیرند یا در سایت نوبت بگیرند. بیشترین چیزی که می تواند شما را به این هدف برساند گرافیک است! با یک سیاست حرفه ای در طراحی بنرها و رنگ مشکی برای پس زمینه می توانید قدرت و زیبایی را به نظر برسانید.

طوسی

طوسی برای انتخاب رنگ پس زمینه سایت شما می تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد. اگر تصمیم گرفتید که پس زمینه سایت شما به رنگ طوسی باشد نیز باید در طراحی های گرافیکی خود کمی دقت کنید تا سایتی حرفه ای داشته باشید. استفاده از تصاویر گرافیکی شفاف و با پس زمینه سفید در کنار این که پس زمینه سایت شما طوسی است باعث می شود که شفافیت در کار شما دیده شود. انتخاب تصاویر سفید روی طوسی نماد خلاقیت و تمایز است. چند سال پیش سایت اپل نیز در طراحی خود از ترکیب این دو رنگ استفاده کرده بود.

آبی کمرنگ مایل به طوسی

معمولا از طوسی خیلی کمرنگ یا آبی یا رنگی بین این دو در طراحی فروشگاه آنلاین استفاده می شود. در فروشگاه های اینترنتی اغلب رنگ پشتی تصاویر محصولات سفید است. به همین خاطر پس زمینه سایت را طوسی بسیار کمرنگ انتخاب می کنند تا تصاویر محصولات در صفحات گالری زیباتر و بهتر به نظر بیایند. البته گاهی این رنگ به قدری کمرنگ است که در نگاه اول شاید به چشم کاربر نیاید. اما در نهایت باعث حرفه ای تر شدن وب سایت می شود.

نوشته نکاتی برای انتخاب رنگ پس زمینه سایت اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/web-design/website-color-background/feed/ 2
چرا باید سایت داشته باشید https://negarche.com/blog/digital-marketing/website-importance/ https://negarche.com/blog/digital-marketing/website-importance/#respond Mon, 03 Feb 2020 07:10:16 +0000 https://negarche.com/?p=8747 نوشته چرا باید سایت داشته باشید اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

اهمیت سایت در گسترش کسب و کار شما به قدری زیاد است که نمی توانید پیشرفت زیادی داشته باشید. شاید شما هم این جمله بیل گیتس را شنیده باشید که می گوید اگر سایت ندارید کسب و کار شما به زودی از بین می رود. وب سایت ها زندگی امروز ما نقش خیلی مهمی ایفا می کنند. خیلی از کارهایی که هر روز انجام میدهیم بدون وب سایت ها میسر نیست. بسیاری از امور سنتی که در قدیم روش حضوری انجام می شد مانند پرداخت قبوض، ثبت نام در دانشگاه و بسیاری موارد دیگر امروزه به صورت آنلاین با کمک وب سایت ها انجام می گردد. 

اهمیت سایت در گسترش کسب و کار شما

کسب و کار خود را به همه معرفی کنید

به وسیله این وب سایت شما می توانید به راحتی کسب و کار خود را به همه معرفی نمایید. این که یک فروشگاه یا مجموعه خدماتی و یا حتی شرکت هستید فرقی نمی کند. شعبه تجاری کسب و کار شما در دنیای مجازی در جایی واقع شده است که به راحتی می توانند شما را ببینند. اگر بخواهید روش های سنتی کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید ممکن است که جامعه ای که با شما آشنا می شوند خیلی بزرگ نباشد.

هزینه بسیار کمتر

یکی از دلایل اهمیت وب سایت در گسترش کسب و کار شما این است که در هزینه های شما بسیار صرفه جویی می کند. اگر بخواهید برای خود یک ملک تجاری بخریم یا اجاره نمایید باید هزینه زیادی به صورت مستمر یا یکباره پرداخت کنید. اما هزینه راه اندازی یک وب سایت بسیار کمتر است. حتی می توانید در برخی شرکت ها طراحی سایت اقساطی انجام دهید. با این کار می‌ توانید علی‌ رغم اینکه یک وب سایت حرفه ای خواهید داشت از پرداخت هزینه های زیاد جلوگیری کنید.

بیشترین بازگشت سرمایه

این یک جمله تجاری بسیار درست است که میگویند هزینه تبلیغات همیشه باز می گردد. حتی بسیار بیشتر و چندین برابر از هزینه ای که کرده اید را دوباره جذب می کنید. یکی از بهترین روش های بازگشت سرمایه سرمایه گذاری روی وب سایت است. شاید ما هم مجبور شوید که تنها برای قویتر کردن وبسایت خود هزینه کنید و در ماه های اول نیز بازگشت سرمایه ای نداشته باشید. اما پس از مدتی که تعداد ورودی و ترافیک وب سایت شما افزایش پیدا کرد تمام این هزینه ها به صورت چندین برابر به سمت شما باز می گردد. در این مدت تنها هزینه نگهداری و ارتقای سطح کیفیت وب سایت را خواهید پرداخت.

حضور مشتریان در جستجوهای اینترنتی

بسیاری از ما برای خرید یک محصول یا حتی پیدا کردن یک مجموعه برای ارائه خدمات خاص در اینترنت و از طریق موتور جستجوی قدرتمند گوگل به جستجو می پردازیم. افرادی که با جستجوی عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما وارد سایت می شوند اغلب می توانند مشتری باشند. اینجا اهمیت سایت در گسترش کسب و کار شما بیشتر روشن می شود. اگر وب سایت نداشته باشید چطور ممکن است که مشتریان در فضای مجازی و در دنیای آنلاین وب سایت ها شما را پیدا کنند. حضور وب سایت شما در نتایج برتر در نتیجه جستجوهایی با عبارات کلیدی مرتبط باعث افزایش ورودی سایت و در نتیجه افزایش مشتریان شما خواهد شد.

نوشته چرا باید سایت داشته باشید اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/digital-marketing/website-importance/feed/ 0
نکاتی برای اعتمادسازی در سایت شرکت ها https://negarche.com/blog/web-design/trust-company-website/ https://negarche.com/blog/web-design/trust-company-website/#respond Mon, 20 Jan 2020 09:18:31 +0000 https://negarche.com/?p=8613 نوشته نکاتی برای اعتمادسازی در سایت شرکت ها اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

یکی از مهم ترین موارد در طراحی سایت شرکتی ایجاد ساختارهایی برای اعتمادسازی کاربران است. این که سایت شما باید بسیار حرفه ای و قوی طراحی شده باشد جای خود دارد. اما باید کاری کنید که کاربران بتوانند به شما و شرکت یا مجموعه ای که دارید اعتماد کنند. در ادامه مواردی را برای اعتماد سازی در سایت شرکت ها معرفی می کنیم. این موارد شاید در نگاه اول ساده به نظر برسند. اما در میزان جذب مشتری شما از طریق وب سایت تاثیر بسیار زیادی خواهند گذاشت.

روش های اعتمادساری در سایت شرکت

اعتمادسازی در سایت شرکت

نماد اعتماد الکترونیکی

استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی از بهترین روش ها برای اعتماد سازی در سایت شرکت شما به شمار می رود. وجود این نماد در سایت شما نشان دهنده این خواهد بود که شما یک مجموعه رسمی و قابل اعتماد هستید. استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی به خصوص در وب سایت هایی که در آنها انتقال وجه به صورت آنلاین انجام می گیرد می باشد. برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی باید با ارائه اسناد و مدارک رسمی مجموعه مراحل اداری دریافت آن را طی نمایید. به طور معمول نماد اعتماد الکترونیکی در قسمت فوتر وب سایت قرارداد می شود. اما می توانید آن را در قسمت های دیگر قرار دهید.

شماره ثبت شرکت

قرار دادن شماره ثبت شرکت یا شماره ثبت ملی نیز باعث اعتماد سازی در سایت شرکت شما می شود. با این کار مشتریان می توانند از این که شما یک شرکت و مجموعه حقوقی هستید مطمئن شوند. می توانید این موارد را در صفحه تماس با ما قرار دهید. همچنین برخی از شرکت ها شماره ثبت را در قسمت فوتر سایت خود قرار می دهند. این کار باعث می شوند که کاربران درهر صفحه ای از سایت که باشند بتوانند آن را ببینند.

گوگل مپ

به طور معمول استفاده از نقشه گوگل در صفحه تماس با ما می تواند باعث افزایش اعتماد سازی در سایت شرکت های مختلف باشد. برای این کار می‌توانید با حساب گوگل خود وارد نقشه گوگل شوید. در گوگل مپ یا همان نقشه گوگلی موقعیت دقیقه مجموعه خود را به ثبت برسانید. علاوه بر ثبت موقعیت جغرافیایی خود می توانید جزئیات بیشتری مانند ساعت کار مجموعه و لوگوی مجموعه خود را نیز وارد کنید. ممکن است که نیاز باشد و مدتی صبر کنید تا اطلاعات شما تایید شود. سپس کد کوتاه شده نقشه گوگل را در صفحه تماس با ما یک وب سایت خود قرار دهید. 

پروژه های انجام شده

یکی از صفحات بسیار مهمی که به طور معمول در وب سایت های شرکتی به خصوص وب سایت مجموعه های حرفه ای و بزرگ به چشم می‌خورد صفحه با نام پروژه ها یا نمونه کار ها می باشد. وجود صفحه پروژه ها علاوه بر این که نشان می دهد شما یک مجموعه حرفه ای با سابقه کار درختان هستید در اعتماد سازی سایت شرکت شما نیز تاثیر گذار خواهد بود. ممکن است که شما یک شرکت خدماتی باشید. در این صورت نمونه کارهای زیادی از پروژه های انجام گرفته خود خواهید داشت. آن ها را در صفحه ویژه ها قرار دهید. بسیاری از کاربران قبل از این که با شما تماس بگیرند نمونه کارهای شما را بررسی می‌کنند. این صفحه که یکی از پر بازدید ترین صفحات وب سایت های شرکتی به شمار می رود در افزایش مشتریان شما تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت.

