نقش فوتر در طراحی سایت

اهمیت فوتر در طراحی سایت

فوتر قسمتی است که در پایین سایت قرار گرفته و در تمامی صفحات مشترک می باشد. اهمیت فوتر در طراحی سایت کم تر از اهمیت منو نیست! طبق آمار نشان می دهد که کاربران علاقه زیادی به دیدن قسمت فوتر سایت شما دارند. یک فوتر حساب شده در یک طراحی سایت حرفه ای وبسایت را بسیار غنی خواهد کرد. در ادامه نقش فوتر در طراحی سایت و اطلاعاتی که باید در این قسمت قرار داده شود را با یکدیگر بررسی می کنیم

نقش فوتر در طراحی سایت

اعتبار بخشی 

یک فوتر حرفه ای به وبسایت شما اعتبار می دهد. در واقع هویت وبسایت شما را غنی تر می سازد. در نتیجه کسب و کار شما در نگاه مشتری حرفه ای تر و بزرگ تر جلوه خواهد کرد. شاید به فوتر وبسایت های مختلف توجه کرده باشید. اگر تا کنون به این قسمت توجه نکرده اید پیشنهاد می شود به وب سایت های مختلف سر بزنید و قسمت فوتر آنها را بررسی نمایید. خواهید دید که وب سایت های حرفه ای فوتری غنی و با اطلاعاتی جذاب دارند. همچنین در برخی موارد بنرهای گرافیکی نیز برای این قسمت طراحی می شود و هرازگاهی آپدیت می شود. 

هدایت کاربر

گاهی هدف از قرار دادن برخی موارد در فوتر این است که کاربران را به سوی هدفی خاص هدایت نماییم. به طور مثال در وب سایت شما ممکن است برخی صفحات مهم تر از سایر صفحات باشد. خیلی راحت می توانید لینک مربوط به این صفحات را در یک ستون و در قسمت فوتر سایت خود قرار دهید. به این صورت کاربر پس از یک اسکرول کامل به فوتر شما می رسد و احتمال کلیک بر روی آن لینک آن صفحه افزایش پیدا می کند.

یادآوری 

فوتر وب سایت یک قسمت ثابت در همه وب سایت شما می باشد. به همین دلیل کاربر در هر صفحه ای که باشد در انتها به فوتر می رود و اطلاعات مربوط به آن را مشاهده می کند. گاهی هدف از درج برخی مطالب و عناوین می تواند یادآوری مواردی مهم در مورد کسب و کار شما باشد. به طور مثال شرکت شما بهترین شرکت طراحی سایت شده است و جوایزی نیز دریافت کرده اید. به همین دلیل شاید بخواهید تندیسی از افتخارات خود را در نواری باریک در بالای فوتر قرار دهید. به این صورت در همه صفحات قابل دیدن است. به وب سایت شما نیز اعتبار و هویت خوبی خواهد دارد.

اطلاعات مهم برای فوتر سایت

اطلاعات تماس

یکی از اطلاعات مهم برای فوتر سایت اطلاعات مربوط به تماس می باشد. اطلاعات تماس از مواردی است که در ساده ترین فوترها هم دیده می شود. پیشنهاد می شود قبل از اینکه به سراغ پیدا کردن موارد مهم دیگر برای فوتر سایت خود بروید اطلاعات مهم تماس مانند تلفن ثابت و همراه، شماره های تلگرام، واتس اپ، آدرس اینستاگرام و نشانی خود را در یک ستون و در قسمت فوتر سایت خود قرار دهید. این باعث افزایش احتمال تماس مشتری با شما خواهد شد. زیرا در هر صفحه ای که باشد این اطلاعات را مشاهده خواهد کرد. در بسیاری موارد کاربران به صفحه تماس با ما نمی روند. بلکه تنها با دیدن شماره های تماس در فورتر سایت با شما ارتباط برقرار می کنند.

حق کپی رایت

حق کپی رایت به طور معمول در آخرین سطر فوتر و در قسمت پایینی فوتر درج می شود. این مورد نیز یکی از اطلاعات مهم برای فوتر سایت می باشد. به طور مثال در پایین همین صفحه نوشته شده که تمامی حقوق متعلق به نگارچه می باشد. شما به این صورت به دیگران می گویید که طراحی شما مخصوص به خودتان است. البته که در بسیاری وب سایت ها نام شرکت طراحی سایت نیز درج می شود. می توانید اطلاعات بیشتری نیز بنویسید. به طور مثال استفاده از مطالب سایت تنها با ذکر منبع بلامانع است.

صفحات مهم برای کاربران

یکی از اطلاعات مهم برای فوتر سایت نام صفحاتی است که برای کاربران مهم باشد. به طور مثال صفحات درباره ما، تماس باما، شیوه خرید از سایت و موارد دیگر. لینک مربوط به این صفحات می تواند در یک ستون از فوتر شما به ترتیب نوشته شود. در این صورت کاربران می توانند خیلی راحت و تنها با اسکرول کردن صفحه سایت به سمت فوتر به لینک های محبوب خود دسترسی پیدا کنند.

طراحی سایت فروشگاهی | طراحی فروشگاه اینترنتی
طراحی سایت حرفه ای
طراحی سایت شرکتی

پیام بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Call Now Button