معرفی مشتریان

یک روش دیگر نیز این است که قسمتی برای معرفی برخی از مشتریان خود در وب سایت قرار دهید. بعضی از شرکت های بزرگ نیز در یک قسمت از صفحه اصلی سایت خود معرفی برخی از مشتریان خود می پردازند. به طور مثال مشتریان معروف خود را از طریق یک اسلایدر معرفی می کنند.

پشتیبانی آنلاین در سایت

ارائه خدمات پشتیبانی یا گارانتی در مورد محصولات یا خدمات در سایت باعث اعتمادسازی در سایت شرکت شما خواهد شد. خدمات گارانتی برای مشتریان به صورت آنلاین ارائه کنید. به طور مثال می توانید از طریق سیستم های چت آنلاین با کاربران به صورت آنلاین گفت و گو نمایید. در این  گفت و گوها می توانید مشکل آنها را حل کنید یا به سوالات کاربران پاسخ دهید. نحوه صحبت کردن شما و ادبیاتی که به کار می گیرید بسیار مهم است. سعی کنید که حتی با مشتریان عصبانی نیز محترمانه صحبت کنید. چت ها را به سرعت پاسخ دهید. سرعت عمل شما نیز نشان می دهد که یک مجموعه پشتیبانی حرفه ای و آماده خدمات رسانی به مشتریان دارید.

حضور در بهترین نتایج جستجو

سعی کنید که همیشه در عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کار شرکت و مجموعه ای که دارید در صدر نتایج جستجو باشید. حضور در بهترین نتایج جستجو باعث می شود که تعداد کاربرانی که وارد سایت شما می شوند افزایش پیدا کند. برای این منظور سایت شما باید سئو شده باشد. یعنی استانداردهایی که موتورهای جستجو برای اعطای رتبه برتر به یک سایت می دهند را داشته باشد. پیشنهاد می شود که سئو سایت شرکت خود را به یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد بسپارید. کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را به صورت مستمر آنالیز کنید و در همه آنها در رتبه های برتر باشید.

محتوای تخصصی

داشتن محتوای تخصصی مهم ترین مورد برای اعتمادسازی در سایت شرکت شما خواهد بود. متاسفانه بسیاری از افراد و مجموعه های بزرگ این مورد را رعایت نمی کنند. اگر تصور می کنید که تنها با حضور در نتایج برتر گوگل می توانید مشتریان زیادی داشته باشید سخت در اشتباه هستید. صفحات سایت شما از نظر توضیحات و محتوا باید غنی و کامل باشند. اگر محتوای اصولی و درست نداشته باشید ممکن است با داشتن رتبه های برتر ورودی زیادی بگیرید. اما کاربران از سایت شما خارج خواهند شد. این یعنی تمام زحمات و هزینه های شما از بین رفته است! برای تولید محتوای تخصصی و کامل وقت بگذارید تا بتوانید نتیجه خوبی بگیرید.

نوشته نکاتی برای اعتمادسازی در سایت شرکت ها اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/web-design/trust-company-website/feed/ 0
طراحی سایت بیمه https://negarche.com/blog/web-design/insurance-website-design/ https://negarche.com/blog/web-design/insurance-website-design/#respond Sun, 19 Jan 2020 18:52:45 +0000 https://negarche.com/?p=8582 نوشته طراحی سایت بیمه اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

طراحی سایت بیمه یکی از دسته های مهم و بسیار دقیق طراحی وب سایت به شمار می رود. طراحی سایت بیمه همان طور که مشخص است برای شرکت های اصلی خدمات بیمه ای و نمایندگان آنها انجام می گردد. قابلیت های مختلفی برای طراحی سایت بیمه قابل اجرا است. این کاملا بستگی به سیاست کارفرما از طراحی وب سایت می باشد. در ادامه برخی از ویژگی های مهم برای طراحی سایت بیمه را مورد بررسی قرار می دهیم.

برای سفارش طراحی سایت بیمه با شماره های ۶۶۸۴۵۵۲۸-۰۲۱ و ۰۹۱۰۱۶۵۱۲۵۴ تماس بگیرید.

قابلیت های مهم برای طراحی سایت بیمه

قابلیت خرید بیمه

طراحی سایت بیمه با قابلیت های حرفه ای

یکی از قابلیت ها و امکانات بسیار مهم برای طراحی سایت بیمه قابلیت خرید آنلاین انواع بیمه می باشد. در این وب سایت ها باید انواع بیمه ها قابل رزرو، ثبت نام یا خریداری باشند. هدف بسیاری از افراد از طراحی سایت بیمه این است که به صورت آنلاین بتوانند بیمه های مختلف را در هر زمینه ای به فروش برسانند. بیمه های مختلف باید به صورتی در سایت قرار داده شوند که کاربران بتوانند به صورت مستقل و بدون نیاز به کمک شما آنها را به صورت آنلاین خریداری نمایند. به این ترتیب تعداد فروش بیمه های مختلف شما از طریق وب سایت بیشتر خواهد شد.

اگر قصد شما از طراحی سایت بیمه این است که علاوه بر اعتماد مشتریان و معرفی مجموعه فروش نیز داشته باشید بهتر است به فروش آنلاین نیز فکر کنید. فروش آنلاین لذت بیشتری نیز دارد. با توضیحاتی که یک بار در سایت قرار داده اید می توانید بارها و بارها بیمه بفروشید. در واقع وب سایت شما نقش یک کارشناس و مشاور بیمه را دارد که به کاربران مشاوره می دهد! طراحی سایت بیمه با قابلیت فروش آنلاین یک ایده خوب برای افزایش کارایی وب سایت شما می باشد.

استعلام قیمت بیمه

قابلیت استعلام قیمت در طراحی سایت بیمه

شاید بتوان گفت قابلیت استعلام قیمت در سایت شما یکی از مهم ترین هاست! خیلی از کاربران قبل از این که یک بیمه را خریداری کنند از جاهای مختلف استعلام قیمت می کنند. سپس بررسی می کنند کجا معتبرتر است. قابلیت استعلام قیمت، طراحی سایت بیمه شما را کارآمد می کند. بسیاری از کاربران نیز به همین هدف وارد سایت شما می شوند. خیلی از آنها نیز ممکن است در سایت شما خرید کنند. در واقع در طراحی سایت بیمه قابلیت استعلام قیمت یکی از موارد هوشمندانه ای است که باعث جذب کاربر در سایت می شود.

به طور مثال فرض کنید که کاربری می خواهد بداند قیمت بیمه خودروی او چقدر می شود. خیلی راحت می تواند در سایت شما نام خودرو، مدل و سایر مشخصات لازم را انتخاب کند و از قیمت بیمه آگاه شود. با درج این قابلیت مهم طراحی سایت بیمه کارآمدتر و کاربرپسندتری خواهید داشت. همچنین با این کار ترافیک سایت شما افزایش می یابد. این خود به سئو و بالا بودن شما در نتیجه های گوگل نیز کمک می کند.

درگاه پرداخت معتبر

طراحی سایت بیمه با درگاه پرداخت معتبر

اگر هدف شما از طراحی سایت بیمه فروش آنلاین بیمه های گوناگون باشد باید در سایت خود درگاه پرداخت داشته باشید. درگاه های پرداخت مختلفی وجود دارد که توسط بانک و شرکت های مختلف خدمات پرداختی ارائه می شوند. اما بهتر است که از درگاه های پرداخت مستقیم که بانک ها ارائه می کنند استفاده کنند. در ساختار کلی طراحی سایت بیمه باید مواردی را رعایت کنید که سایت قابل اعتماد باشد. در اصل ساختار بیمه بر اعتماد استوار است. پس با استفاده از درگاه های پرداخت معتبر سایت قابل اعتماد تری داشته باشید. برای دریافت درگاه های بانکی می توانید به بانکی که در آن حساب دارید مراجعه کنید و درخواست خود را اعلام نمایید. بسیاری از بانک ها نیز در وب سایت خود قابلیت درخواست درگاه پرداخت دارند. به طور معمول اگر واجد شرایط باشید پس از مدت کوتاهی درگاه پرداخت به شما داده می شود.

نماد اعتماد الکترونیکی

اهمیت نماد اعتماد الکترونیکی در طراحی سایت بیمه

همان طور که گفتیم در طراحی سایت بیمه باید از مواردی استفاده کنید که موجب اعتماد بیشتر کاربران به مجموعه شما شود. یکی از بهترین گزینه هایی که برای اعتمادسازی در وب سایت وجود دارد نماد اعتماد الکترونیکی می باشد. برای استفاده از این نماد باید مراحل اداری دریافت آن را طی نمایید. با مراجعه به سایت ای نماد می توانید از مراحل دریافت آن مطلع شوید. با ارائه اسناد و مدارک و تکمیل مراحل اداری آن به شما نماد اعتماد الکترونیکی داده می شود. در طراحی سایت بیمه خود بخشی را در سایت برای قرار دادن این نماد اختصاص دهید. به طور مثال می توانید نماد اعتماد الکترونیکی را در بالا یا سمت راست یا هر قسمت دیگری به صورت ثابت قرار دهید. به این صورت با اسکرول کردن کاربر باز هم این نماد قابل رویت است و ثابت باقی می ماند. یک بخش خوب برای قرار دادن نماد اعتماد اکترونیکی قسمت فوتر سایت است.

حساب کاربری بیمه شونده

طراحی سایت بیمه با قابلیت ثبت نام اعضا

طراحی حرفه ای حساب کاربری یکی از مهم ترین موارد برای طراحی سایت بیمه به شمار می رود. هر شخص بیمه شونده باید برای خود یک حساب کاربری داشته باشد. بیمه شونده چه از طریق سایت بیمه را خریداری کرده باشد و چه به صورت حضوری باید به صورت آنلاین بتواند وضعیت حساب بیمه ای خود را ببیند. برخی از نمایندگان بیمه تنها فروش حضوری دارند. هدف از طراحی سایت بیمه برای این افراد تنها این است که بیمه شوندگان بتوانند وضعیت پرداختی خود و جزئیات حساب بیمه ای خود را در سایت مشاهده نمایند. به هر حال از طراحی سایت بیمه خود هر هدفی که داشته باشید حساب کاربری اعضا و اطلاعاتی که برای آن پر می کنند به شما کمک زیادی خواهد کرد. از این اطلاعات در آینده می توانید استفاده کنید.

آپلود مدارک

طراحی سایت بیمه با قابلیت آپلود فایل

در طراحی سایت بیمه قابلیت خرید بیمه وجود دارد. برای خرید یا ثبت نام یک بیمه ممکن است نیاز باشد تا کاربران مدارک لازم را ارسال نمایند. می توانید قابلیت آپلود فایل را در سایت داشته باشید. به این صورت که برای خرید هر یک از بیمه ها کاربران اسکن مدارک لازم جهت ثبت نام را در سایت آپلود نمایند. به این ترتیب کاربران مدارک را در سایت آپلود کرده و خود به صورت آنلاین مراحل ثبت نام را تکمیل می کنند. می توانند با پرداخت هزینه مربوطه ثبت نام و خرید خود را به اتمام برسانند. این به سیاست کاری شما بستگی دارد. ممکن است نیاز باشد تا مدارک لازم توسط کارشناس بیمه تایید شده و سپس مراحل کار به اتمام برسد. این باعث می شود که به سرعت بتوانید با در دست داشتن مدارک کاربران برای صدور بیمه نامه ها اقدام کنید. همین موضوع سرعت کار شما را تا میزان خیلی زیادی افزایش خواهد داد.

اتصال پنل اس ام اس به سایت

طراحی سایت بیمه با پنل پیامک

استفاده از یک پنل اس ام اس باعث می شود که کاربران در هنگام ثبت نام و خرید احساس بهتری داشته باشند. به طور معمول استفاده از پنل های پیامکی باعث اعتماد سازی نیز می شود! هنگامی که کاربران در مرحله ای از خرید بیمه هستند و سفارش خود را ثبت می کنند از طریق پنل پیامکی برای آنها پیام هایی با عناوین مرتبط ارسال می گردد. به طورمثال پیامک هایی با متونی مشابه “سفارش شما با موفقیت ثبت شد” یا “سفارش شما در حال انجام است” باعث افزایش اعتمادسازی می شود.

خبرنامه

طراحی سایت بیمه با خبرنامه

استفاده از خبرنامه ها یک راه خیلی خوب و حرفه ای و یادآوری مجموعه شما به کاربران و علاقه مندان مجموعه شما می باشد. استفاده از خبرنامه در طراحی سایت بیمه می تواند بسیار کارآمد واقع شود و میزان فروش شما را افزایش دهد. احتمالا در وب سایت های مختلف نیز دیده اید که با وارد کردن ایمیل یا شماره همراه شما از شما می خواهند در خبرنامه آنها عضو شوید. پس از این که عضو یک خبرنامه می شوید اخبار و اطلاعیه هایی که در وب سایت منتشر می شود به اطلاع شما نیز می رسد. به این ترتیب از تغییرات، تحولات جدید، اخبار و حتی مطالب علمی مطلع می شوید. به طور معمول در طراحی سایت بیمه با استفاده از خبرنامه قصد دارند تا کاربران را مجدد وارد سایت کنند و دوباره آنها را ترغیب به خرید کنند یا از اخبار مرتبط در زمینه بیمه آگاه نمایند. از طریق خبرنامه می توانید حتی طرح های تبلیغاتی و تخفیفی خود را نیز به مشتریان اعلام کنید.

کد تخفیف

طراحی سایت بیمه با کد تخفیف

کد تخفیف یک استراتژی جالب برای افزایش انگیزه کاربران به خرید در سایت است. بسیاری از فروشگاه های آنلاین به مشتریان خود کدهایی می دهند که با وارد کردن آن در مراحل خرید تخفیفی روی هزینه نهایی به آنها داده می شود. استفاده از این قابلیت در طراحی سایت بیمه نیز مفید است و باعث می شود میزان فروش شما در بسیاری موارد بیشتر شود. به طور مثال می توانید هرازگاهی روی یکی از بیمه های خود تخفیفی لحاظ کنید. این کار باعث می شود که کاربران حداقل وارد صفحه مربوطه شوند و با مشاهده توضیحاتی که توسط شما در وب سایت قرار داده شده است خرید نمایند. با قرار دادن این ساختارهای جالب در طراحی سایت بیمه می توانید فروش خود را در زمینه بیمه نامه های مختلف افزایش دهید.

طراحی سایت بیمه با ظاهر حرفه ای

طراحی سایت بیمه ریسپانسیو

یکی از ساختار های لازم برای طراحی سایت بیمه این است که ریسپانسیو و قابل انعطاف باشد. یعنی نمایش خوب و درستی در هر صفحه نمایشی از لپ تاپ گرفته تا موبایل و تبلت داشته باشد. چرا که در این سایت ها بیشتر کاربران با موبایل هستند. پس باید سایت شما به گونه ای ساخته شده باشد که در دستگاه های مختلف به خصوص صفحه نمایش کوچک موبایل به درستی اجرا شود. با استفاده از طراحی سایت بیمه ریسپانسیو مشتریان شما می توانند به راحتی با استفاده از هر دستگاهی وارد سایت شده و از خدمات بیمه شما بهره مند شوند.

ریسپانسیو بودن وب سایت به شما کمک می کند که برای اهداف بعدی برای سایت مانند سئو و بهینه سازی آماده تر باشید. وب سایت های غیر ریسپانسیو از نظر گوگل غیر استاندارد هستند. برای این که گوگل به کاربرانش اهمیت زیادی می دهد. به همین جهت به سایت هایی که از این تکنولوژی برخوردار نباشند امتیاز منفی می دهد. اگر قصد دارید در آینده و پس از تکمیل وب سایت در رتبه های خوب گوگل ظاهر شوید باید ریسپانسیو بودن را مد نظر قرار دهید. یعنی از همان ابتدا به طراحی سایت بیمه با ساختار ریسپانسیو فکر کنید و سایت خود را با این استاندارد طراحی نمایید.

استفاده از رنگ های اعتماد ساز!

طراحی سایت بیمه با رنگ های حرفه ای

در طراحی سایت بیمه باید از رنگ هایی استفاده شود تا سایت شما قابل اعتماد تر به نظر برسد. اصل بیمه بر اعتماد کاربران استوار می باشد. پس بهتر است با استفاده از اصول روانشناسی رنگ ها از ترکیباتی استفاده کنید که اعتماد کاربران را برانگیزد. یکی از ویژگی های مهم طراحی سایت حرفه ای همین استفاده درست از رنگ هاست. رنگ های سایت شما باید بهترین رنگ های ممکن با توجه به سیاست گذاری های شما در مورد کسب و کارتان یا طیف مشتریانی که دارید انتخاب شوند. به طور مثال برخی از رنگ هایی که برای طراحی سایت بیمه مرسوم و بسیار درست است رنگ آبی به عنوان رنگ اصلی می باشد. این رنگ علاوه بر ایجاد حس آرامش باعث اعتماد بیشتر کاربران به صورت ناخود آگاه می شود. در تمام طراحی های نگارچه تلاش می شود تا با استفاده از گروه گرافیست و ایده پرداز بهترین رنگ بندی ها برای وب سایت اتخاذ گردد.

گرافیک کاملا اختصاصی

طراحی سایت بیمه حرفه ای

یکی از مواردی که می توانید در طراحی سایت بیمه استفاده کنید تا موفق تر باشید استفاده از گرافیکی انحصاری و اختصاصی برای خودتان است. بهتر است از دیگران تقلید نکنید. سعی کنید اولین و بهترین باشید. گرافیک حرفه ای و منحصر به فرد مجموعه شما را بسیار حرفه ای تر و بزرگ تر نشان خواهد داد. این باعث می شود که بتوانید مشتریان خوب و بیشتری با استفاده از سایت داشته باشید. ساخت و طراحی تصاویر و نحوه چیدمان آنها در طراحی سایت بیمه اهمیت خیلی زیادی دارد. به خصوص برای طراحی صفحه اصلی سایت باید یک طراحی منحصر به فرد و بسیار ویژه داشته باشید. صفحه اصلی سایت در واقع مهم ترین صفحه سایت شما خواهد بود. برای صفحه اصلی سایت زمان بگذارید و از تصاویر حرفه ای استفاده کنید. بهتر است از یک گرافیست بخواهید که برای طراحی این صفحه به شما کمک کنید. استفاده از تصاویر انحصاری برای طراحی سایت بیمه به خصوص با رنگ بندی های متناسب می توانید به سایت شما جذابیت بسیار زیادی بدهد.

استفاده از فونت های خوانا

فونت مناسب برای طراحی سایت بیمه

استفاده از فونت های هنری و ناخوانا اصلا در طراحی سایت بیمه توصیه نمی شود. چرا که در این سایت ها محتوای شما برای کاربر بسیار مهم است. هر کاربری برای خرید بیمه نیاز به مطالعه توضیحاتی دارد. اگر فونت خوبی انتخاب نکرده باشید چشم کاربر به زودی خسته می شود. پس سایت شما را ترک می کند. این باعث می شود که ورودی شما به راحتی به هدر برود. پس در انتخاب فونت دقت لازم را داشته باشید. از فونت های مرسوم وب سایت استفاده کنید. برخی از این فونت های خانوانواده یکان، ایران سنس و… هستند. اگر در این باره تحقیق کنید با فونت های زیادی آشنا می شوید. از این فونت های خوانا در طراحی سایت بیمه خود استفاده کنید. سعی کنید از فونت هایی استفاده کنید که نمایش اعداد خوبی هم داشته باشند.

اهمیت سرعت سایت

طراحی سایت بیمه با سرعت بالا

سرعت بارگزاری خوب یکی از مهم ترین پارامترهایی است که سایت شما باید داشته باشد. از همان ابتدا که طراحی سایت بیمه را شروع کردید موارد مهمی که شما را در رسیدن به یک سرعت مناسب یاری می کنند رعایت کنید. سرعت سایت به پارامترهای بسیار زیادی وابسته است. به طور مثال یکی از موارد مهم انتخاب سرویس مناسب برای میزبانی سایت است. نحوه کد نویسی نیز فاکتور مهم دیگری است که باید رعایت شود. هر کدام از این ها به شما کمک می کند سایت سریع تری داشته باشید. توجه کنید که عدم رعایت هر کدام از این موارد باعث می شود که سایت شما با سرعت کندی لود شود. به طور مثال اگر از بهترین استانداردها و روش های موجود نیز برای طراحی سایت بیمه خود استفاده کرده باشید، عدم انتخاب درست یک سرویس مناسب برای میزبانی باعث می شود که سایت شما سرعت خوبی نداشته باشد. همچنین توجه کنید که همیشه اطلاعات خوبی در مورد آپدیت زبان های برنامه نویسی و… داشته باشید. این کار به شما کمک می کند که همیشه راه حل تازه تر و بهتری را برای نوشتن کدهای وب سایت خود به کار ببرید. در صورتی که طراحی سایت بیمه خود را به شخص یا شرکتی برون سپاری می کنید از آپدیت بودن اطلاعات فنی آنها مطمئن شوید. 

طراحی آیکن دسته بندی ها

طراحی آیکن در طراحی سایت بیمه

استفاده از آیکن های اختصاصی به صورت هماهنگ می تواند جلوه بسیار زیبایی به سایت شما بدهد. آیکن ها باید متناسب با سایت شما و دسته بندی هایی که دارید طراحی شوند. در طراحی سایت بیمه آیکن ها می توانند برای دسته بندی های مختلف بیمه هایی باشند که توسط مجموعه شما ارائه می شوند. استفاده از آیکن ها به خصوص برای صفحه اصلی باعث می شود که مهم ترین صفحه سایت شما بسیار گیرا و حرفه ای به نظر بیاید. می توانید در زیر هر آیکن نام خدمات خود را بنویسید. همچنین با ارائه توضیحات کوتاه برای هر کدام، کاربر در یک نگاه به سرعت متوجه می شود که شما دقیقا چه می کنید و چه خدماتی عرضه می کنید. مورد دیگر این که کاربران معمولا می دانند که با کلیک روی هر آیکن به صفحه مربوطه هدایت خواهند شد. در واقع شما ارتباط حرفه ای صفحات را برقرار می کنید. این کار باعث می شود که سئوی داخلی که بخشی از آن لینک سازی های داخلی به شیوه اصولی است نیز رعایت شده باشد.

ارتباط با مشتریان در سایت

چت آنلاین

طراحی سایت بیمه با قابلیت چت آنلاین

قابلیت چت آنلاین برای طراحی سایت بیمه تقریبا ضروری به نظر می رسد. حتما می دانید که یکی از موارد بسیار مهمی که برای فروش بیمه اهمیت دارد مشاوره است. شما باید مشاوره خوبی به مشتریان بدهید تا بتوانید بیمه های خود را از هر نوعی که هستند به فروش برسانید. به همین دلیل استفاده از روش هایی که کاربران بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند در طراحی سایت بیمه و مراکز فروش بیمه اهمیت فراوانی دارد. یکی از مدرن ترین و روش های ارتباط با مشتریان پلتفرم های چت آنلاین هستند. با اتصال این پلتفرم ها به وب سایت خود می توانید کارایی سایت خود را تا میزان زیادی افزایش دهید. چت آنلاین نشان می دهد که شما یک مجموعه پویا و بسیار فعال هستید. کاربران متوجه خواهند شد که شما برای مشتریان خود وقت و زمان می گذارید و خدمات پشتیبانی خوبی ارائه می دهید. ارائه خدمات پشتیبانی خوب و ارتباطات بیشتر با مشتریان باعث می شود که مجموعه شما رشد بیشتری پیدا کند.

فرم های ارتباطی

راه های ارتباطی در طراحی سایت بیمه

فرم های ارتباطی مختلف از قدیم در طراحی سایت بیمه و سایر وب سایت هایی که نیاز است ارتباط با مشتریان بیشتر باشد رایج بوده است. فرم های ارتباطی را می توانید در صفحات مختلف وب سایت خود قرار دهید تا کاربران به راحتی با شما ارتباط داشته باشند. به طور مثال یک فرم ساده در صفحه تماس با ما قرار دهید. کاربران می توانند از طریق این فرم نظرات و انتقادات خود را در مورد مجموعه شما برایتان ارسال نمایند. همچنین ممکن است بسیاری از کاربران سوالات خود را از طریق این فرم از شما بپرسند. البته از فرم های دیگر نیز می توانید با توجه به سیاست خود در قسمت های مختلف سایت استفاده کنید. به طور مثال استفاده از یک فرم برای استخدام کارشناس فروش بیمه در صفحه همکاری با ما می توانید با هدف گسترش کادر فروش خود استفاده کنید.

استفاده از فروم ها

اهمیت فروم در طراحی سایت بیمه

شاید در برخی وب سایت ها صفحاتی را دیده باشید که در آن کاربران در مورد یک موضوع خاص که به طور معمول ارتباط با صنف و دسته کاری وب سایت دارد گفتگو می کنند. به این صفحات فروم گفته می شود. استفاده از فروم ها در طراحی سایت بیمه تاثیر خیلی زیادی در بازدید وب سایت شما و افزایش کارآیی آن دارد. یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی سایت بیمه باید مورد توجه شما باشد این است که کاربران بتوانند پاسخ تمام سوالاتشان یا حداقل بیشتر سوالاتشان در زمینه بیمه و مواردی که شما عرضه می کنید را در سایت پیدا کنند. فروم دقیقا می تواند شما را به این هدف بسیار مهم برسانند. به طور معمول کاربران اینترنتی علاقه زیادی دارند که نظر سایر کسانی که از شما کالا یا خدمتی را دریافت کرده اند بدانند. در این فروم ها علاوه بر این که به بسیاری از سوالات پاسخ داده می شود، نظرات کاربران نیز به اشتراک گذاشته می شود.

اگر به دنبال این هستید که با استفاده از مواردی که در طراحی سایت بیمه شما وجود دارد بیشترین کاربر را جذب کنید حتما فروم ها را در نظر داشته باشید. صفحه یا لینک فروم را می توانید در منو یا فوتر یا هر قسمت دیگری که می خواهید قرار دهید. برخی افراد نیز از زیر دامنه برای فروم خود استفاده می کنند. یعنی یک محیط مجزا برای بحث و تبادل نظر کاربران ایجاد می نمایند. در مکالماتی که در این فروم ها رد و بدل می شود بسیاری کاربران به پاسخ سوالات خود می رسند. همچنین ممکن است دیگری را تشویق به خرید بیمه خاصی کنند. یا ممکن است تجربه خود را از خرید یک بیمه توضیح دهند. در این صورت دیگران می توانند از تجارب یکدیگر بهره ببرند.

برگزاری نظرسنجی

قابلیت نظرسنجی در طراحی سایت بیمه

استفاده از نظرسنجی ها در طراحی سایت بیمه بسیار مهم است! نتیجه یک نظرسنجی می تواند میزان فروش شما را در یک بیمه خاص افزایش دهد. با اهداف مختلف می توانید از نظر کاربران در سایت خود استفاده کنید. به طور مثال در طراحی سایت بیمه به منظور افزایش فروش، موضوع یک نظرسنجی می تواند به این صورت باشد: نظر شما در مورد استفاده از بیمه عمر چیست؟ یا یک نظر سنجی دیگر می تواند به این صورت باشد: نظر شما چیست که با پرداخت هزینه اندک برای بیمه آتش سوزی از عواقب آن جلوگیری کنیم؟ خیلی ساده می توانید نظر کاربران را بخواهید. به صورت غیر مستقیم به آنها گفته اید که هزینه بیمه آتش سوزی بسیار کم است! همچنین به آنها یادآوری کرده اید که بیمه آتش سوزی خریداری کنند. همچنین این که بسیاری از کاربران ممکن است دکمه موافقم را بزنند می تواند در خرید سایر کاربران دیگر نیز تاثیر گذار باشد.
از نظرسنجی ها می توانید در هر زمینه ای که دوست دارید استفاده کنید. این کاملا به سیاست کاری شما بستگی دارد. ولی همان طور که گفتیم استفاده از قابلیت نظرسنجی در طراحی سایت بیمه بسیار کاربرد دارد و می توانید از این قابلیت بهره برداری خیلی زیادی بکنید. حتی می توانید نظر کاربران را در مورد طراحی وب سایت خود و میزان رضایت آنها در مورد آن بدانید. همان طور که متوجه شدید استفاده از نظرسنجی در هر موضوعی می تواند به شما کمک کند و بدانید که کاربران و مشتریان شما دقیقا چه می خواهند.

صفحه پرسش های رایج

اهمیت پرسش های رایج در طراحی سایت بیمه

وجود صفحه ای با نام پرسش های رایج یا FAQ در سایت اختیاری است. اما این صفحه باعث می شود که سایت حرفه ای تری داشته باشید. در طراحی سایت بیمه صفحه پرسش های رایج اهمیت بیشتری پیدا می کند. در واقع در طراحی سایت بیمه وجود مواردی که باعث شود پرسش هایی که در ذهن مخاطب است پاسخ داده شود مهم و حیاتی است. به همین دلیل توصیه می شود که اگر قصد طراحی سایت بیمه را دارید سعی کنید چنین صفحه ای داشته باشید. اساس صفحه پرسش های رایج همان طور که مشخص است پرسش و پاسخ است. بهتر است که سوالاتی که مشتریان و کسانی که با شما تماس می گیرند از شما می پرسند را در این صفحه قرار دهید. سعی کنید برای نوشتن پاسخ یی بدون شبهه و شفاف زمان بگذارید. به این ترتیب کاربران با مراجعه به این صفحه می توانند پاسخ بسیاری از سوالاتی که در زمینه کسب و کار شما و نحوه کار با شما دارند را پیدا کنند.

وجود صفحه پرسش های رایج یا سوالات متداول در طراحی سایت بیمه باعث افزایش فروش شما می گردد. این دقیقا به خاطر شفاف سازی بیشتر است. البته نحوه پاسخ گویی به سوالات نیز مهم است. بهتر است که پاسخ به هر سوال را بسیار دقیق و کارشناسی بدهید. همچنین نوع نوشتار شما بسیار ساده و روان باشد. البته که باید از محاوره گویی نیز پرهیز کنید. در طراحی سایت بیمه اعتماد تاثیر بی نظیری در فروش شما می گذارد. صفحه پرسش های رایج به شما کمک می کند که اعتمادسازی بیشتری داشته باشید. نحوه پاسخ گویی شما و توضیحات کارشناسی شما باعث می شود که کاربر احساس کند که شما یک مجموعه حرفه ای و قابل اعتماد هستید. به همین دلیل با خیال راحت تری از شما خرید می کند. صفحه پرسش های رایج به طور معمول در وب سایت مجموعه های حرفه ای دیده می شود. مجموعه هایی که برای کاربرانشان اهمیت فراوانی قائل هستند. به همین دلیل است که توصیه می کنیم حتما برای طراحی سایت بیمه حرفه ای تر به صفحه پرسش های رایج فکر کنید.

اهمیت محتوا

اهمیت محتوا در طراحی سایت بیمه

سایت شما بدون محتوا هیچ است. یک سایت بدون محتوا مانند خانه ای است که در آن وسایلی نیست. همان طور که یک خانه خالی قابلیت زندگی ندارد، سایت بدون محتوا نیز نمی تواند کاربران را در خود نگهدارد. پس از این که مراحل طراحی سایت بیمه خود را به اتمام رساندید نوبت به درج محتوا می رسد. نوشتن محتوا برای این سایت ها بسیار حساس، حرفه ای و مهم است. بیمه یک چیز تخصصی است که برای فروش آن معمولا کارشناسان بیمه مشاوره زیادی به مشتریان خود می دهند. اطلاعات زیادی باید به کاربران ارائه کنید تا متقاعد شوند از شما بیمه بخرند.

برای نوشتن محتوا باید دقت زیادی به خرج دهید. مطالبی که برای هر قسمت از سایت خود می نویسید باید کاملا فنی باشد. همچنین نوع نوشتار و زبان شما باید به گونه ای باشد که راحت و روان باشد. در غیر این صورت کاربران به درک خوبی نخواهند رسید و از سایت شما خارج می شوند.

سعی کنید مطالب شما در مورد هر کدام از بیمه ها کامل باشد. در عین حال جوری توضیح بدهید که هر کاربری به راحتی متوجه شود. طراحی سایت بیمه کاری بسیار حساس است. این سایت ها باید رسمی باشند. زیاده گویی باعث خستگی کاربر می شود و خلاصه گویی زیاد باعث عدم درک درست و خروج او از سایت خواهد شد. برای این که نوشتار شما خواناتر باشد و شکل کلی طراحی سایت شما زیبا هم باشد از ترکیب متن و عکس استفاده کنید. این باعث می شود که صفحاتی جذاب داشته باشید که بسیار نیز غنی از محتوا هستند.

همیشه آپدیت باشید

گرافیک سایت را به روز کنید

اهمیت به روز رسانی گرافیک در طراحی سایت بیمه

برای این که طراحی سایت بیمه شما همیشه خوب، جذاب و حرفه ای باشد باید همیشه به روز باشید. باید مطابق با روز وب سایت خود را آپدیت نمایید. یکی از موارد مهمی که باعث می شود همیشه حرفه ای باشید آپدیت های گرافیکی است. هر چند وقت یکبار طراحی سایت بیمه خود را از نظر گرافیکی تغییر دهید. آپدیت ها می توانند سالانه، شش ماه یکبار، هر فصل یا حتی هر ماه باشند. جزئیات بیشتر و میزان به روز رسانی ها به سیاست های کاری شما و همچنین بزرگی مجموعه و میزان کاربران بستگی دارد.

شرکت ها و فروشگاه های اینترنتی بزرگ به صورت مستمر و دوره ای گرافیک وب سایت خود را به روز رسانی می کنند. این به روز رسانی ها می تواند سیاست های متفاوتی داشته باشد که به شما بستگی دارد. به طور مثال می توانند هر فصل به روز رسانی گرافیکی داشته باشید. همچنین می توانید سالیانه یا در بازه های زمانی خاصی این کار را انجام دهید. بروز رسانی گرافیک تاثیر خیلی زیادی در نگاه کاربران وب سایت به مجموعه شما دارد. وقتی همیشه به روز هستید به مخاطب می گویید که یک مجموعه حرفه ای هستید. پس در میزان موفقیت شما تاثیر زیادی ایجاد می شود. همچنین نیازی نیست که همیشه همه گرافیک را به روز رسانی کنید و به کل طراحی تازه ای داشته باشید. می توانید رنگ بندی منو و جاهای دیگر را تغییر دهید. همچنین می توانید تنها بنرهای قسمت های خاصی از وب سایت خود را تغییر دهید. این بنرهای گرافیکی می توانند در صفحه اصلی، سایدبار صفحات و یا هر قسمت دیگری از سایت شما باشند. بدین ترتیب زمان خیلی زیادی برای این تغییرات نیاز نخواهید داشت.

قیمت ها را به روز کنید

اهمیت به روز رسانی قیمت در طراحی سایت بیمه

آپدیت بودن قیمت ها یکی از کارهای مهم است که در مدیریت سایت و حفظ کیفیت وب سایت مهم است. قیمت بیمه نامه های مختلف را پس از هر تغییری در سایت تغییر دهید. بهتر است همیشه آنلاین باشید و همه قیمت ها دقیق باشند. این باعث می شود که مشتریان متوجه شوند شما حرفه ای تر از بقیه هستید و برای کاربران نیز احترام قائل هستید. دیگر نیازی نیست که کاربران برای پرسیدن قیمت دقیق با شما تماس بگیرند. همه قیمت ها به صورت آنلاین در وب سایت وجود دارد. مشتریان می توانند در وب سایت شما قیمت هر نوع بیمه ای را مشاهده کنند. رعایت نکردن این موضوع و به روز نبودن باعث می شود که هر چه قدر هم برای طراحی سایت بیمه خود زمان گذاشته باشید و هزینه کرده باشید نتوانید آن طور که شایسته است نتیجه بگیرید.

اهمیت سایت در افزایش اعتبار شما

وب سایت ها در دنیای تجاری امروز نقش خیلی پررنگ و مهمی دارند. طراحی سایت بیمه نیز برای مراکز فروش بیمه و کارگزاری ها از اهمیت بالایی برخوردار است. وب سایت برند شما را معتبر می کند. ممکن است فکر کنید همین که نماینده یک بیمه معتبر هستید کافی است. اما در حقیقت این کافی نیست. یک نمایندگی حرفه ای نیز به وب سایت نیاز دارد. اگر خودتان را با نمایندگی های دیگر مقایسه کنید حتما یکی از دیگری در فروش موفق تر هستید. اگر به فروش برخی نمایندگی ها دقت کنید متوجه می شوید که آنها سایت خیلی خوبی دارند. یک سایت معتبر در مشتری تاثیر بیشتری می گذارد. اگر در نتایج جست و جو نیز بالاتر باشد که روزانه ورودی خیلی زیادی نیز خواهد داشت. پس از آن هنر کارشناسان است که به آنها بیمه بفروشند یا خیر. اما ورودی و آهنربای جذب مشتری در بسیاری مراکز سایت است. پس طراحی وب سایت خود را به یک مجموعه حرفه ای بسپارید.

نوشته طراحی سایت بیمه اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/web-design/insurance-website-design/feed/ 0
طراحی سایت زیبا و جذاب داشته باشید https://negarche.com/blog/web-design/beautiful-website-design/ https://negarche.com/blog/web-design/beautiful-website-design/#respond Sat, 18 Jan 2020 18:52:25 +0000 https://negarche.com/?p=8568 نوشته طراحی سایت زیبا و جذاب داشته باشید اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>

طراحی سایت زیبا و حرفه ای تاثیر خیلی زیادی در جذب مشتریان دارد. امروزه شرکت های بزرگ و برندهای معتبر هزینه زیادی برای طراحی سایت زیبا با گرافیک منحصر به فرد می کنند. جذابیت های ظاهری سایت تاثیر خیلی زیادی در میزان جذب مشتری خواهد داشت.

برای سفارش طراحی با شماره های ۶۶۸۴۵۵۲۸-۰۲۱ و ۰۹۱۰۱۶۵۱۲۵۴ تماس بگیرید.

طراحی سایت زیبا میزان فروش محصولتان را چندین برابر می کند

اهمیت طراحی سایت زیبا برای وب سایت های فروشگاهی بیشتر می شود. جذابیت های ظاهری سایت می تواند مشتری را ترغیب کنند که در سایت شما باقی بماند و زمان بیشتری را برای دیدن محصولات صرف کند. طراحی فروشگاه اینترنتی گرافیکی با ظاهر حرفه ای به شما کمک می کند که فروش محصولات خود را بسیار بیشتر کنید. اگر می خواهید به یک فروشگاه اینترنتی خیلی بزرگ تبدیل شوید و روزانه میزان فروش خیلی زیادی داشته باشید گرافیک یکی از عناصر مورد نیاز شما برای این رشد می باشد. با طراحی سایت زیبا با استفاده از گرافیک خلاقانه باعث می شوید که کاربران حس خوبی از این که در سایت شما هستند داشته باشند. شاید بتوان گرافیک و زیباسازی های سایت را به دکور یک فروشگاه یا مغازه تشبیه کرد. فروشگاهی با دکور زیباتر قطعا مشتریان بیشتری خواهد داشت. برای داشتن چنین سایتی باید سلیقه داشته باشید. باید وقت بگذراید و برای طراحی قسمت های مختلف سایت خود زمان بگذارید. جزئیات مهم هستند و برای انتخاب و استفاده از آن ها در هر کدام از قسمت های سایت باید دقت کنید. اگر یک طراح با تجربه وب سایت شما را طراحی کرده باشید بیشتر موارد مهم و پایه را برای شما به کار می برد. با این کار بخش زیادی از راه را پیموده اید.

فروش بیشتر

همه این زحمت ها را برای این می کشید که کمی بیشتر بفروشید. زمانی که این فروش را تجربه می کنید خستگی از تنتان بیرون می رود. شاید هم دوست داشته باشید هر روز و یا حداقل در فواصل زمانی کم تری طراحی های بنرها را تغییر دهید و هر روز سایتی حرفه ای و مطابق با روز داشته باشید. به طور مثال در فصل تابستان می توانید یک رنگ بندی خاص داشته باشید. این طراحی ها و بنرها و حتی رنگ ها در فصل پاییز و زمستان می توانند تغییر کنند. با این کار می توانید فروش فصلی خوبی داشته باشید.

معرفی خوب محصولات

برای این که مشتری وارد صفحه محصول شما شود باید معرفی خوبی داشته باشید. بنرهای صفحه اصلی به خوبی این کار را می کنند. اگر در قسمت های اصلی و مهم مثل اسلایدر از تصاویر گرافیکی برای هدایت کاربران استفاده کنید فروش بیشتری را تجربه خواهید کرد. طراحی سایت زیبا و استفاده از برندهای گرافیکی شکیل می تواند محصولات شما را به خوبی معرفی کند. درست همان طور که فروشنده ها با چیدن محصولی به شیوه ای خاص در ویترین باعث می شوند که بیشتر فروش برود.

ویترین زیبا

فروشنده های حرفه ای می دانند که ویترین خوب و شیک چقدر می تواند در فروش آن ها تاثیر بگذارد. حتی بسیاری از آن ها هر هفته و یا در هر فصل این ویترین را تغییر می دهند. به این صورت همیشه و در هر زمان فروش دارند. شما نیز باید چنین باشید. برای این که فروش اینترنتی خوبی داشته باشید باید زحمت بکشید. طراحی سایت زیبا می توانند ویترین شما باشد. به خصوص برای طراحی صفحه اصلی سایت که بسیار مهم است وقت لازم را بگذارید. با این کار می توانید آماده فروش و ارسال محصولات خود به مشتریان باشید.

طراحی سایت زیبا میزان مشتریان شرکت شما را بیشتر می کند

اهمیت گرافیک سایت و استفاده از یک UI حرفه ای در طراحی سایت شرکتی نیز اهمیت فراوانی دارد. شاید بتوان اهمیت داشتن گرافیک جذاب برای سایت یک شرکت را حتی از قابلیت های سایت بیشتر دانست! چرا که در سایت شرکت ها پس از این که باید محتوای سایت از همه نظر تکمیل و کامل باشد ظاهر سایت اهمیت پیدا می کند. در سایت شرکت ها به طور معمول امکانات خیلی پیچیده ای وجود دارد. البته که برخی شرکت ها ممکن است قابلیت های خاصی در سایت خود داشته باشند. اما در کل پیچیدگی ها در این سایت ها نسبت به فروشگاه های آنلاین و سایت های خلاقانه بسیار کمتر است. پس با داشتن یک UI جذاب می توان میزان جذب مشتری از طریق سایت را بسیار افزایش داد. یک وب سایت حرفه ای که پر از تصاویر و بنرهای شیک است باعث می شود که مجموعه شما ابهت بیشتری پیدا کند. بسیاری از افراد ممکن است از طریق همین وب سایت با شما آشنا شوند. پس اگر یک شرکت قدیمی و با سابقه هستید اما سایت خوبی نداشته باشید نمی توانید مشتریان جدید پیدا کنید. مشتری بسیاری از موارد را در مورد شما نمی داند؛ مگر این که وب سایت شما همه این ها را به او نشان دهد. این که در یک نگاه چطور به نظر می آیید بسیار مهم است. شاید بد نباشد بدانید که حتی شرکتهای نوپا با طراحی سایت زیبا و حرفه ای توانسته اند به اوج برسند. شما هم می توانید این چنین باشید.

طراحی گرافیک سایت حرفه ای و زیبا

تا حد ممکن سعی کنید خودتان باشید. برخی افراد فکر می کنند حتما باید از نظر گرافیکی مانند فروشگاه صاحب نام خاصی باشند تا بتوانند به فروش بالایی برسند. این موضوع در مورد شرکت ها نیز متاسفانه وجود دارد. با تقلید نکردن بی مورد از دیگران نشان دهید که تا چه اندازه قوی داشته باشید. می توانید طراحی سایت زیبا اما اختصاصی داشته باشید. خوب بودن الزاما به این معنا نیست که مانند دیگران باشید. این که از دیگران یاد بگیرید خیلی خوب است. اما سلیقه و ابتکار خود را نیز چاشنی آن کنید. با این کار طراحی سایت زیبا تری هم خواهید داشت. حرفه ای بودن و خوب کار کردن صرفا به این معنی نیست که همه مواردی که رقیبتان رعایت کرده است را مو به مو کپی کنید. حتی اگر رقیب شما صاحب یک برند بزرگ باشد. و یادتان باشد برای این که از رقبای خود جلو بزنید باید از آن ها بهتر باشید. پس سعی کنید از آن ها الگو و ایده بگیرید. اما بهتر از آن ها باشید. خودتان را دست کم نگیرید. شما هم می توانید پیشرفت کنید و از رقبای بزرگ خود نیز بزرگ تر و مطرح تر باشید.

تاثیر رنگ ها برای طراحی سایت زیبا و حرفه ای

استفاده از رنگ ها بسیار مهم است. یک قسمت جذاب در ماجرای طراحی وب سایت که می تواند به سایت شما روح و شخصیت بدهد. رنگ ها باعث می شوند همه چیز آن طور که باید به نظر بیاید. درست مثل یک کتاب رنگ آمیزی که پس از رنگ کردن هر نقاشی اش زنده می شود. انتخاب رنگ ها مهارت خاصی می خواهد. با توجه به نوع حرفه تان رنگ های خاصی برای سایت شما مناسبند. انتخاب رنگ غیر متناسب و غیر استاندارد با توجه به حرفه تان می تواند تاثیر بدی در برند شما بگذارد. از طرف دیگر این که چه ترکیب رنگی و یا چه پالت رنگی را بر می گزینید در نمایش کل سایت تاثیر می گذارد. طراحی سایت زیبا هم به سلیقه شما و هم به هوشمندی شما برمی گردد. اگر یک خانه زیبا و مدرن داشته باشید با انتخاب وسایلی که رنگ های نا متناسب و غیر هماهنگ دارند این زیبایی و مدرن بودن به نظر نمی آید. در وب سایت نیز همین طور است. اگر از یک گرافیست حرفه ای که در حوزه وب کار می کند مشورت بگیرید می تواند پالت رنگی خوبی را به شما پیشنهاد بدهد. او می داند از هر کدام از این رنگ ها چقدر و در چه قسمت هایی از سایت استفاده کند. به این صورت طراحی سایت شکیل و حرفه ای تری خواهید داشت. با کمی مطالعه در این باره می توانید با رنگ هایی که برای سایت شما قابل استفاده هستند آشنا شوید. می توانید نمونه های وب سایت های رقبا و یا سمپل ها را مشاهده کنید. اما اگر می خواهید یک کار جذاب و خلاقانه داشته باشید بهتر است از یک تیم حرفه ای مشورت بخواهید.

طراحی سایت زیبا | پالت رنگ

برای انتخاب رنگ ها می توانید از راه های مختلفی استفاده کنید. می توانید از رنگ سازمانی خود نیز استفاده کنید. برخی از شرکت ها رنگ یا رنگ های سازمانی دارند. البته الزامی ندارد که این رنگ حتما و حتما برای سایت شما استفاده شود. سایت شما می تواند حال و هوایی متفاوت داشته باشد. پس در انتخاب رنگ اصلا و ابدا خودتان را محدود نکنید. سایت های زیادی هستند که به شما ترکیب های رنگی متفاوتی را ارائه می دهند. این ترکیب ها به صورت پالت های رنگی است و شما می توانید این رنگ ها را در کنار هم ببینید. این یک روش ساده برای این است که ببینید حتی رنگ های سرد و گرم و یا رنگ های بسیار متفاوت در کنار هم چطور به نظر می آیند. برای این که طراحی سایت زیبا و جذابی داشته باشید انتخاب پالت رنگ بسیار مهم است. یک اشتباه رایج در انتخاب رنگ این است که در همه جای سایت تنها و تنها یک رنگ استفاده شود. این کار باعث خسته شدن مخاطبان شما می شود. هرگز خود را به یک رنگ محدود نکنید. حتی اگر این رنگ اصلی ترین و یا تنها رنگ سازمانی شماست.

انتخاب رنگ بندی

انتخاب درست رنگ ها و استفاده آنها به اندازه و در جای درست به شما کمک می کند که طراحی سایت زیبا و بسیار حرفه ای داشته باشید. قبل از این که کار طراحی خود را شروع کنید یک رنگ بندی مناسب انتخاب کنید. رنگ هایی که انتخاب می کنید بهتر است در کنار هم زیبا باشد و کاری که انجام می دهید تناسب داشته باشد. پیشنهاد می شود که تنها یک رنگ انتخاب نکنید و چند رنگ را برای سایت خود انتخاب کنید. استفاده بیش از حد از یک رنگ یا استفاده از تنها یک رنگ باعث می شود که چشم کاربر خسته شود. استفاده زیاد از یک رنگ زیبایی آن رنگ را بی معنا می کند. همچنین باعث کسالت بار بودن سایت خواهد شد. پس اولین کاری که برای شروع یک طراحی سایت زیبا نیاز دارید این است که خود را محدود به یک رنگ نکنید و حداقل دو یا سه رنگ انتخاب کنید تا در جاهای مختلف سایت خود از آن ها استفاده کنید.

پیش نمایش طرح

برای این که از چه رنگی در چه قسمت هایی از سایت و به چه میزان استفاده کنید برنامه ریزی کنید. برای این که تجسم بهتری داشته باشید می توانید یک فایل psd تهیه کنید. پس از این که مطمئن شدید انتخاب های شما در نهایت به چه می انجامد شروع به اجرایی کردن طرح نمایید. اگر متوجه شدید که می توانید با تغییر جایگاه استفاده از این رنگ ها می توانید طراحی سایت جذاب تری بیافرینید در همان ابتدای کار این کار را بکنید. به این طریق از دوباره کاری ها بی نیاز خواهید بود و می توانید طراحی سایت زیبا و بسیار چشم نوازی داشته باشید. بسیاری از طراحان گرافیست ابتدا یک طرح کلی بر روی کاغذ می کشند. سپس آن را در وب سایت نهایی می کنند. آن ها خوب می دانند که همین طرح های ساده کاغذی می تواند به کجا برسد. اما برای این که بهتر بتوانید تصور کنید و نزدیک ترین تصور را به شکل نهایی سایت داشته باشید بهتر است در فتوشاپ یک پیش نمایش درست کتید.

پیش زمینه سایت

انتخاب درست رنگ پس زمینه نیز یکی از مراحل مهم کار است. شاید در نگاه اول به این موضوع فکر نکنید و تنها به پس زمینه سفید فکر کنید. سفید یکی از بهترین رنگ ها برای پس زمینه سایت است. به خصوص در طراحی سایت شرکتی و مجموعه های رسمی رنگ سفید بسیار مفید و کارآمد است. هرچند از این رنگ در هر وب سایت دیگری می توان استفاده کرد. از رنگ های بسیار روشن در طیف های دیگر مانند طوسی روشن یا آبی بسیار روشن نیز می توانید برای پس زمینه وب سایت های فروشگاهی استفاده کنید و محصولات با رنگ پس زمینه سفید خود را برجسته تر به نمایش برسانید. استفاده از رنگ های تیره مانند مشکی نیز در وب سایت های هنری یا برخی حرفه های خاص جذابیت زیادی به کار می دهد. به طور مثال در طراحی سایت آرایشگاه می توانید از رنگ های تیره در پس زمینه سایت استفاده کنید. البته باید برنامه حرفه ای و خاصی برای طراحی سایر المان های سایت خود داشته باشید تا در نهایت طراحی سایت زیبا و گرافیکی داشته باشید.

طراحی سایت شکیل با رعایت جزئیات نگارشی

تا به حال شده متنی را بخوانید که دستی نوشته شده باشد؟ برخی افراد دست خط خوبی دارند و برخی دیگر این طور نیستند. دست خط زیبا تا حدی اکتسابی است و افراد با سلیقه با تمرین می توانند دست خط بهتری داشته باشند. یک صفحه که با خط خوش نوشته شده است بسیار دل پسند است. در مقابل برگه ای که فردی بد خط آن را نوشته است باعث آشفتگی ذهن می شود. در وب سایت هم همین طور است. خط خوش و مرتب نوشتن و رعایت موارد نگارشی اهمیت فراوان دارد. رعایت همین موارد ریز و کلیدی سایت شما را جلا می بخشد. با رعایت هر کدام از این موارد می توانید سایت خود را یک پله حرفه ای تر از چیزی که هست کنید.

اهمیت موارد نگارشی برای داشتن طراحی سایت جذاب

برخی از زیبا سازی های نگارشی را باید در قسمت کد نویسی سایت خود انجام دهید. مثلا این که به صورت دیفالت یا خودکار (اگر شما حالت خاصی را انتخاب نکنید) متن ها به صورت جاستیفای یا مرتب باشند. و یا این که برای هر کداک از تیترها از چه فونتی استفاده شود. همین طور این که تیتر ۲ چه رنگی باشد و تیترهای ۳ و ۴ چه رنگ هایی را داشته باشند. با این کار نیازی ندارید برای هر قسمت دوباره رنگی را انتخاب کنید. همه چیز به صورت دیفالت هماهنگ می شود.

انتخاب فونت

برای این که طراحی سایت شکیل تری داشته باشید لازم است به جزئیات بیشتری توجه کنید. یکی از این جزئیات فونت است. انتخاب فونت تاثیر خیلی زیادی در جذابیت ظاهری سایت شما خواهد داشت. برای این که طراحی سایت زیبا و حرفه ای تری داشته باشید لازم است در انتخاب فونت کمی دقت کنید. یکی از مهم ترین مسائلی که باید رعایت کنید این است که فونت انتخابی شما با سبک کلی و قالب سایت هماهنگ باشد. دومین مورد نیز این است که فونتی که انتخاب می کنید خوانا باشد. انتخاب فونت های خیلی خاص باعث می شود که کاربران نتوانند راحت متن های نگارش شده شما را در سایت بخوانند. از فونت های استانداردی که در زمینه وب نیز متداول است تحقیق کنید. با کمی جست و جوی اینترنتی با خانواده های مختلف فونت های مناسب جهت وب سایت آشنا خواهید شد.

مرتب بودن متن ها

مرتب کردن انتهای جمله ها باعث می شود که طراحی سایت زیبا تری داشته باشید. بهتر است متن های صفحات خود را جاستیفای کنید. به این صورت شکل کلی صفحات شامل متن مرتب تر و حرفه ای تر به نظر می آید. یک صفحه مرتب و تمیز باعث جذب بیشتر کاربران و ماندگاری بیشتر آنها در سایت می شود. مرتب بودن جملات به خوانایی بیشتر متن نیز کمک می کند. در واقع باعث می شود که چشم کاربر کمتر خسته شود و زمان بیشتری را در سایت شما سپری نماید.

رنگ نوشته ها

همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین مواردی که به شما کمک می کند طراحی سایت زیبا و بهتری داشته باشید رنگ ها هستند. یکی از مواردی که در سایت خواهید داشت انتخاب رنگ نوشته ها و متن های سایت است. با توجه به این که رنگ پس زمینه سایت شما چه باشد و این که برای پس زمینه سایت از رنگ یا تصویر انتخاب کرده اید انتخاب رنگ مناسب می تواند متفاوت شود. اگر رنگ پس زمینه سایت شما سفید یا رنگ های خیلی روشن نزدیک به سفید است رنگ هایی مانند مشکی، میشی و یا طوسی خیلی تیره مناسب خواهد بود. اگر هم پس زمینه سایت شما تیره است بهتر است از رنگ های روشن تر استفاده کنید تا خوانایی متن کم نشود و متن های شما روی آن مشخص تر باشد.

طراحی سایت جذاب با رنگ بندی هماهنگ

همان طور که گفتیم یکی از مهم ترین مواردی که به شما کمک می کند طراحی سایت زیبا و بهتری داشته باشید رنگ ها هستند. یکی از مواردی که در سایت خواهید داشت انتخاب رنگ نوشته ها و متن های سایت است. با توجه به این که رنگ پس زمینه سایت شما چه باشد و این که برای پس زمینه سایت از رنگ یا تصویر انتخاب کرده اید انتخاب رنگ مناسب می تواند متفاوت شود. اگر رنگ پس زمینه سایت شما سفید یا رنگ های خیلی روشن نزدیک به سفید است رنگ هایی مانند مشکی، میشی و یا طوسی خیلی تیره مناسب خواهد بود. اگر هم پس زمینه سایت شما تیره است بهتر است از رنگ های روشن تر استفاده کنید تا خوانایی متن کم نشود و متن های شما روی آن مشخص تر باشد.

بهتر است برای وب سایت خود یک تم رنگی در نظر داشته باشید. از این که همه چیز و همه آیتم ها را در یک رنگ طراحی کنید بپرهیزید. این کار باعث خستگی مخاطب می شود. به طور مثال می توانید از رنگ آبی و زرد و نارنجی به عنوان یک تم رنگی استفاده کنید. رنگ آبی برای منو و زرد برای برخی هاورها (رنگ لینک ها) و رنگ نارنجی برای باتم ها (دکمه های سایت). این صرفا یک پیشنهاد بود. خود می توانید از چند رنگ مختلف برای قسمت های مختلف سایت استفاده کنید. این کار باعث می شود که در نهایت یک سایت زیبا و هماهنگ داشته باشید. سایتی که در نگاه کلی بسیار خوب و حرفه ای به نظر می آید. استفاده از ترکیب رنگ های حرفه ای باعث می شود که طراحی سایت جذاب و مشتری پسندی داشته باشید. اگر صاحب یک شرکت هستید و رنگ بندی سازمانی دارید می توانید این رنگ بندی را در سایت نیز رعایت کنید. البته اگر رنگ بندی خوبی برای سایت نیست خیلی هم اهمیتی ندارد که حتما از آن استفاده کنید. توجه کنید که برخی از رنگ ها شاید برای ست های اداری مناسب باشند. اما استفاده از آن ها در سایت باعث شود که سایت شما ظاهری کهنه داشته باشد.

در ابتدای همین مطلب در مورد اهمیت انتخاب رنگ صحبت کرده بودیم. اما به دلیل اهمیتی که دارد و ارتباط آن با اختصاصی و ویژه شدن سایت تصمیم گرفتم باز هم این صحبت را پیش ببرم. سعی کنید رنگ بندی که انتخاب می کنید با توجه به محصولات شما و یا دسته کاری تان باشد. به طور مثال اگر در زمینه قطعات کامپیوتر فعالیت دارید استفاده از رنگ بنفش زیاد مناسب به نظر نمی رسد. و یا استفاده از رنگ های تیره و سرمه ای برای یک سایت فروش محصولات آرایشی باعث می شود که طراحی سایت جذاب و خوبی نداشته باشید.

از سنگین کردن سایت بپرهیزید

اضافه کردن جزئیات زیاد و قابلیت های پیچیده ممکن است باعث شود که سایت شما از نظر کد نویسی بسیار سنگین شود. اگر این چنین شود لود سایت با مشکل رو به رو خواهد شد. سایتی پر از کد های پیچیده هرگز نمی تواند به سرعت اجرا شود. به خصوص در مورد کدهای جاوا اسکریپتی دقت کنید. صفحه اصلی خود را طوری طراحی کنید که کمترین کدهای جاوا اسکریپت را داشته باشد. در این صورت سرعت لود سایت شما بالاتر خواهد بود. حتی اگر طراحی سایت شکیل و خیلی خاصی هم داشته باشید اما سایت شما سنگین باشد و دیر بالا بیاید بازدید کننده از سایت شما خارج می شود. پس سعی کنید از جزئیات به اندازه استفاده کنید. در این صورت همه چیز را با هم خواهید داشت. بازدید کننده انتظارات خیلی پیچیده ای از سایت شما ندارد. پس خیلی هم سخت گیری نکنید. طراحی سایت زیبا و سبک و با کمترین کدها داشته باشید تا بازدید کننده در سایت شما بماند.

طراحی سایت زیبا و پویا داشته باشید

پویایی در وب سایت بسیار مهم است. باید کاری کنید که سایت شما استاتیک و یا ایستا به نظر نیاید. پویایی به سایت شما جذابیت می دهد. از المان های مختلف می توانید به جهت پویا تر کردن سایت خود استفاده کنید. برای داشتن طراحی سایت زیبا و پویا می توانید از المان هایی مثل اسلایدر ها و یا تصاویر لغزان استفاده کنید. اسلایدرها می توانند کوچک یا بزرگ باشند. می توانند در هر کجای صفحه اصلی قرار بگیرند. حتی می توانید در صفحات دیگر سایت خود نیز از آن ها استفاده کنید. می توانید برای محصولات، مقالات و یا هر چیز دیگری که فکرش را بکنید از اسلایدرها استفاده کنید. در ادامه به معرفی برخی از معروف ترین جاهایی که می توانید از اسلایدر استفاده کنید می پردازیم. البته که برای خیلی موارد دیگر نیز می توانید از این المان جذاب استفاده کنید. اسلایدرها شامل یک قسمت متحرک هستند. و باعث می شوند که طراحی سایت زیبا و بسیار حرفه ای داشته باشید.

اسلایدر مقالات، مطالب مفید و…

یک اسلایدر جذاب که در هر سایتی می توانید از آن استفاده کنید اسلایدر مقالات است. هر سایتی داشته باشید فرقی نمی کند. فروشگاه اینترنتی، سایت خدماتی و یا حتی یک سایت پزشکی و… می توانید این اسلایدر را داشته باشید. این اسلایدر آخرین مطالب و یا همان پست های منتشر شده را نشان می دهد. یک قسمت دوست داشتنی برای کاربران که معمولا خواندن مطالب آن برایشان پرفایده خواهد بود. این اسلایدر ساده و در عین حال کاربردی به شما اجازه می دهد تا طراحی سایت زیبا و بی نظیری داشته باشید. این اسلایدر یکی از اسلایدرهای پر کاربرد است و در بسیاری از سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. هم به صفحه اصلی سایت شما تنوع می دهد و هم این صفحه را پویا تر می کند. می توانید تصمیم بگیرید که در اسلایدر مقالات شما چند مقاله نشان داده شود. به طور مثال این اسلایدر می تواند ۱۰ تا از آخرین مطالبی را که منتشر کرده اید نشان دهد. همچنین این که چند ستون داشته باشد و در هر ردیف چند مطلب دیده شود به خود شما و سلیقه تان بستگی دارد.

اسلایدر بزرگ با تصاویر با کیفیت

یکی از آیتم هایی که باعث می شود طراحی سایت زیبا و حرفه ای تری داشته باشید اسلایدر است. اسلایدر به شما اجازه می دهد تا تصاویر را به شکل لغزان در سایت قرار دهید. اسلایدر در واقع تصاویر شما را به صورت اسلاید اسلاید نشان می دهد. اسلایدرها به شکل های مختلفی قابل پیاده سازی هستند. اما مهم ترین چیزی که باعث می شود اسلایدر خوبی داشته باشید تصاویری است که خودتان می سازید. استفاده از عکس های با رنگ های حرفه ای و کیفیت بالا باعث می شود طراحی سایت جذاب و بی نظیری داشته باشید. هرگز از عکس های تار و یا بی کیفیت برای قسمت اسلایدر سایت خود استفاده نکنید. اسلایدر بسیار مهم است. و غیر حرفه ای بودن عکس هایی که در قسمت اسلایدر سایت قرار می دهید کیفیت کار شما را زیر سوال می برد. توصیه می کنم که برای طراحی عکس های قسمت اسلایدر زمان بگذارید. عجله نکنید. یک اسلایدر بزرگ داشته باشید که در قسمت بالای صفحه اصلی سایت شما و درست در زیر منوی اصلی قرار بگیرد. با درج تصاویر بی نظیر و حرفه ای می توانید سایت خود را در ذهن مشتری به عنوان یک سایت معتبر جا بیندازید.

طراحی سایت جذاب با اسلایدر حرفه ای

بسیاری از طراحان باتجربه و حرفه ای توجه ویژه ای به اسلایدر دارند. به خصوص یک اسلایدر بزرگ که می تواند جلوه صفحه اصلی را بسیار درخشان کند. این اسلایدر بزرگ می تواند در ابتدای صفحه اصلی باشد. درست اولین آیتمی که وقتی کاربر وارد سایت شما می شود می بینید. تصاویر و محتوای درج شده در هر اسلاید می تواند کاربر را به سمت یک محصول و یا یک دسته بندی خاص هدایت کند. اسلایدر اصلی بزرگ طراحی سایت زیبا تری می سازد. همچنین می تواند فروش یک محصول را بیشتر کند. در این قسمت می توانید تخفیف های دوره ای و یا همیشگی خود را به اطلاع کاربران برسانید. همچنین می توانید یک محصول را به خوبی و به زیبایی هر چه تمام تر معرفی کنید.

اسلایدر محصولات برای سایتهای فروشگاهی

اگر تمامی صفحه اصلی شما فقط بنرهای گرافیکی به شکل عکس باشد خیلی نمی توانید سایت خوبی داشته باشید. باید از آیتم های متنوعی استفاده کنید. بسته به این که سایت شما در چه زمینه ای باشد می توانید در صفحه اصلی سایت خود از آیتم های مختلف استفاده کنید. ترکیب تصویر گرافیکی با این آیتم ها صفحه اصلی وب سایت شما را تکمیل می کند. به این صورت می توانید طراحی سایت جذاب تری داشته باشید. اگر سایت شما فروشگاهی است آیتم های زیادی هست که می توانید از آن ها استفاده کنید. یکی از این آیتم ها “اسلایدر محصولات” یا همان “Prpduct Slider” است. اسلایدر محصولات به این صورت عمل می کند که محصولات سایت شما را با یک فیلتر خاص و مشخص که خودتان مشخص می کنید نشان می دهد. با یک مثال ساده می توانید درک بهتری از چگونگی عملکرد اسلایدر محصولات داشته باشد. فرض کنید سایت شما یک سایت فروشگاهی است که در آن گوشی های تلفن همراه به فروش می رسد. حال اسلایدر محصولات شما می تواند “گوشی های موبایل تخفیف خورده” را نشان بدهد. و یا می توانید یک اسلایدر محصول داشته باشید که “گوشی های موبایل با یک برند خاص” را نشان می دهد. و یا حتی می توانید از اسلایدر محصولی استفاده کنید که “گوشی های موبایل با یک ویژگی خاص” را نشان می دهد. حال اگر دسته بندی های شما بیشتر باشد می توانید اسلایدرهای محصولی متفاوت و بی نظیری خلق کنید. چند اسلایدر محصول در صفحه اصلی سایت داشته باشید. می توانید یک ردیف بنر داشته باشید. پس از آن یک اسلایدر محصول و دوباره ردیفی با بنرهای دیگر. به این صورت طراحی سایت زیبا و حرفه ای تری خواهید داشت.

نوشته طراحی سایت زیبا و جذاب داشته باشید اولین بار در نگارچه. پدیدار شد.

]]>
https://negarche.com/blog/web-design/beautiful-website-design/feed/ 0